2 מתקינים אחרים ראו, נסעו, מדדו והגיעו לאותה המסקנה - הסט פשוט לא מתאים (הסדנה שללה את אבחנתם בהסבר שהם פשוט לא מכירים בולמי פוקס)
לא אך אשמח לקבל דעה נוספת מאיש מקצוע מאחר ואני פשוט אובד עצות
התקינו. לא היה תקין. תיקנו. עדיין לא תקין. מצאו עוד בעיה ותיקנו גם אותה. עדיין לא טוב....
אני לא מבין את ההתלבטות.
בולמי מירוץ - אתה משלם המון בזמן וכסף בשביל לקבל עוד טיפה ביצועים לעומת מה שתקבל עם סט פרימיום מותאם בול לרכב שלך.
יש מקרים שזה מוצדק. על לנדקרוזר טיולים...???
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
הרמה עם ג׳ק לא מנצלת את כל המהלך.
בשביל זה צריך הצלבה מלאה של הגלגל האחורי הנגדי.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
שאיכשהו הלחץ לא מדמה הצלבה אמיתית, בה כל משקל הרכב על 2 פינות. והמתלים דחוסים/פתוחים עד למגבלות.
בהרמה של פינה אחת, אני לא מצליח להגיע עד לבאמפסטופ, ולעומת זאת, בהצלבה קשה בשטח, כמו בחציה אלכסונית של תעלה עמוקה, המתלה דחוס/פתוח במלואו.
ההבדל הוא כמה וכמה ס״מ נוספים, לכל כיוון.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ממש לא אשליה.
בהרמה מגלגל אחד הבאמפסופ לא נוגע, ובהצלבה כן.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
דורון- שים לב זה מתלה IFS ולא סרן קשיח
שמתי לב,
זה עדיין תקף.
גם ברכבים אחרים שאני מכיר/השתמשתי זה לא היה. שונה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
דורון - אתה ורענן מדברים על שני דברים שונים
עד כמה שהבנתי , רענן ביקש מפותח השירשור להרים את החלק הקידמי של הרכב בכדי לראות כמה מהלך פתיחה נשאר לו לאחר ההגבהה
זה לא משנה אם הוא יפתח רק צד אחד של המתלה או את שניהם הרי הם מתלים עצמיים
ברגע שהמשולשים יגיעו לסוף המהלך שלהם (או של הבולם), זה כבר לא ישנה אם הרכב בהצלבה מלאה או לא , הם פשוט לא יוכלו להפתח יותר .
בהיילקס ישן , בהצלבה מלאה , יש מצב של עוד קצת מהלך בפתיחה כיוון שהצד הסגור כביכול דוחף את הצד הפתוח קצת יותר בגלל הסרן הקשיח
ואני אומר כביכול כי זה גם לא ממש נכון , הזוית של הסרן גדלה ומרחיקה את הקצה החיצוני של הצמיג מה שנראה כמהלך פתיחה
ובאמת נוצר שם פיתול של השלדה , מתיחה מקסימלית של העלים ופתיחה מקסימלית של הנדנדות
אבל מה שרענן מנסה להעביר כאן (ויתקן אותי אם אני טועה) זה שביחס לכיול המקורי של הרכב , כנראה שלא נשאר מספיק מהלך פתיחה לאחר ההגבהה
הקיצונית , ובמצב של פתיחת מתלים קידמיים , בנסיעה בכביש, לא נשאר מספיק מרווח פתיחה בכדי לספוג את המכשול , והמשולש מיד נפתח במלואו וגורם
לדפיקה שהוא שומע.
מה שכן אם , כאשר הרכב מורם מקדימה לפתיחה מלאה , המשולשים עדיין לא בפתיחה מקסימלית, כדאי לבדוק את אורך הבולם.
יוסי,
אין כאן אי הבנה.
אנחנו מדברים על אותו דבר.
וההכרות שלי היא מעבר למתלים של היילקס ישן.
וגם שם, בלי קשר לגמישות השילדה, יש מצב בו המתלה דחוס עד לבאמפסטופ, ויש מצב שלא.. שחור ולבן.
זה היה נכון גם ברכבים מסויימים עם מתלה נפרד.
ובדיקה נכונה של אורך בולם ביחס למהלך צריכה להיות כשהמתלה חפשי, אם אפשר בלי הבולם, ואז אפשר גם להבין אם יש בעיה במהלך פתיחה חסר.
לגבי מהלך סגירה, צריך לוודא בשיטה שרענן הציע, שאכן המהלך נסגר עד הבאמפסטופ, ועוד להוסיף קצת, כי הבאמפסטופ גם נדחס בסגירה ״קשה״.
במקרה של החלפת יחידת קפיץ/בולם כמו בלנדקרוזר, בה המהלך לא משתנה, אלא כמו שרענן כתב, רק נקודת הכיול, אפשר פשוט להשוות את מהלך הבולם התחליפי ליחידה המקורית.. היא בטוח משקפת את המהלך התקין.
הרבה יותר נכון ומדויק מאשר להרים פינה על ג׳ק ולנסות להעריך האם הגענו למגבלות המתלה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner