השרשור הזה מעלה הרבה שאלות מעבר לרעיון המקורי של פותח השירשור.
אם אני מבין נכון, אז לפי החוק גם טיפול ותיקון של רכב שלא ע"י מוסך הוא עבירה על החוק.
נכון.
אם כך, האם החוק גם מחייב אישור על טיפול תקופתי (כולל בדיקה של בלמים ומערכות הרכב השונות)שנעשה ע"י מוסך מורשה מטעם משרד התחבורה?
לא, למעט החריגים - אם תכשל בטסט, על התיקון תצטרך להביא אישור מוסך מורשה, ובדיקת מוסך מורשה לרכב מיושן לפני טסט.
או במילים אחרות: מחרתיים אחד מאיתנו חס וחלילה עושה תאונה, לאחר התאונה חברת הביטוח בודקת ומבקשת לראות אישור וקבלות על כך שהרכב מטופל במוסך? ונניח שכן, אז זה אומר שמהיום חובה על כל אחד שמטפל ברכב במוסך לשמור לעולמים את כל הקבלות מכל המוסכים שהרכב עבר בהם? כמה אחורה??
לא, כי יש רישום גם במוסך. מספיק שתגיד טיפלתי אצל... ויבדקו איתו.
איפה הגבול כאן...?
אפור, ידידי, אפור.
ממה יש למי שמטפל ברכב לבד לחשוש בנוגע לכיסוי ביטוחי (כולל
תביעות אישיות) במקרה של תאונה חו"ח (ושלא נדבר על נפגעים...)? בהנחה כמובן שהעבודה נעשתה בצורה מקצועית ולא נימצאו לקויי בטיחות ברכב...
אם התאונה לא קשורה לטיפול, עקרונית אין מה לחשוש. יש לך ערבות בנקאית לתשובה של מה תהיה החלטת הבוחן המשטרתי?
ומה בנוגע לאחריות הביטוחית של עבודה שנעשתה בצורה לא מקצועית ע"י מוסך? האם כאן ביטוח המוסך הוא זה שנושא בתוצאות, או שאולי האחריות היא של העובד שחיזק יתר על המידה את הגוז'ונים וגרם לגלגל לעוף מהרכב תו"כ נסיעה בכביש מעלה אדומים...
בשביל זה הוזכר קודם לכן ביטוח המוסכים, לא של העובד הספציפי.
עולות כאן שאלות רציניות שצריכות לדעתי להטריד את כולנו
לא הן לא. הדבר ידוע לוותיקי הפורום מזמן. לכן גם "הגבלת האחריות" באתר.
מה אומרים המומחים?
ωξψε ςμ χωψ