הוזמן נוזל מדולל של מוטול.
שטיפה והחלפה בקרוב.
לרוב ההוראות רושמות מים מזוקקים.
מים מזוקקים הם מרוככים אבל לא ניתן לומר שמים רכים הם מזוקקים.
מצאתי את ההסבר הבא למה לא מזוקקים.
לאור האי בהירות אני נוטה שבעתיים להשתמש בנוזל מוכן ולא למהול לבד.
https://rislone.com/blog/cooling/why...ooling-system/
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה לא טועה,
הפיאט 600 לא היה חסין מהתחממות יותר מה-500, למרות היותו קירור מים, להיפך.
אתה כנראה זוכר את מכסה המנוע מורם עם קרש בעיקר ב-600.
הבעיה העיקרית עם מקוררי האוויר הייתה חוסר הבנה של חשיבות שלל הפחים המחיצות והתעלות סביב המנוע שתפקידן היה לתעל את האוויר בכיוון הנכון. רבים בזמנו נהגו לפרק ולא להחזיר, כי הפחים האלה הפריעו לטפל ברכב וסתם חסמו את האוויר....
והיו מחלות ספציפיות למשל בפולקסווגנים האטמים של רדיאטור השמן היו מזיעים, הרדיאטור החבוי היה נרטב ונסתם מאבק. הטיפול היה פשוט וקל (החלפת האטמים) אבל רבים נסעו ככה וחיממו מנועים.
אחד הרכבים האחרונים שיוצרו עם מנוע קירור אוויר היה סיטרואן GS הנהדר שאהב לעבוד בסל"ד גבוה כל היום ובכל תנאי ולא התחמם לעולם.
זה יכול היה להיות רכב האספנות המושלם (קירור אוויר, הנעת מנואלה..בשנות ה-80) לולא מערכת המתלים ההידרופנאומטית המשוגעת והחלפת הבומבות הרוטינית
אבל זה לא קשור לשרשור
להשכלה כללית, איזה סוג נוזל של מוטול הזמנת?
מעיון זריז בקטלוג שלהם, הנוזל הכי מתאים עבור מיצובישי מגיע בתרכיז ומקריאה מהירה הוא מיועד לפי הספרות למהילה במים רכים ולא מזוקקים תוך ציון איכות מינימלית למים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ethylene glycol or Mono Ethylene glycol
שניהם זה אותו החומר המזוהה כימית כך:
(CH₂OH)₂
שני החומרים שציינת מבוססים עליו וזה גם מה שדורש יצרן הרכב.
מוטול מציינים תקן של מיצובישי שלא מצאתי לו אזכור במרשתת מלבד בדפי הנתונים שלהם.
מאחר והיצרן לא מציין בדרישות בספר שום תקן ספציפי אלא רק חומר בסיס ומאחר ושניהם מתאימים להגדרת היצרן ושניהם נוזל מוכן לשימוש הייתי בוחר בינהם כנראה לפי המחיר/זמינות/ צבע
הכתום נראה נוח יותר לקריאת מפלס במיכל
רצוי לא לטעום מהחומר בזמן ההחלפה. במיוחד כשלרוב אנחנו שוכבים תחת הרכב בעת ניקוז הנוזל הישן.
תשתמש גם במשקפי מגן. זו ההמלצה בכל אופן.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מעדכן שהוחלף נוזל הקירור לוואן ולטנדר.
עכשיו שהטמפרטורות ירדו זה לא חוכמה להגיד שיש שיפור... אחכה לקיץ הבא כדי להחליט סופית אם יש הבדל מורגש.
ניצלתי את ההזדמנות לשטיפה יסודית של כל מערכת הקירור, דבר מבורך שתמיד נותן הרגשה טובה.
להשכלה כללית..
נוזל קירור לא מיועד לקרר יותר טוב את המנוע.
להפך, הוא מעביר חום פחות טוב ממים רגילים.
אז למה הוא נועד?
1. למנוע קורוזיה קטודית (ורגילה) ובנית אבן.
2. לשמן את האטמים של משאבת המים .ועל הדרך כך אטם אחר, כולל הצינורות.
2. להעלות את נקודת הרתיכה של נוזל הקירור.
את כל הדברים הללו לא תראה בכלל בנסיעה רגילה ברכב.
להפך, אם הרדיאטור ו\או מנוע שלך אטום אתה אפילו תרגיש יותר נטיה להתחממות.
את יתרונות נוזל הקירור תרגיש לאורך זמן, כאשר מערכת הקירור שלך תהיה ללא אבן וקורוזיה.
כאשר המנוע יתחמם מעל 110 ונוזל הקירור לא ירתח (טמפרטורת עבודה של מנוע מודרני 95 מעלות).
וכתוצאה מכך לא יהיה לחץ גבוה במערכת כל הזמן, ומיכל העודפים לא יתמלא.
לכן אם הרדיאטור שלך ו\או המנוע שלך סתומים, אל תצפה שנוזל קירור איכותי יציל את המצב..
שמרו על קשר