אסף,
מה שכתבת מצליח להדהים אותי.
טמטום!
ארז גור
התקנה, במקור, חוקקה בשנת 2008 כמענה לכל מיני "מגיני חזירים" שהורגים הולכי רגל - והיא מוצדקת לחלוטין לדעתי.
במשך שנים היא כלל לא נגעה לכלי רכב שבהם התקינו פגושים תחליפיים, במיוחד לא לכלי רכב מתחת לשנת ייצור 2008.
מה שהשתנה הוא אחד המכנה עצמו ג'יפאי, בשם יוסף נעים, שהפיץ מכתב לכל מכוני הרישוי ובו הוא מזהיר אותם שלא ייאשרו "בגושים" (כך במקור) ממתכת לאף רכב שטח, כפרשנות מחמירה ואישית שלו לתקנה.
כיוון שהברנש נשא בתפקיד לא רשמי כזה או אחר באיגוד המוסכים או משהו כזה, וכיוון שמכוני הרישוי לא אכפת להם להכשיל מכוניות גם על סמך פרשנות מחמירה של אחד שקורא לעצמו ג'יפאי אבל הוא בעצם מחפש איפה להכשיל ג'יפאים ועוזר בכך לרשויות - המצב היום הוא שעל כל "בגוש" ממתכת מכשילים בטסט...
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף,
מה שכתבת מצליח להדהים אותי.
טמטום!
ארז גור
עוד מעט סופ"ש
הנה, לקצרי הזכרון, מכתב הבגושים המקורי:
והדיון בעקבותיו:
From: naim1000 [mailto:[email protected]]
Sent: Thursday, October 14, 2010 11:18 PM
Tnaim1000
Subject: שאלה מקצועית למנהלים מקצועיים מכוני הרישוי,
חברים מה תשובתכם לשאלתי זאת המופנית לכל אחד מכם כמנהל מקצועי שאלה קשה אחראית וכתובה שחור על גבי לבן
רכב מוגבה,בגושים מפלדה, ומידות צמיגים המורכבים ברכב וכל זאת ובניגוד להוראות יצרן הרכב מי נושא באחריות בזמן תאונה עם נפגעים
ברצוני להסב את צומת ליבכם כי החל משנת 2006 יש חובה לבדוק רכבים בטסט כאשר מידות הצמיגים קוד משקל וקוד מהירות בהתאם להוראות יצרן הרכב.
למרות חידוש התקנה 322 בחוק ורשומה באוגדן דיני תעבורה החל מ 2006 מכוניות רבות עוברות את המבחן השנתי כאשר ארבעת הצמיגים ברכב לא תואמים את קוד המשקל וקוד המהירות והגרוע יותר מכוניות אלה נעות בכבישי הארץ ומסכנות את ציבור הנהגים והמשתמשים בדרך.
רכבים רבים מסוג 4X4 רכב שטח, עם בגושים מגושמים מברזל, פלדה,, המותקנים מקדימה וגם מאחורה ברכב וללא אישור יצרן הרכב ,רכבים אשר מוגבהים מעבר למאושר ע"י יצרן הרכב דבר אשר ניתן לראות גם בעין לא מקצועית,ורכבים אלו אושרו או במכון רישוי או במקום אחר לדוגמא מידות צמיגים אשר לא תואמות את הוראות יצרן הרכב רכבים אלו המסוכנים לנסיעה עוברים את הטסט ללא כל בעיה ובדיקה מקצועית במכוני הרישוי אשר מחויבים לבדוק לפי חוק לא נבדקים לפי הוראות יצרן הרכב .
אני מאמין שרכב זה עובר טסט עם כל הליקויים שציינתי יכול בזמן תאונה לגרום לאסון קשה,
חברים בכדי שמחר לא יאשימנו אדם זה או אחר כי לא ידענו או לא הובא לידיעתנו נושא חמור בטיחותי ומסוכן זה של רכב שטח מסוג 4X4 אבקשכם בתוקף תפקידכם כמנהלים במכוני הרישוי לבדוק ולהוציא מכתב לכל הנוגעים בדבר החל מכוני הרישוי בארץ,יצרני המכוניות,מנהל אגף הרכב,מנכ"ל משרד התחבורה ועד לשר התחבורה ולהגדיר להם במכתב מפורט מה עליהם לבדוק בכל רכב ובעיקר רכב שטח גם אם רשום להם ברישיון מידות שלא מאושרות יצרן או מידות אחרות אשר לא תואמות את הוראות יצרן הרכב, רכב זה לא יכול לעבור את המבחן השנתי הטסט בצמיגים לא מאושרים ע"י יצרן הרכב .
שאלה זאת מונפת גם למשרד התחבורה בכדי שאם חלילה בעל מוסך או צמיגאי הרכיב צמיגים או בגושים או הגביהה רכב אשר לא מאושרים ע"י יצרן הרכב , ורכב זה יהיה מעורב בתאונה עם פצועים או חלילה הרוגים מלו האחריות יהיה על מי ??? משרד התחבורה ??? ומכוני הרישוי ??? צמיגייה.יש אחראי אחד לכל זה אבל מי הוא זאת השאלה שאני שואל ובכל רם מי נושא באחריות לכל הכשלים אשר היו ברכב בזמן הטסט......
<p>בתשובתם המקצועית חברים אדע ביום קרות תאונה כיצד עליי לפעול אל מול המשטרה. משרד התחבורה ,בית המשפט, או חברות ביטוח,,,
אני מכיר מספר לא קטן של נהגי רכב שטח אשר מסריטים את הרכב שלהם בזמן הטסט בכדי שביום מין הימים כאשר רכבם יהיה מעורב בתאונה בעל מכון הרישוי לא יוכל להגיד הרכב הזה הגיע לטסט ללא כל התוספות וההגבהות, הצמיגים הגדולים, ובגושים (טמבונים) המגושמים,כל זה הוחלף לאחר הטסט,
חברים לתשובתכם יש חשיבות רבה להמשך הדיון בכנסת ישראל ועדת כלכלה מיום, 2010–09–13 אצל כבוד היו"ר אופיר אקוניס .
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/49031
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לפי מה שאני מבין מכאן, וגם מלשון התקנה שפורסמה מקודם.
התקנה לא חלה על רכבים מתחת לשנת 2008 והסיבה היחידה שמכונים לא מעבירים טסט הינה כסת״ח ?
אבן שטיפש אחד זורק למים... אלף חכמים, לא יצליחו לעצור את האדוות...
למזלי כנראה שאיפה שאני עושה טסט, לא שמעו על יוסף נעים...
החוק מ-2008 אכן הולך בעקבות תקנות האיחוד האירופי ומתייחס ל"מגיני חזירים" וגם לדעתי מוצדק.
אולי אני טועה והשתנו כמה דברים, אבל למיטב ידיעתי, אין בכלל תקן ישראלי מחייב לפגושים ולגגונים. זה מעולם לא היה מותר רשמית, ומצד שני גם לא היה אסור. מין תחום אפור שכזה, וכל אחד בנה פגוש וגגון כראות עיניו ולפי עומק כיסו וטעמו.
פעם, כשהיינו צעירים ויפים, פירקנו והרכבנו את הג'יפים שלנו בעצמנו וגם טיילנו הרבה יותר, היה גם כאן בג'יפולוג, פרויקט יפה של מיני-פגוש לזחילת סלעים עבור ג'יפ CJ/סופה.
כמעט כל הסמוראים שאני מכיר מצויידים בפגושי צינורות מבניה עצמית, חלקם אפילו מאוד יפים.
ג'יפ CJ, סופה, סופה 2 ו-3 הצבאיות, לנדרובר דיפנדר ועוד רכבי שטח אמיתיים, מצויידים במקור בפגוש מתכת מחובר לקצה השילדה.
רוב פגושי המתכת התחליפיים ל-SUV וטנדרים מודרניים שבמקור מצויידים בפגוש פלסטיק, הוגדרו כ"התקן לכננת", הגדרה ש"הכשירה" אותם רשמית לשימוש, בתנאי שאכן מכילים את אותה כננת. על סמך זה כנראה מכשילים את הרכב של חיים בטסט.
רוב פגושי המתכת אכן משפרים זוית גישה למכשול.
לגבי איך הם מתנהגים בתאונה, מועילים או מזיקים - אין לי מושג. אני נוטה להאמין שבמקרה הטוב הם רק לא מזיקים. במקרה הרע?... נעזוב את זה.
