אוקיי.
ותודה על הנתונים הטכניים המעניינים.
האם ברמת הברלינגו/היילקס המועמס עם כלי עבודה, יש פיתרון חשמלי ?
אחרת המספרים של כמות כלי הרכב שונה לגמרי לצרכי חישוב התפוקות.
וגם כמות הזיהום וההשפעה על המרחב.
19000ק"מ ממוצע נסועה, חלקי 365 ימים, כפול צריכת החשמל האופיינית, כ180wh/km, פלוס קצת ספייר, שאבי יוכל לשתות בירה בערב בלי לחרב לנו את הסטטיסטיקה.
זה לא כולל רכבים כבדים יותר. העסק שם הופך למורכב יותר.
טיפה אחורה בזמן: בתחילת המאה ה20 הרכבים החשמליים הגיעו לתקרה שנבעה מהניצולת הנפחית של טכנולוגיית החומצה עופרת, וגם מהמחיר הסגולי. הן היו יקרות יותר ובעלות טווח קטן יותר ממכוניות הבנזין, ולא היה להן מענה לזה.
לפני כ30 שנה פרצה לחיינו טכנולוגיית הליתיום-קובלט. ניצולת נפחית ומשקלית טובה בהרבה אפשרה את המכוניות שאנחנו נוסעים בהן, עם טווח סביר, ומחיר... גם כן.
אבל שוב יש כמה תקרות שמפריעות לזה לפרוץ לכיוונים נוספים. כ6-7ק"ג לכל kwh, נפח 3.3 ליטר לkwh, ומחיר של כ250 דולר לkwh סוללה בנויה, מחיר ליצרן. באיוניק5 יש 73kwh. בהאמר 212. זה המון כסף, נפח ומשקל.
לאיוניק5 בסיס גלגלים של 3 מטרים, מרווח גחון מעפן ורצפה גבוהה מאוד. זו הסוללה שתופסת את המקום הזה, לאורך, לרוחב ולגובה. חשבתם שזה שרוב החשמליות הן פסאוודו ג'יפונים זה נטו אופנה? תחשבו שוב.
לגבי המחיר, gm ששמה את כל הז'יטונים שלה על פלטפורמת האלטיום טוענת שהמחיר ירד ל100 דולר לkwh עד 2026. אינשאללה.
התקרות האחרות לא הולכות להשתנות עבור ליתיום קובלט. טכנולוגיה עדיפה וישימה אחרת בטווח הקרוב? עוד לא.
ועכשיו קח את הפרמטרים האלה ותנסה לשלב אותם לרכבים כבדים, ותכניס לתוך זה גרירות ומשקלים כבדים... לא פשוט. אסף כבר העלה את זה כאן.
אז מה יהיה איתם? אין לי מושג. מדברים על שילוב עם מימן. תאי דלק. נחיה ונראה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אוקיי.
ותודה על הנתונים הטכניים המעניינים.
האם ברמת הברלינגו/היילקס המועמס עם כלי עבודה, יש פיתרון חשמלי ?
אחרת המספרים של כמות כלי הרכב שונה לגמרי לצרכי חישוב התפוקות.
וגם כמות הזיהום וההשפעה על המרחב.
יש לי קרוב משפחה בעל נגריה, שקנה לאישתו יונדאי קונה חשמלית.
אחרי חודשיים הוא החליט להחליף את הפול סייז המזדקן וזולל הסולר שלו באיוניק 5 עם וו גרירה. האוטו בהזמנה למתישהו בשנה הבאה.
מתאר השימוש יהיה נסיעות להתקנות באיזור המרכז המורחב, לפעמים עם נגרר (החומר הכבד מגיע בהובלה מסתבר כבר היום, סתם היה לו קשה להיפרד מהטנדר).
כמובן לסייג, באיוניק עם מושבים מקופלים יש לא מעט מקום, אבל זה מן הסתם רחוק מאוד מלהיות ברלינגו.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
כדי לסחוב טון ולגרור עוד טון וחצי, ל'רק' 400 קילומטר, תצטרך פחות או יותר 2.5 טון סוללות.
כמו שכתבתי קודם, היחס בין משקל הרכב והמטען שלו ללא סוללות למשקל הסוללות הופך גרוע ככל שהמספרים הולכים ועולים. איוניק 5 היא במידות (בסיס גלגלים) ומשקל של היילקס. ויש לה בערך 700 קילו סוללות (לא סגור על המספר אז תתקנו אותי אם טעיתי, באות בל זה הסדר גודל). אבל את הטווח המירבי הוא משיג ללא מטען רב. תוסיפו לו טון מטען וטון וחצי נגרר, המשקל שלו הפך כפול זה אומר שהטווח ירד לפחות מחצי בהנחה (מבוססת טוב) שצריכת ההספק לקילומטר לכל טון נשארת דומה. כדי להכפיל את הטווח שלו בחזרה לא מספיק עוד 700 קילו סוללות כי הסוללות הן גם משקל. אז צריך עוד כמעט טון ורבע של סוללות. ואז אתה מגיע לקצת יותר מהאמר חשמלי ועדיין הטווח לא מדהים - כי רכב כזה לא יכול לעמוד בשעות העבודה. הוא יהיה כל כך יקר שאתה לא תוכל להרשות לעצמך, כבעל עסק, שהוא יעמוד אפילו לרגע. אבל כמות האנרגיה שלו תחייב אותך לטעון לפחות פעם ביום - ובנפח כזה של סוללות טעינה לוקחת הרבה מאוד זמן.
אז לא. אין פתרון טוב להיילקס שבא לעבוד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ועוד מילה. כידוע לכם חזרתי לא מזמן מנורבגיה. שם אח ז החדירה של לשמליות ברכב פרטי הוא מעל 70 אחוז. מכירת רכב פרטי חדש - כמעט 100 אחוז חשמלי.
