הוספתי בטעות שני שרשורים
מנהלים - אנא מחקו את השרשור הזה
התלבטות!
לאחר ששוב לא התאפקתי, נכנסתי לשטח לבד והתחפרתי בבוץ (מה שגרר חפירות רבות - ואחרי הכל נגמר בחילוץ ע"י רכב תועה) החלטתי שזה הזמן לדאוג לציוד לחילוץ עצמי (חוץ מאת חפירה וג'ק).
בגלל שמדובר בויטארה 93' קצרה, נראה לי מגוחך לשים כננת (מחיר, משקל, החלפת פגוש). היי ליפט - לדעתי מסורבל, כבד (ביומיום) ולא אמין מספיק. בנוסף, כדאי לשדך לו פגושי מתכת כדי לקבל נקודות עיגון מקדימה ואחורה (מדרגות צד כבר יש).
חשבתי לפתח כננת ידנית, שעובדת על העיקרון של גלילת כבל USB - מעין כננת שעומדת באמצע הרצועה/כבל, ובעזרת גלגלי שיניים (בדומה לראצ'ט של משאית) גוללת אותם סביבה.
ואז בדקתי בגוגל, וכמובן גיליתי שחשבו על זה לפניי:
פתרון אחד
פתרון אחר
מה אתם אומרים? שמעתם על הדברים האלה, התנסיתם בהם?
או שאולי אני טועה לחלוטין, והפתרונות שפסלתי הם האופטימליים גם לגמד-סוזוקי המוחזק ע"י סטודנט נטול-אמצעים?
אגב, האופציה האחראית של להפסיק לעשות שטויות לא רלוונטית.
"הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.
הוספתי בטעות שני שרשורים
מנהלים - אנא מחקו את השרשור הזה
"הסממן הראשון המובהק למגלומניה הינו שימוש בציטטות של עצמך" (רון נחמן)
סלעים באמצע הדרך? מעניין לי ת'ביצה.
עזוב אותך שטויות
אתה קובע לעצמך איפה הרכב נכנס ואיפה לא
ואני מתכוון שכמה שתכין את הרכב לחילוץ עצמי לא תכין מספיק כדי לעבור בכל מקום
תמיד תמצא מוקש שיגביל אותך ותצטרך עוד רכב או עוד בן אדם
המלצתי שתצא תמיד עם עוד רכב ועם ציוד חילוץ מתאים
אל תרגיש גבר במקום שלא תוכל לצאת ממנו על בטוח
מנסיוני שאני תמיד טיילתי לבד
תמיד תוכל למצא הפתעות חדשות ותמיד יתקלקל לך משהו ברכב
והמסקנה
סע רגיל אל תתקמצן אם אתה רוצה לעבור מכשולים
שפר את הרכב לאט לאט לפי הכיס
וככה תתחיל להכנס למכשולים כבדים יותר
אל תשכח אל תסע לבד
בהצלחה
עכשיו אני אזרח ולהנות אני מוכרח
הי רון,
יש ל- ל.כ. כמה כננות כאלו, עם שרשרת או כבל.
אני גם מכיר מישהו עם ויטארה קצרה שיש לו כזו ומאוד מרוצה ...
החיסרון העיקרי לדעתי: חייבים לעמוד בקו האש אם רצועה נקרעת/משתחררת ומצליפה. עם כננת חשמלית אפשר (ורצוי) להיות בצד או אפילו בתוך הרכב.
להתראות בשטח,
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
איליפט + שרשרת קיצור + רצועה נותן אות הדבר ויותר
לדעתי גם במחיר דומה
אני חי בעולם משלי, אבל זה בסדר, מכירים אותי שם.
בעיה מוכרת...
תעשה חיפוש על כננת ידנית, טירפור - היו כמה דיונים על הנושא.
יש לי כזו.
זה פתרון נחמד, אבל מסורבל.
הכננת פיזית גדולה וכבדה, בנוסף צריך גם לקחת כבל פלדה.
כך שמהר מאוד היא תישאר במחסן והיא לא תהייה שם כשתרצה אותה.
העלות שלה, כמשומשת, לא בשמיים. והאמת שיוצא לי להשתמש בה בעיקר לשימושים שלא קשורים לשטח ולרכב.
אז אני בהחלט מבסוט שיש כזו במחסן.
לדעתי הייליפט הרבה פחות מסורבל מכננת ידנית- הכוונה כג'ק ולא ככננת (אני סקפטי לגבי היעילות של ביצועיו ככננת)
אבל לא ממלא לחלוטין את אתה הפונקציונאליות. ובנוסף דורש פגושים \ נקודות הרמה על הרכב.
אני מזווד בהייליפט באופן קבוע. לטעמי ממש לא מסורבל למתקן אותו ברכב באופן שלא יפריע.
לגבי כננת חשמלית פריקה, כזו שמתחברת להתקן הוו גרירה הנשלף- זה פתרון מעניין. יתכן והיא קלה וקטנה יותר
מהכננת הידנית- ובכך יעילה ופרקטית יותר. אני מניח שהמחיר בהתאם. ובנוסף צריך התקן וו גרירה נשלף.
