Close
עמוד 5 מתוך 7 ראשוןראשון ... 234567 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 81 עד 100 מתוך 130

נושא: גפ"ס

  1. #81

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ההשוואה לכלי הספורטיביים המודרניים - RZR ושות' - במקום.

    הם גם מתהפכים כמו גרעינים - כולל במבחני דרכים ועל ידי נהגים מנוסים ושקולים, שלא לדבר על ידי הלקוחות הצעירים (אני מוכן לשים כסף שיחס ההתהפכויות לקילומטר נסיעה של פולאריס RZR בארץ הוא פי עשרות יותר מאשר הג'פס!) אבל יש הבדל גדול - בכלים האלו יש כלוב התהפכות אמיתי ולא קשת מצחיקה, מושבי בטיחות ורתמות, ידית אחיזה לנוסע, ולאחרונה גם רשתות צד. כל אלו הופכים את ההתהפכויות שרובן ככולן בשטח ובמהירויות נמוכות של עד 50 קמ"ש (בדיוק כמו בג'פס) לnon-issue, הופכים את הכלי חזרה, יורדים קצת על הנהג, וממשיכים לטייל.

    אבל בשנות ה60 וה70 לא היה כלום! בהתחלה אפילו לא קשת. אחר כך קשת אחת, ובצה"ל הוסיפו מתישהו את הרולבר המרכזי הנוסף, זה עם השיניים המצחיקות. אבל זה לא כלוב התהפכות, בשום מובן של המילה "כלוב" או "התהפכות". המושבים וחגורות הבטיחות נשארו סמליים ביותר וזה החטא הגדול והקטלני של תכנון הM151, והסיבה הישירה למוות ולפציעות!

    בארה"ב הM151 גם המשיך לשרת עד לפני לא הרבה שנים, ושם הגיע פתרון מערכתי בדמות קיט שנקרא ROPS - Roll Over Protection System. כמה תמונות ואת שאר המידע תמצאו באינטרנט. זה פשוט כלוב + רשתות צד + חגורות מושב מתהדקות מודרניות בנוי על פי העקרונות המוכחים והמוכרים היטב שפותחו במהלך חצי המאה האחרונה בספורט המוטורי.

    הקיט הזה הפך את הכלי ללא-קטלני, נקודה, וביננו, יכול היה להיות מאומץ על ידי צה"ל כמות שהוא ומציל חיים וחוסך נכויות.

    Name:  Figure_160.jpg
Views: 928
Size:  62.3 קילובייט


    Name:  M151-33special_purpose_kit-ROPS-7.JPG
Views: 1542
Size:  90.4 קילובייט


    Name:  DC080627003.jpg
Views: 1072
Size:  109.6 קילובייט


    Name:  gettingcold.JPG
Views: 2492
Size:  117.0 קילובייט


    עכשיו בטוח יבואו כאן אלו שיאמרו שזה על חשבון הפרופיל הנמוך, ותפעול עמדת נשק המפקד, ואיך אפשר לנווט בלילה כשיש עמוד, או רחמנה ליצלן, רשת, שחוצצת ביני לבין השטח... הכל טוב ויפה, אבל כיום דרישה בסיסית ומובנית ולא מתפשרת בכל רכב שטח צבאי היא הגנת הנוסעים בפני התהפכות, בלי פשרות.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  2. #82
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    tel aviv
    הודעות
    208

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzagi צפיה בהודעה
    נולד כתחליף "מודרני" לMB42
    הדרישה קראה לרכב קל יותר (לנשיאה ע'י מסוק) מהיר יותר.. נמוך יותר.והכי חשוב: זול יותר
    פורד הינדסו אותו ב51 וקיבלו אישור ליצור ב59 (8 שנים של ביורוקרטיה זה לא רע בכלל)
    הנה מסמך ישן שדי מיצא את הנושא:

    M151 Jeep
    M151 Multi-Utility Tactical Truck (MUTT)
    M151 Fast Attack Vehicle

    The M151 Truck, Utility: ¼-Ton, 4x4, series of vehicles are commonly referred to as Jeeps. In use since 1959, various models of the M-151 have seen successful military service in 15 different North Atlantic Treaty Organization countries. The M151 family of vehicles includes M151, M151A1, M151A1C, M151A2, and M825 utility trucks and M718 and M718A1 ambulances. The High Mobility Multi-purpose
    http://en.wikipedia.org/wiki/Growler_(vehicle)
    לצערי אתה ממשיך באי הדיוקים שלך. ה-MUTT החליף את ה-M38/M38A1 ולא את ה-MB/GPW של מלחמת העולם השנייה. הצבא האמריקאי מייד לאחר תום מלחמת העולם השנייה, ניגש לשיפור ה-MB/GPW באשר להם היו נקודות תורפה רבות. או אז יצאו ה-M38 ומייד לאחריו ה-M38A1. דרך אגב לשניהם היה אורח חיים קצר באופן יחסי במסגרת הצבא האמריקאי. והם גם לא יוצרו בכמויות גדולות באופן יחסי.

