להחליף לחדש בייחוד שונטה חשמלית איכותית + ההתאמות הנדרשות לא תעלה פחות
שלום,
קניתי לפני כחודש + גרנד ויטרה 2001, קצרה, 1600 כמובן, וידנית.
הרכב עבר 240K ק"מ, לא היה אצל בן אדם שכ"כ שומר על הרכב, אפילו בהתקמצנות על מי קירור שם מים רגילים של ברז.
2 הדברים הראשונים שהחלפתי ברכב כללו ריקון רדיאטור והחלפת מי קירור + פקק של הרדיאטור שהקפיץ שלו היה שבור.
בכל כניסה לשטח וטיפה מעמסה הרכב היה נכבה, ניקיתי EGR, ניקיתי חיישן מאף, ניקיתי מצערת, וניקוי כללי של חיישני (כמובן עם ספריי מיוחד לחיישנים).
הבעיה לא נפתרה, למי שקוראת הבעיה, הבעיה הייתה חיישן גל זיזים (חיישן קמשפט), בעלות אצל סוזוקי 212 ש"ח לא כולל מע"מ, לעומת הצעה אחרת שבמזלי התלבטתי לגביה שהציעו לי תחליפי ב500 ש"ח (!)
בכל אופן, כאשר הגעתי להחלפת החיישן קמשפט (הבעיה נמצאה דרך אדם בעל מוסך וחולה ג'יפים שבירר לי לגבי מה יכולה להיות התקלה, כניסה לשטח, שפיכת מים על החיישן , והופל'ה הרכב מתניע ישר אחרי הכיבוי) , נפל עליי מזלי ונקרא לי צינור מים של הרדיאטור ישר איך שחניתי את הרכב במוסך.
אז הוחלף צינור רדיאטור, חיישן גל זיזים, (שוב פעם) מי קירור, החלפת בית תרמוסטט (כמו שאמרתי, הבעלים הקודם לא היה שומר, אז פשוט שם אפוקסי במקום הסדוק וגם במקום התגלו שהיה חסר בורג והיה סתם שבור שם, ובנוסף נשבר עוד בורג במוסך).
עכשיו נפל עליי מזלי שוב פעם, ונפטר לי הפאן קלאץ', השאלה שלי היא כזאת, האם להחליף לחדש? או להחליף לוונטות חשמליות? אני אישית חושב ללכת לכיוון של אחד חדש, כי אני חושב שבתור מהנדס סוזוקי הם די תיכננו אותו במיוחד ספציפית לרכב יותר מאשר כל אחד שיביא לי וונטה חשמלית ויגיד לי לפי דעתו.
ובנוסף , רציתי לדעת מה עוד כדאי ליישר איתו קו ? ברור לי שאני הולך לעשות טיפול גדול בקרוב באיזה יום שיתפנה לי בע"ה, המלצות מכם, מה כדאי להחליף? אני במחשבה של פלאגים, שמנים, פילטרים, ואולי גם חוטי הצתה. אני אשמח לשמוע עוד דעות, תודה ויום טוב לכולם![]()
להחליף לחדש בייחוד שונטה חשמלית איכותית + ההתאמות הנדרשות לא תעלה פחות
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
ידוע לי שהעלות של שניהם היא אותו הדבר +- , השאלה היא מבחינת העדפה. והמלצות מה להחליף ביישור קו ? אני מתכנן לפנות לי יום בסופ"ש הקרוב וליפול על הרכב מהבוקר לעבוד עליו.
עדיפות לפאן קלאץ מקורי וחדש. אמין ומחזיק שנים ללא פוטנציאל תקלות של רכיב חשמלי.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
כמו שחשבתי. מעולה. תודה.
לגבי היישור קו, מישהו יכול לשפוך אור? מה להחליף?
אם לא ידוע לך מתי הרכב טופל לאחרונה -
1. שמנים (מנוע, גיר, טרנספר, סרנים)
2. פלאגים
3. פילטרים (אויר, דלק, שמן)
4. רצועת טיימינג - אם לא ידוע לך מתי הוחלף - חשוב להחליף. (על הדרך משאבת מים)
כמובן שיש לבדוק ויזואלית אם ישנן גומיות קרועות בציריות, נזילות מצנרת מים ושמן ולהחליף במידה ויש.
5. מניסיון כואב - בדוק את מפלס השמן במיכל מילוי נוזל הקלאץ', אם המשאבות המקוריות עדיין מורכבות אז ייתכן וקיימת נזילה. לא תדע עד שלא תיתקעאם יש הזעה קלה ולא בא לך להשקיע בהחלפה או בשיפוץ- אפשר לחיות עם זה.
הבחור שממנו נקנה הרכב טען שמלפני 5K הרכב עבר טיפול, אבל אני סומך על הטיפולים שלו כמו שאני סומך על ישראלי בגן חיות שלא ייתן במבה לקופים
לא.
אחרי העצה שניתנה, בדקתי כוס שמן קלאץ׳ ואכן - במינימום.
יעבור על הצינורות, בנוסף, איזה שמנים צריך לשים? פלאגים? ואם אפשר, מה העלות שלהם בנוסף?
לא היתה בדיקה לפני קניה?
מי ברז ברדיאטור זה הכי נורת אזהרה שיש !
המנוע הזה (ובכלל כול מנוע מודרני) מאוד רגישים ונאכלים יחסית מהר ממיי ברז.
מקווה בשבילך שלא נסע כך זמן רב.
ישור קו,
ממליץ שתבצע טיימינג , החלפת משאבת מים, החלפת כול צנרת המים (גם הצינורות לרדיאטור חימום התא) + ניקוי רדיאטור.
החלפת שמנים בסרנים, טרנספר וגיר .
בדיקת הבולג'יונטים וחופשים בתותבי המשולשים .
לאחר 1000 קמ' החלפה חוזרת של הנוזל קירור. אם יוצאת איתו ג'יפה רצינית, שקול לבצע שוב ניקוי רדיאטור.
רענן
מה הרציונל בהחלפת כל צנרת המים?
לא עדיף לחפש יובשים ונזילות ויזואלית ולהחליף במידה וצריך מאשר להשקיע בהחלפת כל הצנרת שאולי היא תקינה לגמרי?
זה האמת בדיוק מה שאני חושב, אני לא מתכוון להחליף צנרת שלמה בגלל שימוש במים, בית הטרמוסטט נוקה, מאז כבר כמעט חודש עוברים רק מי קירור, הצנרת כבר נוקתה אני חושב, היגיון כמו ששמים סבון בתוך בקבוק, תמשיך לשים שם מים ובסוף כל הסבון ייצא, ניקיון של הרדיאטור כבר ייעשה בחודש הקרוב על מנת לנקות חולות וכו׳ שעברו שם, אבל יותר מזה לא מתכוון לעשות, שמנים יוחלפו בקרוב באופן כללי בכל הרכב בשביל ראש שקט, מחפש מידע לגבי שמנים איזה לשים ומה כדאי ואיפה לקנות, ידיים ומעט ידע גם קיים ויכול לעשות לבד
לא הבנתי אותך, זאת לא אחזקת שבר, זה פשוט בזבוז לדעתי, ההיגיון אומר אם יש לכלוך ותעביר עליו "סבון" כמה פעמים אזי תרד רמת הדילול מ1:0 ותתקדם כך עד שתגיע ל0:1, כמו שנתתי את דוגמאת הסבון והבקבוק.
אגב, הצינורות עשוייים סיליקן ולא פלסטיק.
לא מדובר על נקיון.
צינורות גומי בני יותר מעשור הם פצצת זמן. כל זמן שזורם בהם נוזל איכותי הוא בין השאר מגן עפ הגומי ומאריך במעט את חיי הצינורות
במקרה שלך, מתי ייפרץ הצינור הבא זה לא שאלה של האם אלא של מתי. וזה יקרה בקרוב.
עוד דבר שנוטים להזניח הוא הרדיאטור הפנימי, של החימום. כל הלכלוך מהמערכת שוקע בו. אל תשכח לנקות גם אותו אחרת הוא ימשיך לשחרר לזרה למערכת הקירור ג'יפה והיא אף פעם לא תהיה נקיה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר