Close
ςξεγ 2 ξϊεκ 2 ψΰωεοψΰωεο 12
ξφιβ ϊεφΰεϊ 21 ςγ 33 ξϊεκ 33
  1. #21

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι Zambia-protocol φτιδ αδεγςδ
    במסלול לראש השנה מעלות הנגב. יואב קווה
    מגדיר את דרגת הקושי כ"לרכב שטח קשוח בלבד"
    מישהוא יכול להסביר לי מה זה אומר בבקשה??

    ברק
    אצל יואב קווה בכל הספרים והטיולים שהוא מפרסם בהארץ במהלך השנים, יש הגדרות ברורות. הוא מחלק את כל המכוניות לשלוש - רכב פרטי, "רכב שטח רך" ו"רכב שטח קשוח".

    "רכב שטח רך" = ג'יפון = ללא הילוך כוח
    "רכב שטח קשוח" = יש הילוך כוח

    ג'ימני בהחלט נחשב בהגדרה הזאת לרכב שטח קשוח.

    עכשיו לדיון - מעלה עשוש, מעלה רמון, הר כיפה, מחמל בירידה - אפשריים בהחלט כמו שנכתב כאן עם כל SUV, כל רכב שטח עם הילוך כוח. כמובן שנדרש נהג שטח בעל נסיון סביר, ממוצע אפשר להגיד, ולא טירון מוחלט. לגבי מעלה וורדית... אני לא בטוח שאפשר להגיד עליו שהוא עביר לנהג הממוצע ואפילו נהגים מנוסים עם כל רכב שטח בעל הילוך כוח. ובאמת ברוב רובם של ספרי הטיולים וורדית מופיע במסלולים בכיוון הירידה, כאן יואב בחר בו בכיוון העליה אבל הוא לא חובה אלא חלק אופציונאלי בלבד מהמסלול. הוא גם מדגיש שמדובר במסלול הקשה ביותר בספר ומזהיר לדעתי בצורה מספיקה כדי שכל אחד יעשה את ההחלטות שלו לבד.
    ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
    διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988

  2. #22

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι γ ε ψ ε ο φτιδ αδεγςδ
    χωδ μι μδΰξιο ωξιωδε ςμδ ΰϊ ψξεο ςν θπγψ ρεαΰψε αλμμ εαθη "αχμεϊ", ςν λμ δξιϊεμεβιδ ωψφδ ςμ λιωεψι δπδιβδ ωμ δαγεΰιν ελξι ωηι αγψεν εψΰδ ΰεϊν μΰ ξςθ αωθη, δν ωεχςιν ηετωι, πϊχςιν ςμ ϊχμεϊ εμΰ ξξω πδβιν ξεφμηιν ΰμΰ ΰν ΰϊδ ξϊιιηρ μξαψιη φςιψ αρετδ ωμΰ ψωεξδ ςμ ωξε (ς"ς αψμι) ωψεγσ ΰηψιε ριεψ φαΰι εΰζ ωεει δρηεψδ ξτφδ ςμ δψρ δψλα.

    δξςμδ δζδ παζι μλμ ξι ωψλεα ςμ βμβμιν χθπιν εμμΰ διμεκ λεη εδδιμεκ λεη ωμ θπγψ ρεαΰψε ωδεΰ βν 4X4 δεΰ μω ξξω πξεκ.
    γεψεο, ΰπι μΰ αΰ μεξψ ωμι ιω ιεϊψ βγεμ ιεϊψ ηζχ ΰε ωΰπι ιεϊψ θεα.
    ΰϊ ξςμδ ψξεο ςμιπε ωπι λμιν λξςθ ρθπγψθιιν, ωπιδν διε ξεβαδιν ΰεμι αηξιωδ ρπθιξθψ (ΰβα μγςϊι δψαδ τηεϊ λι δχτιφιν λαψ διε ωχεςιν) φξιβιν ηφι ηφι - ξιγδ αψωιεο
    ζδ ΰεξψ μΰ φξιβιν μΰ τψετεψφιεπΰμιν ελξεαο ξιβεο ϊηϊεο.
    ωπι δλμιν ωςμε ειω μεξψ μμΰ αςιεϊ , ϊχιςεϊ, δϊαηαωειεϊ δν ειθΰψδ χφψδ (διΰ διϊδ ξεγμ 90 ΰεθεξθιϊ) εθψπε χφψδ.