    את ה-M151 פורד לא הינדסו ב-1951. הם קיבלו על עצמם את פיתוח הכלי בשנה זו ובמהלך שנות ה-50 נבחנו אבות הטיפוס, תוך שהצבא האמריקאי היה שותף למבחנים ולפיתוח.

    אני מכיר היטב את שלל הדגמים שקדמו לגפ'ס - כפי שציינתי נסעתי על כולם. והם נחותים מן הגפ'ס במרבית תכונותיהם.

    אני סה"כ ישראלי ושפת האם שלי אינה אנגלית, ואשמח אם תתרגם לי את המילה המופיעה בשורה השנייה של המאמר באנגלית שצירפת ביחס עם הקונטקס שלה במאמר - המילה שנדרשת לתרגום והסבר היא -

    "....SUCCESSFUL"....
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  3. #83
    חבר רשום tzagi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    Granada Hills CA
    הודעות
    6,704

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    אני מתאר לעצמי שאתה חושב שאתה חכם
    אבל ב1951 הM38 עוד לא היה קיים, עלה לפס היצור ב52

    מפה אני לא מגיב לך יותר.
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  4. #84
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    tel aviv
    הודעות
    208

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzagi צפיה בהודעה
    אני מתאר לעצמי שאתה חושב שאתה חכם
    אבל ב1951 הM38 עוד לא היה קיים, עלה לפס היצור ב52

    מפה אני לא מגיב לך יותר.
    אני לא חכם...רק מדייק בעובדות.

    ה-M38 יוצר מ-1950!!!

    ה-M38A1 יצור משנת 1952 - מה שמבהיר שהצבא האמריקאי לא ממש שבע נחת מהדגמים הללו וניגש לתיכנון מחליף בעבורם.
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  5. #85
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,363

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    אתם רציניים בריב על השטות הזו?
    נדרשת חזרה דחופה לפרופורציות.

  6. #86
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    tel aviv
    הודעות
    208

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג צפיה בהודעה
    אתם רציניים בריב על השטות הזו?
    נדרשת חזרה דחופה לפרופורציות.
    לא רבים. ממש לא.

    מנהלים דיון על ההיסטוריה ועל יכולת/תכונות הכלים.
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  7. #87

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    Name:  113.jpeg
Views: 815
Size:  143.5 קילובייט

    נמרוד, זה לא פרקטי , כי זה לא מאפשר פריקה מהירה מהרכב , הצללית גבוהה מדי וגם הקיפול לא נראה פשוט ומהיר מספיק.

    שים לב לתמונה שהעליתי כאן בעבר , אני לא יודע אם ניתן להבחין , אבל מי שמכיר את המושג "כיסאות קופים" מבין שעניין הבטיחות במה שנוגע לרכב מבצעי הוא לחלוטין לא על האג'נדה...

  8. #88

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    70 אין בעיה.
    אבל הצהירו פה על 90 ומעלה... ועוד בשטח. חיים בסרטים.....
    זה כלי כייפי, אבל מי שנוהג בו 90, בכביש, בשטח, באוויר או בים, הוא חסר אחריות.
    תחליט, או שהוא לא מגיע למהירויות כאלה, או שהוא כן אבל הנהגים חסרי אחריות.

    דרור, אתה איש נחמד בעל ידע ונסיון עצום בתחום ואנחנו חולקים את אותן דעות ב 99% מהזמן עפ"י קריאת דבריך בפורום, אבל ההצהרות האחרונות שלך לוקות בהתנשאות וחוסר ידע.
    שמע, אני לא מתכוון להתנצח איתך בויכוחי סרק. אם אתה מאמין שההצהרה על 90 קמ"ש בשטח היא בדותה או צ'יזבט בסגנון פלמ"ח או סתם רברבנות מצידי, שיבושם לך. אני לא מתכוון להכביר במילים ולפרט מסיבות ברורת מה עושה יחידת המילואים שלי, באיזה מתארים היא עובדת, ולמה היא עובדת במה שכל איש שטח היה מכנה "על הקצה" . אומר לך רק זאת, היחידה מורכבת ברובה ממתנדבים שחצו כבר את גיל ה 40 , שקולים (עם הפרעה מוחית קלה כמו לכל איש שטח) בעלי הכשרה וניסיון בנסיעות שטח שהיו גורמות לרוב הנהגים שאני מכיר לדפיקות לב מואצות , זיעה קרה ולשיערם להלבין. אני לא כותב את הדברים מתוך רהב או תחרות של מי יותר גדול. אני כותב כי כך הם פני הדברים ואלה הם הצרכים והדרישות מהיחידה. את השחצנות וקלות הדעת אנחנו משאירים עם המעבר בשער הבסיס.

