αψεκ μΰ ιτδ μδρϊμαθ ςμι. ΰϊδ τϊΰεν μΰ ξλιψ ΰϊ ϊχπεο δFIA? ΰϊδ μΰ ζελψ μξδ αιθμπε ΰϊ γψιωϊ δψρθψιχθεψ?
ΰν δϊχπεο ξλϊια ξωχμ ξιπιξιν, ΰϊδ μΰ ιλεμ μδϊηψεϊ ςν ψλα ωωεχμ ιεϊψ, εμΰ ξωπδ ξι ΰϊδ. εςν ψρθψιχθεψ ωμ 35 ξ"ξ, ωδεΰ χθο ιεϊψ ξδμες ωμ δξπες δρθπγψθι λτι ωδεΰ αψλα ςμ δλαιω δφιαεψι, ιω βαεμ μδρτχ ωΰτωψ μδεφιΰ. ξδ μςωεϊ, ζδ FIA.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
רפי, של נעליך מעל רגליך! זה שרק פעם אחת מאז 1973 הצליח רכב לקחת את הנצחון הכללי, זה הישג מדהים של הנהג והקבוצה! עובדה שבשנים שאחרי עד 1998 הוא לא ניצח וחלקן לא סיים כלל בגלל תקלות - כמו כל מכונית מירוץ אחרת...
ברוך, כמובן שלא היה רסטריקטור במירוץ מדבר אמריקאי. המנוע המקורי של הרכב היה V6 3 ליטר שאנחנו מכירים גם בארץ מהפוראנר (150 כ"ס במקור), להוציא ממנוע כזה 300-350 כוחות סוס אמינים לאורך מירוץ של 1600 קילומטר זה לא אתגר פשוט בכלל, גם לא היום. ואל תשכח שלרכב עם ציריות יש בעיות בעברת הכוח, הציריות ומיסבי הCV הם חוליות חלשות. בשנת 1993, שזה עוד לפני קטגורית הטרופי-טראק, הרכבים המהירים היו באגים של צ'נוט עם מנועי טרנספורט ופורשה ולא יותר מ300 כ"ס - בגלל הציריות. רק בשנים האחרונות יש טרנסאקסלים וציריות חזקים מספיק בשביל מנועים של 400-500 כ"ס, וגם היום אין הרבה באגים כאלו. אם אני מבין נכון, המעבר של קבוצת PPI למנוע של 550 כ"ס התאפשר קודם כל בזכות פיתוח של מיסבי CV וציריות מיוחדות.
זו המגבלה גם היום לכל מי שרוצה לבנות באגי בישראל - מאיפה אני מביא טרנסאקסל, ציריות, מיסבים חזקים מספיק? תשאל את חנן... מה שמגביל אותו ללא יותר מ150-130כ"ס זה רכבת הכוח שהוא יכול להרשות לעצמו, לא שום דבר אחר. הוא כן עושה טעות שהוא בונה רכב גדול וכבד מדי ביחס להספק שרכבת הכוח שלו יכולה להוריד לקרקע. אבל גם הוא עושה זאת מתוץ תקווה/הנחה שבעתיד יוכל להרשות לעצמו לשדרג את הבאגי עם רכיבים שיאפשרו הספק גדול יותר.
אין, ואני חוזר ואומר לך רפי שתבין טוב - אין "יחס משקל הספק" אופטימאלי שמכוונים אליו. יש מגבלות של משקל והספק שכל אחד בתקציבו ותחת המגבלות שלו יכול להגיע אליהם, שנובעות מחוקי הפיזיקה. תאמין לי שכל אחד באמריקה היה רוצה עוד הספק, ופחות משקל, אבל זה לא פשוט ולא זול...
בתוך מסגרת תקנות ותקציב, אפשר ללכת לכיוונים שונים שכל אחד מהם לגיטימי - ללכת על הספק גדול - מנוע V8 בריא, עם גיר אמין וסרן חי אמין מאד כדי להוריד את הכוח לקרקע. זה היתרון. אבל משלמים ברכב גדול וכבד, שצריך מהלך מתלה גדול מאד, שצריך בולמים כפולים וגדולים יותר, שמוסיפים עוד ועוד למשקל ומכבידים עוד יותר ודורשים עוד הספק... אותו מעגל קסמים. בכל מקרה, הכיוון עובד מצויין , נקרא טרופי-טראק, אבל הוא יקר מאד, לבנייה ותחזוקה. וברוך, הרכבים שאתה ואני ואיציק מיני בנינו ובונים, הם לא טרופי-טראקס, בוא נהיה צנועים. הרכב שלנו יותר קרוב לצעצוע שמכונה טרופי לייט.