    ΰπι ιλεμ μδςιγ ςμ ςφξι ωΰζ διιϊι πδβ ςν τηεϊ ξωπϊιιν πριεο αωθη.

    ΰπι ηεωα ωξςμδ λζδ ΰε ΰηψ ,ψξϊ δχεωι ωμε πχαςϊ ξδψαδ τψξθψιν, αϊελν βν ςεπϊ δωπδ, λξδ ΰπωιν ητψε ΰεϊε ωαες χεγν, πδβ, εχψιΰϊ ωθη ωμ δπδβ ΰε δξλεεο.

    πλεο ωμξςμδ ωαε ιω ξγψβδ αβεαδ ωμ ηφι ξθψ αωιτες φγ λωαφγ ΰηγ ιω ϊδεν , ιω πϊεπιν δϊημϊιιν χωιν ιεϊψ ξλμ ξςμδ ΰηψ.

    εΰεμι διεν ξςμδ ψξεο ιεϊψ χωδ ξξδ ωδιδ μτπι ωας ωπιν εΰεμι βν μΰ.
    ωξεμιχ.
    http://shmulik.varsanno.com, διεν ζδ λαψ μΰ ιδιδ, ΰαμ ΰεμι ξηψ, μκ ϊγς

  3. #23

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    ξςμδ ψξεο πδψρ ξΰεγ αωπιν δΰηψεπεϊ (ΰε ωξΰ πβιγ πδιδ ιεϊψ ΰϊβψι...)
    ΰπι ξλιψ ΰεϊε λαψ λ 8 ωπιν
    α 4 ωπιν δΰηψεπεϊ δεΰ πδψρ αφεψδ ξεΰφϊ.
    δριαδ - ριεψιν ωμ δξψιν φαΰιιν ωςεμιν ΰεϊε λξςϊ αΰετο ργιψ.
    εβμβμ 37 ωπδεβ αιγι ιμγ αο 19 ιλεμ μςωεϊ δψαδ ξΰεγ πζχιν μξςμδ

  4. #24
    ηαψ ψωεν ωμξι's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Apr 2007
    ξιχεν
    ξεψγεϊ δψ ηεψωο
    δεγςεϊ
    537

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    ΰπι μΰ ιεγς μξδ ιεΰα χεεδ χεψΰ ψλα χωεη, ΰαμ μλμ ξδ ωλϊαε χεγν - πςιμεϊ, ρψπιν ηιιν, φξιβι ωθη, διμεκ λη - φψικ μδερισ ωμγϊ ρεμν. ζδ μγςϊι δγαψ δψΰωεο ωδετκ ψλα μ"χωεη".
    μβαι ξςμδ ψξεο, δεΰ ΰλο διγψγψ ςν δζξο, μτπι 15 ωπδ εξςμδ μΰ ρτψπε ΰεϊε - μΰ αςμιδ εμΰ αιψιγδ. ΰεμι ΰζ βν ςμδ ρεαΰψε 4X4, ΰτωψι αιεϊψ - ϊμει λξεαο απδβ.
    A man's got to know his limitations
    http://www.youtube.com/watch?v=_VrFV5r8cs0

  5. #25
    ξπδμ GodsFather's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Jan 2006
    ξιχεν
    ξξω ξςαψ μτιπδ
    δεγςεϊ
    17,503

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι ωμξι φτιδ αδεγςδ
    φψικ μδερισ ωμγϊ ρεμν. ζδ μγςϊι δγαψ δψΰωεο ωδετκ ψλα μ"χωεη".
    ωμγϊ ρεμν διΰ ξΰτιιο ωμ ψλαι ωθη χωεηιν , ζδ πλεο, ΰαμ ζδ μΰ ξηιια.

    βν τβ'ψε χιπβ ιλεμ μςαεψ ΰϊ λμ δξρμεμ δζδ εςγ λξδ ωιγες μι, δρεμν διηιγ ωΰεμι ιω με ζδ ςμ δγμϊ δΰηεψιϊ απριεο μδβις μββεο...
    μΰ δβςϊι μψΰω ωψωψϊ δξζεο λγι μδιεϊ φξηεπι!

