Close
1 2 12
1 20 25

: ' ?

  1. #1
     's Avatar
    Dec 2008
    304

     ' ?

    בטרופר מותקן קלאץ' מניפה טרמי הפתוח בעת נסיעה בקור תנאים ארקטיים למשל ונניעל בעת נסיעה באקלים חם
    כשהקלץ תקין וקר הוא פתוח כך שהמניפה מסתובבת לאט יחסית למהירות סיבוב הציר כשמתחמם הוא אמור להינעל ומהירות סיבוב המניפה היא כמהירות סיבוב הציר

    הסיבה להתקנה של הזיפט הזה היא שבאקלים קר מאוד נוצרת בליה מואצת של המנוע משוק טרמי (ואפילו סידקי מאמץ) הנוצר כתוצאה מכך שכשניפתח הטרמוסטט מנוע מגיע זרם של מים קרים מאוד שבמגע עם גוף המנוע החם גורמים לשוק טרמי ונוצרת פעולת טרמוסטט בפעימות פתוח סגור וכל פעם מגיע שלוק מים קרים לתוך המנוע. הקלאץ גורם בתנאים אלו למניפה להסתובב לאט וכך המים ברדיאטור נשארים חמימים ולא מתקררים לגמרי לטמפרטורת הסביבה ואז הטרמוסטט עובד בצורה רציפה ונמנע שוק טרמי למנוע... וגם יש חסכון בדלק מאחר והמנוע עובד בתנאים אופטימלים

    מה לעשות שהקלאץ אוטומטי ולא מדווח לנו שהוא גמור ויש לו בלאי גדול ואז נוצר מצב שגם כשחם מאוד הוא לא נינעל ואז המנוע מתחמם והנזק הוא וודאי.

    מה לעשות שאצלנו חם תמיד למעט יומיים בשנה או טיול לחרמון פעם בשנתיים.

    שכחתי לציין שהקלאץ יקר וביו אם איי רוצים עליו איזה 3000 שחשחים
    ככה שהפיתוי לשים משומש גדול

    מי צריך אותו בכלל ואני שוקל לבטל אותו, האם מישהוא עשה את זה?

  2. #2
    's Avatar
    Jun 2008
    2,351

     : ' ?

    דיננוזאור שטח
    בטרופר מותקן קלאץ' מניפה טרמי הפתוח בעת נסיעה בקור תנאים ארקטיים למשל ונניעל בעת נסיעה באקלים חם
    כשהקלץ תקין וקר הוא פתוח כך שהמניפה מסתובבת לאט יחסית למהירות סיבוב הציר כשמתחמם הוא אמור להינעל ומהירות סיבוב המניפה היא כמהירות סיבוב הציר

    הסיבה להתקנה של הזיפט הזה היא שבאקלים קר מאוד נוצרת בליה מואצת של המנוע משוק טרמי (ואפילו סידקי מאמץ) הנוצר כתוצאה מכך שכשניפתח הטרמוסטט מנוע מגיע זרם של מים קרים מאוד שבמגע עם גוף המנוע החם גורמים לשוק טרמי ונוצרת פעולת טרמוסטט בפעימות פתוח סגור וכל פעם מגיע שלוק מים קרים לתוך המנוע. הקלאץ גורם בתנאים אלו למניפה להסתובב לאט וכך המים ברדיאטור נשארים חמימים ולא מתקררים לגמרי לטמפרטורת הסביבה ואז הטרמוסטט עובד בצורה רציפה ונמנע שוק טרמי למנוע... וגם יש חסכון בדלק מאחר והמנוע עובד בתנאים אופטימלים

    מה לעשות שהקלאץ אוטומטי ולא מדווח לנו שהוא גמור ויש לו בלאי גדול ואז נוצר מצב שגם כשחם מאוד הוא לא נינעל ואז המנוע מתחמם והנזק הוא וודאי.

    מה לעשות שאצלנו חם תמיד למעט יומיים בשנה או טיול לחרמון פעם בשנתיים.

    שכחתי לציין שהקלאץ יקר וביו אם איי רוצים עליו איזה 3000 שחשחים
    ככה שהפיתוי לשים משומש גדול

    מי צריך אותו בכלל ואני שוקל לבטל אותו, האם מישהוא עשה את זה?


