Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 24
  1. #1

    Default עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    שלום

    מלא מלא שאלות לאט לאט אני אלמד.......

    קראתי את המדריך לשימוש בהייליפט שיש באתר. ברשותי איסוזו דימקס מקורי ללא מדרגות צד,לפי הבנתי נראה שללא פטנט ההרמה מהגלגל ההייליפט לא שימושי או שיש עוד דרכים להשתמש בו.
    או שפשוט לא הבנתי נכון........


    אשמח להבהרות אם יש


    תודה

    ירון

  2. #2
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    יש להתייחס להיי ליפט ככלי עבודה לכל דבר ועניין. לאו דווקא כג'ק.כמכשיר הרמה,אפשר לכווץ איתו לוחות עץ אחד לשני [כמו שבניתי הרבה פעמים]המשמשות למשטחים או למעברים לפני קביעתם בברגים לתשתית הברזל. כמכשיר משיכת רכב תקוע במידה ויש עוגן בסביבה, מוגבל כמובן לאורך הזרוע הקצרה [המחוררת] שלו. לפעמים זה כבר גם מספיק. לשימוש בהרמת רכב יש להתקין ברכב תשתית מסיבית מברזל אשר תוכל לשאת את משקל הרכב. תשתית זו מחוברת לשילדה [לא בריתוך חלילה] ומשמשת כמדרגה, או כהגנה רוחבית לרכב. בסופה ובסיקס למשל אין צורך בהכנה ,יש נגישות לקורות השילדה. קיימת אפשרות נוספת להרמה ברכב שאין בו את האפשרויות הר"מ והיא האפשרות הרעה מכולם אבל יעילה , נקראת "שיטת הדובון" [ותהרוג אותי אם אני יודע למה] או שיטת הזרוע התומכת. 2 אנקולים הנכנסים במרווחי הג'אנט, רחוקים הכי שאפשר אחד מהשני , מחוברים לחגורה, במשיכה יוצרים משולש המתחבר בקודקוד לזרוע ההרמה הקצרה של ההיי ליפט. הזרוע הארוכה [ המחוררת]מחוברת כציר למשטח התחתון ובעת ההרמה יש לה נטייה להיצמד לרכב עצמו,את הנטייה מבטלים ע"י התאמת בול עץ,פרופיל מתכת למשל, התומך צמיג או ג'אנט + צמיג בינו לבין ההיי ליפט. כאן צריך להתאים מקצועית ולא סתם משום שאותו תומך עלול לקרוס, להחליק, לעוף לפרצוף או לביצים. יש להתייעץ עם אדם מנוסה ומקצועי ביצור זרוע תומכת מהסוג הזה, לתרגל על "יבש" מס פעמים עד לקבלת ניסיון ובטחון לזמן אמת. כמו בכל החלפת גלגל יש לשחרר שחרור ראשוני את הגוז'נים על הקרקע בכדי למנוע טלטולים מיותרים כשהגלגל כבר באוויר. רצוי לבדוק את הגאנט המורם בצורה זו , האם הוא לא עשוי סגסוגת שבירה ומתפוררת? [גלגלי נוי].דבר נוסף שאתה כבר יודע ואני רק מזכיר לך- היי ליפט הוא כלי יעיל מאד להרבה שימושים, יחד עם זאת כבד, מסורבל,תופס הרבה מקום, מסוכן בהפעלה, קטלני. רצוי מאד לתרגל הפעלה נכונה מס פעמים. המכשיר דורש תחזוקה, לא אגרסיבית, מדי פעם בדיקת תקינות המכלול ושימון.

    קיימת עוד שיטה להרמה, מאולתרת אבל אפשרית גם למקצועית. שיטת "הג'ק הערבי", אבל זה כבר דיון אחר, רק בריאות.
    only in a jeep

  3. #3
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    "שיטת הדובון" - על שם מכשיר/אבזר משלים להיי-ליפט, אותו פיתח אבירם ברקאי, שמיועד לאפשר להרים את הרכב מהחישוק, והוא שהעניק למכשיר הנ"ל את השם "דובון" (כמחווה לאיזה חבר טוב שלו, אם אני זוכר טוב).
    הרעיון היה יפה, גם עבד לא רע, אבל משום מה המוצר היה יקר מאוד (פי 2 מההייליפט עצמו) ונעלם מהשוק. כנראה שהוא לא היה מושלם והיו לו גם כמה מגבלות.

    יש אבזר משלים של יצרן ההייליפט המקורי שנקרא "ליפט-מייט", זול יחסית ומאד פשוט ומאפשר הרמת הרכב מהחישוק.

