אל תמהר להספיד את הגיר, לדעתי זה נשמע כמו איזשהי בעיה בקלאץ, אולי איזו טעות בהרכבה, סביר להניח שתגלה ישר בפירוק.
עוד אפשרות, מיסב כניסה של הגיר שהלך לעולמו, את זה אתה תראה לפי מצב השבבים בשמן.
עידן
ערב טוב לכולם
הבוקר תכננתי נסיעה ארוכה צפונה עם הג'יפ, הכנתי, בדקתי, תדלקתי ויצאתי לדרך, אבל הג'יפ חשב אחרת. אחרי כ-45 ק"מ של נסיעה בלבד התחילה שריקה חזקה (או צרחה?) מכיוון הגיר, בהילוך 3 ואז גם ב-5. אחרי ק"מ ספורים ניסיתי להוריד הילוך תו"כ האטה, אבל כשיצאתי מהילוך חמישי שום הילוך אחר, כולל אותו החמישי, לא הסכים להישתלב, ולא ברעשי טחינה אלא פשוט הידית לא זזה אל מחוץ לניוטרל. במנוע כבוי ניתן לשלב חלק את כל ההילוכים, ואם משלבים ראשון כשהמנוע כבוי הרכב ייסע אחרי ההנעה, עם רעש צורם נלווה, קלאצ' מפריד היטב (חדש כמו רוב הרכב). במבט מבחוץ יש סימני זריקת שמן, ככל הנראה שמן מנוע מהמחז"ש וכנראה לא קשור, ובורג חיבור גיר-מנוע אחד חסר.
חזרתי כמובן בגרירה ואת שארית היום העברתי בהכנת הרכב להורדת גיר, פירוק כל החלקים למעט הגיר עצמו (טרנספר, דריישפטים, ידית הילוכים, סטרטר וכו'), ככל הנראה הגיר ירד מחר. השאלה היא-מה לעזאזל קרה שם? האם מישהו מכיר את התופעה\סימפטומים הנ"ל? האם הבעיה שווה התעסקות (שיפוץ) או שפשוט כדאי להחליף תיבה בתיבה משופצת בלי לשבור את הראש? אולי בכלל בעיה מכיוון הקלאצ'\מיסב לחץ? במידה והפתרון הוא החלפת הגיר, ממי אפשר לקנות אחד ששופץ כראוי וגם לשלם מחיר סביר, ומהו בכלל מחיר סביר לגיר סופה משופץ בימינו?
תפס אותי בהפתעה מוחלטת, מרפי הזה...
בברכת גמר חתימה טובה-קובי
אל תמהר להספיד את הגיר, לדעתי זה נשמע כמו איזשהי בעיה בקלאץ, אולי איזו טעות בהרכבה, סביר להניח שתגלה ישר בפירוק.
עוד אפשרות, מיסב כניסה של הגיר שהלך לעולמו, את זה אתה תראה לפי מצב השבבים בשמן.
עידן
ד"א, איפה אני, ואיפה טיול\מפגש בסוכות...
אין עוד רעיונות? אף אחד לא חווה את התופעה הנ"ל על בשרו? עוד שעתיים הגיר יורד, אני לא יודע אם יש טעם בכלל לפתוח אותו...
אוקיי, לא היה קל אבל הגיר בחוץ. ממצאים נוספים: הגיר היה ריק משמן לחלוטין (שמן חדש מולא לפני פחות מ-2000 ק"מ!!!),עם המון שמן על פנים הבל האוזינג, ושבבי מתכת בודדים, מעבר לכך יש חופש צידי מורגש בציר הכניסה, כמ"מ לכל כיוון או מעט יותר. יש רעיונות? לדעתי הצעד הבא הוא פתיחה של הגיר, אלא אם כן מישהו ישלול את הרעיון ויתן כיוון, מה קרה לגיר שלי? (והאם יכול להיות שאם פשוט הייתי ממלא שמן, הייתי יכול להמשיך לנסוע?)
קובי
אני לא מבין מה הדילמה, אתה אומר שהבל הוזינג מלא בשמן... משמע - מחזיר השמן של ציר הכניסה לגיר הלך, השמן נזל לבל הוזינג, עכשיו צריך רק לפתוח את הגיר ולראות מה הנזק.
אתה אומר ששמעת צרחה, זה יכול ליהיות או מהמיסבים, או מהקלאץ' שהתמלא בשמן.
אתה צריך לקוות שאין נזק לגלגלי השיניים, אם אין, תחליף מיסבים ותקבל גיר חדש (עלה לי בזמנו כ 500 ש"ח למיסבים מקוריים בסמוראי).
עד כמה נרטב הקלאץ'? אסבסט שסופג שמן, בדרך כלל מתפורר אחרי זמן מסויים, אפילו שהוא היה חדש ושייבשת אותו טוב.
אם אתה צריך סט חולצים למייסבים בגיר, יש לי בבאר-שבע.
בהצלחה, עידן
קובי
אתה יכול להעזר בזה על מנת לקבל כיוון
יואב
אני לא יודע למה אני לא מצליח להעלות את הקובץ pdf של הגיר אבל אם אתה רוצה שלך לי ה"פ עם המייל שלך ואשלך לך את הקובץ.
בכל מקרה ניתן להוריד אותו בקישור ש COAS נתן במידה ואתה לא מוצא דבר איתי
http://www.jeepolog.com/forums/showt...ight=%E2%E9%F8
יואב
אכן, קישור מצויין, שמשום מה אי אפשר להדביק אותו כאן למען הדורות הבאים. תודה, יואב (ואשר כמובן), המידע מאוד שימושי. כנראה שמחר אני אפתח את הגיר, בתקווה שזה יהיה שיפוץ פשוט יחסית, וכמובן-תמונות מובטחות מתהליך השיפוץ.
גמר חתימה טובה-קובי
קובי ערב טוב
ראשית כל קבל התנצלותי שלא חזרתי אליך...היה יום מטורף ופשוט פרח לי מהראש...
לעצם העניין, נדמה לי שאין לי מה להוסיף על האבחנות של עידן ושלך. רק אומר, שבכל מקרה אין לך מה להפסיד אם תפתח את הגיר - או שתשפץ או שממילא תביא משופץ, אז מה זה כבר משנה? רק תרוויח מזה בכל מקרה.
אני בזמנו לא שיפצתי בעצמי מכמה סיבות, אחת מהן מידע מוטעה שהגיע אלי, שלפיו ניתן לקנות קיט שיפוץ מלא בלבד בינוביץ (עלות של כ-3000 ש"ח) מה שמעלה מייד את סוגיית הכדאיות הכלכלית (תשאל כמובן למה לא ביררתי בינוביץ בעצמי, כמתבקש מאליו? - נראה לי שאפשר להוסיף אותי ל"מצעד האידיוטים" ברמה מסויימת...)
בדיעבד קניתי גיר משופץ ב-1900 ש"ח (תמורת החזרת הגיר התקול שלי) ואני מצטער על כך. מדוע? מפני ש:בראייה לאחור אני הייתי נעזר בספר שיואב העלה ובלמידת הנושא בכתבות אמריקאיות ומשפץ בעצמי, במיוחד אם זה לא רכב בשימוש יומיומי.
- קיבלתי גיר שאינו לשביעות רצוני לגמרי
- החלפת סינכרון של הילוך 3 היתה מוציאה אותי בנזק קטן בהרבה מהסכום ששולם
לדעתי אם תעשה על זה כתבה מצולמת-היטב זו תהיה אחת התרומות היותר גדולות לאוסף הכתבות השימושיות. חלק ב' לכתבה על החלפת גיר וקלאץ'?...
נ.ב.
אתה עוד חייב לנו כתבה על שיפוץ מזרקים
גיתאי
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
על שיפוץ מזרקים, וגם על כל הבניה כבר קיבלתי פניה בלתי רשמית, אבל בינתיים, כשאני מחלק את הזמן שלי בין ריצה למכוני טסטים לבין שכיבה מתחת לג'יפ, כשהבחור שנתן לי בד"כ לעבוד על הליפט שלו נמצא בחו"ל עד אחרי החגים, איפה יש זמן לכתבות... בתקווה שהסיפור יסתיים במהרה, ונוכל שנינו ביחד לכתוב ספר אחזקה למתקדמים...