    ξητω ψελω μζεβ λμιεϊ αξφα θεα,λεμμ ςαεγδ...

  6. #26
    ηαψ ψωεν γψεψ αψμι's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    αςξχ ιτδ αιο δψιν εωγεϊ
    δεγςεϊ
    23,243

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    אני בא מהפוזיציה של מי שכתב בחייו כמה מסלולי טיול (כ-70...).
    קושי בטיול מושפע משלושה משתנים: סוג ויכולות הרכב, יכולות הנהגים, ודרגת הקושי של המסלול. כל אחד יכול לסדר אותם בסדר כרצונו.

    1. כלי הרכב.
    קצת קשה להגדיר את רמת קשיחותו של רכב שטח.
    חלוקה ל-"רך" ו"קשוח" זו הגדרה מאד כוללנית, שמשאירה הרבה מקום לפרשנות ונותנת משקל גדול מאוד לכישורי הנהג.

    יש "רכים" כמו הונדה CRV או ניסאן קשקאי. יונדאי טוסון סטנדרטי הוא גיבור קשוח לידם.
    והאם הילוך כוח ושילדת סולם הם התנאי היחיד ל"קשוח"? הרי זה הופך את המרצדס ML דור ראשון, סניונג רקסטון ויונדאי טראקאן ל"קשוחים" כבר במצבם הסטנדרטי... למרות שאני בספק מאד גדול איך הם יסתדרו במקום כמו מעלה ורדית... ואם אלה נחשבים לקשוחים, אז איך נגדיר דיפנדר וסופה? ומה על הסוגייה הבעייתית ביותר בשטח בכל הכלים החדשים והיא כמובן - צמיגי הכביש שלהם?... בקיצור - בעייה.
    הסמנטיקה הזו לא היתה מטרידה את מנוחתי אלמלא בשיטוט בעומק השטח יש מצב לפגוש חבורות של SUV נוצצים, חדשים מהניילון, על צמיגי כביש ועם נהגים בעלי נסיון של יומיים וחצי, מתבחבשים במעלות, לעתים קרובות נשברים ו/או נתקעים. במקרה הטוב זה נגמר בפלסטיקים שבורים וצמיגים מרוטשים, ובמקרה הפחות טוב מישהו עלול חס וחלילה להיפגע - ואז הם שולפים ספר שכזה או גליון צבעוני של מגזין רכב כלשהו ומסבירים שאחד שכותב מסלולי טיולים כתב שחור על גבי עיתון שהרכב שלהם "קשוח" ומתאים....

    אז לטעמי כדאי לעשות אבחנות דקות יותר:

    ג'יפונים - כל חסרי הילוך הכוח למיניהם. לא הייתי פוסל אותם לשוטטות במדבר, אבל רק בשבילים מפולסים היטב, והעיקר - בזהירות. יש להקפיד להימנע ממסלולים המשולבים באתגרי עבירות למיניהם, ואין להם מה לחפש במעלות! גם בידי נהג מנוסה (אבל נהג מנוסה לא זקוק לאזהרות שלי, הוא לא יגיע איתם בכלל לשום מעלה, אלא לצורך תצפית נוף). דיר באלאק!

    SUV - הכלים העירוניים הגדולים דוגמת פג'רו, לנדקרוזר, פת'פיינדר, דיסקברי, גרנד צ'רוקי, טרופר, רודאו, סורנטו, 4ראנר וכו'. בקבוצה הזו יש גם יוצאים מן הכלל, קטנים יותר אך בעלי יכולות לא מבוטלות כמו ויטארה וספורטאז'.
    לרוב הכלים בקבוצה הזו יש מנועים חזקים בעלי מומנט בריא והילוך כוח, חלקם בעלי גלגלים בגודל סביר ומתלים טובים כבר בתצורה המקורית, לרובם יש גם עזרי אחיזה בדמות נעילה אחורית/דיפרנציאל מוגבל החלקה או בקרת אחיזה אלקטרונית או כולם גם יחד. לכלים הללו פוטנציאל עבירות גבוה למדי גם במצב סטנדרטי, אבל גם פוטנציאל לנזקים כבדים. חלקם כמו הצ'רוקי, הגרנד-צ'רוקי והפאג'רו משנת 2000 ומעלה (קינג) בעלי מרכב יוניבודי (אחוד, ללא שילדה), אבל זה לא פוגם ביכולתם בשטח. רוב הכלים הללו בעלי פוטנציאל שיפורים עצום, שמעמיד את יכולותיהם בשורה אחת עם הטובים שברכבי השטח ה"קשוחים".
    נהג מנוסה יעבור עם רוב כלי ה-SUV כמעט בכל מקום בו רכב קשוח עובר.