    הפן קלאץ לא נדלק שמניעים כדי שהמנוע יתחמם ויגיע לטמפרטורת עבודה אופטימלית.

    הוא נדלק בעמידה גם כי המנוע מתחמם עקב זה שאין רוח על הרדיאטור

    הוא נדלק שהמנוע מתחמם וחם לא בהכרח בחום מופרז והוא רק לטובתך

    הקלאץ שבו מאפשר למנוע לעבוד בלי לסובב את הוונטה גם חוסך צרכנים למנוע וגם לא מקרר מנוע שרוצה להתחמם.

  3. #3

    Jun 2008
    6,959

     : ' ?

    ....
    #1 !!! . ' , , ( 80 " , , , ...).
    .....

    #2 , ' 100% ( , '). " 80% .
    , , . ' . , .... , .

    #3 \ . , ' .

    #4 97 . .... () 450 " . , .... ', -, ', '. , , . WD40 , .

    #5 , , . , . , ,
    ? , ....
    , . , .
    A- SPAL 200 " ( ), . ? 2000-3 . .
    B- , , , , .
    C- , ( ) , , .
    D- \ . . 2 . . , , , , , . , (4 ), :-(
    , , , 2 . , .
    , .
    , , , . , - ,

    ,
    , ..... "" ?
    \ ? , .
    , , ! \ , .......

    , .


  4. #4
     's Avatar
    Dec 2008
    304

     : ' ?

    zivo
    ממש לא נכון....
    #1 זה משפיע מאוד!!! על תצרוכת דלק. לא רק שהמנוע לא עובד בטמפ' הרצויות, אלא גם בנסיעה בכביש, המנוע מבזבז הרבה אנרגיה סתם (במהירות 80 קמ"ש אין, כמעט, משמעות למאוורר, הרוח מהמהירות עושה הרבה יותר עבודה...).
    זה משפיע מאד על הרעש שהמנוע עושה.....

    #2 בהגדרה, קלאץ' מאוורר לא מגיע ל 100% הצמדה (תעשה חיפוש באינטרנט, יש הרבה גרפים של הצמדה בתלות בטמפ'). בד"כ זה מסתיים בסביביות 80% הצמדה.
    המאוורר מעולם, גם שחם מאוד, לא מגיע למהירויות של המנוע. ביטול הקלאץ' יגרום למאוורר להסתובב בהמהירויות שהוא לא תוכנן לעמוד בהם. במקרה הטוב, המשאבת מים תתפרק כל שני וחמישי....במקרה הרע, יעופו חלקים באוויר.

    #3 מומנט \ מכה בהתחלה וכיבוי מנוע. למאוורר יש מסה מכובדת, ההחלקה של הקלאץ' מאפשרת למאוורר להאיץ ולבלום בקצב שלו.

    #4 היה לי טרופר 97 בנזין. גם ממני רצו משכנתא.... הלכתי לישראל יפן (חולון) 450 ש"ח עשו אותי שמח. אבל לפני זה, לפעמים לא הקלאץ גמור....בקדמת הקלאץ', יש ספירלה מדו-מתכת, שתפקידה לחוש את הטמ', לפתוח ולסגור את המעבר של הנוזל הויסקוזי בתוך הקלאץ'. אם אין לך נזילות ברורות, יכול להיות, שכל מה שקורה שהספירלה והציר המרכזי שלה החלידו ונתפסו. מעט WD40 וטיפת שמן, נתנו לי שנה של שקט.