    הסיבות לשימוש עד לא מזמן בג'פ"סים ביחידה הן כי: א- זה מה שהצבא נתן, ב-במקומות מסויימים הג'פ"ס הוא הכלי היחידי (!) בארסנל הצה"לי שידע לתת מענה לדרישות. נכון, זה לא כלי מושלם (יש כזה בכלל ?) והוא יודע לנשוך כהוגן, אבל הוא יודע לעשות דברים שאחרים לא ועם קבלות בשטח.

    אז אני אחזור על מה שכתבתי בתגובה הראשונה, כן הכלי הזה אם הוא מטופל כראוי, יודע לתת 90 קמ"ש בשטח ובידיים הנכונות הוא גם לא יתהפך. וכן, 90 קמ"ש בשטח על פי צג הGPS ועל פי רכבים מסוג אחר שנעים באותו מבנה ובאותה מהירות ועל הספידומטר שלהם המחט מורה 90.

    TAKE IT OR LEAVE IT.

  9. #89

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    לא ניתן להבחין כי צינזרתי , אבל בוא נאמר שהבחור ששרוע על הציוד מאחורה במצב הרבה יותר בטוח מאשר במקום הישיבה הייעודי שלו.

  10. #90
    חבר רשום tzagi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    Granada Hills CA
    הודעות
    6,704

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    רק לידיעה כללית,
    במקור לעגלה היה אמור להיות גברנור ל55 מייל לשעה, טיפה פחות מ90 קמ'ש
    פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)

  11. #91

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    גו, רד מהענין.
    עם אגדות קשה מאוד (ולא כדאי) להתווכח.
    תפסיק לבלבל אותו עם העובדות, ותן לו לחגוג עם החברה, שועלי השטח מהמלואים.
    אלו שאוכלים מנות קרב להנאתם, ונוסעים בגפסים ב 90 קמש מדוד על ה GPS
    ראש בראש עם הזיבר של עידו.

    תפסיק כבר להיות "פולני" ותתחיל לזרום !!!

  12. #92

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    איזה באסה, תפסתם לפחות שלושה שקרנים בפורום, שמיל, פילון וה GPS. . הם נסעו 88.5 קמ"ש ולא 90 !!!
    שאר הפוסט המזלזל שלך מוני, לא ראוי לתגובה.

  13. #93

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzagi צפיה בהודעה
    null
    זה נכון עם הגלגלים המקוריים. הצהליים גדולים יותר ולכן המהירות גבוהה יותר.

    בלי לנקוט דעה..

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #94
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    tel aviv
    הודעות
    208

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    זה נכון עם הגלגלים המקוריים. הצהליים גדולים יותר ולכן המהירות גבוהה יותר.

    בלי לנקוט דעה..

    אסף.
    אני ממש לא מבין על איזה גלגלים צהליים/מקוריים אתה מדבר. הM-151 נולד עם מידה 7-16 ....וכך היה גם בצה"ל.
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  15. #95

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pilon צפיה בהודעה
    שאר הפוסט המזלזל שלך מוני, לא ראוי לתגובה.

    פילון, אני ממש לא מזלזל, לא בך ולא בגפ"ס

    אתה טוען שהוא פאר היצירה כלי השטח האולטימטיבי, נוסע בכל מקום ועושה הכול.
    סבבה אני זורם עם זה, בשבילך הוא כל זה ועוד.
    אני מסתכל על הגפ"ס בעינים הרבה יותר אביקטביות ובהרבה פחות נוסטלגיה.
    אבל זה לא אומר שאני לא מכבד אותך, את הרגשות שלך, ואת דעתך עליו
    יודע מה, אני אפילו קצת מקנא בך, שאתה יכול כל כך להתרגש ממנו וממה שהוא מיצג בשבילך.
    חזק ואמץ !

    אם העולם היה מלא רק ב"פולנים" חנונים אני לא בטוח שהיתי רוצה לחיות בו...

