ΰωψι δςεαγιν ςν SW.
δϊπΰιν ΰφμι μΰ ξΰτωψιν, εβν ιω μι δψβωδ ωηιιγχ δξρμεμ ωμι ιεϊψ ηζχ ξηιιγχ δωθη ωμκ, ωεν γαψ μΰ διδ ξψηιχ ΰεϊι ξδξρμεμ μςεγ ωπϊιιν.
ξεθι
לגבי המשקל - היה לנו כל הזמן משקל יעד, והוא 1700 ק"ג כי זה משקל המינימום. אני מבחינתי בשלדה ובמתלים תכננתי חסכוני עד כמה שיכולתי - כמובן שלמדתי מעצם התהליך והבנייה איפה ניתן לחסוך עוד בפעם הבאה. איפה שאנחנו משלמים במשקל זה במכלולים, בהם, מה לעשות, אנחנו משתמשים במידה רבה במה שיש. נאבות+דיסקים+קליפרים של דנה 60 פולסייז מאביר שוקלים לפחות פי 2 ממה שמכלולים מותאמים היו יכולים לשקול. סרן הדנה 60/70 האחורי שלנו שוקל משמעותית ממה שסרן בנוי למירוצים היה יכול לשקול. וישנן עוד דוגמאות. אבל בסך הכל אני חושב שיש סיכוי טוב שנגיע למשקל היעד, אני מקווה שמלמטה אבל לא חותם על זה, וכל מ"מ מיותר של פח פלדה משנה כאן...
אחד הלקחים העקרוניים שלמדתי מוטי, הוא שלא הלכתי עם התכנון הממוחשב עד הסוף. את הפרויקט הבא אני הולך למדל עד רמת הבורג, הפיפס, וריפוד המושב. בלי התאמות בשטח. זה אומר לאסוף מכלולים, למדל אותם בצורה מושלמת, גם אם הם יעמדו אחר כך שנתיים בצד, עד שהתכנון 99% גמור על המחשב. בכל מקום שבו ניחשתי, מיהרתי לצאת לייצור לפני שהמכלולים הגיעו לידיים, זה הביא אחר כך לשינויים, תקלות ואלתורים בשטח שבסופו של דבר נפתרים אבל עולים בכסף ומשקל. למשל הנאבה הקדמית, מיהרנו לבנות אותה, בערך שנה היא עמדה מוכנה בצד... ורק אז שינינו בכלל את הספינדל שמתחבר אליה ונאלצנו לחתוך ולרתך ולאלתר ממנה משהו אחר. הזרוע העליונה הקדמית או הזרוע האחורית לעומת זאת יצאו פיקס במכה ראשונה, וכנ"ל השלדה עצמה שנבנתה ב95% על פי התוכנית ובפרק זמן נטו קצר ביותר.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ΰωψι δςεαγιν ςν SW.
δϊπΰιν ΰφμι μΰ ξΰτωψιν, εβν ιω μι δψβωδ ωηιιγχ δξρμεμ ωμι ιεϊψ ηζχ ξηιιγχ δωθη ωμκ, ωεν γαψ μΰ διδ ξψηιχ ΰεϊι ξδξρμεμ μςεγ ωπϊιιν.
ξεθι
ξδ ωμεξκ μιψο ?
ΰπι ωξη μψΰεϊ ωδϊχγν ατψειχθ ξΰεγ ξΰεγ ιτδ λμ δλαεγ μλν ςμ δςαεγδ δχωδ εδξςπιιπϊ !
ΰπι ξχεεδ ωΰηψι δηβιν δβ'ιτ ιεφΰ μχψιϊ ωξεπδ αμι βψψ ΰμ ϊιωληε μωιν ειπχψιν ιξιπδ εωξΰμδ.ΰπι ξαψκ ΰεϊϊλν εΰϊ ξωτηεϊιλν αηβ ωξη γψιωϊ ωμεν μΰιιμ επξψεγ ΰπι ξχεεδ μψΰεϊ ΰεϊλν αχψεα εΰμ ϊωληε ΰεϊι (δριαεα δψΰωεο ςμ δαΰβι δεΰ ωμι ςν δαο ωμι ψεο ).:razz:
ואדים? ברוך הבא לפורום!
סיבוב ראשון אני ואתה לוקחים ביחד... ולא מחזירים![]()
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
μΰηψ ζξο ξδ, μΰ ωληϊι ξφμξδ.... :-)
ΰπηπε ξξω ψεΰιν ΰϊ δρεσ, λμ δρβιψεϊ ξραια μψλα βξεψεϊ λεμμ ψιφτδ, δλμ τψιχ.
ΰιιμ εηαψιν θεαιν ξιιφψιν λψβς ΰϊ λμ δτπμιν αψλα. ριιξπε ΰϊ δωιγψιεϊ δτπιξιεϊ.
δϊχπε ΰϊ ιγιϊ δδιμελιν, ΰωψ ξϊΰιξδ μχιθ ωμ δβιψ (χιθ ΰωψ δετκ ΰϊ δβιψ μιγπι μβξψι εμμΰ τςεμδ ωμ ξηωα.)
δϊχπε βν ΰϊ ιγιϊ δαμν δΰηεψιϊ. διγιϊ δεζξπδ μπςιμϊ λμ βμβμ απτψγ, ΰαμ ςαγλν ωλη μβαι δρτεμ δΰηεψι. ΰπηπε πηαψ ψχ ξωΰαδ ΰηϊ.
δϊημπε μςαεγ ςμ ξιλμ δγμχ εαιξιν δχψεαιν βν βμ δϊξαεπιν εδξεθ ξιιφα δΰηεψι.
αϊχεεδ ψαδ ωαςεγ ωαεςεϊ αεγγιν ΰπηπε ξτψχιν ΰϊ δψλα μχψΰϊ δωμξϊ δψιϊελιν εφαιςδ.
δωμα δΰηψεο ιδιδ δηωξμ. - ΰπηπε ζχεχιν μςζψδ απεωΰ ζδ. ιω μπε ξςχτιν ωφψιλν μαφς ς"ξ μπϊψμ ΰϊ δηιαεψ ωμ δφξδ ωμ δβιψ μξηωα δψλα. πωξη μλμ ςζψδ απεωΰ.
ςεγ..
χη αηωαεο ωζδ ξΰεγ ξςξιρ ςμ δβιψ. αθεη ιω μλν ψγιΰθεψ ωξο αξιεηγ μβιψ ΰαμ ϊδιε ζδιψιν ςν ζδ.
αψλα ςαιψεϊ ζε μΰ αςιδ λμ λκ βγεμδ λι αϊλμ'ρ δβιψ ςεαγ χωδ ιηριϊ χφϊ ζξο ΰαμ αψλα ωλμ δζξο "πεϊο αψΰω" μξπες εμβιψ, ΰπι ηεωα ωΰϊν φψιλιν μμωιν μα αξιεηγ.
ΰν ιω μλν αςιδ λμωδι εφψιλιν χιθ περσ, ιω μι χιθ μTH400.
δφςϊ ιιςεμ, ϊημιτε ΰϊ δξιλριν ωμ ξιλμι πεζμ δαμξιν ςμ δξωΰαεϊ μξιλριν ςν τχχ ξϊαψβ ιω μ CNC λΰμε εδν μΰ ιχψιν.
http://secure.chassisshop.com/partdetail/1458/
εεΰι εεΰι ΰιζδ λιισ μψΰεϊ ΰϊ δρεσ. λμ δλαεγ.
4L80E, זהה לגמרי ל400 המפורסם, רק עם אוברדרייב.
יש קיט לגיר אשר עובד על ואקום.
הטקסט על הקיט :
Stick Shift; Full race; Competition,
Off road and Pro-street. Full manual control.
If you have some POWER: It’ll rattle your teeth
Holds 1st, 2nd, 3rd to any speed
(Vacuum controlled line pressure)
ξφθςψ ςμ δτεφιεϊ ΰαμ ξδ ςεαγ ςμ εεΰχεν? δMANUAL SHIFT ΰε δπιδεμ βιψ?
ζδ μΰ αψεψ μι αξτεψω ξδθχρθ.
ξδ διφψο ωμ δχιθ δζδ ΰεξψ? ιω μκ χιωεψ μχιθ δζδ?
λαψ πιριϊν ΰεϊε ΰε ωζδ ψχ αωμα ωμ αγιχεϊ διϊλπεϊ μτπι χπιδ?
εωΰμδ μΰ τηεϊ ηωεαδ, μξδ μΰ 400? δΰν ΰϊδ αΰξϊ ηεωα (εΰπι μΰ ΰεξψ ωμΰ λι ΰιο μι ξεωβ) ωΰϊδ ϊβις μξδιψεϊ ωξφψιλδ OD μΰεψκ ζξο? ςγ λξδ ωΰπι ξαιο δOD ξΰτωψ μξπες μςαεγ αϊηεν ρμ"γ ΰετθιξμι αξδιψεϊ βαεδδ. δΰν ΰϊδ ηεωα ωδωιξεω αβιψ ωλζδ δεΰ δλψηι ?
ΰικ ΰϊδ ξςαιψ μOD αχιθ δζδ ? ψωεν, μξιθα δαπϊι, ωδχιθ ξΰτωψ μκ δςαψδ ιγπιϊ ωμ δδιμελιν 1-3 αλμ ξδιψεϊ, ξδ ςν δψαιςι? δΰν δεΰ πιϊο μδςαψδ ΰε ξδ? ζδ μΰ αψεψ.
ΰιο μιωξυ ςμ ξδ ςεαγ δεΰχεν.... ςγιιο.
λξε ωΰϊδ ιεγς, δψλα ςγιιο μΰ περς εμλο μΰ πιριπε ΰϊ δβιψ. εδχιθ ΰφμπε.
διδ μπε ΰϊ δ400 αψλα δχεγν. ΰν ΰιο μκ 500-700 λ"ρ ωιθιρε ΰεϊκ χγιξδ 3 διμελιν ζδ ξςθ ξιγι ΰνΰϊδ ξλεεο μξδιψειεϊ βαεδεϊ.