    #5 תחפש טוב באתר הזה, תחת טרופר, יש את ספר הרכב. תפתח את שרטוטי החשמל, ותחפש ההערות ומעגלי חשמל לגבי דגם של ערב הסעודית. בדגמי הבנזין שיש בארץ מהשנתונים האלו, אין מאוורר עזר חשמלי, בדגם של ערב הסעודית יש
    למה זה חשוב? זה רומז שבמזג אוויר חם, יש בעיה....
    אבל יותר חשוב, כי יש לך את כל ההכנות למאוורר עזר חשמלי. מה שחסר, זה המאוורר ואולי במפסק הלחץ של המזגן חסרה יציאה.
    A- קונים SPAL ב 200 ש"ח (שם לב לדגם שדוחף לא מושך), ומצמידים אותו לרדיאטור מבחוץ. איך? תסתכל בדיזלים החדשים 2000-3 יש מאוורר כזה. חצי שעה והמאוורר מורכב.
    B- מימין לראדיאטור, מאחורי הגריל, ליד הפנס הימני, יש קונקטור חשמל שממתין לך, תתחבר אליו.
    C- תסתכל בשרטוטי החשמל, בקופסת הפיוזים (צד ימין של המנוע) יש מקום לפיוז הזה, אצלי הפיוז היה חסר, תכניס פיוז.
    D- החלק המסובך מאחורי הגריל בצד שמאל של הראדיאטור יש את המייבש \ מיכל התפשטות של המזגן. בראש המיכל יש מפסק לחץ. בדגם הישראלי יש למפסק 2 מגעות. תפקידו לכבות את המדחס בלחץ ראש גבוהה מדי או חוסר גז. בדגם הסעודי, ובחדשים יותר, יש עוד זוג מגעות, שהרכב מתחמם, לחץ המזגן עולה, ואז זה מפעיל את המאוורר החשמלי. אם אתה רוצה לעבוד לפי הספר, צריך להחליף את המפסק לחץ לדגם המתאים (4 מגעות), זה אומר מילוי גז :-(
    אם לא, וזה מה שאני עשיתי, בצמה שמגיעה למפסק הזה, יש 2 חוטים שאמורים להתחבר לזוג המגעות הנוסף. תתחבר אליהם עם זוג חוטים, תעביר ליד הנהג ותוסיף לעצמך מתג קטן.
    זה החוט היחידי שצריך להשחיל, כל השאר זה המקור.
    ביום חם, שאתה נוסע לאט בשטח, או בפקק, תפעיל את המאוורר החשמלי. זה גם משפר את הקירור של המנוע, אבל גם משפר- מאוד, את המזגן

    ההערה אישית קטנה,
    קנית טרופר כי המליצו לך עליו, כי אתה חושב שזה רכב טוב..... אתה באמת חושב "שהטיפשים" האלו סתם מבזבזים כסף על חלקים מיותרים?
    מה גורם לך לחשוב שאתה יכול לבטל חלקים מבלי לפגוע ברכב \ איכות הנסיעה? סמוך על היצרנים, הם אלופים בלחסוך.
    מצד שני, ודווקא בגלל החיסכון של היצרנים, יש מקום רב לתוספות! אבל להוריד חלקים \ פונקציונאלית, זה תמיד חשוד.......

    יש לך אוטו נהדר, שמור עליו ותהנה.

    זיו

    זיו הצעתך מדהימה איך לא חשבתי עליה בעצמי שבוע הבא יבוצע כבר נקבע תור במוסך מנסה להשיג מניפה אורגינלית של איסוזו ואם לא יהיה אז אתקין תחליפית.
    קשה מאוד לתכנן רכב שביצועיו אופטימליים משימוש יומיומי בחורף של קנדה או סקנדינביה ועד מדבריות ערב וסעודיה זה כמו לנסות להכליא בין גמל לאייל צפוני תמיד יש פשרות
    בעקבות הניסיון שלי הקצר בשטח ומדידות של איזורים קרטיים בעזרת טרמומטר ללא מגע אינפרא אדום למדתי שבארצנו טרופר בשטח קשה ששם העומס על המערכות הכי גדול תמיד חם לו גם בחורף וגם בשבת החמה שהייתה בשבוע שעבר שהייתה רק קדימון לקייץ ולתנאים במדבר.