חלק מפגושי המתכת באמת יפים מאוד. חלקם האחר מכוערים תחת וזו הגדרה עדינה (וכשאני אומר "תחת" אני ממש לא מתכוון לישבן המושלם של דוגמנית כזו או אחרת למשל).
ראוי לציין שהסדנאות המובילות בישראל מצאו פתרונות להתקנה חוקית ואסטטית של כננת גם בתוך פגושי פלסטיק המקוריים. כך שהכננת לשכעצמה אינה תירוץ להתקנת פגוש מתכת.
עד למכתבו של הבנצ'רמאכר ההוא שקרא לעצמו "ג'יפאי" וזימבר את כולנו (ואולי גם איבד בעקבות זאת הרבה מאוד לקוחות וחברים, ובצדק) לא כל כך התייחסו לזה. מאז אותו מכתב, מתייחסים גם מתייחסים, ומכשילים, פשוט כי אפשר וכי הם מצפים ל... נו, כולם יודעים למה. מי שלא מבין רמזים, נספר שהיה כאן לא מזמן ראש ממשלה, שלפני זה היה גם ראש עיר הבירה, שהיה מקבל מעטפות מתחת לשולחן. אז אם ראש ממשלה עושה את זה, למה לא בוחנים ורבי בוחנים במכוני הרישוי?......
לעניין כננת שרשומה ברשיון אבל לא מותקנת בפועל על הרכב - לא שמעתי על הורדה מהכביש בגלל זה. אני עצמי נוסע ככה כבר 5 שנים. זה נכון שתיאורטית וגם מעשית, בוחן שמתקטנן על קוצו של בדל קלמנטינה, יכול לשלוח אותי לעמדה 1 כדי להסיר את רישום הכננת מהרשיון. אבל תאמינו לי, זה לא מעניין אותם. הם ימצאו מספיק סיבות יותר טובות מזו כדי להוריד ג'יפ מהכביש או להכשיל אותו בטסט.
"הכננת שלי בתיקון, שתתה מלא מים בטיול האחרון והפסיקה לעבוד. אז מה רוצה אדון שוטר?... שאשבית את הג'יפ עד שיחליפו לה סולנואיד או גיר?..." תאמינו לי, גם לשוטרים ובוחנים יש עדיין קצת שכל ושיקול דעת להבין שזה באמת קשקוש והם לא מטומטמים עד כדי כך שיורידו מהכביש דווקא בגלל זה.
וו גרירה לעומת זאת, הוא נושא שתמיד הקפידו בו. אם מותקן על האוטו, צריך להיות רשום ברשיון, ואם מופיע ברשיון, צריך להיות מותקן על האוטו. לפחות בטסט. זה לא חדש.
לסיכום - חיים, ביקשת, דעות? קיבלת. אם אתה רוצה להתקין ולהסיר ושוב להתקין ושוב להסיר פגרי כננות מבגוש המתכת שלך - זכותך. לך על זה. כננת ממוצעת אכן שוקלת 20-30 ק"ג וזה אחלה אימון כושר. תהנה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
וכל פעם כזו אל תשכח להתקשר לאדון נעים ולומר לו תודה על אימון הכושר.
אסף.
אגב כננת.
זה שמותר לנו להתקין כננת, עדיין לא אומר ולא מגדיר מה בדיוק מותר ומה אסור בזמן השימוש בה.
חוקית, מותר לכם להשתמש בה לחילוץ עצמי. אבל כאשר אתם מחלצים מישהו אחר, זה כבר לא בדיוק מותר, אלא אם יש לכם הסמכת נהג חילוץ. כן, יש דבר כזה.
הסמכה כזו מקבל רק מי שעבר קורס חילוץ של צה"ל בבה"ד 20. רובנו כנראה לא עברנו את הקורס הנ"ל ואין לנו הסמכה שכזו. באם קרה משהו תוך כדי חילוץ באמצעות כננת ואנשים או רכוש נפגעו, אנחנו בבעיה.
כל זה הוסבר לי ע"י מדריך ראשי בקורס חילוץ של בה"ד 20, איש מקצוע בעל ידע רב בלשון המעטה, בכל נושא חילוצים, כננות וכו'.