עם עדיפות גם מלפנים.... כך שהעסק שוב טיפה קשה לביצוע.
והעיקר- לחזור הביתה בשלום!
כאב עובר ושב ...
לגבי כננת חשמלית פריקה, כזו שמתחברת להתקן הוו גרירה הנשלף- זה פתרון מעניין. יתכן והיא קלה וקטנה יותר
מהכננת הידנית- ובכך יעילה ופרקטית יותר. אני מניח שהמחיר בהתאם. ובנוסף צריך התקן וו גרירה נשלף.
עם עדיפות גם מלפנים.... כך שהעסק שוב טיפה קשה לביצוע.
עומרי,
פתחתי שרשור בפורום בונים אבל הנה גם לפה, אולי הפתרון שאנחנו מחפשים:
כננת חשמלית ניידת שלא מתחברת לפגושים.
היתה לי התלבטות ארוכה בין כננת חשמלית לניידת (ידנית)
ולאחר שהחלטתי לא להחליף פגוש לג'ימני כדי להתקין עליו כננת חשמלית, נותרתי עם הכננת הניידת הידנית.
ראיתי סרטונים וקראתי שרשורים והגעתי למסקנה שזו אחלה כננת, אבל מה? איטית להחריד.
ואז עלתה לי המחשבה:
למה לא להשתמש בכננת חשמלית ככננת ניידת???
* כננת ניידת מתחברת הרי מצד אחד לעצם קבוע (עץ, אוטו וכו') עם רצועה ומצידה השני לרכב על ידי כבל מתכת (זהה לזה של כננת חשמלית).
חשבתי לקחת כננת חשמלית למתקן אותה בתוך ארגז עץ (או משהו שיתמוך במשקל שלה, כמה היא שוקלת אגב?) ולארגן כבל חשמל עד למצבר עם תנינים ו...זהו.
היא עדיין תתחבר לעצם קבוע ולרכב, אבל אני אחסוך החלפת פגושים (קדימה אחורה) ואקבל מענה מהיר ואיכותי לבעיה.
אשמח לכל הפרטים שתוכלו לתת לי:
1.האם באמת מחברים עם תנינים למצבר?
2. האם יש אופציית חיבור של רצועה לכננת כדי לחברה מהד השני לעץ?
3.ארגז עץ או ארגז מתכת (מתכת יעשה יותר רעש באוטו....)?
תודה
נועם
כננת חשמלית פריקה/נשלפת היא בעצם כננת רגילה שבמקום לחבר לשלדה היא מעוכנת ל"מגש" שמתחבר לרסיבר של וו גרירה נשלף (או רסיבר ייעודי מקדימה). היא לא קלה יותר מכננת ידנית.
יש כננות ידניות קטנות וקלות שמושכות שרשרת, ומסורבלות יותר שמושכות כבל, את שתיהן יש להשיג ב- ל.כ. אין לי נסיון אישי עם אף אחת מהן, אבל לחבר יש את זו של השרשרת מל.כ. והוא מרוצה ממנה (אחרי שהחליף את השרשרת המעפנה שהגיעה עם הכננת באחת איכותית שעלתה יותר מהכננת ...)
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
שאלת תם:
אם נוסעים יותר מרכב אחד
מדוע צריך כננת? הרי אפשר למשוך את הרכב עם רכב אחר.
הכננת לא נועדה לחילוץ עצמי?
אני הייתי דווקא בוחר בזה: http://www.going4wd.com/bushwinch.htm
אוהד
בהמשך לביסלי - כננת ללא מגש מסיבי תשבור את עצמה
כננת ללא חיבור שמקבע אותה במרחב תסתובב סביב עצמה......
אתה לא יכול לספק לכננת זרם דרך תנינים - החיבור לא מספיק איכותי ולא עומד בזרמים של כננת.
אתה צריך כבלי ריתוך עבים פלוס מחברים איכותיים שבנויים לזרם של מאות אמפרים בכדי להפעיל כננת
ביום שישי האחרון הייתי בל.כ כדי לנסות לתת מענה לאותה סוגיה.
משיחה עם הבעלים הוא טען שלא מומלץ בכלל להשתמש בכננות הידניות עם שרשרת קצרה או כבל פלדה ארוך (כמעט קניתי והוא שכנע אותי לא לקחת). הם בעיקר מיועדות למשיכת גדרות, סירה קלה מהמים וכו' מה גם שהם מסוכנות לחילוצים של גיפים (אפילו גמדים של טון).
עוד הוא אמר לי שבחודש הבא אמורה להגיע אליו כננת חשמלית ניידת חדשה של TMAX שאמורה לתת מענה מעולה לבעיה שהועלתה פה. הוא העריך עלות של בערך 1400-1500 ש"ח כולל מתקן עיגון.
למי שמתעניין אולי שווה לדבר איתו (נוא נחמד ומסביר פנים) ואולי אפילו להתארגן על איזה קבוצת רכישה כדי להוזיל עלויות???
שמרו על קשר