ואפשר ללכת על רכב קל יותר, עם מנוע קטן, עם מכלולים (בולמים, בלמים, נאבות, היגוי, קירור...) קטנים וזולים יותר - כיוון של באגי קלאס 10 - 1600 סמ"ק, 150 כ"ס, 1000 ק"ג משקל, רכבים מהירים מאד (מגיעים בעשיריה השנייה בבאחה 1000 בשנים האחרונות) וזולים בהרבה מטרופי טראק. המגבלה שלנו בארץ היא הזמינות/עלות של טרנסאקסלים ראויים, אבל זו הבעייה היחידה. אחרי שתכננתי ובנינו (צוות סרטינה) רכב בתצורה של טרופי-טראק מוקטן, אני חושב שצריך לבדוק גם את הכיוון של דמוי-קלאס-10 בתור הרכב הנכון בתנאי ישראל, ובתקציב נמוך יותר משמעותית. לתחושתי זה כיוון נכון יותר, ואני מתכוון לנסות אותו בתכנון הבא שלי.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
אתה רואה נמרוד, הנה עוד דבר שאנחנו לחלוטין ולגמרי תמימי דעים לגביו - רפי הוא סתם חתיכת מניאק....:twisted:
דרך אגב, אני דוקא חושב שהרכבים שאתה איציק ואני בנינו, דוקא מאד דומים לטרופי טראקס בגודל מלא, אם כי אצל כולנו יש בעיה אחת קשה - מנוע שלא מתקרב להספקים הללו של 700-800 כ"ס.
מכל מקום, הדיון הזה די תיאורטי ולא מועיל במאומה, ולכן אני שב ומציע להניחו בצד, אלא אם אתה סבור שיש צורך וענין לפתח את הנושא, שאז - אם יורשה לי להציע - כדאי להעבירו לשרשור אחר.
δλμ ωθειεϊ
αβμμ ωωΰμϊ ΰεϊι ωΰμδ ΰζ ΰπι ηιια μδωια , πλεο ?
εαλο δϊωεαδ δπλεπδ διΰ . ΰ .
ΰε ωιεϊψ πλεο ζδ μΰ ωδν μΰ ιγςε ΰμΰ τωεθ μΰ ιλμε. λι αψζμ ζδ αψζμ ελγι ωδψλα ιδιδ ηζχ ξαπιϊ ειβο ςμ δφεεϊ δεΰ φψικ μδιεϊ ςωει ξαψζμιν.
ΰτωψ λξεαο μαπεϊ ΰεϊε ξριαι τηξο ΰαμ βν μξιφεαιωι (αγιεχ λξεπι :oopsιω βαεμ μρλεξι δλρσ ωδν ξελπιν μδεφιΰ ςμ δωθειεϊ δΰμδ.
I REST MY CASE
ΰϊ ζδ ιΰ ηϊιλϊ M----K ΰϊδ αθεη ϊαιο.
ψχ ξωτθ μβαι δξιφεαιωιν.
αωπιν ςαψε διϊδ ξβαμδ ξτεψωϊ ωμ δρτχ - ΰιο μι ϊχπεο ξδωπιν δδν, ΰαμ μτι δζλψεο ωμι διδ ξγεαψ αςψκ ςμ 280 λ"ρ μψλα 4X4.
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
התחלת עם התירוצים, קציר? 8) ?
הרי כל אחד מאיתנו ראה מה קורה לרכבי כביש, כולל ובעיקר האמריקאים עם הנעה אחורית, שדוחפים להם 300 ומעלה סוסים מתחת למכסה המנוע.
פשוט קשה מאד לשלוט בהם, וכל גז בינוני יוצר החלקות, ענני עשן צמיגים וכו', שלא להזכיר חלילה מה קורה ליצורים הללו בסיבובים.
אז איך אפשר לומר שאין דבר כזה "יחס משקל:הספק נכון או אופטימאלי", ועוד ברכב הנוסע על משטח עם אחיזה גרועה יותר מאשר אספלט?
בודאי שיש, ובלשון יצפאן, בבדאי.