לילה טוב-קובי
אוקיי, יש עדכונים חיוביים
הגיר נשטף טוב-טוב בגרניק, ואז נפתח. בתוך הגיר לא נמצא שבב אחד לרפואה, לא מפלדה ולא מפליז. כל הרכיבים הפנימיים נראים מצויין, הגג"שים ממש חדשים וכך גם הסינכרונים, שנראים שלמים לחלוטין. בשני המיסבים הקדמיים מורגש חופש של במילימטר לכל צד או מעט יותר, וחוץ מהם-גורנישט! כרגע התכנית היא להחליף את השניים, מחז"שים לגיר, קדמי ואחורי+אחורי מנוע, ואת מיסב המרכוז שכנראה קרס ראשון וגרר את תגובת השרשרת. האם יש עוד דברים לשים לב אליהם? משהו שכדאי להחליף "על עיוור" כל עוד הגיר כבר פתוח ומונח לפני? יש לציין, שע"ג הגיר מצאתי אחרי השטיפה חריטה המעידה כי הגיר שופץ ב-2/5/06!!! זה ודאי מסביר את העובדה שרוב החלקים נראים חדשים למדי...
אשמח לתגובות והארות-קובי
קובי שלום
אם כבר פתחתה את הגיר והמצב טוב מצויין, מה מצב של מכלולי הקלאצ'?
בדוק את :
1.דיסקת הקלאץ'.
2.מכלול מכסה הקלאץ' – כולל גם את הדיאפרגמה (קפיץ ה'שמש') וטס הלחץ
3.בדוק את מיסב הלחץ
4.האם צריך לבצע חריטה
5.שקול בחיוב מעבר למשאבה תחתונה חיצוניות (אם אני זוכר נכון אצלך זה פנימי).
אם כבר לחץ אז שיהיה פיזי מתון, כתבת המשך/הרחבה לכתבה של גיתאי http://www.jeepolog.com/412.html
בברכה יואב
לפי תאריך השיפוץ, כנראה שהג'יפ נגנב ממש לא מזמן
תחליף את כל המייסבים, הגיר נסע בלי שמן! מחיר המייסבים זניח לעומת פירוק ופתיחה מחדש של הגיר.
אני לא מכיר את הגיר של הסופה, אבל בדרך כלל אין צורך ב"קיט" שיפוץ, פרק את המייסבים היישנים וקח אותם לחנות מייסבים, זה ייצא זול בהרבה!
עלות של מייסב סטנדרטי היא כמה עשרות ש"ח.
לפירוק גלגל התנופה מומלץ פטיש אויר\מברגת אימפקט.
עידן
היי יואב
בעניין הקלאצ'-כבר הזכרתי שהקלאצ' חדש, עשה פחות מ-2000 ק"מ (הוחלף קומפלט עם המנוע). עם זאת, אני מתכוון לפרק אותו כדי להגיע למחז"ש המנוע, אז בדרך אני אבדוק את הרפידה, לראות אם יש נזק מספיגת השמן, ואנקה בחומר ניקוי בלמים (יש המלצה למשהו אחר?).
לגבי המשאבה הפנימית ומיסב הלחץ, פשוט חבל לי לזרוק את המשאבה כי היא במצב מצויין, כנראה שאני נשאר איתה כרגע אבל שום דבר עוד לא סגור.
ודבר אחרון-כתבה אמנם מובטחת, אבל לשמחתי היא לא תכלול שיפוץ מלא אלא החלפת מיסבים בלבד... מתחייב לשבת לכתוב אחרי הטיול הבא!
שבוע טוב לכולם-קובי
קובי
לגבי מחזיר השמן האחורי של המנוע זה לא מספיק להוריד את הבל האוזינג זה לא מספק גישה, על מנת להגיע אליו יש צורך להוריד את אגן השמן, יתקן אותי מי שחושב אחרת.
בברכה יואב
שמרו על קשר