ותשתית החשמל שלהם לא התמוטטה.
אז נכון שמדובר במדינה מאוד עשירה אבל פריסת האוכלוסיה והטופוגרפיה היא כזו שרשת חשמל ארצית היא אתגר שלא קל בכלל להגדיל בשיעור ה'מפחיד' שאתם זורקים לאוויר. והם באמת לא נדרשו לזה. מי שבאמת רוצה להבין את האימפקט של עליה בשיעור החשמליות למדינה תוך עשור מאפס לכמעט הכל - הנה. יש לכם יופי של מעבדה.
מציע ללמוד את הנתונים של מקרה המבחן לפני שזורקים לדיון מספרים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני רק שאלה, בקטע של בורות מוחלטת.
האם המחסום לא יהיה כמות הליתיום (ושאר המתכות הדרושות לייצור סוללות) שניתן לחצוב/להפיק/למחזר?
לא מבין בזה בשיט, אבל זה לא נשמע כמו חומר שקיים בשפע בטבע.
?
במידה ולא תהיה פריצת דרך משמעותית בקילוואט/שעה/ק"ג ,בנוגע לרכבי עבודה/משא ,הדמיון שלי רואה אפשרות לייצור אוניברסלי של רכבי משא שבנויים בצורה כזו שבנק הסוללות נשלף במהירות החוצה ובמקומו מושחל בנק אוניברסלי טעון ,אני רואה בדמיוני תחנות החלפה,כמו תחנות דלק של היום ,אשר רק דואגות להחליף את המשקולות ולטעון את המוחלפות בהתאם ליכולות וביזור אספקת החשמל במדינה,זה יעבוד טוב ליישור פיקים בשעות צריכה, השיטה לא אמורה לקחת הרבה יותר זמן מתדלוק "של פעם".
דמיון
borderline velocity disorder
מדברים על טכנולוגיות אחרות. כולם חוקרים ןמנסים לפתח.
הבאזז כרגע הוא סביב מצברי יהלום גרעיניים NDB שהגיעו כבר לבשלות מסחרית אבל אני חושב שהדרך למצברים כאלה בעלי קיבולת גדולה עוד ארוכה בגלל מגבלה אינהרנטית לטכנולוגיית הייצור.
מדברים גם כבר המון שנים על שיפורים שיהפכו תאי דלק למוצרים נוחים לשימוש. אני לא רואה קפיצת מדרגה משמעותית אבל המון חברות עובדות על זה.
בקיצור, כן. ליתיום הוא מחצב יקר ונדיר ומוגבל.
ומי שיפתח את הסוללות הבאות ירוויח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הדמיון והחזון של אחד הם לפעמים עברו של אחר...
נשלח מהנייד
עוד מעט סופ"ש
הסוללה של האיוניק שוקלת 485ק"ג. מתאים לניצולת המשקלית שרשמתי, כ6-7ק"ג לkwh.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אתה בטוח?
באפריל המספר היה 17%, לפחות כך קראתי.
זאת נשמעת קפיצה קצת גדולה בחצי שנה. לאן הלכו כל ה-53% של רכבי בעירה פנימית?
ליתיום מחצב נדיר יחסית , אבל הופה , מה יש מתחתיו בטבלה המחזורית? אה רגע … נתרן. כזה לא חסר על הכדור. הוא לא יעיל כמו ליתיום , אבל זה אומר שלא תהיה בעיה להמשיך לייצר סוללות ( אפילו בהנחה שלא תתבצע קפיצה טכנולוגית לשיטות אחרות )
Sent from my iPhone using Tapatalk
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
קראו לזה בטרפלייס פעם, פחות תפס.
וזה עוד בלי שיקולים כלכליים של רכב עבודה.
ואז מה?
בגלל הטווח הקצר יחסית תצטרך כמות גדולה מאד של חניוני משאיות (נדלן יקר) כדי להכיל עמדות בגודל מתאים, עמדות המתנה, ותשתית חשמל מאסיבית להטעין בו״ז כמות גדולה?
ובסוף נשארת עם מה שאסף תאר, של יחס זמן עבודה/עמידה גרוע לכלי עבודה.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
יש בנורבגיה כבר לפחות עסק אחד שעובד ככה. תחנת החלפת סוללות אוטומטית לחלוטין. יש סרטונים שצרפתי פה.
יש גם ברלינגו חשמלית ... גם בארץ הקודש. גם פה ראיתי כאלו.
יש גם טרנספורטרים ( או מיקרובוס .. אני מתכוון לגודל ) נדמה לי של ניסאן. חשמליים לחלוטין.
אבל מעבר לרכב המשפחתי.
כשצריך אוטו אמיתי ... יש דיזל.
ואגב ...
את החללית החלפנו בגולף היבריד.
מתברר שאין גלגל מתאים בכל נורבגיהוייקח כמה ימים להביא גלגל.
אז שירות הדרכים 'ויקינג' השתמש בתולעים כדי לתקן .. הזייה ..
הגולף כך מתברר .. פי מליון נוחה לנהיגה. שקטה. וצפופה ...
יש שקע טעינה. אבל לא מצאתי את הכבל.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
צועניה ..
אתה הולך להתאהב בגולף.
רק נסיעה של כמה שעות, או בעלות על הרכב הזה, לאט לאט מבליטה את היתרונות.
נוחות, שקט, כח (יחסית), ויכולת תמרון בעיר. מושלם בקטגוריה - משפחתית קומפקטית.
את הצילום הזה ניסיתי להעלות קודם. טפאטוק מתעלם ...
Sent from my DN2103 using Tapatalk
צועניה ..
שמרו על קשר