תקראו כאן
מומלץ לברר את העניין היטב.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אם כבר חוזרים לבקשה המקורית ....
חיים - אני יכול לקשר אותך למישהו שמוכר סופרוינץ 9000 ליברות משומשת במשהו כמו 2000 ש"ח
היה דיפנדר 110 - הגיע האנטר 2009...
תיקון:
ההסמכות האלו תופסות רק במדים.
כמו מרבית ההכשרות הצבאיות.
גם חובש צבאי, לא רשאי לעסוק בפרוצדורות רפואיות שהצבא מתיר לו, כשהוא ללא מדים, או באירוע שאינו ביטחוני, ומדגישים את זה בפני כל מי שמסיים קורס.
ועם כמה שזה אפור, אני חושב שצריך להשאיר את זה ככה (שלא צריך הכשרה מיוחדת), ולא להכנס עוד יותר לחיו של אזרח בוגר שיכול וצריך לקחת אחריות על מעשיו.
זה כמו שמותר לך לגרור רכב בתנאים מסויימים, ומוגבלים אם אתה לא נהג גרר.
ובגלל זה בין השאר גרר עם רמפה הוא לא באמת גרר.. להגדרה הזו נכנס רכב שגורר רכב אחר עם סרן אחד לפחות על הדרך.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אני מסכים איתך שלא צריך להיכנס לנו לחיים בכל תחום שהוא.
הבעיה היא שמה שאנחנו חושבים שהגיוני לא תמיד תופס כשקורה משהו (פגיעה פיזית באנשים או נזק לרכוש).
היה יכול להיות מועיל אם חברינו המשפטנים היו שופכים קצת אור גם בנושא הזה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שלילי... אל תשאל משפטנים אם אתה לא רוצה שהם יענו. ואני לא רוצה שהם יענו.
לא משפטנים ולא יועצי בטיחות.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הדבר האחרון שאתה רוצה כאן הוא משהו שיסתור לך לגמרי את תגית האזהרה בבסיס האתר..
מסוג הדברים שאחכ יחזרו וינשכו אותך בתחת כל כך חזק.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אז לטמון את הראש בחול זה הפתרון?
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
"עדיף להיות חכם", מכיר?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
מכיר טוב מאוד.
מה שאתם אומרים זה שיש דברים שעדיף לא לדעת.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
השרשור הזה תופס כוון לא בריא...
ממליץ לנעול ולארוז בקיטבג (לפני שיגיבו בו משפטנים)
יואב
Men don't quit playing because they grow old, They grow old because they quit playing
שטויות.
הנה משפטן (בינוני מינוס, אבל עדיין) מגיב.
מלבד עוקצנות/ציניות/סארקזם וסתם השמצה של "בעלי מקצוע", לא נראה לי שאסף התכוון ברצינות.
בכל מקרה..
הגנה של "לא ידעתי" לא תתקבל במקרה של גרימת נזק מכננת ו/או של פגוש כזה או אחר.
כמו (כמעט) כל דבר ש"מתוקנן" - אי ידיעת החוק/תקנה, אינה פותרת מאחריות.
וזה "שעברת" טסט, כשיש ברכב משהו לא תקין, אינה פותרת אותך מאחריות.
וזה שמישהו "לא רוצה לדעת"... טוב, בשביל זה יש סעיף קטנטן בחוק/דין שנקרא "עצימת עיניים" - חפשו את זה ותבינו.
זה שתשים בקיטבג לא אומר שהוא לא שם.. המידע..
בקיצור.
אי אפשר להתחמק ע"י הסתכלות לכיוון האחר.
פשוט צריך לדעת בפני מה עומדים ומה הסיכונים ולהחליט מה עושים - כולם פה (אמורים להיות) מבוגרים ויחליטו לעצמם.
ובקשר לעזרה וחילוץ אחרים.
בדיוק כמו שצריך לדעת למי כן לעזור, צריך לשקול היטב ולדעת למי לא לעזור.
ונדמה לי שכבר פורסם פה באתר מקרה של מחולץ כפויי טובה שתבע את המחלץ...
חבל על הכסף לשיחות טלפון ! יותר פשוט להצטרף לקבוצה ....
http://www.jeeptrip.co.il/start/foru...?p=1&id=977940
רענן
שמרו על קשר