אין לי עניין להמשיך ולתת לך הסברים וציטוטים לאיך עובדת נעילה בפאגרו תחת איום מפורש שלך למחוק
את ההודעות שלי במידה ומשהו לא ימצא חן בעניך, לדעתי אינך מבין את תפקידו
של מנהל פורום וחבל.
יקירי ,
העובדה שאני מוגדר כמנהל פורומים לא מעניינת לצורך הדיון, אני לא חייב לא לך ולא לאף אחד אחר דין וחשבון , אז תרגיע ומהר, כי הדבר הבא שאעשה הוא למחוק את התגובות שלך בתוקף סמכותי כמנהל פורומים.
האתר הזה הוא אתר של חובבים בעיקר, אנשים שמעוניינים ללמוד ולסייע אחד לשני לא מתוך חובה, מיסודו יש בו דגש יתר על ענייניות בדיונים, גם את זה לא קל כבר לאכוף מעצם כמות המשתתפים והנושאים העצומה. אז תישאר ענייני ותביא סימוכין, עזוב את האגו שלך בצד, יש כאן מספר אנשים שהגיבו ומוכרים כאן שנים בתור כאלו שמבינים דבר או שניים, הרשה לי לתת להם מעט יותר קרדיט מאשר לך. אני בטוח שכולנו נשמח ללמוד משהו חדש אם תביא כזה.
בינתיים לא חידשת כלום - ראית בספר היצרן שיש טרמינל (2) שמקבל חיווי על כך שהרכב נמצא בתנועה, העמקתי לחפור וראיתי שהוא מקבל 5V . אז מה זה אומר ? איך הגעת למסקנה שמעל 12 קמ"ש הנעילה מתנתקת על סמך זה ?
אני לא מתיימר להכיר את הרכב הזה על בוריו, מקווה לא להכיר, יחד עם זאת נעילת דיפ' כזו פירקתי לגורמים ואני יודע איך היא בנוייה ועובדת, אצלי הנעילה לא משתחררת מעצמה בנסיעה אין שום הגיון בכך - זה מסוכן לשלמות הנעילה ואני יכול לחשוב על לא מעט מצבים שבהם ששחרור לא רצוני של הנעילה הוא מסוכן - כך שאם הייתי חווה תופעה כזו הייתי מבטל אותה גם אם היצרן תכנן את זה ככה. כמו שהגבתי בפעם הראשונה - תביא הוכחה שזה ככה ותאיר את עינינו.
נ.ב. התגובות שנראות לך אולי מתנשאות ואגרסיביות, באות כדי לנסות ולהגן על פותח השרשור ועל אחרים שיעזרו בו מלעשות שימוש במידע שגוי. המגיבים כאן מחזיקים כלים בני יותר מ 10, חלקם מן הסתם תקולים ונותנים עצות להתעלם מבעיות כי גם אצלם הן קיימות. אח"כ צריך ללכת ולחפש דיפ' בעלות של אלפי ש"ח כי הנעילה נטחנה ...
אין לי עניין להמשיך ולתת לך הסברים וציטוטים לאיך עובדת נעילה בפאגרו תחת איום מפורש שלך למחוק
את ההודעות שלי במידה ומשהו לא ימצא חן בעניך, לדעתי אינך מבין את תפקידו
של מנהל פורום וחבל.
אני מצרף כאן את דף הבדיקות לנעילה הזאת
יש יציאה המתיחסת למהירות הרכב .
אבל אין כל הוראה מה לעשות או מה נעשה עם הנתון הזה .
לדעתי זאת פונקציה שקימת לשימוש בשילוב עם מערכות נוספות ( כמו ABS ) .
יתכן ובדגמים אחרים של היצרן נעשה בזה שימוש .
יתכן וגם ברכב הזה ?
צריך לחפור יותר לעמוק את התוכנית החשמלית ולראות שבאמת יש קישור .
יש כלי רכב שבהם הנעילה מתנתקת במהירות אבל לא 10 קמ"ש שם מדברים על 30-40 קמ"ש .
ובשום מיקרה אין ניתוק בגלל סיבוב .
ההפף ניתוק בסיבוב זה אומר שהנעילה לא עומדת בעומס.
ומכאן אפשר להבין שיש בלאי בפנימי בשינים ( כמו שהילוך קופץ בממסרה ידינית ) .
אבל ללא ספק מנגנון הנעילה לא יודע שהרכב בסיבוב . ( לא בדגם הרכב הזה ולא בשנתון הזה )
תעלולי ניתוק נעילה בסיבוב הופיעה רק לאחרונה ובדפרנציאלים ממוחשבים .
זה דפרנציאל טיפש ולא יודע לעשות פעולות כאלה .
הי איציק,
בספר הנהג בעברית יש הערה המציינת שלא מומלץ לנסוע במהירויות של מעל 20 קמ"ש עם נעילה מופעלת.