    אני מצטרף לאזהרות מההייליפט בבכלל - זהו כלי עבודה, מכשיר הרמה רב עוצמה, אבל עם לא מעט מגבלות (גודל, משקל, דורש קיבוע מוצק לרכב בזמן שאינו בשימוש וכמובן גם תחזוקה) ובעיות בטיחותיות. וכמובן הכנה מוקדמת של הרכב - כל רכב אגב - בצורת מדרגות צד מסיביות שמחוברות לשילדה ורחוקות מספיק מהמרכב, כי בזמן הרמה ההייליפט עלול להילחץ לדפנות/דלתות ותאמין לי, הוא לא מרחם.... הוא יקמט גם פחים עבים מאוד. סיקס/סופה/דיפנדר וכו אפשר להרים ללא הכנה רק מהפגוש הקדמי או האחורי אבל לא מהצד (ללא מדרגות צד ייעודיות). הרמה מפגוש קדמי/אחורי אפשרית ומתבצעת כל הזמן על ידי כולנו, אבל מסוכנת, כי ההייליפט עלול ליפול הצידה.
    וזה חוץ מנטיית ההייליפט להשתחרר ו"לעבוד בעצמו" בקצב מהיר... לכן צריך לדעת לעבוד איתו ולעמוד מולו בזוית מסוימת, מחוץ לטווח הפגיע השל הידית. מכה מהידית הזאת בביצים תוציא אותך מוועד ההורים להמון זמן. זהירות!
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  4. #4

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    [QUOTE=דרור ברלי;422873יש אבזר משלים של יצרן ההייליפט המקורי שנקרא "ליפט-מייט", זול יחסית ומאד פשוט ומאפשר הרמת הרכב מהחישוק.

    [/QUOTE]

    מנסיון, חבר ההרמה מגדיל את הסיכוי לפגיעה בפח משום עוד שתי זויות בהן צריך להתחשב.

  5. #5
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    על שם חבר של מר ברקאי? פתרת לי בעיה עתיקת יומין. דובון לתפרנים- שק חול הדוק היטב ,יוצר שטח מגע רציני עם הצמיג, אבל מי החמור שימלא שק כשהוא מבואס מההחלפה. קראתי בפורום על חברים הכותבים שהמכשיר לא מסוכן. אני- עם כל הצניעות והוותק ניגש להפעלתו עדיין בחרדת קודש
    only in a jeep

  6. #6

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    תודה לכולם

    אני מתייחס לכלי עבודה בכבוד ומשתדל בזהירות.
    גם אם אני אשאל מומחים לעבודה עם משחזת זוית או משור גרונג אני אקבל מהם הרבה אזהרות כמה הכלי מסוכן (וזה נכון כשלעצמו).
    מה שרציתי להגיד בסופו של דבר האם למרות הסיכונים הכלי הוא כלי שחייב שיהיה ברכב שטח (כמו רצועות גרירה) או שהוא NICE TO HAVE?

    תודה
    ירון

  7. #7
    חבר רשום גלדיאטור's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    צפונה
    Posts
    2,351

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    צביקי לא הבנתי את מה שאמרת על מילוי שק חול מה השימוש? להניח בין הצמיג להייליפט? שלא ידפק הפח???

  8. #8
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    שק חול מהודק היטב, לא קרוע או נוזל לופת את הצמיג והתוף היטב עם מקדם חיכוך רציני. ממלא את החללים בינו לבין התוף. יוצר חריץ [פריזמה] לזרוע ההיי ליפט ומייצב אותה מתנועות שמאל ימין. בחריץ יש להוסיף גומי שטוח, יריעה אלסטית קשיחה למנוע ניקוב. שק יוטה טובה ולא פשתן. אני לא מדבר על תאוריות אלא על דברים שהוכיחו את עצמם. אני כיום עם סופה, מרים מהפגושים ואין לי כל צורך בכל התוספות הללו.
    only in a jeep

  9. #9
    חבר רשום גלדיאטור's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    צפונה
    Posts
    2,351

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    מישהו יכול להסביר לי את מה שצביקי אומר?
    איך השק הזה יחזיק את הצמיג ואת התוף?????(DRUM בלם תוף???)

  10. #10
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    פשוט מאד, השק הוא הדובון עצמו, הוא התומך בין הכלי לגלגל,אבל שים לב לשאר הפרטים שהוספתי. כמו כן להניח אותו בצורה שמאפשרת גישה לכל הגוזונים עם המפתח ואין כאן כל בעיה, הם למטה במרכז הגלגל. גם עם אבוב מלא חול הדוק היטב וקשור חזק משני צדדיו אפשרי. אבובים מלאים ומהודקים היטב שהיו משמשים לדיפון רכב על צירי טישטוש
    only in a jeep

  11. #11
    חבר רשום reuvenk's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    רמת הגולן
    Posts
    267

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    אני לא חושב שאפשר להחליף גלגל עם דובון, אני טועה?

