לחרוט מתאם מדורג- צד אחת קוטר של גלגל אחד והשני עם הקוטר השני.
אפשר גם פשוט למדוד את קוטר מעגל החלוקה ולסמן אותו בעזרת מחרטה על הגלגל השני.
שלום לכולם .
מחפש רעיון מקורי להעתקת קדחים בין שני גלגלי שיניים שהגוף שלהם שונה כמו בתמונה .
קיים הגלגש הימיני, ואני רוצה להעביר את הקדחים אל הגלגש החדש שמאלי .
קוטר חיצוני כמעט זהה , קוטר פנימי שונה .
ברור לי שצריך לשים אותם באיזה שהיא צורה אחד על השני כאשר יש התאמה של מרכז - מרכז .
רעיונות איך למרכז אותם ביחד ???
תודה.
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
לחרוט מתאם מדורג- צד אחת קוטר של גלגל אחד והשני עם הקוטר השני.
אפשר גם פשוט למדוד את קוטר מעגל החלוקה ולסמן אותו בעזרת מחרטה על הגלגל השני.
יש מכשיר שניקרא פנטוגרף והוא יכול להעתיק בכל קנה מידה שתרצה
יש אותו לכל מיני מכוני חריטה ושילוט על פלסטיק
אגב ראיתי שיש מלא שירטוטים ברשת איך לבנות אחד כזה לבד
בועז
למיטב הבנתי דרוש לך דיוק מרבי ולא העתקה.
הדרך היחידה שאני מדמיין היא יצירת תותב ממורכז על מחרטה שיאפשר לך להצמיד את גלגלי השיניים אחד לשני בזמן שהם ממורכזים ואז להצמיד אותם עם ג׳בקה ולהעביר למקדחת עמוד.
זה משתלם אם החריטה לא תעלה לך או שלא ניתן להשיג גג״ש מוכן במידות שרצית
יצרתי כזה דבר בדיוק לבאגיקראט לבן שלי אם אתה רוצה ליצר צור איתי קשר, מה הקוטר החיצוני של הגלגלש שאתה רוצה להרכיב.
טל
לא רשמת מה רמת הדיוק הרצויה לדוגמה אפשר להניח אותם זה על זה, למדוד את ההפרש הפנימי לאורך ההיקף וכך למרכז זה יתן דיוק סביר של פחות ממ״מ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חברים תודה ,
אז ככה יש לי גלגל שיניים חדש שהוא גדול מהקיים בכס"מ זו לא הבעיה ,
הבעיה היא המבנה הפנימי שלו שהוא שונה מהמקורי .
אז למעשה כל מה שאני צריך זה לסמן על החדש את מיקומי הקדחים עפ"י הישן שיש בידי .
מבחינת רמת הדיוק לא נראה לי שמדובר בדיוק היסטרי , חצי מ"מ ימינה שמאלה לא יקרה כלום .
מדובר על גלגש שיושב על ציר של טרקטורון והציר הזה שודך לקארט , כך שכל חוסר הדיוק הכללי ישתלב עם חוסר הדיוק המוחלט בגלגש.
לגבי מחרטה לא זמינה כרגע ,
חשבתי יותר על עבודה עם מחוגה וקליבר , מציאת הקוטר עד למעגל הקדחים בגלגש הישן ,
ןהעתקת קו מעגל הברגים על הגלגש החדש ....
עוד רעיונות יתקבלו בשמחה ...
תודה.
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
תיצר שרטוט בסוליד ותעשה ממנו שבלונה במדפסת
אם הבעיה שלך שהחורים בחדש לא מתאימים אז למה במקום לקדוח (מה שמחליש את הגגש החדש ובכלל לא בטוח שתוכל כי אין לו שם הרבה חומר) תבנה מתאם או שתקדח את התושבת שאליה הוא מתחבר? למה אגב לא לקנות גג"ש כמו זה שיש לך? למה דווקא זה?
תניח את הגלגשים על משטח מתכת (תבנית אפיה למשל)
תתיך פלסטיק (קנקלים ישנים) ותיצוק לתוך מרכזי הגלגשים. אחרי הקירור תניח אותם במדויק אחד על השני ועם מחט חמה תסמן את המרכז.
חברים , תודה על הרעיונות .
כפי הנראה אנסה ללכת מהקל לקשה ...
אתחיל עם הצעתו של בועז ואעשה שבלונה בתוכנת שרטוט ...
במידה ולא ילך נייצר מתאם לגלגש החדש אולי אפילו מהגלגל הישן ,
בכל מקרה תודה .
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
סרוק את שניהם למחשב, והדפס אחד על השני עם מרכזים חופפים. עכשיו הנח את ההדפסה על הגלגל החדש, וסמן חורים
יש לי מחרטה
מאיפה אתה ומה קוטר החורים נראה אם יש לי חומר
JEEP אמיתי זה כמו יין טוב- רק משתבח עם השנים..
לפי דעתי אתה צריך כרסומת וראש חלוקה אבל יש מצב שלא ממש הבנתי מה אתה רוצה לעשות.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
אין טעם במקרה זה לא במחשב ולא בשרטוטים והדפסה, כי יש לך כבר את השבלונה האולטימטיבית. הדרך הנכונה - לייצר במחרטה תושבת פשוטה, גליל שטוח עם מדרגה בקוטר מתאים לקדח הפנימי של הגג"ש, ולשים את הגג"ש איתו על ראש חלוקה בכרסומת. משם, לקדוח את החורים הנכונים במעגל החלוקה הנכון זה החלק הקל.
להערכתי עבודה של 200-300 שקלים בבית מלאכה קונבנציונאלי שעושה עבודות קטנות. אני יכול להמליץ על מקומות מתאימים בתל אביב ובחיפה.
למדוד את קוטר מעגל החלוקה הנכון אמור להיות קל, כמעט תמיד מדובר על מספר עגול במ"מ או באינצ'ים ובמקרה שלך יש מספר חורים סימטרי אז בכלל אין בעייה.
Last edited by נמרוד; 21-10-14 at 11:18.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
חברים ,
שוב תודה לכולם על העזרה בהחלט רעיונות יצירתיים .
עוד לא החלטתי על מה ללכת אבל אעדכן בהמשך
תודה
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
כול מה שצריך זה מחוגה וסרגל / קליבר , וכלי סימון .
מודדים בעזרת סרגל / קליבר את מרכזי החורים בגלגל שמעתיקים ממונו ( נניח 200 ) ומחלקים ב - 2 ( 100 ) .
מודדים את הליבה של הגלגל שמעתיקים אליו (נניח 180) ומחלקים ב - 2 (90) .
100 פחות 90 = 10 , מצבים במחוגה 10 מ"מ ורצים אייתה לאורך הקיר של הקדח בליבה כך שהיא תסמן עיגול בקוטר 200 , מצבים במחוגה 100 מ"מ ( רדיוס החלוקה המועתק ) ועל הסימן שעשינו קודם מסמנים בעזרתה חלוקה של שש .
סמן עם מדגש וקדח חורים חדשים .
לא צריך שום כלי מיוחד לא ראש מחלק ולא תואר בהנדסה
עידו
עידו תודה ,
אכן פתרון פשוט וזמין , אנסה אותו ...
מה היו אומרים כל המורים לגיאומטריה ובכלל שזרקו אותך מכל בית ספר אפשרי בעמק (גם אותי)
אם הם היו קוראים את הפתרון שלך ....
שחר.
סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.
אני דווקא הייתי משתמש בקונוס פשוט ומקדחת עמוד.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא זרקו אותו משום בית ספר והוא כמעט מעולם לא הפריע למוריו.
הם היו בכיתה והתעסקו בעיניניהם והוא הסתובב והתעסק בעיניניו
שמרו על קשר