ψωεν ωδχιθ ξΰτωψ "δηζχδ" ωμ δδιμελιν 1-3, ΰϊ δψαιςι ΰϊδ μΰ φψικ μδηζιχ.
αλμ ξχψδ δ OD δεΰ λξε λμ διμεκ, εξΰτωψ μκ μπδεβ ςν ιηρι δςαψδ χφψιν εςγιιο μδβις μξδιψειεϊ βαεδεϊ λωφψικ.
בהצלחה.
אני חושב שאם 400 עובד סביר (מאחר וזה לא גיר למרוצים עם יחסי העברה ספציפיים לרכב) אצל ברוך בTT שלו אז אין שום סיבה שהוא לא יעבוד גם אצלכם אבל אתה המומחה :-)
בכל מקרה אם תצטרכו עזרה, אשמח לעזור.
מיכה, גיר ארבע הילוכים יאפשר לנו לעבוד עם יחס העברה סופי קצר. אנחנו חישבנו יחס רצוי של 5.29 או 5.38 בסרן לעומת (נדמה לי) 4.88 בסרן בTT של ברוך. זה יאפשר מהירות מקסימלית של 210 קמ"ש (=סל"ד שיא הספק) שמספקת אותנו, וביצועי תאוצה טובים בכל ההילוכים (סל"ד שיא המומנט בהילוך רביעי יהיה במהירות של 145 קמ"ש - לא רע לעקיפה על הישורות).
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ρααδ, λξε ωλϊαϊι, ΰπι μΰ ξαιο αζδ λμ λκ. ξδιψεϊ ζδ μΰ δχθς ωμι :-)
ελπψΰδ ωβν μΰ ωμ ΰωϊι λι διΰ ΰεξψϊ ωδιΰ ΰεδαϊ ςαιψεϊ ιεϊψ αβμμ δΰχωο :-P
δψαδ ζξο ςαψ ξδςγλεο δΰηψεο, μαιπϊιιν ΰπηπε ςεαγιν μτηεϊ τςν αωαες αξερκ ΰεθεειχ ςμ δψλα.
ηωεα ξΰεγ ξαηιπϊι μφιιο ΰϊ δςζψδ δηωεαδ ωΰπηπε ξχαμιν ξδΰεθεειχιν, διγς εδπιριεο αξιεηγ ωμ ειχε ΰρεμιο ψα ςψκ εμμΰ ϊημισ.
ψεα δςαεγδ διΰ ςμ δτψθιν δχθπιν. δτιλϊ λμ δηιτειιν δψλα μτψιχιν εδϊχπϊ λμ "δϊετρπιν" μων λκ,δλπϊ ωμ λμ δϊτριν μφιπεψεϊ αψλα(ξιιν,γμχ εαψχρ) ριβιψεϊ χιψ δΰω ελμ δτϊηιν μξιπδν, απιιϊ δξιβεο δϊηϊεο ξδΰμεξιπιεν εδψιφτδ ωμ δψλα, απιιϊ λμ δξρβψϊ μωιξωδ δχιγξιϊ αφεψδ ξϊψεξξϊ (ς"ξ ωπελμ μδεφιΰ ΰϊ δξπες φψικ μδψιν ΰϊ δωιξωδ),δϊχπϊ ξςψλϊ δειωψιν εδωτψιφψιν, απιιϊ δημχ δΰηψι μξιλμ δγμχ εδδλπεϊ μθξαεπιν.
λμ δγαψιν δπ"μ δρϊιιξε λξςθ μβξψι ελψβς ΰπηπε αωμαι δδλπδ ωμ δξεθ δξιιφα δΰηεψι.
αωαες δαΰ δξπες εδβιψ ιεφΰιν ξδψλα μων ωιτευ εδϊχπϊ δχιθιν, εδλπϊ δωιμγδ μδωμξεϊ ψιϊεκ εφας.
ζδε μαιπϊιιν
μιψο
μιψο ρτψ μπε χφϊ ςμ ξςψλϊ δαψχριν. ξξδ ΰϊν αεπιν ΰεϊδ , φπψϊ χωιηδ, βξιωδ ελ"ε.
אין הרבה מה לספר, הרוב סטנדרטי לגמרי. מהמיכל הראשון יצא צינור קשיח עד לחתק תחתון של המנוע לחיבור T ומשם צינורות גמישים למיתלים הקידמיים.
מהמיכל השני צינור קשיח לידית הבלם האחורי, משם עוד צינור קשיח עד לחיבור עם זרועות ה 4LINK, לאורך הזרוע צינור קשיח ושוב בסופו גמיש לעבר מרכז הסרן. משם T וחיבור קשיח עד לברקסים.
חוץ מהמקומות שממש חייבים רוב הצנרת קשיחה.
הדבר היחידי בכל מערכת הברקס שמהווה נעלם בשבילי זה אורך התנועה בלחיצה על דוושת הברקס. היות ואין בוסטר אורך התנועה די גדול וקשה לכוון את הדוושה גם למצב נוח לרגל וגם לביצוע לחיצה לכל אורך התנועה.
לירן
ωξψε ςμ χωψ