אם השאלה מתייחסת לכל רכב עם המנוע החלש שלו, אני אני מניח שסמוראי עם 1000סמ"ק הכי איטי
גם סמוראי 1300.
מידי פעם אני משתעשע איתם בכביש.
זה יתרון של בערך קמ״ש וחצי ומשעשע לראות אותם נאבקים.
מה המהירות המירבית של סמוראי 1300 בישורת?
אם זה פטרול דיזל טורבו, אז מהתחתית דרוג המיאוץ זה סמוראי, היילקס, ופטרול ודיפנדר.
מי ישמע.. ״מרוץ״.. יותר בכיוון של ״מיאוט״.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
לא פעם
ולא פעמיים
ברחתי לחבר עם היילקס אטמוספרי בעליות. וברמזור.
סמוראי הזרקה תקין נותן בראש להיילקס.
במיוחד עם 4.16 (וגלגלים 215).
המהירות הסופית מאוד תלויה באיכות האספלט וכיוון ומהירות הרוח... 😂
אבל יצא לי גם לעבור 130 במישור. בלא מעט ...
נכון, היום עם הסופה זה מרגיש מגוחך...
אבל אם ההשווא היא בין היילקס לסמוראי, הקטן הזה לא פראייר.
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
אם המירוץ יקרה בדובאי, כנראה הפטרול ינצח לפני שהאחרים יעבירו להילוך שני..
ולמי שלא מכיר את המפלצת הספציפית:
בברכה,
אלכס.
ומהצד השני...
אם נשים 392 מול ברונקו ראפטור, מול דיפנדר חדש בנזין 8 צילינדר ואפילו נוסיף את הראם TRX...אפשר גם להוסיף G63 :-)
מי ינצח ברבע מייל? במיאוץ ל 100?
אני בכוונה לא מוסיף את ה H3 החדש עם 1000כ"ס כי זה כבר חשמלי...
כן, קצת סטינו מהנושא. SORRY
קצת?! ב3 עשורים... ובפי 10 בעלויות ביטוח...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אנסה לחזור לדיון המעניין הזה בהיבט מעשי כל שהוא.
קודם כל לדעתי במושג הזה "רכב אספנות שימושי" יש אוקסימורון.
רכב אספנות נועד אכן לשמש רק כרכב תחביב לחובב רכב שיתעסק כל היום עם הצעצוע שלו יתקן ויתחזק וישפץ כל מה שצריך ברכב כה ישן כדי להביאו למצב נסיעה ושייראה טוב וזהה למקור כאילו יצא אתמול מהמפעל למרות שהרכב נטש את שערי המפעל לפני 30 שנה ויותר.
למרות זאת לשם הדיון נניח ויש לכם בכיס 200,000 ש"ח פנויים לצורך שדרוג רכב השטח שלכם לרכב שטח אחר שישמש אותכם גם כרכב יום יומי וגם כרכב שטח לטיולים של סופי שבוע כולל לינה בשטח ברמת עבירות עד בינונית - קשה אבל לא אקסטרימית.
במה הייתם בוחרים? רכב שטח חדיש ומשופר לשטח שנכנס בתקציב או יבוא של רכב שטח אספנות כל שהוא משופץ עד לרמת הבורג ומשופר היטב לשטח בתקציב הזה? - אפשר בתרגיל הזה לשנות את התקציב הבסיסי לכל כיוון למעלה או למטה כשהעיקרון זהה.
אני הייתי בוחר באופציה הראשונה
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
ברור מאליו,
הסטטוס של אספנות לא מתאים ליומיום מבחינת התקנות, בראש ובראשונה אך בגלל סבירות לתקלה.
אם זה רכב ב' לטיולים כמובן שאעדיף אספנות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
סולי, לא מסכים לגמריי עם ההנמקה שלך בעיקר בחלקה השני - רכב אספנות ששופץ וחודש לגמרי - ממש הכל ברמה של חדש כולל מנוע יהיה לא פחות אמין מרכב שטח חדיש יותר - להערכתי הבלתי מקצועית כמובן. הבעיה עלולה להיות אם אכן מתקלקל משהו ברכב האפנות לך תשיג חלקים, תשבית הרכב שהוא גם היום יומי שלך...לא סביר.
אבל, מבחינתי כדי להגיע לרמת איבזור, נוחות ואיכות חיים ברכב שטח חדיש יותר צריך להשקיע ברכב שטח אספנות הון מטורף שיגיע לסכום גבוה יותר מרכב שטח גיבור דנדש מהניילון.
בחו"ל משוגעים לדבר שהממון בכיסם אכן עושים זאת בעיקר עם אייקונים מוטוריים שאינם עוד כמו הדיפנדר שהבאתי כדוגמה בסרטון.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
זה לגיטימי לחלוטין שלא להסכים.
...גם להביא סדרה 80 גרוטאה לאמינות של 80 חדש מהניילון (לדעתי אמין מרכב שטח חדיש) יעלה לדעתי גם הון לא קטן.