    זיו לעיניין הצעתך לפי מה שאני מבין מניפת המעבה שלך פועלת רק כאשר אתה מפעיל מזגן וגם את המתג המיוחד? ככה לפחות ניראה לי לפי הסכימה
    אז בשבילי זה לא ילך כי אני מכבה מזגן בשטח ופותח חלונות במיוחד בטיפוס בשיפוע קשה אני אנסה להתחבר על הריליי X19 רגל 4 מהמתג ולתת מתח סוויץ כפיקוד ואז אני מחליט מתי המניפה תיפעל תנאי יחיד שהסוויץ מופעל ככה לא תעבוד המניפה במיקרה של שיכחה ותרוקן את המצבר ובכלל יתכן ואתקין ניפרד עם פיוז וריליי מישלו ניראה מה נחליט ביחד עם המוסך. שיט מרוב חוטים של התוספות המנוע ניראה כמו צלחת ספגטי.



    *גלדיאטור תודה על העריכה מחדש של הודעתך,

  5. #5
    alal's Avatar
    Feb 2008
    ,
    468

     : ' ?

    , + , .
    .
    + 400 .

  6. #6
    's Avatar
    Dec 2002
    34,698

     : ' ?

    2006... .

    - -'. . , - .

    , , 94, - , ... - , , , .
    5 | ' CJ-7 1979 | 2015
    : ' XJ ' 1994| 2008| 1997 | ' CJ-8 1989 | 1988

  7. #7
     's Avatar
    Dec 2008
    304

     : ' ?

    alal
    , + , .
    .
    + 400 .

    ? .
    .

  8. #8
     's Avatar
    Dec 2008
    304

    Talking : ' ?

    2006... .

    - -'. . , - .

    , , 94, - , ... - , , , .


    , . .

    " ", 94, ????? ' " ...


    REWIRING "

    HELLA (" - HID 4000) - HID ( 8000 -HID - 4000 ) 140 $ 100$ -HID 100$ " 220 $ " 50$

  9. #9

    Jun 2008
    6,959

     : ' ?

    2006... .

    - -'. . , - .

    , , 94, - , ... - , , , .
    , , ....
    , 94, (, , ...).
    , ?

  10. #10
    's Avatar
    Jun 2008
    2,351

     : ' ?

    ?

  11. #11

    Jun 2008
    6,959

     : ' ?

    ....
    - '...
    ( ') ?

    , . , .... ( ) ( ) ! \ \ (, , , , ....).
    #1 . ( ). \ ' \ " ..... . ( - ).
    . . , ...

    #2 , ', "" .



    - 97, 280,000 ".
    • , ( ).
    • .
    • ".
    • + ' ( ).
    • 12" SPAL.
    40 . ....
    , , ......

  12. #12
    asafk's Avatar
    Dec 2002
    34,812

     : ' ?

    ?

    .
    "scars are tattoos with better stories"
    . . .
    - VW TYPE 2 1978 | - 2008

  13. #13

    Jun 2008
    6,959

     : ' ?


  14. #14
    asafk's Avatar
    Dec 2002
    34,812

     : ' ?

    , . "" . , .

    .
    "scars are tattoos with better stories"
    . . .
    - VW TYPE 2 1978 | - 2008

  15. #15

    Dec 2002
    3,328

     : ' ?


    ?
    ...

    ( ) !!!!

    ( )
    ( )
    !!
    ( - )
    20011
    7 7

  16. #16

    Dec 2002
    3,328

     : ' ?


    "
    -
    20011
    7 7

  17. #17
     's Avatar
    Dec 2008
    304

     : ' ?


    ?
    ...

    ( ) !!!!

    ( )
    ( )
    !!
    ( - )









    UMI 3K
    3 GM
    ARAL


    12''

    , OBD1 .

    .





    . .

  18. #18
     - 4X6ZH's Avatar
    Dec 2002
    6,118

     : ' ?



    .... :shock:

    ?


  19. #19

    Dec 2002
    3,328

     : ' ?


    v6 3.2 itt
    '
    20011
    7 7

  20. #20

    Dec 2002
    3,328

     : ' ?

    . .
    ?

    20011
    7 7

  1. -
    boaziko
    : 7
    : 22-08-10, 08:30
  2. '
    4X4
    : 1
    : 21-11-09, 09:01
  3. DooM3 -
    : 2
    : 16-11-09, 18:02
  4. ?
    yaly Land Rover
    : 1
    : 24-07-05, 15:12
  5. F350?
    eran4x4 + '
    : 1
    : 13-11-04, 23:09

  •