שאלה טכנית קטנה...
איך גורמים לסופה להיות יותר "רכה"?
האם זה רק קשור בעלים או שיש עוד דברים נילווים? (יש לי בולמים של PROCAMP)
איך?
מחליפים קפיצים לסחורה טובה (ויקרה).
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הפיתרון הנכון והיקר (כ: 15000 ש"ח ) קיט קפיצים של רוביקון אקספרס - פשוט תענוג : רכות ומהלכי מתלה מעולים .
תתחיל עם החלפת הבולמים - ישנם בולמים של מונרו בצבע צהוב - הבולם שמן/גז , מעולים .
אצלי בסיקס היו מותקנים בןלמי פרוקומפ 1000 - פשוט בטונדה ועוד עם קפיצי רוביקון אקספרס .
החלפתי בולמים והרכב פשוט מגהץ את השביל - הבדל תהומי רק בהחלפת בולמים .
אילן
רק כדי לאזן, בין הפרוקומפ לבין הרוביקון יש הרבה באמצע.
הכל תלוי בעומק הכיס.
כאב עובר ושב ...
זה לא מגיע אפילו לעשירייה רוביקון דרור לא צריך להגזים !
סופר גיפ הגשמת חלומות מוטורים למותג גיפ 0544565641
אני לא ציינתי סכומים.
אין לי מושג כמה עולה.
כבר כמה שנים שאני לא מתעסק בזה יותר.
אני רק יודע שלבנות מערכת מתלים טובה כמו שצריך (קפיצים מתאימים, בולמים איכותיים) זה יקר, וכל מי שמחפש קיצורי דרך ודרכים לחסכון, בסוף משלם יותר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
בוקר טוב אליעזר
תפנה למתלם , יש לו קפיצי עלים ארוכים (4-5 עלים) ולא 7 כמו בסטנ'
כמו כן חובה להחליף בולמים .
תקבל רכה יחסית רך . על תשכח זו עדין סופה
פיני
מניסיון שלי ושל חבר , לא ממליץ על סט אצל חמילבסקי - מאכזב למדיי וגם עולה כסף .
סט של BDS יותר זול מרוביקון אך יותר קשה ( בגדול ) ומהלכי מתלה לא משהו .
אילן
אני לא משתגע מ"קפיץ רך".
מתלה רך מדי משמעותו - התנהגות כביש גרועה, נדנודים, זויות גילגול משמעותיות בפניות, "צלילה" בזמן בלימה, סגירת מהלך על כל באמפ בינוני בכל מהירות שאינה ממש נמוכה, שקיעת קפיצים מוחשית תחת עומס. התעייפות מהירה של הקפיצים.
בסופו של דבר כל קפיץ הוא פשרה בין כמה דרישות משתנות.
בתקופה שהסופה הירוקה תנצב"ה שלי שימשה את "מתלם" לבדיקת סט-אפים של קפיצים ייעודיים לסופה, עברנו עשרות רבות של סטים עד שהגענו לסט-אפ שהיה אופטימלי מבחינתי - לא קשה מדי אב לגם רחוק מלהיות "רך" כשהג'יפ ריק, אבל עבד מדהים תחת משקל של רכב עמוס לטיול (סופה סגורה). אב הטיפוס הזה משמש אותי עד היום ועל סופה פתוחה וריקה מציוד הוא בפירוש קצת קשה. אבל מהלכי המתלה מצויינים, הוא לא שוקע, ואחרי שמעמיסים ציוד לטיול ושניים-שלושה אנשים, האוטו משתנה לגמרי ונוחו תהנסיע השלו הופכת לטובה מאוד, יחסית לקפיצי עלים. (הסט הראשון של רוביקון שנבנה לפי אב הטיפוס הזה, נגנב יחד עם הסופה הירוקה. רבים וטובים שחוו אותו הודו שזו היתה הסופה הכי נוחה שניסו אי פעם) זה הסט-אפ לפיו תוכנן ומיוצר היום קיט קפיצי רוביקון אקספרס שמיועדים לסופה - שימו לב היטב - לא קפיצים לרנגלר YJ (שמצריכים התאמות למיניהן) אלא קפיצים לסופה שאמנם מבוססת על רנגלר, אבל היא אוטו אחר לגמרי מבחינת שילדה, מידות, משקלים וכו'
כמובן שלאיכות הבולמים יש חשיבות עליונה. ושוב - כדי להוציא מהמתלים שלכם ביצועים אופטימליים, תשקיעו גם בבולמים. ותעשו לעצמכם טובה - רק סחורה איכותית, אל תתקמצנו כי ההבדל מורגש. כל הזמן.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שמרו על קשר