קודם כל, בדקת את החיישן והשעון?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אני בטוח שזה לא רק אני
כל נושא הוודוו סביב לחץ השמן שיש לו חיים ועולם משלו. אצלי זה יום אסל ויום באסל
זה התחיל בתופעות כמו לחץ שמן בשעון ב0 בהתנעה כשהרכב עומד בשמש
ולא מונע מיום אתמול,
העניין השתפר מאד בשימוש קבוע בשמן איכותי
רק קאסטרול 5.30
אבל השעון כל התנעה מדווח על לחץ שונה ולפעמים גם על 1.
אחרי כיבוי והתנעה חוזרת הוא עלול לעלות ל3.
אשמח אם תתחילו לשתף מה קורה אצלכם?
מי יודע איך הדבר הזה עובד?
יש ווסת לחץ אבל מי לעזאזל מנהל אותו?
אולי אז אבין יותר טוב מה ניתן לעשות כדי להחזיר למערכת הזו את התפקוד.
ספק אם הייתה בתפקוד סביר כשהרכב היה חדש..
אז קידמה לכל פייטני הפורום
שטוענים שהתנועה פה נחלשת...
קודם כל, בדקת את החיישן והשעון?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
תבין איך המערכת עובדת ואז תבין גם למה המחוון "משחק" ...
כאמור קיימים 2 מעגלי שמן, לחץ שמן מנוע ולחץ שמן הזרקה.
המחוון מראה אך ורק על לחץ שמן מנוע(גם הנורה וגם ה"שעון"), את האות הוא מקבל מיוניט חשמלית שיושבת מעל לבית הפילטר הגדול, בבית הפילטר מתחת לקולר שמן יש גם שסתומים(זה כבר קשור לדיאגנוסטיקה אחרת, בהמשך).
כדי לדעת מה הלחץ האמיתי יש לחבר מחוון לחץ שמן במקום היוניט ולבדוק מה הלחץ האמיתי במצב קר ובמצב טמפ' עבודה.
אם תקין, אז כמעט בטוח שהיוניט מזייפת.
אם גם במחוון החיצוני לא תקין אז זאת כבר דיאגנוסטיקה אחרת ששלב שלב בודקים כל רכיב במנוע שעלול להפיל את הלחץ וזה סיפור אחר.
אם הרכב טופל בחייו עם שמנים טובים ובזמן כמעט תמיד זה ניגמר בהחלפת יוניט, רק כדי שיהיה לך "טוב" בעין כשאתה מעיף מבט על לוח המחוונים.
RAM 3500 on "35
אני כבר בשלב המתקדם
לאחר פתיחת אגן שמן ובדיקות היוניט.
משום מה גם כשהמנוע חם יש מצבים שהמחוג בשעון נמוך מאד ולאחר מכן אף עולה לתחום מעולה.
השאלה איך לחץ השמן נקבע על ידי הווסת הלחץ?
בבית המסנן הגדול יש מערכת שסתומים ווסת
החלק הזה מתפקד לא משהו ואין הרבה מידע לגבי אופן פעולתו ותחזוקה כל שהיא.
לדעתי הוא לא מקבל פקודות ניהול לחץ מהמחשב. אז מה גורם לו לווסת?
צינורות יניקת השמן נבדקו.
בחיבור שעון לחץ אכן הלחץ נמוך.
התחלתי לברר מה קורה במכלול בית המסנן שמן הגדול.
חקרתי והבנתי שיש שם שני צוררים:
Rlive valv
ווסת לחץ שמן.
באתר מחול נתקלתי במאמר שמדבר על היחלשות הקפיץ של השסתום פריקת לחץ גבוהה
ומומלץ להוסיף דיסקה לכיווץ הקפיץ כי הוא כבר לא מה שהיה פעם.
זה שינה את ההתנהגות חלקית והלחץ בשעון עולה מייד עם ההתנעה ולא משתהה כמו שהיה מקודם. אך כשהטמפרטורה עולה הלחץ יורד ומגיע ל1_2 בשעון.
את הווסת לא הצלחתי לפרק לצערי. הוא צמוד לדופן בית המסנן ולא ניתן להכניס עליו בוקסה 23 ממ.
יש מצב שהוא תפוס מלוכלך או תקול ואני מתכנן להחליפו.
שאלות:
האם יש דרך לפרק את הווסת כשהמכלול לא מפורק מחוץ לרכב?
האם יש למישהוא ווסת כזה למכירה?
מה סדר הפעולות לפירוק כל בית מסנן השמן והוצאתו החוצה?
אשמח לשמוע אם מישהוא פירק אותו.
מסתבר שעוד בעלי טרופר בעולם מנסים להבין את הסוגייה ומצאתי דיון בפורום באוסטרליה:
http://forum.australia4wd.com/index....-releif-valve/
אני מסתכל בתמונות וחושב על מנוע אחר עם בעיות דומות (פורד). שם שורש הבעיה במצנן השמן. אולי גם אצלך?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
איסוזו לא המציאו שום דבר חדש וגם אני חושב במעברים של שמן ומים סתומים. אולי למישהו יש את כל המכלול הזה אשמח לרכוש אותו וללמוד אותו
אכן נראה לפי דבריך שהתקלה שם, כדי לבדוק לעומק צריך להתחיל לפרק.
כדי לפרק את המכלול החוצה צריך לפרק טורבו קודם.
יש לי כזה תקין ירד ממנוע שעשה 200k ק"מ, יש לי כזה גם לא תקין(חור בקולר).
לחץ של 2/3bar במנוע חם זה עדיין בתחום התקין, אם בלחיצה על הגז הלחץ עולה לא הייתי מודאג, ברגע שיפול לכיוון ה 0 זה משהו אחר.
RAM 3500 on "35
מעבר לכל השגעונות של המנוע הזה, יש פה שתי בעיות מובנות -
הסקלה פשוט מטעה - לא משנה מה יהיה, מנוע קר, שמן סמיך, מנוע חדש, הוא מתקשה לעבור את האמצע (6).
ואז ביום יום, התחושה כל הזמן מפחידה.
בעיה שניה, לאורך הזמן, החיישן פשוט מזייף, וכאן מתחילה הבעיה עם אמירות כמו של נדב על נסיעה עם לחץ קרוב לאפס.
אני חושב (נדב תקן אותי אם אני טועה), בסופו של יום המשאבת שמן אמינה.
צריך להקפיד על ניקיון של האגן שמן ושלא יהיו סתימות, וכן, לאורך הזמן והק"מ, בכל מנוע המרווחים גדלים והלחצים יורדים.
הכל נכון.
המשאבת שמן לחץ גבוה אכן אמינה מאוד.
הבעיות מתחילות בשימוש בפילטרים ושמן זולים ולא איכותיים או לא מתאימים, נוזל קירור זול עם "צבע" ולא נוזל איכותי.
מה שכתבתי לגבי הערכים שמוצגים בלוח מחוונים, הכל על בסיס היוניט שהיא לא מדוייקת 100%, אבל גם לפי הספר בטווח של 2/3 במנוע חם(זה בערך כשהמחט בין ה 0 ל 6 )זה בתחום התקין, ואם יש תנועה למעלה בלחיצה על הדוושה אז כנראה שהכל תקין, כשזה לא יהיה והמחט תיפול לכיוון של ה 0 אז יש בעיה כנראה.
בתמונות שהעליתי למשל, אחרי כל הדיאגנוסטיקה שנאמרה כאן לבסוף ניפתח מנוע תחתון ונימצאו מייסבים שחוקים, הוחלפו מייסבים ומה שצריך והתקלה ניפתרה, לא כל אחד מוכן לעשות את העבודה הזו, ב 4jx1 כדי להגיע לזה צריך לפרק את כל חזית המנוע (אחרי שהוצאת אותו כמובן)עם כל הגלגלש"ים שמניעים את כל המערכות(אפשר לראות את זה בספר כדי להבין על מה מדובר), הרבה עבודה.
RAM 3500 on "35
שכחתי עוד משהו, 2 מעגלי השמן, לחץ שמן מזרקים ולחץ שמן מנוע משותפים ויונקים מאותה עוקה כאמור.
כשיש בעיה במנוע עצמו ניתן לראות רק בטק 2 את אחוז תחום העבודה והפתיחה של המשאבת לחץ שמן גבוה, נתון שנילקח מהווסת לחץ RPCV , בניוטרל יעמוד בין 16 ל 20%, אם הוא מציג יותר(ראיתי גם כאלה שעמדו על 80% פתיחה) יש בעיה, צריך לבדוק במקביל את 2 המעגלים, אם אחד נמוך(כיוון ה 0) והשני גבוה, יש בעיה, הלחץ במשאבה יעלה כדי "לחפות" על עבודה תקינה כביכול של המנוע שלא יתכבה.
RAM 3500 on "35
אני מעדכן:
כנראה שהשסתומים מבוססי הקפיץ עשו את שלהם וכבר לא עומדים כראוי כנגד לחץ השמן של המשאבה.
את השסתום עם הכדור פירקתי והוספתי בתחתית הקפיץ אום שיכווץ את הקפיץ ויסגור את מעבר השמן לחזרה אל העגן.
את השסתום הגדול פשוט החלפתי בחדש! מצאתי בחברה [אחרון במלאי] נקודה מדאיגה,, אין למצוא גם בחול]
מהמטר הראשון לחץ השמן התייצב בין 2-3 ובתעוצות הוא עולה.
חבל שלקח לי מעל שנה של עלויות מיותרות 2 טורבואים והמון התעסקות.
בסוף מצאתי מאמרים מחול שמכוונים אל השסתומים [ולא רק בטרופרים]
8-94450772-0 זה המקט של השסתום למחפשים אחרי
תודה מיוחדת לנדב שעזר ולכולם
שי
בעתיד, כשלא יהיו שסתומים, אפשר לקנות רק קפיצים. אם המידה לא סטנדרטית אפשר לייצר. ואם גם זה לא, אפשר לכייל את קבוע הקפיץ ואת לחץ הפריקה של השסתום בעזרת דיסקית מתחת לקפיץ העייף.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בכייף.
שמח שניפתרה התקלה.
RAM 3500 on "35
ברכבים עם TOD אין בכלל שעון לחץ..אין אפשרות לדעת אם יש בעיה בכלל
ברוב הרכבים אין מחוון לחץ שמן, יש נורה אדומה בצורת משפך, כיש תקלה היא תידלק.
אגב-וזה עלה פה כבר, המחוון והנורה קשורים לאותה יוניט, רק ב TOD היוניט שונה ועולה 50 שח :-).
RAM 3500 on "35
שמרו על קשר