קורנדו בסה״כ לא רע בכלל.
שקול גם סוזוקי ויטרה.
שלום לכל חברי הפורום,אשמח לקבל יעוץ בקניית הג'יפ הראשון שלי.
אז ככה,
התקציב די חנוק אבל יש רצון להכנס לתחום השטח וללמוד,אחרי המון חיפושים ברשת עצרתי על הסאנגיונג קורנדו,מודל 2005 אוטומט.
דורשים על הרכב 16K ויש גמישות,עבר קצת פחות מ200K,חלון בגג ועניינים (פחות מעניין אותי אבל קיים).
אין שדרוגים.
מה דעתכם על הרכב? ממה שקראתי ושאלתי אני מבין שהוא לא הכי אמין אבל נותן תמורה לא רעה ביחס למחיר,כמובן אם רוצים להכנס איתו לשטח רציני דרושים שדרוגים.
- אני מעוניין להשקיע בתור התחלה כ25K כולל יישור קו לרכב.- מבחינת ק''מ בשנה,בינוני ומטה,לא כל סופ''ש הוא יצא לטיולים עקב חוסר זמן.
- הרכב ישמש אותי ביום יום לנסיעות לא ארוכות מידי.
אשמח לקבל ייעוץ,חסרונות יתרונות,בתקציב דליל כמו שלי המבחר די מצומצם,האפשרות האחרת היא להכנס לתשלומים ולקחת ג'יפ רציני יותר מאחד המגרשים ,למרות שזאת אופציה אחרונה בשבילי,לא אוהב תשלומים.
תודה לכולם
קורנדו בסה״כ לא רע בכלל.
שקול גם סוזוקי ויטרה.
ויטרה בשנתונים הנמוכים יותר די צפופה בפנים,זה בגדול הדבר היחיד שמפריע להם ברכב הזה.
אם אנחנו מדברים על שנתונים גבוהים יותר זה כבר חורג מהתקציב,לפי מה שראיתי מדובר ב30K פחות או יותר וזה לרכב עם ק''מ גבוהה,לפני יישור קו .
אם בכל זאת אעצור על הקורנדו,מה נקודות החולשה של הרכב הזה? על מה לתת דגש בבדיקה?
אתה מוזמן לקרוא על הקוראנדו כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/conte...00-שקלים-חלק-ב
לעניות דעתי,
שומר נפשו ירחק.
חבר קרוב קנה כזה, המחיר קנייה היה מפתה (יחסית), אבל כמות הכסף שהבנאדם השכיב אח"כ על טיפולים
ותיקונים, עברה את השווי שלו בכמה וכמה מונים.
במקומך הייתי מחפש משהו ממשפחת סוזוקי. זה יהיה נקודת פתיחה הרבה יותר טובה לשטח.
The biggest things in life are your friends and family
לטעמי האישי זו דווקא בחירה מצוינת (גילוי נאות - אני על מוסו).
האמינות דווקא נהדרת מנסיון של שני כלים כבר אצלי - כל המכללים פרימיטיביים לטובה והרכב לא נעצר כמעט בגלל שום תקלה - ואני עושה הרבה שטח די קשה.
יש דברים קטנים - מנגנון הפעלת ואקום ללוקרים לא אמין , מחליפים ללוקרים ידניים בעלות כמה מאות שקלים מדיל אקסטרים.
לפעמים יש כאלה עם בעיות התחממות במאמץ - ניקוי רדיאטור טוב והקפדה על מערכת קירור תקינה ולא תהיה בעיה גם במאמץ קיצוני.
אפשר לתדלק אותו בשמן סויה אם אתה מעוניין...
הרכב מאוד זול אז אם הוא נדפק בשטח או כמו אצלי - טובע קומפלט במים עמוקים .... אז לקנות עוד אחד זה יותר זול מלקנות מנוע של SUV יפני.
נעילות אוטומטיות של לוקרייט זולות וזמינות - אני נעול כפול.
איכת הגימור הפנימית סבירה ושורדת לא רע את השנים.
