יש להתייחס להיי ליפט ככלי עבודה לכל דבר ועניין. לאו דווקא כג'ק.כמכשיר הרמה,אפשר לכווץ איתו לוחות עץ אחד לשני [כמו שבניתי הרבה פעמים]המשמשות למשטחים או למעברים לפני קביעתם בברגים לתשתית הברזל. כמכשיר משיכת רכב תקוע במידה ויש עוגן בסביבה, מוגבל כמובן לאורך הזרוע הקצרה [המחוררת] שלו. לפעמים זה כבר גם מספיק. לשימוש בהרמת רכב יש להתקין ברכב תשתית מסיבית מברזל אשר תוכל לשאת את משקל הרכב. תשתית זו מחוברת לשילדה [לא בריתוך חלילה] ומשמשת כמדרגה, או כהגנה רוחבית לרכב. בסופה ובסיקס למשל אין צורך בהכנה ,יש נגישות לקורות השילדה. קיימת אפשרות נוספת להרמה ברכב שאין בו את האפשרויות הר"מ והיא האפשרות הרעה מכולם אבל יעילה , נקראת "שיטת הדובון" [ותהרוג אותי אם אני יודע למה] או שיטת הזרוע התומכת. 2 אנקולים הנכנסים במרווחי הג'אנט, רחוקים הכי שאפשר אחד מהשני , מחוברים לחגורה, במשיכה יוצרים משולש המתחבר בקודקוד לזרוע ההרמה הקצרה של ההיי ליפט. הזרוע הארוכה [ המחוררת]מחוברת כציר למשטח התחתון ובעת ההרמה יש לה נטייה להיצמד לרכב עצמו,את הנטייה מבטלים ע"י התאמת בול עץ,פרופיל מתכת למשל, התומך צמיג או ג'אנט + צמיג בינו לבין ההיי ליפט. כאן צריך להתאים מקצועית ולא סתם משום שאותו תומך עלול לקרוס, להחליק, לעוף לפרצוף או לביצים. יש להתייעץ עם אדם מנוסה ומקצועי ביצור זרוע תומכת מהסוג הזה, לתרגל על "יבש" מס פעמים עד לקבלת ניסיון ובטחון לזמן אמת. כמו בכל החלפת גלגל יש לשחרר שחרור ראשוני את הגוז'נים על הקרקע בכדי למנוע טלטולים מיותרים כשהגלגל כבר באוויר. רצוי לבדוק את הגאנט המורם בצורה זו , האם הוא לא עשוי סגסוגת שבירה ומתפוררת? [גלגלי נוי].דבר נוסף שאתה כבר יודע ואני רק מזכיר לך- היי ליפט הוא כלי יעיל מאד להרבה שימושים, יחד עם זאת כבד, מסורבל,תופס הרבה מקום, מסוכן בהפעלה, קטלני. רצוי מאד לתרגל הפעלה נכונה מס פעמים. המכשיר דורש תחזוקה, לא אגרסיבית, מדי פעם בדיקת תקינות המכלול ושימון.
קיימת עוד שיטה להרמה, מאולתרת אבל אפשרית גם למקצועית. שיטת "הג'ק הערבי", אבל זה כבר דיון אחר, רק בריאות.
שמרו על קשר