הדבר שמשפיע הכי הרבה על טמפ התוך הרכב הוא שטח הזכוכית, יותר מצבע הרכב(נבדק ונמדד, יש ברשת מדידות).
גג זכוכית בישראל, בלי כיסוי זה לנסוע בתוך חממה.
ואם יש כיסוי, אז למה גג זכוכית?
שלום
האם אתם רואים חסרונות ברכבים עם גג זכוכית, כמו למשל ניסאן ג'וק..
הדבר שמשפיע הכי הרבה על טמפ התוך הרכב הוא שטח הזכוכית, יותר מצבע הרכב(נבדק ונמדד, יש ברשת מדידות).
גג זכוכית בישראל, בלי כיסוי זה לנסוע בתוך חממה.
ואם יש כיסוי, אז למה גג זכוכית?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
כן.
בנסיעה בסקודה קודיאק עם גג זכוכית, בשיא הקיץ, למרות הכיסוי שיש, מרגישים פליטת חום.
מצד שני, אני נגד סאנרוף באופן כללי.חושב שזה רק חסרונות, במיוחד אם זה לא רכב ליסינג שמחליפים לחדש כל 3 שנים. אז אולי הדעה שלי מוטה
אם אנני טועה, גם אין אפשרות לשים גגון על גג זכוכית.
יש חשש שישבר.
ככה, שאם מישהו על שטח ניוד נוסף כגון תיקגג, ייתכן ולא אפשרי ברכב עם גג זכוכית.
נהניתי מאוד מהגג זכוכית בפז'ו. בחורף הכיסוי תמיד היה פתוח. גם בלילות הקיץ
כיף לראות שמים. זה מכניס אור. זה נעים.
אבל היה כיסוי עבה ומסיבי, לא וילון דק וחצי שקוף.
וגם מעליו כשצריך היה גגון. אין סיבה שהמטען יפגע בזכוכית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אבל זה אוטו. לא בית.
ויש לו סגירה מבודדת. אז כשהשמש בשמיים גבוה - אפשר לסגור.
ומי שהקשיב טוב בשיעורים בפקןלטה לאדריכלות ידע ליצור הצללה מפני השמש כשהיא בזוית קיצית ולהכניס אור בחורף.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הזכוכית חוסמת במידה כזאת או אחרת (תלוי איזה זכוכית) מעבר קרינה ישירה, אבל חלק מהקרינה הישירה קצרת הגל כן עוברת את הזכוכית. כשהיא פוגעת בוילון האטום שדרכו היא כבר לא יכולה לעבור, היא הופכת לקרינה מפוזרת ארוכת גל. הקרינה המפוזרת לא יכולה לעבור בחזרה דרך הזכוכית, אבל כן יכולה להיות מומרת לחום (באופן כללי קוראים לזה אפקט החממה, כאן מדובר פשוט בחממה). בנוסף לזה יש את מעבר החום כתוצאה מהתחממות הזכוכית עצמה בדומה לגג רגיל (הסעת חום מהגג לאוויר) לכן עם גג זכוכית התחממות תא הנוסעים היא פונקציה של שני התהליכים, כשבגג רגיל מתרחש רק תהליך אחד. האם בהכרח יהיה יותר חם עם גג זכוכית? רק אם הסכום של חום שמקורו בקרינה+הסעה בגג זכוכית, גדול מהחום שמקורו בתהליך ההסעה בגג פח.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מצד שני, גג זכוכית, או סאן-רוף - כשאתה לא באוטו משאירים אותו מעט פתוח.
לא תאמין עד כמה פחות חם באוטו במצב זה... (אחרי חניה בשמש)
יועץ וממונה בטיחות וכיבוי אש, מדריך עבודה בגובה.
0544830630, ido.safe@gmail.com
אין חסרונות בעיני.
יש לנו שני רכבים עם גגות זכוכית בבית:
אחד עם גג זכוכית רק בחלק הקדמי, והאמת שהמיזוג ברכב הזה הוא בין הכי מוצלחים שאני חוויתי, הרכב מתקרר גם בימים הכי חמים של הקיץ תוך 2 דקות.
השני עם גג זכוכית לכל אורך הגג - לפניו היה את אותו הדגם רק בלי גג, אין הבדל מורגש בקירור של הרכב.
מבחינת בטיחות בתאונה - גג הזכוכית לא משפיע - הוא לא מגיע במקום קורות האורך והרוחב שיש בגג, הוא רק מחליף את חתיכות הפח שנמצאות בין הקורות, ואין להם חשיבות משמעותית לבטיחות.
ראיתי תלונות על טסלה עם גג זכוכית, החבר'ה מזיעים![]()
נראה לי שעדיף לשאול אולי בפורומים שעוסקים בניסאן ג'וק או טסלה.
וזה מזכיר לי את כביש החוף
או כביש 6
או כל כביש ישראלי בכיוון צפון / דרום בשעות אחה"צ
אתה נלחם בשמש
מי צריך את הצרה הזאת גג זכוכית .
גג נפתח עוד איך שהוא אפשר להסתדר
אבל זכוכית ??
ובאותו ענין ( לא לשכוח את ריפודי העור והכי חשוב שיהיה עור שחור )
איציק
בכלל לא דיברתם על אבן טועה...
ועלות או טיב התיקון בארץ לחלונות בכלל ובטח ובטח בגג.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
בקיצור... לפותח הדיון.
התגובות מתחלקות באופן מובהק.
כל מי שיש לו /.היה לו - מרוצה. מי שלא - מזהיר אותך נגד העניין.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יועץ וממונה בטיחות וכיבוי אש, מדריך עבודה בגובה.
0544830630, ido.safe@gmail.com
סליחה?
לי היה ואני לא מרוצה.
לא מרוצה בכלל.
לי לא היה ואני דווקא מרוצה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה לא מדויק. התגובה שלי כיוונה את פותח השרשור בצורה יותר מיטבית- קודם לציין באיזה רכב הוא מעוניין- שיש לו כזה גג זכוכית . ואז לשאול האם בכלל למישהו מחברי פורום מכובד זה היה בכלל בעלים של מכונית כזאת. כי דין נבלה אינו כדין טריפה, דין טסלה ללא וילון אינו כדין ניסאן ג'וק עם וילון שאינו כדין מרצדס. ומן הסתם בהנחה שאין לנו באמת את המכוניות שפותח השרשור רוצה, אין לנו דרך לסייע לו-ומכאן שיטב לו אם יתייעץ עם מי שכן יש להם מכוניות כאלה. אחרת השאלה היא כללית מאוד ולא ממוקדת וסתם גוררת אנשים לשורה של דיונים וזיוני שכל סתם לצורך דיון וזיון שכל ובזבוז זמן של אנשים, בקטע של "ישחקו הילדים לפניו ויתווכחו הילדים לפניו". וזה לא משהו שפותח השרשור היה מעוניין בו, כך אני מ-ש-ו-כ-נ-ע.
שמרו על קשר