החסרונות - צמיגים במידה 235/75/15 זה הכי גדול שאפשר חוקית, הקורנדו יחסית צפוף, מנוע הדיזל המיושן גס ורועד יחסית למודרניים ולא מאוד חסכוני, הגיר האוטומטי דורש נוזל מיוחד שלא הכי קל להשיג, המנוע חלש יחסית.
אני הייתי קונה, שם צמיגי שטח מלא, איזשהו מיגון בשביל ראש שקט, נעילות אם אתה בענין וקדימה לטייל בכל מקום שתרצה.
לא הייתי פוסל את הרכב בגלל מקרה ספציפי של אחר (שתי תגובות למעלה).
כן הייתי שם לב טוב טוב ובודק את הרכב הספציפי שאני קונה כדי לא ליפול על לימון. שווה לברר עם liontamer84 מה היה לחבר ולבדוק את הדברים האלו.
אני מכיר אנשים שנפלו (ואפילו חזק) גם עם ויטארות. זה לא אומר שהן גרועות. לרדת בשנתונים לכיוון הויטארות הישנות (או כל רכב ישן) זה אף פעם לא דבר טוב בעיני.
אין רכב שהוא חסין מתקנות.
ובכל רכב יש את המחלות שלו.
מבחינה סטטיסטית, הויטארות יותר חסינות לעומת הקורנדו.
ויעיד על כך גם מצב הסחירות של הויטארות לעומת הקורנדו.
ועוד הבדל - עלות הטיפולים והתיקונים וכמות החלפים של הויטארות לעומת הקורנדו.
כאמור - עם כל רכב אפשר ליפול וליפול בענק. השאלה היא מבחינה סטטיסטית איפה הסיכוי ליפול גבוה יותר.
לגבי הרכב של החבר הספציפי - וכן, אני יודע שהתקלות הן של בלאי...
אבל הן באו ברצף, ובסופו של יום זה חלק מהשקלול שצריך לקחת בחשבון כשנכנסים להרפתקאה כזו.
לוקרים - אכן, הוחלפו לידניים
מיסבי קראנק - אחרי סיבובון בירקון נדלקה הנורית לחץ שמן.
גומיות שסתומים - הרכב אכל שמן ברמות אחרות
דפרנציאל אחורי - נטחן
צמת חשמל וצינורות ואקום שגרמו למנוע להשמע רע מאד.
טרנספר
דריישאפט אחורי
היו עוד כמה תקלות. כל פעם תיקן וחשב שהנה עכשיו אפשר לטייל בשקט.
בפועל, לצערי הרב, האוטו אצלו כבר למעלה מחצי שנה, והבחור השכיב עליו יותר מ25 אלף שקל בתיקונים.
תוסיף לזה את המחיר קנייה שהיה 22. זה 47 אלף שקל.
ב47 אלף שקל אפשר להביא רכב הרבה יותר טוב מזה.
וליהנות ממנו באמת. לא רק לחכות לתקיעה הבאה.
לעניות דעתי, עדיף להתחיל עם רכב שהסיכויים בו לתקלה נמוכים יותר.
ושהתיקונים שלו זולים יותר.
שיהיה בהצלחה בכל מקרה.
רועי
The biggest things in life are your friends and family
כל ברכבים הישנים האלה הם ערימות ברזלים מזדקנות, חלקן בכבוד יותר מאחרות וחלקן ממש לא. אחד יספר שהקורנדו שלו אמין כמו שעון שוויצר אחר יספר שזאת הייתה הטעות הגדולה של חיו.
אם לא יכאב לך שהרכב יהיה מושבת פה ושם אז בסדר, אם אתה מתכנן ויכול לטפל לפחות בחלק מהתקלות כולל טיפולים שוטפים בעצמך - אז בסדר, אם לא לדעתי אתה תגלה שזה יוצא דיי יקר להחזיק רכב כזה זול.
קודם כל המון תודה לכל המגיבים,נתתם לי נקודות חשובות למחשבה.