    קשוחים - רכבי השטח הטהורים דוגמת דיפנדר, סופה, CJ, רנגלר, טויוטה סדרה 70, אבל גם דיסקברי דור ראשון שהוא אולי SUV אבל בעל מכניקה וגנים של "קשוח", וגם טנדרים למיניהם וכמובן שגם הקטנים כמו סמוראי וג'ימני. לכולם שילדת סולם. לרובם, למעט הטנדרים, יש שני סרנים חיים.
    ה"קשיחות" של כלים אלה מתבטאת יותר בספרטניות שלהם, במבנה חסון שלא מתרגש ממכות וגירודים בסלעים ובענפים ובמיעוט יחסי של חלקי פלסטיק פריכים. להבדיל מה-SUV שרובם מצויידים בעזרי אחיזה למיניהם כבר בתצורה המקורית, רוב ה"קשוחים" מגיעים מהיצרן כשהם עירומים לחלוטין - הם מהווים פלטפורמה לשיפורים ושינויים שכל נהג/בעלים מבצע לפי דרישותיו וטעמו. כך עד 2007 דיפנדר הגיע עם דיפרנציאלים פתוחים, סופה סטנדרטית כנ"ל, בתוספת מתלים איומים שהצליבו אפילו על מדרכה, ואפילו טויוטה 73 הגיבור המיתולוגי לא היה ראוי למאכל אדם כלל... על הקטנים כמו סמוראי וג'ימני, שללא שיפורים עבירותם תלויה בשני פרמטרים - תנופה חזקה וביצים גדולות (של הנהג) אני כבר לא מדבר....
    רוב הטנדרים, למעט טויוטה היילקס הישן בעל שני סרנים חיים, נעילה אחורית ומרווח גחון סנסציוני(עד 97') ומיצובישי מגנום (בעל גלגלים גדולים ונעילה אחורית) אינם גיבורים גדולים בעבירות - מימדיהם וזויות המרכב הבעייתיים שלהם מבטיחים גירודים ותקיעות במצבים טכניים קשים.
    כעיקרון - רמת עבירותם של חבורת הקשוחים גבוהה יותר מזו של SUV אך לא בפער דרסטי - ההבדל העיקרי טמון בפוטנציאל הנזקים הקטן בהרבה.

    משופרים - בד"כ רוב הכלים בקטגוריה הנ"ל הם מקבוצת ה"קשוחים", אבל אפשר למצוא גם לא מעט SUV שעברו מקצה שדרוגים נרחב, שמאפשר להם להתמודד בקלות מביכה עם כל המעלות המוזכרים.
    המינימום במושג "שיפורים" מתייחס לצמיגי שטח מלא אגרסיביים במידה גדולה מהמקורית, מתלים בעלי מהלך מוגדל, נעילה אחורית לפחות או הרבה יותר עדיף - שתי נעילות (אחורית וקדמית). השלב הבא בשיפורים מתייחס לשדרוגי מערכת הנעה - מנועים מוגדלים/מחוזקים, גירים מחוזקים, סרנים כבדים ו/או מחוזקים, יחסי העברה מקוצרים וכו' שמיועדים לשפר את התפקוד בתנאים ספציפיים או לפצות על שימוש בגלגלים גדולים בהרבה מהמקוריים וכו'.
    נהג ממוצע ברכב משופר יתמודד בקלות עם מעלות שיקיזו הרבה מאוד זיעה ועצבים מנהג מנוסה על רכב זהה אך סטנדרטי, שייתכן מאד שאף ייכשל במשימה. חלק מהשיפורים פוגמים בחלקות ובנעימות הנסיעה על הכביש, חלק מהם (אם לא בוצע/הותקן כיאות) אף עשוי לפגום בבטיחות. אבל הסכנה העיקרית לדעתי ברכבים המשופרים היא שהם גורמים לנהגים רבים להרגיש שהכל קטן עליהם - וזו כמובן טעות שיכולה לעלות ביוקר רב. גם רכב משופר נתקע בסוף - וזה תמיד רחוק יותר וקשה יותר. המגבלות קיימות גם בכלי המשופר- הן רק רחוקות קצת יותר ומגיעות בפתאומיות ולא בהדרגה.