דרך אגב, ראוי להזכיר שבמשוואה הזאת יש לקוטר הגלגל תפקיד משמעותי.
δλμ ωθειεϊ
μχεθψ δβμβμ, μψεηα δβμβμ, μβΰεξθψιιϊ δξϊμδ, μβΰεξθψιιϊ δωμγδ, μημεχϊ δξωχμ εςεγ εςεγ...
ξδ ωιεϊψ λεη, ξδ ωτηεϊ ξωχμ. ζδ ξδ ωλεμν ξπριν μδωιβ. ΰϊδ αςφν θεςο ωδπδβ μΰ ξπφμ λμ δζξο ΰϊ λμ δλη. πλεο. ΰζ ξδ?
ιφΰ δξψφς ξδωχ. ζδ δλμ? λμ ζδ αβμμ ωΰϊδ ξπρδ μϊψυ ΰϊ δςεαγδ ωΰϊδ μΰ ξρεβμ μωμεθ αθπγψεο ωμκ?δΰξψιχΰιν ςν δπςδ ΰηεψιϊ, ωγεητιν μδν 300 εξςμδ ρεριν ξϊηϊ μξλρδ δξπες.
τωεθ χωδ ξΰγ μωμεθ αδν
εΰπι ηεωα ωαΰξϊ ηψβπε ξδγιεο. ιω ΰιμεφιν αξχψδ ωμκ. ζδ δδρτχ ωςεξγ μψωεϊκ, ΰμε δηεξψιν ωςεξγιν μψωεϊκ, ζδ δϊχφια ωςεξγ μψωεϊκ, ελο δμΰδ. αΰιμεφιν δμμε ΰϊδ αεπδ, ειηρ δρτχ ξωχμ ιδιδ ϊεφΰδ ωμ δΰιμεφιν.
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
μΰ χωεψ μβ'ιτιν ΰαμ
ιφΰ μι μςωεϊ ριαεα ςμ τεψγ ριιψδ ξΰεγ ηζχδ ςν ξπες 2000 χεερεψθ (cosworth) πψΰδ μι
ωλλδ ζδ πχψΰ μψλα ιω αωχθ 500+ ρεριν
ΰπι ψΰιϊι αξε ςιπιι ΰικ δεΰ περς 300 χξ"ω εμΰ ψχ αχε ιωψ .
ΰζ λο ΰτωψ μδεψιγ μβμβμιν λη λζδ βν αξδιψεϊ βαεδδ .
θλπΰι ξλεπεϊ λαιρδ www.idangold.co.il
ωμεν μλμ ξωϊξωι εΰεψηι δΰϊψ...
ΰπι ςαψϊι ςμ λξδ ελξδ γιεπιν εειλεηι "ρψχ" ΰαμ ειλεη λζδ ΰπι ριιξϊι ΰϊ δχψιΰδ ςν "χευ" αβψεο εΰπι ηιια μδβια ςμ δπεωΰ ωλαψ φειιο α:- (ΰν ΰπι ξϊμαθ ξδ μψωεν γ"ψ ςε"γ ΰε ξδπγρ αψεκ:?... ιηρ ξωχμ - λη).
ΰζ λλδ .. λτι ωζλεψ μι ξωχμ ιεϊψ αψλα δςεαψ ϊπΰιν χφεπιιν λξε μξωμ ψλαι ξιψευ ψΰμι ζδ ψχ ξηψιν ΰϊ ξφαν!!!... λη μξωμ ΰϊ δξωεεΰδ (ξεξπθ δϊδτλεϊ = λη φπθψετεβμι λτεμ βεαδ ξψλζ δλεαγ) αθη ΰϊ ωεΰμ ΰϊ ςφξκ ξδ ζδ χωεψ μξωχμ ,ζδ τωεθ, (λη φπθψετεβμι = ξωχμ λτεμ δξδιψεϊ αψιαες δλμ ημχι ςψκ δψγιερ ωμψεα δπϊεο δζδ γεεχΰ αξιψεφι ψΰμι δεΰ ςψκ χθο μπελη δριαεαιν δχωιν)... δψι αμι ριαεαιν χωιν ετιϊεμιν ξρηψψιν ΰπι ΰιωιϊ ΰχψΰ με ΰζ "θιεμ ςν δηαψδ"... λι ζδ ξδ ωςεωδ ΰϊ δψΰμι "ξΰϊβψ".. ζδ ξεαδψ αΰιεψ 1!!
ΰπι μΰ ψεφδ μωθεσ μλν ΰϊ δξεη αξωαΰεϊ ελμ ξπι ρψθεθιν ΰαμ ΰπι ξλιψ ξρτιχ ξωεεΰεϊ εψεα δξωαΰεϊ ωΰπι ξλιψ ελο μΰ ΰπι ξφΰϊι εδελϊι δβγεμιν ξλμ δζξπιν ξφΰε εδελιηε... ΰζ ΰπι ΰρϊτχ αξωεεΰδ ΰηϊ περτϊ ωξεαδψ αδ ξδ ΰλο ξλϊια "ΰηιζδ" αϊπΰι ωθη χιφεπιιν... ΰπι μΰ ξϊιηρ μξχγν ηιλεκ αξωΰεϊ λι αϊπΰι ωθη ξχγν δηιλεκ δεΰ βεψν δξωτις ςγ ψξδ ξρειιξϊ ωμεα μΰ ξεψβωϊ αβμμ ϊπΰι δωθη δχωιν... ΰπι ξΰξιν ξδ ωξωτις ξΰεγ ςμ δϊπδβεϊ δψλα αϊπΰι ωθη χφεπιιν δν βεαδ ξψλζ δλεαγ εδψεηα αιο δφξβιν εξδιψεϊ ( ΰπι ηεωα ωΰν ξιωδε ωλαψ ξλιψ ΰϊ πϊεπι δψλα ωμε ξωχμ\ψεηα ρψπιν\βεαδ ξψλζ βεαγ... ΰζ δεΰ ιλεμ μωχεμ αΰιζδ ξδιψεϊ χιφεπιϊ πιϊο μδλπρ εφΰϊ ςν δψλα ωμε ξδ ριαεα\ωιτες\ιψιγδ\ςμιδ... ελμ')... λο λο αψεκ ϊϊΰξυ χφϊ εδπδ ςεγ ϊεΰψ "θιιρ" ψλα ωθη:twisted:.
ΰλο λο ζδ πεας ξςφν ξιχεν ξψλζ δλεαγ δο ξαηιπϊ ξιχεν μΰεψκ εξιχεν μβεαδ εζδ αΰ μιγι αιθει αξωεεΰϊ δξδιψεϊ δξχριξΰμιϊ μτπι δϊδτλεϊ ωδιΰ [ δωεψω ωμ (λη δξωιλδ {ωζδ πϊεο λαες }λτεμ ψγιερ δριαεα {ωμψεα δεΰ πϊεο χθο ξαηιπϊ ςψκ, δψι ΰπε ξγαψιν ςμ ξψεφι ψΰμι ..μΰ?! } λτεμ δψεηα αιο δφξβιν ημχι βεαδ ξψλζ δλεαγ ξελτμ αωπιιν)], ξεαδψ αΰιεψ 2!!
ΰζ μΰο δβςπε ΰηψι λμ δ"ηψθεϊ" ωμ δτζιχδ θλπιϊ... ΰπι ψεΰδ ωιεϊψ ςγισ μδϊςρχ ςν βεαδ ξψλζ βεαγ εξιχεξε μΰεψκ δψλα εψεηα ρψπιν αδϊΰν εδξωχμ ιδτεκ μβεψν ωλξδ ωδεΰ ιβγμ δεΰ ιτςιμ λη βψψ (ζδ λη ωμιμι εδεΰ δτεκ ξλιεεο δπριςδ) ωιςριχ λξδ ρεριν αρηιαδ ξηεεϊ δ 500 λ"ρ ωμκ! μριεν ΰπι ξΰημ μκ δψαδ λ"ρ εδψαδ "ΰηιζδ":mrgreen:... εαχωψ μξδ αΰψδ"α δθψετι θψΰχ ωμδν αξωχμιν λδ βαεδιν μξψεϊ ωδν απειιν ξδθισ θεσ ωμ δηεξψιν δξϊεηλξιν ΰπι ηεωα ωαζδ ΰϊδ φεγχ λι ιλεμ μδιεϊ ωδν (ΰικ ωΰξψϊ ) ϊλππε μδερισ ξωχμ... ΰαμ ΰπι μΰ ηεωα ωδ "ϊλπεο" διδ ξριαεϊ ωμ ωβςεο τζιχδ ... μΰ! .. ΰπι ηεωα ξριαδ "θλπιϊ" ΰεμι ιω μδν χψιχθψιεπιν ωγεψωιν δερσ ξωχμ μψλα ημιμδ!!! ΰεμι βν ΰπι θεςδ
!!! ΰβα.. ξφγι δβιεπι μαχω ξδν μδερισ ξωχμ ΰεμι ξριαδ ωμΰ λμ δωϊϊτιν αχθβεψιδ ωμ δθψετι θψΰχ ιω μδν ΰϊ δϊχφια μαπεϊ ψλα ξηεξψιν ΰχζεθιν ΰζ αξφα "ρθπγψϊι" ιω μδν ψλαιν λαγιν ,ΰζ μΰ δεβο ωιϊηψε ςν ψλαιν τηεϊ λαγιν ξδν αλξδ ξΰεϊ χ"β, εφψικ ΰιζεο λμωδε
!!!
αδφμηδ ατψειχθ ωμκ ,ρμιηδ ΰν μΰ διιϊι γι αψεψ:mrgreen:!
εριν
αΰβι ζε ξημϊ πτω...
εωθη ζδ αιϊ ξωεβςιν!!!
שלום לכל משתמשי ואורחי האתר...
אני עברתי על כמה וכמה דיונים וויכוחי "סרק" אבל ויכוח כזה אני סיימתי את הקריאה עם "קוץ" בגרון ואני חייב להגיב על הנושא שכבר צויין ב:- (אם אני מתלבט מה לרשום ד"ר עו"ד או מהנדס ברוך:?... יחס משקל - כח).
אז ככה .. כפי שזכור לי משקל יותר ברכב העובר תנאים קצוניים כמו למשל רכבי מירוץ ראלי זה רק מחרים את מצבם!!!... כח למשל את המשוואה (מומנט התהפכות = כח צנטרופוגלי כפול גובה מרכז הכובד) בטח את שואל את עצמך מה זה קשור למשקל ,זה פשוט, (כח צנטרופוגלי = משקל כפול המהירות בריבוע הכל חלקי ערך הרדיוס שלרוב הנתון הזה דווקא במירוצי ראלי הוא ערך קטן לנוכח הסיבובים הקשים)... הרי בלי סיבובים קשים ופיתולים מסחררים אני אישית אקרא לו אז "טיול עם החברה"... כי זה מה שעושה את הראלי "מאתגר".. זה מובהר באיור 1!!
אני לא רוצה לשטוף לכם את המוח במשבאות וכל מני סרטוטים אבל אני מכיר מספיק משוואות ורוב המשבאות שאני מכיר וכן לא אני מצאתי והוכתי הגדולים מכל הזמנים מצאו והוכיחו... אז אני אסתפק במשוואה אחת נוספת שמובהר בה מה אכן מכתיב "אחיזה" בתנאי שטח קיצוניים... אני לא מתיחס למקדם חיכוך במשאות כי בתנאי שטח מקדם החיכוך הוא גורם המשפיע עד רמה מסויימת שלרוב לא מורגשת בגלל תנאי השטח הקשים...
אני מאמין מה שמשפיע מאוד על התנהגות הרכב בתנאי שטח קצוניים הם גובה מרכז הכובד והרוחב בין הצמגים ומהירות ( אני חושב שאם מישהו שכבר מכיר את נתוני הרכב שלו משקל\רוחב סרנים\גובה מרכז כובד... אז הוא יכול לשכול באיזה מהירות קיצונית ניתן להכנס וצאת עם הרכב שלו מה סיבוב\שיפוע\ירידה\עליה... וכל')...
כן כן ברוך תתאמץ קצת והנה עוד תואר "טייס" רכב שטח:twisted:.
אכן כן זה נובע מעצם מיקום מרכז הכובד הן מבחינת מיקום לאורך ומיקום לגובה וזה בא לידי בטוי במשוואת המהירות המקסימאלית לפני התהפכות שהיא [ השורש של (כח המשיכה {שזה נתון כבוע }כפול רדיוס הסיבוב {שלרוב הוא נתון קטן מבחינת ערך, הרי אנו מדברים על מרוצי ראלי ..לא?! } כפול הרוחב בין הצמגים חלקי גובה מרכז הכובד מוכפל בשניים)], מובהר באיור 2!!
אז לאן הגענו אחרי כל ה"חרטות" של הפזיקה טכנית... אני רואה שיותר עדיף להתעסק עם גובה מרכז גובד ומיקומו לאורך הרכב ורוחב סרנים בהתאם והמשקל יהפוך לגורם שכמה שהוא יגדל הוא יפעיל כח גרר (זה כח שלילי והוא הפוך מכיוון הנסיעה) שיעסיק כמה סוסים מחוות ה 500 כ"ס שלך בסחיבה ! לסיום אני מאחל לך הרבה כ"ס והרבה "אחיזה":mrgreen:...
ובקשר למה בארה"ב הטרופי טראק שלהם במשקלים כה גבוהים למרות שהם בנויים מהטיף טוף של החומרים המתוחכמים אני חושב שבזה אתה צודק כי יכול להיות שהם (איך שאמרת ) תכננו להוסיף משקל... אבל אני לא חושב שה "תכנון" היה מסיבות של שגעון פזיקה ... לא! .. אני חושב מסיבה "טכנית" אולי יש להם תקנונים שדורשים להוסיף משקל לרכב חלילה!!! אולי גם אני טועה
!!!
אגב.. מצדי הגיוני לבקש מהם להוסיף משקל אולי מסיבה שלא כל השתתפים בקטגוריה של הטרופי טראק יש להם את התקציב לבנות רכב מחומרים אקזוטים אז במצב "סטנדרתי" יש להם רכבים כבדים ,ולא הוגן שיתחרו עם רכבים פחות כבדים מהם בכמה מאות ק"ג, וצריך איזון כלשהו, אז עדיף לבקש מהחברה ה"קלים" לעלות קצת במשקל לעומת פתיחת עמותת צדקה לצורך מימון פרויקטים!!!
בהצלחה בפרויקט שלך ,סליחה אם לא הייתי די ברור:mrgreen:!
וסים
αΰβι ζε ξημϊ πτω...
εωθη ζδ αιϊ ξωεβςιν!!!
θεα δψαδ ζξο μΰ διδ ειλεη απεωΰ ξωχμ λ"ρ ΰζ δπδ ςεγ ηεξψ μξηωαδ
δψλα ωμπε πμχη διεν μξλεο χεξτιεθρθ μαγιχϊ δρτχιν εμΰηψιε μξλεο ωχιμδ
ΰφιιο ψχ ωδωχιμδ πςωϊδ λεμμ βμβμιν ψζψαι ΰψβζ λμιν ξμΰ ε50 μιθψ γμχ
μριλεν ξδ ωπχψΰ ξωχμ αψεθε,λψβς δψλα ςν δξπες δχθο 6V VORTEC ρεπεξδ
πϊεο ξεφδψ ιφψο 190 λ"ρ
μδμο δϊεφΰεϊ:
δρτχ ξπες 233 λ"ρ α-5500 ρμ"γ -δξπες χιαμ ωιτεψιν χμιν αφεψϊ ρςτεϊ τμιθδ ξωετψεϊ
εχψαεψθεψ ηγω ξΰψδ"α (λψβς ειϊψπε ςμ δρετψ φψβψ)
ξωχμ δψλα 1750 χ"β(880 ΰηεψδ 870 χγιξδ).
![]()
αψζμ+αψζμ+αψζμ εβν δερτϊι μτπι λξδ ιξιν χφϊ αψζμ(ηδ ηδ ηδ)!!!!!
ιω μι ψςιεο αψεκ πϊηιμ μςωεϊ γιΰθδ μπεεθ( ζδ ιδιδ θεα βν μι εβν μκ)
![]()
ΰεξπν δψλα μΰ χμ (λπψΰδ ωαΰξϊ ιω αε αψζμ) ΰαμ ημεχϊ ξιωχμ ξγδιξδ
- ζδ ξδ ιω εςν ζδ ππφη!
- δφιαεψ ξθεξθν εμλο δφιαεψ ξωμν ....
διι μλεμν
χφϊ ϊξεπεϊε ξδψλα δηγω.
ϊδπε
ψτι
εςεγ λξδ ξδμαο αςιπιιν ωμ δψιϊελιν ωμ αψεκ
ψτι
ψτΰμ, ϊρεαα(ααχωδ....) ΰϊ δϊξεπεϊ δςχεξεϊ.
δλμ ωθειεϊ
ωξψε ςμ χωψ