הערה נוספת מציינת שלא יתאפשר שילוב נעילה אם הרכב נוסע במהירות העולה על 12 קמ"ש מסיבה בטיחותית. זה אולי מעיד על כך שהמדחס לא יופעל כדי להגן על הנעילה.
יחד עם זאת הספר גם מציין שכאשר מופעלת נעילה רוחבית הרכב לא יוכל לבצע פניות, אז לך תאמין לו ...
אין שום ציון לגבי ניתוק לא יזום של הנעילה למעט ביציאה ממצב LLC (שממילא מתבצע בעמידה).
הנעילה היא מכאנית מופעלת לחץ אוויר, ברגע שמופסק לחץ האוויר יש קפיץ חלש נגד כוון השילוב - שיגרום לנעילה להתנתק כשהשיניים לא תחת עומס. יש גם מתג 0-1 לחיווי מצב הנעילה שמכבה ומדליק את הנורה כשהשיניים מנותקות או משולבות לחלוטין, במצב ביניים (ניתוק שלא בוצע או שילוב שלא בוצע) הנורה תהבהב.
גם אם מופסק לחץ האוויר הנעילה לא תתנתק תחת עומס ואם שולבה לא תתחבר תחת עומס - כך שאם היה קיים מנגנון ניתוק הוא לא היה מצליח לנתק בפועל. שילוב חלקי (כתוצאה מנסיון שילוב או ניתוק תחת עומס) יגרום להעמסת קצוות השיניים וגריסתן.
מנגנוני ניתוק קיימים מן הסתם בכלי רכב שבהם מערכות הנעילה מאפשרות את זה מכאנית, ברכב הזה ממילא לא ניתן לנוע במהירות במצב LLC.
לפי כל הסימנים אין כאן יכולת ניתוק לאחר השילוב כפקודה של המחשב .
בהחלט הגיוני שיש מגבלה המונעת שילוב כאשר הרכב בתנועה.
וזה מסביר את נתוני המהירות המגיעים למערכת .
ספר נהג בעבריתעוד תעלול של משרד התחבורה. שהספר יהיה מתורגם לעברית .
התרגום לא תמיד מדויק .
הספר לא תמיד תואם לדגם .
בקיצור כדאי להתיחס רק לספר המקורי לפני התרגום .
לשאלה של פותח השרשור לדעתי בעיה פנימית במנגנון השילוב .
אבל לפני פרוק יש לחבר מקור לחץ אויר חיצוני לבדיקה יסודית של מערכת השילוב .
יש להקפיד על לחץ בדיקה נכון והוא לחץ נמוך !!
לא לחבר ישירות מדחס אויר למנגנון השילוב .
חיבור ישיר של לחץ גבוה עשוי לגרום לנזק .
איציק
תודה איציק...
האם אתן מכירים מישהו באזור חדרה נתניה שמוכן לפתוח את הביצה...?
כי רוב המוסכים לא מוכנים להתעסק עם זה ..
ומשאירים אופציה אחת בלבד שהיא להחליף את כל הביצה..
אתה המקרה הרביעי שאני נשאל על מי מוכן לפתוח דפרנציאל .
כנראה שהסיכוי למצוא מוסך כזה קלוש .
זה ממש לא כלכלי למוסך .
הלקוח לא יהיה מוכן לשלם את מחיר שעות העבודה
העבודה מחייבת כלים יעודים יקרים
אין בעלי מקצוע .
ויש סרנים קומפלט זרוקים בזבל .
אז אתה יכול לפתוח בשביל הסקרנות .
אבל בפועל כנראה שתחליף את כל הסרן .
איציק
כן ..זאת גם התשובה שקיבלתי במוסך....עם מחיר של 3500 לא כולל מעמ..
האם זה מחיר סביר?
ואיפה אפשר לקנות את החלק באופן עצמאי?
חפש בפירוקיות, אולי תצליח לחסוך קצת. המחיר כולל פו"ה ?
הייתי מפרק את הדיפ' כדי לוודא שאכן מדובר בנעילה טחונה, בכל מקרה תשמור את הדיפ' המפורק כי הוא כולל את יחסי ההעברה שאולי תזדקק להם בעתיד.
לא כולל פירוק והרכבה....זזה עוד 500....
בשביל הפרוטוקול : דיזל אוטו' סופר סלקט 98,
ניתן לנעול דיפ' אחורי במצב 4HLc / 4LLc כלומר גם ב HI כשהמרכזי נעול, לא ניתן ב 4H ו 2H , זה עקבי עם הספר, גם ב 100 קמ"ש הנעילה האחורית לא מנסה להשתחרר. (בסיבוב לא ניסיתי... זה כבר ממש דבילי).
להבנתי, התיאור באנגלית מסביר איך לנעול ואיך להתמודד עם נעילה שלא ננעלת במלואה (הטיות הגה ימינה ושמאלה תמיד עוזרות, גם לשחרור) ולא מתי הנעילה מתנתקת.