  12. #12
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    בהנחת בוקים למטה ושחרור ההיי ליפט אפשרי בהחלט. הכוונה מתייחסת רק להרמת הרכב. כל העניין סובייקטיבי, אני עם הגב בן ה67 שלי [אתמול] מעדיף לא להתפתל עם ג'אק בקבוק הידראולי. מעבר לזה - המכשיר הוא כלי עבודה לכל דבר ועניין, יכול לשמש כמלחצי עבודה,חילוץ, הרמת רכב תקוע גחון על טרש או בטונדה ,הרמה בדיונה עם משטח מפזר לחץ להנחת משטחים, שפלות , מתחת לגלגל, הרחבה בין אלמנטים שונים,[לא קשור- גם פריצת פלדלת:-) כלי עבודה למס משימות. בל נשכח שאנו מדברים על הרמה מהדראם, ממדרגות צד או פגוש אין כל צורך בדובון כמובן
    only in a jeep

  13. #13
    חבר רשום zagi's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    ליד צומת נחשון
    Posts
    1,675

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    מזל טוב צביקי ...
    zagi - touch wood בניית דקים , פרגולות צימרים ובתי עץ
    ובחורף גם שרות לתנורי ארובה ( עץ , גז ונפט\סולר ) שגיא - 0524752200

  14. #14
    חבר רשום zviki's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,455

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    תודה זאגישטיין
    only in a jeep

  15. #15
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    משגב
    Posts
    218

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    Quote Originally Posted by yazool View Post
    תודה לכולם

    אני מתייחס לכלי עבודה בכבוד ומשתדל בזהירות.
    גם אם אני אשאל מומחים לעבודה עם משחזת זוית או משור גרונג אני אקבל מהם הרבה אזהרות כמה הכלי מסוכן (וזה נכון כשלעצמו).
    מה שרציתי להגיד בסופו של דבר האם למרות הסיכונים הכלי הוא כלי שחייב שיהיה ברכב שטח (כמו רצועות גרירה) או שהוא NICE TO HAVE?

    תודה
    ירון
    תלוי מה אתה עושה עם האוטו. אם אתה נוסע בשטח בלי עוד רכב רצועת גרירה לא תועיל לך במיוחד. אם אתה נוסע עם עוד רכבים אתה תנסה למשוך את הרכב עם רכב אחר לפני שתעבוד בפרך להרים את האוטו.
    אם אתה נוסע לבד אתה חייב אביזר חילוץ עצמי כלשהו. בהייליפט אפשר להשתמש גם ככננת ידנית. כמובן שעדיף כננת חשמלית, אבל יקר.
    כבר אין ג'יפ...

  16. #16
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default

    זה כלי עבודה וחילוץ מצוין, גם אם יש לך שותפים לטיול ובטח ובטח אם אתה לבד בשטח (אחרי בילוי מפוקפק של שעות בחילוץ עצמי של רכב שקוע עם ג׳ק בקבוק, תעריך מאד את הכלי הזה..)
    זה לא כלי חובה אבל בפעם בשנה שהוא נפרק מהרכב הוא בהחלט עושה את ההבדל.

    ץ נהדר כשמשתמשים
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  17. #17

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    כננת בהחלט קצת יקר אז הייליפט זה הפיתרון וכמו שהבנתי ותקנו אותי, צריך להוסיף את המתקן שמרים מהגלגל ועדיף שיהיה גם בסיס וכיסוי?

  18. #18
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default

    חובה שיהיה בסיס רחב יותר, אחרת הרגל שוקעת בקלות לתוך חול/בוץ/קרקע רכה.
    הבסיס יכול להיות גם מלוח עץ עבה וחזק.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  19. #19
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    משגב
    Posts
    218

    Default תגובה: עוד שאלה ותהיה בנוגע להייליפט

    עדיף בסיס אבל לא חייבים לקנות אפשר לאלתר מדיקט עבה ולחבר עם ברגים. גם כיסוי אפשר לאלתר אבל לא מדיקט.
    לגבי הרמה מהגלגל אני מתכוון לסדר משהו עם ווים למטרה הזאת בעצמי מטעמי קמצנות. רק צריך למצוא ווים כמו של רצועת מתיחה.
    תשקול גם לאבזר את הרכב עם ציוד מתאים לכינון עם ההיי-ליפט - שרשראות, ווי קיצור, שאקלים.
    כבר אין ג'יפ...

  20. #20
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,072

    Default

    לגבי שימון,
    יש מה שנקרא ספריי גרפיט, שמגיע בתרסיס.
    החומר לא סופח אבק כמו שמנים רגילים ומגן מלחות.
    ההייליפט שלי מרוסס בחומר הזה ולא מכוסה בכיסוי כבר שנים ועבד כל פעם כשיה צריך.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. שאלה בנוגע לסמוראי.
    By cj 64 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 3
    Last Post: 29-06-11, 09:02
  2. שאלה בנוגע למגנום
    By idan_c in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 3
    Last Post: 20-12-07, 15:04
  3. רכישת טרקטורון - שאלה ותהיה
    By ser in forum פורום טרקטורונים ורכבי שטח קלים
    Replies: 2
    Last Post: 26-06-07, 22:38
  4. שאלה בנוגע לקנית fc150
    By elitkh in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 10
    Last Post: 09-02-04, 11:22

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •