יונתן, אל תיתן לעורך דינים וסוכני הביטוח להפחיד אותך (ואני לא מתכוון לאלו שכאן בפורום, הם דווקא בסדר)... המציאות פשוטה למדי.
אתה אחראי לנסיעה ברכב תקין. זו אחריות אמיתית, מוסרית, אישית שלך, וזה מה שחשוב.
מבחינת החוק, אתה חייב בביטוח חובה וטסט. זה מחייב אותך לנגוע ברכב, לפתוח מכסה מנוע, רק פעם בשנה - בטסט. אם תהיה תאונה, ואם יטרח חוקר התאונות בכלל לחקור, ואם יסתבר שכשל טכני היה אחראי ישירות לתאונה - ובמכוניות, בניגוד למטוסים, זה נדיר - ואם זה יהיה משהו חד משמעי וברור - ולא, אין מנהל תעופה שחוקר לעומק כל תאונת דרכים... - ואם ואם ואם... אבל לרכב היה טסט בתוקף, מבחינת החוק הוא היה רכב תקין. אפשר תיאורטית להתעקש איתך, אבל אתה הרי מבין בעצמך שאין שום דרך מעשית לעקוב אחרי היסטורית הטיפולים של רכב, ואין בכלל שום חובה חוקית לטפל ברכב - למעט כאמור מעבר מבחן שנתי.
אז יאשימו אותך (או את הנהג השני) במשהו כללי ושאינו דורש הוכחה כמו "נהיגה במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך" או בכלל כלום. הרי יש ביטוח חובה בישראל, יש מי שמפצה, אז בשביל מה להתעמק.
ωξψε ςμ χωψ