נוחות איכות וביצועים.. זה כנראה לעולם לא יהיה גם אחרי השקעה של סכום זהה לרכב שטח חדיש. אם כי מספיק קרוב לטעמי ..
הון כרגע אין לי... וכנראה לא יהיה.
אני דובק בסמוראי.. בשבילי זה המסלול הכי כלכלי בתחביב הכי לא כלכלי...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אני עם סיקס 1990 משופץ מהייסוד .
אמין לחלוטין - סומך עליו במאת האחוזים .
הרכב יכול לשמש כרכב יומיומי ללא חשש כלל .
האמינות והשרידות של רכב אספנות ( אין מערכות חשמל מסובכות ומורכבות ואין מחשבים ) עולה לאין שיעור על רכב מודרני .
חברים - יש להבדיל בין שימוש רגיל ברכב לבין נסיעת שטח - במלחמה יש פצועים וזאת עובדה כואבת אבל נכונה .
לגבי חלפים - כמה שתרצה על המדף .
אילן
מה לזה ולרכבי אספנות?.........
אבל אם אתה התחלת, אז המרצדס כנראה לוקח בדראג ל-100 וגם לרבע מייל.
ראם TRX יהיה מאוד צמוד אליו
הברונקו ראפטור יסיים אחרון.
אבל מה אני בוחר?
המרצדס והדיפנדר הם שני ה-BIG NO-NO ונופלים ראשונים מבחינתי בחבורה הזו.
במרצדס G63 יצא לי להתנסות קצת. כל עוד מה שאתם רוצים זה להאיץ בקו ישר, הוא הבהמה הרעה באמת. אבל זה רכב שהוא הרבה מעבר לתכונותיו. הוא קודם-כל סמל. סמל מובהק ומאפיין של טעם רע ושל כסף גדול מהסוג המטונף. וזה ככה לא רק אצלנו אלא בכל העולם.
ואני יודע שזו הכללה גסה ומצטער שזו הסיבה הראשונה שלי לפסול אותו, אבל היא באמת לא היחידה. יש עוד הרבה סיבות פרקטיות.... זה לא רק ממש-ממש לא "רכב השטח הטוב בעולם" - הוא גם לא קרוב לזה. אפילו לא בקצת.
אולי כי כבר מזמן חלפו הימים שנשמטה לנו הלסת מדגם מסוים רק כי היה היחיד שהגיע עם שלוש נעילות.
הדיפנדר כבר יותר מאופק ובטעם הרבה יותר טוב, אבל הוא מורכב, אלקטרוני ועדין מדי. זה הדבר הכי רחוק מ"דיפנדר" כפי שאנחנו מכירים ומוקירים. לשמחתי אני מכיר אותו ממש טוב. אני אמנם מאוד נהנה, אבל ככל שהכרותנו הולכת ומעמיקה, כך הסיכוי שאי פעם ארצה אוטו כזה הולך ויורד.... האובססיה ליוקרה ולטכנולוגיה, מכתיבים בו המון טעויות ובחירות שגויות. החל בתלות מוחלטת בכמות בלתי סבירה של מחשבים/אלקטרוניקה, דרך בחירת מידות הצמיגים ההזויות ועד לשגיאות גסות בתכנון נקודות ריתום וחילוץ. ולכל זה מתווסף החשש התמידי ממהימנות כל החבילה המורכבת הזו.... למרבה הצער, ה"פרימיום" בלנדרובר הזה דוחק החוצה/הצידה את ה"שטח" וזה משהו שממש לא לרוחי. ציפיתי מהדיפנדר החדש להיות משהו בסגנון של האינאוס גרנדיר. אבל היי, לנדרובר חתכה הצידה במודע מהשטח לטובת יוקרה והגרנדיר נולד בדיוק בגלל זה - כי לנדרובר הפנתה עורף לדיפנדר האמיתי....
לגמר שלי עולים בקלות שלושת האמריקאים וזה כבר עניין של העדפות וטעם אישי.
הברונקו מאוד מוחצן. לטעמי מוחצן מדי. הראם והג'יפ נראים קצת יותר צנועים, אם אפשר להגדיר ככה מפלצות כאלה. הג'יפ נראה לטעמי הכי נכון - כזה שרק יודעי דבר מבינים באיזו גרסה מדובר.
מי שאוהב את הקונספט של טנדר, מין הסתם לא יתלבט וייקח את הראם. הטנדר הכי מטורלל והכי כייפי שיש.
אבל אם נשים טנדר בצד, בשקלול של כל התכונות והיכולות, אחרי שנוהגים ב-392 וברפטור בכל סוגי התרחישים, הברונקו כנראה לוקח. אפילו די בקלות, למרות שהוא לא המהיר ביותר במיאוץ ל-100. אם הג'יפ הוא בעיקר רכב חוליגני, הברונקו הוא מכונית מירוצי שטח חוקית לכביש.
זו יצירה מיוחדת במינה וצריך לנהוג בו כדי להבין.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שמרו על קשר