    2. נסיונם של הנהגים.
    הגורו שלי בנושא - אבירם ברקאי - חילק בספריו הראשונים ("יוצאים לשטח" ו"חוזרים לשטח" הזכורים לטוב...) את נסיון השטח של הנהגים לחמש רמות - מדרגה 5 (טירונים גמורים) ועד לדרגה 1 (תותחי על). את נהג השטח הישראלי הממוצע הוא מיקם היכן שהוא באמצע ומעלה (דרגה 2-3), אבל מאז שנכתב הספר נוספו אלפים רבים עד מאוד של נהגי שטח לתמונה - כבר לא 20 תותחי-על בלבד נכון לתקופתו של ברקאי, אלא מאות רבות של נהגים מוכשרים ומיומנים, חלקם בכלים משופרים עד הראש - הם באמת לא זקוקים לעצות שלי. מנגד - המוני טירונים עם מעט מאוד ידע ובעיקר אפס נסיון, ובאמצע - כל היתר. וזה הרבה מאוד "יתר".
    עם התותחים ועם הטירונים אין לי בעיה - אלה גם אלה יודעים מה הם שווים. התותח לא מתרגש ולא עושה רוח, הטירון בד"כ מקשיב בריכוז לעצות ולומד. הבעיה מתחילה עם נהג ממוצע שבטוח שהוא תותח, ומכאן הדרך לתקלות, תקיעות ותאונות - קצרה מאוד.
    חשוב מאוד - לא לצאת לבד אלא בקבוצה, במיוחד אם אתם פחות מנוסים. חשוב מאוד שבקבוצה יהיה לפחות נהג שטח מנוסה אחד - אחד שיודע איך מטפסים במעלה, איך צולחים הצלבה, איך לכוון כהלכה מבחוץ, איך לחבר רצועה ואיך לנווט באופן בסיסי לפחות. מישהו שייקח על עצמו להוביל את הטיול ו/או להיות "מבוגר אחראי". דיר באלאק!


    3. דרגת קושי המסלול.
    אל תקלו ראש בדרגת הקושי שכותב המסלול העריך. בוודאי אם זו הפעם הראשונה שלכם במסלול. החבר'ה המוזרים אלה שיוצאים לשטח וכותבים מסלולי טיול למגזינים או כורכים אותם לספרים - אבירם ברקאי, יואב קווה, עופר אוגש, גיא גוטליב ועוד כמה (ויש גם את מדריכי הטיולים - חבר'ה רבים וטובים ומנוסים עד מאוד ואפילו הרבה יותר מזה כמו ג'וי בירן למשל, או כל מדריכי המרכז הישראלי לסיור למשל... ואם שכחתי מישהו מהכותבים אז סליחה... פעם היה גם אחד דרור ברלי שכתב טיולים, היום כבר לא...), הם עושים את העבודה הזו כבר שנים רבות, הם מנוסים מאוד, הם יודעים לקחת את מקדמי הבטחון הנאותים ולסווג נכון את דרגות הקושי. יכול להיות שלאותו מסלול שעבורם הוא בינוני + במקרה הכי גרוע, הם קוראים "קשה", אבל זה בכוונה תחילה - ורק לטובתכם. אל תזלזלו בהמלצות שלהם. כשהם כותבים "קשה" - צאו מנקודת ההנחה שעבור רוב הנהגים זה באמת קשה. אם הם כותבים "נהג מנוסה" - הכוונה אינה לזה שרק אתמול קנה את הג'יפ הראשון שלו (גם אם זו סופה מדוגמת). אם כתוב "רכב קשוח בלבד" - תעשו טובה ואל תגיעו בטוסון או RAV4...

    אופי המסלול משתנה כל הזמן בהתאם לעונות השנה, לשטפונות, למשטר הרוחות, לאופי השימוש בשבילים וכו'. סוף הקיץ/תחילת הסתיו (כמו עכשיו) הוא העונה הקשה ביותר לטיפוס המעלות - הם מכוסים בפודרה עבה ועמוקה. לאחר גשם פתאומי, מעלה בינוני יכול להפוך לחלקלק ומסוכן ביותר. בסוף החורף המעלות נמצאים בד"כ במצב הטוב ביותר - אבל אל תתפסו אותי במילה... כי מצב המעלה יכול גם להשתנות משבוע לשבוע או אפילו תוך כמה שעות!... מספיקה שיירה אחת של האמרים צבאיים, כדי לחרב מעלה ולהפוך אותו מבינוני לקשה....
    מסקנה - גם מי שכבר טיפס פעם או פעמיים או מאה פעמים במעלה מסויים, שיעביר סוויץ' במוח. כל פעם היא תמיד הפעם הראשונה. גם מדי יום ביומו.

    חישוב זמנים - אל תעמיסו אתגרים ומרחקים גדולים מדי לתוך מסגרת זמן קצרה. יש מסלולים שאורכם לא עולה על 50-70 ק"מ בלבד, אבל רצופים במכשולים ובאתגרים ויכולים להתמרח לאורך יום שלם. יש לי דוגמא אחת לפחות של קטע מסלול באורך של כ-900 מטר בלבד שנמרח לאורך כמה שעות טובות לשלושה נהגים מנוסים בשלושה ג'יפים משופרים מאוד, וזה בלי להיתקע ובלי לשבור כלום... רק לפלס דרך. באופן גס ניתן לקבוע שככל שבשיירה שלכם יש יותר כלי הרכב - כך יורד קצב הנסיעה, שבכל מקרה מוכתב באופן קשיח לחלוטין על ידי הרכב הכי חלש ו/או פחות עביר, ו/או הנהג הפחות מנוסה.

    אז שוב - דיר באלאק...

    יצא ארוך? איפה. רק שלושה דיר באלאקים, מה שאומר שכל זה בתמצות. מאוד בתמצות. קחו את העניין ברצינות המתבקשת - טיול נעים!
    μΰ ςεπδ ατεψεν
    μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ

  7. #27

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    ρηϊιιο γψεψ,

    πιϊεη ξχισ, ξξφδ εξγειιχ μδτμιΰ.
    δτλϊ λμ ΰαο αρεβιδ δζε ...

    λμ δλαεγ, εαΰξϊ ωπθιιμ αζδιψεϊ, ααθηδ εαδπΰδ.

    ωπδ θεαδ,

    ΰιιμ

  8. #28
    ηαψ ψωεν whisky's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Jul 2008
    ξιχεν
    ζδε δϊχαςπε ξςμ ςιο ξχμσ :)
    δεγςεϊ
    869

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    γψεψ

    λμ ξιμδ αρμς,

    ωπδ θεαδ, λϊιαδ θεαδ, ηϊιξδ θεαδ, ηβιν ωξηιν εξρμεμιν ξδπιν ϊδπε αξρμεμιν εϊωξψε ςμ ςφξλν.

    ξι ιϊο ειηπχε λμ βπαι δψλα, ειξιδν αλμΰ ιδιε ψαιν λψιξεο.

    ιψια

  9. #29
    ηαψ ψωεν γψεψ αψμι's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Dec 2002
    ξιχεν
    αςξχ ιτδ αιο δψιν εωγεϊ
    δεγςεϊ
    23,243

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    αψιξεο ΰιο ξρτιχ βψςιπιν...:|
    μΰ ςεπδ ατεψεν
    μωΰμεϊ, χεωιεϊ, ςφεϊ, ϊεαπεϊ, πΰ μτπεϊ αδ"τ

  10. #30
    ηαψ ψωεν azora's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Jul 2007
    ξιχεν
    ψηεαεϊ
    δεγςεϊ
    397

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι GodsFather φτιδ αδεγςδ
    ωμγϊ ρεμν διΰ ξΰτιιο ωμ ψλαι ωθη χωεηιν , ζδ πλεο, ΰαμ ζδ μΰ ξηιια.

    βν τβ'ψε χιπβ ιλεμ μςαεψ ΰϊ λμ δξρμεμ δζδ εςγ λξδ ωιγες μι, δρεμν διηιγ ωΰεμι ιω με ζδ ςμ δγμϊ δΰηεψιϊ απριεο μδβις μββεο...
    ξφηιχ... :lol:
    ιΰ ΰμμδ..

  11. #31
    ηαψ ψωεν γ ε ψ ε ο's Avatar
    ϊΰψικ δφθψτεϊ
    Mar 2003
    ξιχεν
    ααιϊ
    δεγςεϊ
    25,089

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    ΰεϊι ξςπιιο ξϊι λμ δβιαεψιν ωθεςπιν ωξςμδ ψξεο δεΰ "θιεμ ψβες" ΰε "ξρμεμ ωεεδ-πτω" διε αε ατςν δΰηψεπδ.
    ζδ μΰ ξωηχ ωμ μξι ιω ιεϊψ βγεμ ΰε ξδ δτθπθ ωμ δζειϊ- ζδ ςπιιο ωμ ξφα πϊεο.
    αξςμδ δζδ ιω διεν ξγψβεϊ ερμςιν ξωεηψψιν ωιεϊψ βγεμιν ξβεαδ ωμ βμβμ β'ιξπι ΰε ρξεψΰι εαθη ωμ ρεαΰψε θπγψ.
    ξςμδα ψξεο πχεγϊιϊ βν λξςθ εμΰ ξεωτς ξςεπεϊ δωπδ λι δεΰ πτψυ ςμ ϊωϊιϊ ρμς χωδ ωμΰ λξε εψγιϊ,ςωεω εζιχ ωπτψφε αρμς ψκ ωπωηχ αχμεϊ ιηριϊ, ιεφψ ηεξψ ξωεηψψ ψα εξωπδ ΰϊ τπι δξςμδ ξςεπδ μςεπδ.
    αξφαε δπεληι δεΰ ςαιψ ΰαμ ςν ξβαμεϊ-ζδιψεϊ εςαιψεϊ εμΰ ξϊΰιν μλμ ΰηγ, αθη μΰ μψλαιν ςϊιψι τμρθιχ εφξιβι λαιω ωβν ψεφιν μηζεψ δαιϊδ αμι μιφεψ ηεψ αλιρ.

    μϊϊ ηεεϊ γςϊ ςμ ξρμεμ ωδιιϊ αε μτπι ιεϊψ ξωπδ ζδ ηερψ ΰηψιεϊ λμτι ξι ωΰϊδ πεϊο με ΰϊ δδξμφδ.

    ζεβϊι ωΰιο μδ λξςθ πριεο απδιβϊ ωθη ξρεβμϊ μςμεϊ ΰϊ ψξεο ςν δψλα δπεληι ωμπε λωλμ ξδ ωδιΰ φψιλδ μςωεϊ ζδ μςζεα ΰϊ δξφξγ αϊηιμϊ δξςμδ εμρεαα ΰϊ δδβδ αςιχεμιν, (ψλα πςεμ λτεμ ωξρεβμ μζηεμ ςμ δθεψιν)
    ζδ ΰεξψ ωδξςμδ ςαιψ μλμ πδβ?
    δδπΰδ ωαΰιθιεϊ..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #32

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    φιθεθ πλϊα αξχεψ ςμ ιγι γ ε ψ ε ο φτιδ αδεγςδ
    ΰεϊι ξςπιιο ξϊι λμ δβιαεψιν ωθεςπιν ωξςμδ ψξεο δεΰ "θιεμ ψβες" ΰε "ξρμεμ ωεεδ-πτω" διε αε ατςν δΰηψεπδ.
    γεψεο ςμ πΰ ϊϊςφαο ιγιγι,
    αδεγςϊι βν ψωξϊι ατιψεω μξθδ ωζδ διδ μτπι ωας ωπιν.
    εδγιεο μΰ διδ γεεχΰ ςμ ψξεο ρτφιφιϊ , ΰμΰ (μτηεϊ μγςϊι) ςμ ΰν ξςμδ λζδ ΰε ΰηψ χμ ΰε χωδ.
    ωζδ πψΰδ μι γαψ ρεαιιχθιαι (εαλμμ πψΰδ μι ωΰπηπε αΰεϊδ δγςδ, βν ΰπι πβγ ΰμδ ωθεςπιν ωξςμδ ξρειιν ςαιψ ΰε μΰ ςαιψ μλμι ψλα λζδ ΰε ΰηψ).
    μΰ διε αγαψι εμΰ δξμφδ χμιμδ ωαχμεϊ εΰτιμε μΰ ψξιζδ ςμ λκ ωδξςμδ ςαιψ διεν μρεαΰψε τεψρθψ
    ωπδ θεαδ.
    ωξεμιχ.
    http://shmulik.varsanno.com, διεν ζδ λαψ μΰ ιδιδ, ΰαμ ΰεμι ξηψ, μκ ϊγς

  13. #33

    αψιψϊ ξηγμ ϊβεαδ μδεγςδ: ψλα ωθη χωεη αμαγ??

    ϊερτϊ ΰηϊ ωΰπι ξπιη ωψεα ξι ωλϊα ςγ ςλωιε τωεθ ωλη μλϊεα λι ξγεαψ αωαιμν λαψ αθας ωπι - ΰτωψ ϊξιγ βν μδρϊεαα εμηζεψ εμεεϊψ ςμ δξςμδ/ξεψγ. αΰψφπε ΰσ τςν μΰ ξγεαψ ςμ ηζψδ ωμ ιεϊψ ξλξδ ςωψεϊ χιμεξθψιν (ΰτωψ μδϊιιηρ μζδ λξε μθιεμ μΰ ξϊελπο).

    ιφΰ μι μθιιμ λψλα αεγγ μΰ ξςθ (δγψκ δξδιψδ αιεϊψ μμξεγ λμ ξδ ωηιιαιν μγςϊ - μτι γςϊι), εδγαψ δηωεα αιεϊψ ωμξγϊι δεΰ μΰ μςμεϊ ξςμδ ωΰι ΰτωψ αεεγΰεϊ μψγϊ εμΰ μψγϊ ιψιγδ ωΰι ΰτωψ αεεγΰεϊ μςμεϊ. βν ΰν ζδ ΰεξψ μεεϊψ. ΰτωψ λξεαο μχηϊ ριλεπιν ΰαμ δν ηιιαιν μδιεϊ ξηεωαιν διθα λΰωψ ΰηψι δΰτωψεϊ μπζχ βετπι αγ"λ ξβις "δΰν ιω μι ζξο μαζαζ ςμ ϊιχεο/ϊχμδ/ωαιψδ ΰε μΰ".

ςξεγ 2 ξϊεκ 2 ψΰωεοψΰωεο 12

πεωΰιν γεξιν

  1. χπιιϊ β'ιτ μθιεμιν αμαγ
    ςμ ιγι rs324 ατεψεν τεψεν β'ιτΰιν ξϊηιμιν + ιςευ μτπι χπιιδ
    ϊβεαεϊ: 11
    ςγλεο ΰηψεο: 23-10-08, 17:10
  2. μψφιπιιν αμαγ!
    ςμ ιγι agelina ατεψεν τεψεν θιεμι β'ιτιν εωθη
    ϊβεαεϊ: 1
    ςγλεο ΰηψεο: 20-03-08, 01:26
  3. cj 6 ωμν μημχιν αμαγ
    ςμ ιγι taz300 ατεψεν μεη δξεγςεϊ ωμ β'ιτεμεβ
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 03-10-07, 07:21
  4. τπριν μξωεβςιν αμαγ
    ςμ ιγι βιΰ ατεψεν ΰεσ-θετιχ
    ϊβεαεϊ: 0
    ςγλεο ΰηψεο: 17-08-07, 07:47
  5. δημτϊ 4 φξιβιν αμαγ???
    ςμ ιγι pitarus ατεψεν τεψεν ψλα ωθη 4X4 λμμι
    ϊβεαεϊ: 7
    ςγλεο ΰηψεο: 02-08-07, 08:50

δψωΰεϊ τψρεν

  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν πεωΰιν ηγωιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μτψρν ϊβεαεϊ
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μφψσ χαφιν
  • ΰιο αΰτωψεϊκ μςψεκ ΰϊ δεγςεϊικ
  •