אין שום הגיון בנעילה שמשתחררת בסיבובים, הדוקים ככל שיהיו. אחרת זו לא נעילה נשלטת מלאה ואנחנו מסכימים שזו לא נעילה אוטומטית שמשתחררת בסיבובים.
בקו ישר על אחיזה אחידה לא צריך נעילה.
נעילה בסרן באה לפצות על הבדלי אחיזה בין ימין ושמאל, ובעצם העבודה שלה יש עומס לא שווה בגלל הבדלי האחיזה.
מבחינת הדיפ' העיוור שיושב בתוך הסרן במצב נעול ולא רואה מה יש בחוץ, איך הוא יודע אם הפרש העומס על הציריות בין ימין לשמאל הוא בגלל סיבוב או בגלל הבדלי אחיזה שלביטול ההבדל בינהם בעצם נועלים אותו?
באותה מידה אין הגיון בנעילה שמתנתקת בעומס סיבוב או מהירות פשוט כי זה מאד מסוכן..
תחשוב על שינוי פתאומי באחיזה של הסרן האחורי בגלל נעילה שמשתחררת, במהירות זה יכול בקלות להעיף את הרכב ממסלולו ולהפוך אותו. בדיוק כמו שלא משלבים נעילה תחת עומס, במקרה של החלקת גלגל אחד והעברה פתאומית של הכוח לגלגל עם האחיזה, הרכב מקבל סבסוב מיידי שיכול לגרום בקלות לתאונה.
אני לא רואה אף יצרן רכב שמכניס את עצמו לפינה הזו.
במערכת ממוחשבת עם בקרת אחיזה המחשב יודע לפצות עם בלימת גלגל אחר אבל לא במקרה של דיפ' "טיפש".
לפי התיאור יש בעיה בנעילה, או שיש בעיה בחיווי של הכפתור.
יכול להיות שהנעילה לא באמת משתחררת כשהכפתור מהבהב?
אני יודע מטויוטה, שכשיש בעיות מגעים בצמת הנעילה, אחד הביטויים הוא בנורה מהבהבת בלי קשר בהכרח למצב הנעילה,כלומר יכול להיות דיפ' נעול שלא משתחרר גם אם הנורה מהבהבת.
לפני שאתה מחליף סרן, תבדוק באיזה מצב באמת נמצאת הנעילה ביחס למה שמציג הכפתור.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
עם כל הכבוד, אני מביא צטוט מספר הנהג.
"זהירות: לשמירה על הבטיחות, לא ניתן לנעול את הדיפרנציאל האחורי אם מפעילים את מתג ההפעלה שלו במהירות העולה על 12 קמש. האט כדי לבצע את הנעילה.
הפעל את מתג נועל הדיפרנציאל האחורי אחרי עצירת סחרור הגלגלים.."
מנסיון של שנים -פאגרו 97 ארוך דיזל ידני- על מנת להפעיל את הנעילה. אני עוצר לגמרי את הרכב- עולה את המכשול לרוב עליה קשה. קורה לפעמים שהרכב מאיץ, עובר את ה 10 קמש ואז הנעילה משתחררת -ממש באמצע העליה. אז אין ברירה אלא להפעיל את הנעילה מחדש.
כל טוב לכולם
ואני אומר לכם מנסיון של שנים: הנעילה משתחררת אוטמטית במהירות 10 קמש
גם מהציטוט שהבאת עולה במפורש שאת הנעילה לא משלבים במהירות של מעל 12 קמ"ש
כנראה שהיית נוסע עם תקלה שנים
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
דניאל, כנראה שיש אצלך תקלה והנעילה משתחררת בעומס, זה שאתה נוסע ככה שנים לא משנה את העובדות. אתה מוזמן לבוא אלי ולראות הדגמה לנסיעה עם דיפ' נעול ב 110 קמ"ש בפאג'רו ארוך (מעבר לזה לא חוקי...).
ד"א מחקתי תגובה קודמת שלך, אף אחד לא נכנס בך אישית אז אל תרד לפסים כאלו.
אם תקרא שוב תראה שרשמתי בדיונות!!
טכנאי מכונות כביסה www.idangold.co.il
קניתי פג'רו 96 קצר בנזין לפני במה חודשים וכפי שאני מבין מהשרשור, אם משלבים נעילה אחורית בעמידה ליפני מכשול בשטח, עדיין צריר לנסוע קצת כדי שהנעילה תשתלב. נדרש הפרש מהירות כלשהו בין גלגל שמאל וימין כדי שהשיניים יוכלו להשתלב. תקנו אותי אם אני טועה. לגבי השחרור לאחר המכשול, הבנתי שתנועות ההגה תוך נסיעה איטית נועדו גם ליצור הפרשי מהירות בין הצדדים כדי להוריד עומס מגלגלי השיניים ולאפשר שחרור.
El Pajero (תרגום מספרדית: המאונן)
שמרו על קשר