אני משום מה התאהבתי ברכב הזה,במקרה היום הלכתי לראות אותו שוב,יש אנשים שיאמרו שהרכב מכוער,אני מאוהב ב''גועל נפש'' הזה.
יש אולי המלצות לאנשי מקצוע טובים שיכולים לעזור לי בבדיקת הרכב באיזור חיפה,קריות,יקנעם?
כך שמראש אדע מה תהיה עלות יישור קו במידה ואחליט ללכת עליו.
לפי מה שמתואר כאן, הרכב הזה מלכתחילה לא עבר חיים קלים והיה במצב של נבלה עוד כשנקנה.
דיפרנציאל, גל הינע, טרנספר וכו' - לא נטחנים סתם ככה. אלה מכלולים שבאחזקה מונעת הכי פשוטה ובסיסית שורדים לאורך כל חיי הרכב.
מבלי להכיר את האוטו הספציפי, אני מנחש שהבעלים הקודמים קרעו לו את הצורה, הזניחו והתקמצנו על טיפולים. וברזלים, מה לעשות, לא שוכחים. לא שוכחים כלום וגם לא מעניין אותם מי גרם להם את הנזק. כשנשבר להם אז נשבר והעסק נעצר - ולרוע מזלו של החבר שלך זה קורה במשמרת שלו והוא זה שמשלם את כל החשבונות.
רשימה כזו יכולה להופיע - ומופיעה -בכל רכב מוזנח מכל מותג ומכל מוצא עדתי - גם בטויוטה. אבל כשמדברים על מכוניות משומשות ישנות יחסית, אני הייתי חושד הרבה יותר מלכתחילה בכל הדגמים הזולים - כי אין מה לעשות - מכוניות זולות נרכשות על ידי תפרנים. ולתפרנים בד"כ אין כסף להשקיע בתחזוקה מונעת. זו דרכו של עולם.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור,
תגובה קצת ''אגרסיבית'',מכוניות זולות ''רק לתפרנים'',אל תזלזל ,וגם אם לא התכוונת כך זה נשמע.
אני לא תפרן,פרנסה לא חסר לי ,תודה.
אבל אני עם השיקולים האישיים שלי רואה לנכון להוציא כרגע סכום X על רכב משומש ,זה לא מגדיר אותי כתפרן.
בכל אופן,בחזרה לנושא,
הרכב היה בבדיקה היום,הבעלים הבטיח הרים,ושדות של זהב...
התברר שכיסוי כל התקלות שנמצאו בזמן הבדיקה עובר פי כמה וכמה את הסכום שהמוכר דורש ולכן ירדתי מהרכב הספציפי הזה.
שוב תודה לכולם על הייעוץ.
זו לא תגובה אגרסיבית. זו המציאות ידידי.
אני לא טוען שאתה "תפרן", אלא שמכוניות ישנות וזולות במופגן מקבלות ביותר מדי מקרים תחזוקת שבר או מטופלות במוסכים מפוקפקים פשוט כי לבעליהן "לא שווה להשקיע בהן". תבין, כל אחד זכאי לעשות ברכושו ולטפל בו כראות עיניו ובהתאם ליכולתו - הכלכלית או הטכנית. אבל אתה, כרוכש של רכב משומש, לא רוצה ליפול על גרוטאה ולכן אתה שואל שאלות וזה טוב.
אז אתה מצידי יכול להיות מיליונר (ואני מפרגן לך) ועדיין להחליט שמסיבותיך הלגיטימיות מתאים לך דווקא קוראנדו או כל רכב שטח זול אחר - אני בסה"כ מסביר לך ומנחה אותך - רק כי אתה שאלת וכי מישהו אחר מנה לך רשימת תקלות שהיא לחלוטין בלתי סבירה בכל רכב שהוא, תוך פרק זמן מאוד קצר, ושלעניות דעתי היא לא מייצגת. לא של רכב מהסוג המדובר ולא של אף רכב אחר - בתנאי שטופל כמו שצריך.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שמרו על קשר