  16. #96
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    tel aviv
    הודעות
    208

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי מוני אורבך צפיה בהודעה
    פילון, אני ממש לא מזלזל, לא בך ולא בגפ"ס

    אתה טוען שהוא פאר היצירה כלי השטח האולטימטיבי, נוסע בכל מקום ועושה הכול.
    סבבה אני זורם עם זה, בשבילך הוא כל זה ועוד.
    אני מסתכל על הגפ"ס בעינים הרבה יותר אביקטביות ובהרבה פחות נוסטלגיה.
    אבל זה לא אומר שאני לא מכבד אותך, את הרגשות שלך, ואת דעתך עליו
    יודע מה, אני אפילו קצת מקנא בך, שאתה יכול כל כך להתרגש ממנו וממה שהוא מיצג בשבילך.
    חזק ואמץ !

    אם העולם היה מלא רק ב"פולנים" חנונים אני לא בטוח שהיתי רוצה לחיות בו...
    גם אני העדפתי בתחילה להתעלם מתגובתך המזלזלת (לא רק בגפ'ס גם במדיינים האחרים).

    מי טען שהוא פאר היצירה?? מי טען שהוא כלי שטח אולטימטיבי?. ....

    הטענה שהועלתה "כנגדכם" "המומחים" היתה שהגפ'ס בדיוק מבצע את שהוא תוכנן לבצע עפ"י תנאים ודרישות מסויימות - והוא אכן עושה את שנדרש ממנו. הוא לא משהו מעבר לכך...

    הבעייה היתה סה"כ בזילזול המופגן כלפיו - למרות שהוא אינו זכאי לכך. את אותו זילזול ניתן להפגין כלפי הסיקס, הפייב, הלנדרובר ועוד....כל אחד עם יתרונותיו וחסרונותיו.
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  17. #97
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,734

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    אורך הויכוח על הג'פסים הוא כשנות קיום הפורום.
    זה לא הויכוח הראשון, וכנראה לא האחרון.

    כל ענייני הבטיחות - נכונים.
    על ענייני הפשטות, האמינות, העבירות והביצועים - יש כאלו שקשה להם לקבל עובדות שהם עצמם לא חוו.
    בסדר, לא כולם חוו הכל.
    יש גם כאלו שאומרים לי לפעמים שלא נראה להם שניתן לנסוע 270 קמ"ש ומעלה באיזשהו כביש בארץ.

    כל זמן שזה לא נגרר לויכוחים אישיים, זה בסדר.

    העובדות שציינתי ברורות. את השטחים שציינתי, מעטים בפורום מכירים, ורובם אפילו לא שמעו עליהם ולא יודעים איפה ואיך נראים טופוגרפית ותכסיתית.
    לא זכור לי שציינתי אם המעשים שעשיתי היו חוכמה או טמטום נעורים, לא ציינתי שהיום הייתי נוסע כך שוב. עם זאת, העובדה היא שכך היה.

    מי שרוצה להאמין - אשריו, מי שבוחר לזלזל - שיבושם לו.

    אני חושב שקצת מיצינו.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  18. #98

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    שמיל,

    לטעמי לא מיצינו. לפחות לא כל עוד אין הכרזה על זוכה.
    בתחרות הבישול הכורדי אני מתכוון....

    לגבי הג'פסים בהחלט זה מתחיל לגלוש...
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  19. #99

    ברירת מחדל

    אז צריך להוריד מהאש??

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  20. #100
    משתמש חסום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    הודעות
    1,349

    ברירת מחדל תגובה: גפ"ס

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    אז צריך להוריד מהאש??

    אסף.
    חס ושלום להוריד מהאש, אולי להוסיף קצת מים קרים...!

    אחד השירשורים היפים והמועילים.
    לרדת מההתנצחיות ולהוסיף תמונות, חוויות, סיפורים וטעימות של אוכל בוכרי (בעצם לא חשוב של איזו עדה, העיקר לא פולני )

עמוד 5 מתוך 7 ראשוןראשון ... 234567 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. נעילת דיפרנציאל "לוקרייט" לגראנד ויטארה 99 - האם מתאים או ש"עבדו עליי"?
    על ידי עמרי ויהונתן בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 52
    עדכון אחרון: 15-11-11, 10:51
  2. נעילת דיפרנציאל "לוקרייט" לגראנד ויטארה 99 - האם מתאים או ש"עבדו עליי"?
    על ידי עמרי ויהונתן בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 31-10-11, 11:08
  3. למכירה - המון עיתוני "אוטו" ו "הגה" ישנים וחדשים במצב חדש
    על ידי אלי אהרוני בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 27-02-11, 22:26
  4. "חוויות ממשרד הרישוי" או "שינוי מבנה - פתיחת ארגז להיילקס"
    על ידי מרקו2143 בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 22
    עדכון אחרון: 05-10-09, 08:59
  5. תגובות: 8
    עדכון אחרון: 09-09-08, 21:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •