דרור צודק, ולא צריך להיות כלכלן גדול בשביל להבין שלמדינה לא משתלם להשקיע בתחבורה ציבורית. הכנסות המדינה מכלי הרכב (מיסי קניה, בלו ודלק) ב- 2018 הם 42 מיליארד שקל (מקור: גלובס). עלות הקו האדום בלבד 16 מיליארד שקל. הבעיה אינה רק במשרד התחבורה, אלא ובעיקר באוצר. הגוף הזה דרש לבטל הרכבת לכרמיאל כשהקו כבר היה כמעט מוכן, התנגד לרכבת לאילת ועכיו יש לנו שדה תעופה מודרני באמצע שום מקום. למה? כי כשאנחנו מרוויחים (שעות מחוץ לעבודה, כסף) האוצר מפסיד.
יצחק
מבלי להיכנס למושגים כלכליים, שאני מבין בהם מעט מאוד, הנה דוגמא מהשבוע-
אני עובד מדי פעם על משאית. השבוע היתה לי נסיעה הלו"ח לירושלים. בדרך חזרה לקח לי יותר משעה לצאת מהעיר, פקק אדיר בבגין. זה אומר בערך שעה יותר ממה שהנסיעה היתה צריכה לקחת.
המשאית לא פנויה להמשך עבודה, את השעה הזו המעסיק משלם לי, צריכת הדלק כמובן גדלה.
לעסק שבו אני עובד זה עולה כסף.
ואני רק טיפה בים.
תעשו אתם את החשבון.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
קח מקל קח תרמיל..., הי הג'יפ הי הג'יפ...
בדיוק.
תוסיף גם זיהום אויר.
היתה לא מזמן כתבה על הלסינקי בה כ 50 אחוז מגיעים לעבודה עם... אופניים.
פחות עומס בכבישים, פחות זיהום אויר כמובן, פחות שעות אבודות ופחות מקומות חניה שצריך.
אה גם פחות מס קניה על רכב ובלו.
Sent from my H3123 using Tapatalk
אתם מודעים לזה שההשקעה הכספית בתחבורה ציבורית וסבסוד התחבורה הציבורית עלה משמעותית בשנים האחרונות(גם אבסולוטית וגם באחוזים מתקציב המשרד)? לעומת תקציב הכבישים שנשאר די דומה...
אתם גם מודעים לזה שנפתחו כ-20 תחנות רכבת בעשור האחרון?(כמובן שבשביל כל תחנה כזו נסללו קווים חדשים, מסילות חדשות...)
מה בעניין פרויקט הרכבת הקלה, הרכבת לירושלים, רכבת העמק, מסילת אשקלון באר שבע וכו' וכו'...?
וממליץ גם לקרוא על כמות פרוייקטי התח"צ שבעבודה, כולל מסילות מהירות לבאר שבע, מסילות מהירות בין מודיעין לירושלים ועוד פרוקטים רבים וטובים?
איך הנ"ל מסתדר עם זה שהמדינה לא רוצה תח"צ?![]()
אריאל, אתה מנסה לגונן על הממשלה הזו מסיבות פוליטיות?
מה שעושים זה יותר טוב מכלום, ללא ספק, ובוודאי שיפור לעומת הכלום של פעם. אבל זה מעט מדי ומאוחר מדי. ועכשיו הם יורים באוטומט בחושך.
באופן קבוע אפשר לראות שאין בישראל שום תכנון לטווח ארוך. רואים רק מה שמתחת לקצה האף ועושים הכל בשלוף מהמותן. כיבוי שריפות. ותוך כדי כך, הם ממשיכים לצופף את כל מרכז הכובד הכלכלי והתעסוקתי בגוש דן, מזניחים את הפריפריה לאנחות.
יש לזה גם השלכות בטחוניות - מתקפת טילים על גוש דן למשל, גם אם מספר הנפגעים בנפש יהיה קטן עד זניח, תשתק את כל המדינה.
רעיונות הנתיב-פלוס, הקארפול ואגרות הגודש אינם שגויים מיסודם, עקרונית אני לא מתנגד להם. במצבים מסויימים אני אולי אפילו בעד. עובדה - זה עובד מצוין בחו"ל (זה גם הטיעון של משרד התחבורע). אבל אצלנו שוכחים "רק" פרט קטן - בכל המקומות בהם מיישמים צעדים שכאלה, יש תעסוקה לא רק במרכז המטרופולין היחיד במדינה אלא גם בערים ואזורים אחרים. יש להם אלטרנטיבה לפרייבט בדמות תחבורה ציבורית יעילה, כזו שבה קוי האוטובוס לא עושים טיול ארוך ומפותל במסלול עקלקל ואיטי אלא קוי אורך ורוחב בתדירות גבוהה, מגובים ברכבות עיליות ותחתיות, בעידוד שימוש ברכב דו גלגלי - שאצלנו מתייחסים אליו כאל "כלי רצח" כי השלטון דואג קודם כל לרווחי חברות הביטוח.
אצלנו הכל הפוך מכל הגיון בריא ואנחנו מפגרים בעניין הזה אחרי כל מדינות המערב ואפילו אחרי מדינות שכנות. רבאק, אפילו בקהיר יש רכבת תחתית כבר שנים ארוכות. אבל את קרן טרנר וחבר מרעיה זה לא מעניין. לטענתם הם רוצים "לחנך את הציבור". ואני טוען שהמטרה שלהם שונה לגמרי.
שלא תטעו, אני באמת מעדיף להגיע לעבודה בתחב"צ. זה נוח יותר, בטוח יותר וזול יותר. ידידותי לסביבה וגם יכול להיות מהיר יותר ולחסוך זמן, אם זה מבוצע נכון. אבל בישראל כמו בישראל, יש לשלטון אינטרסים אחרים. גירעון עצום בגלל הסכמים קואליציוניים הזויים ומערכות בחירות תכופות שעולים הון תועפות ומצריכים הטלת עוד ועוד מיסים והמצאת מקורות הכנסה חדשים ללא הרף, שרים לרגע וחצי כמו סמוטריץ' שמבקשים להשאיר חותם ויהי מה, בכל מחיר (איזה מזל שהוא לא שר בטחון...). המדינה מעודדת שימשו ברכב פרטי פשוט כי היא עושה מזה מיליארדים - כמו שצויין כאן, ב-2018 הכניס המיסוי על רכב, דלקים וחלפים 42 מיליארד שקל. אתם קולטים את המספר הזה? עכשיו לכו תשכנעו את הפוליטיקאים לוותר על הכנסות בסדר גודל כזה ולהגדיל הוצאות על תחב"צ שמלכתחילה הוא כמו צבא - זה לא משהו שמכניס כסף אלא רק מייצר הוצאות.... הרי יש מערכת בחירות שלישית על הראש, ואחריה רביעית. אז על צבא אי אפשר לוותר, אבל על תחב"צ נורמלי בהחל כן. מעדיפים שניסע בפרייבט. כי הוא מכניס להם המון כסף.
חסרים אלפי נהגי אוטובוס ואלפי אוטובסים חדשים, אבל מי ירצה לנהוג באוטובוס, שזו עבודה קשה, אחראית, מתישה ושוחקת, משעה 05:00 בבוקר, תמורת סכום מצחיק של 44 שקל לשעה?...... (וגם זה אחרי הרבה מאוד מלחמות. לפני זה שילמו רק 39 שקלים) הם רציניים?.... כשהבינו שלא יהיו קופצים רבים על המציאה, אפילו היתה הצעה להכשיר את המסתננים האריתראים לנהיגה באוטובוסים, וכנראה שאין התלהבות מרובה גם מצידם לרעיון הזה, בטח לא בסכום כזה.
אבל תקציב לאלפים רבים של משגיחי כשרות, הגדלת מימון המפלגות והעלאת שכר לח"כים, לזה תמיד יש ותמיד יהיה...
אנחנו משלמים את כל זה. וגם משכורת מנופחת לבכירי שירות ציבורי חצופים ומנותקים כמו הגברת הנ"ל. והחוצפה שלהם היא זו שמרתיחה את הדם. במקומות אחרים, על דבר כזה היו יוצאים לרחובות ומבעירים אותם. אבל אצלנו זה אחרת, כי אנחנו עם של כבשים מפוחדות. נשאר רק להתבייש.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
נכון, וכשעדיין אנשים חולים, אז משהו במשרד הבריאות מנוהל לא נכון.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מה המשמעות הכלכלית האמיתית לדוגמה שהבאת, צריך לנתח ולבדוק. כמובן שיכולות להיות מספר פרשנויות.
אני די בטוח שניתן להחריג משאיות חלוקה, טכנאים וכו' מהטיעון המדובר.
נניח שמדובר רק על אנשים פרטיים/רכבים פרטיים כמקור לרוב הפקקים לצורך הדיון.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אני במקרה יכול לענות לך על זה.
אני גר בחיפה, על הכרמל .. לא רחוק ממרכז הכרמל. אני גם עובד ב11 שנים האחרונות בצומת רעננה צפון.
האפשרויות הן ככה:
1. לנסוע באוטו שלי ( הדאסטר-פלצת ) הלוך חזור .. עוד נחזור לזה.
2. לנבוע באוטו שלי עד תחנת רכבת חוף הכרמל, לחנות כמה ק"מ מהתחנה, ללכת לשם לחכות לרכבת לנסוע לתל אביב אוניברסיטה, לחכות ולהחליף לרכבת הכמעט מעגלית של כפר סבא וכו' .. לעשות את כל העיקוף של שעה עד לרעננה, 2 ק"מ מהעבודה ואז מונית / סגוואי / ברגל ... כיוון אחד שעתיים 25 דקות ממוצע. הכיוון השני חזרה טיפה פחות כי הרכבת המעגלית עכשיו לכיוון השני וזה יותר קצר. שעתיים. כלומר 4 וחצי שעות רק לנסוע לעבודה וחזרה. זה מצב רגיל לא קשור לפקק החדש וכל זה בהנחה רנדומלית שיש רכבת היום, שהיא תעצור איפה שאני צריך והיא תמשיך עד איפה שאני צריך לרדת.
3. לנסוע באוטו שלי לתחנת חוף הכרמל אוטובוס, לחכות ולנסוע באוטובוס ( שתי אפשרויות, אחת עוצר בנתניה השניה עוצר בחדרה ) שעה ו 45 דקות לא כולל הנסיעה שלי והחניה שלרוב אין בערך עוד 30 דקות ( תופס גם לרכבת של סעיף 2 ) בדרך חזרה, הליכה של 1.5 קמ לתחנה כיוון חזרה, שוב עצירה בחדרה או נתניה עד חיפה, ובאוטו שלי 45 דקות לעלות חזרה לכרמל. בסה"כ 3.5 שעות כזה .. איש ...
אני מעדיף לנסוע באוטו שלי כי יש לי את החופש לצאת ולחזור מתי שבא לי ולצאת באמצע לסידורים ולאכול ולא יודע מה .. וזה לוקח לי ממוצע של שעה ו 20 דקות כל כיוון כשאני נוסע בזמן של האין ( הרבה ) פקק .. ויכול לקצר בשדות וביערות ובפרדסים ...
ואני חד משמעית הבחנתי בעומס שצמח לפני 4 שנים ועוד אחד שהתפרץ לפני חודשיים ... פעם זה היה 55 דקות נסיעה בכל שעה ...
סתם דוגמה ...
יוצא לי בשנים האחרונות לבלות המון זמן מהשנה במוסקבה .. עיירה קטנה עם כמעט 20 מליון אנשים .. אין חניה במוסקבה .. ולכן לא מחזיקים אוטו. אז יש מונית ומטרו ואוטובוס חשמלי / טראם ואוטובוס עם מנוע דלק והשכרת אופניים והשכרת קורקינט חשמלי .. והשכרת אופניים חשמליות וגם אפשר ללכת ברגל ... וכשרואים איך כל המליונים הללו מגיעים במהירות וביעילות מצד אחד לצד השני .. מקבלים סתירה כמה רע המצב פה.
ורוסיה לא המדינה הכי נחמדה לאזרח שיש ... נשבע לך ..
צועניה ..
אבל רוסיה התבססה כמדינה שלאזרחיה אין רכב פרטי אלא רק תחבורה ציבורית ומטרו בעל עיר מעל חצי מליון תושבים וטראם ואוטובוסים לרוב אבל גם אל תשכח שמסקווה וסאן פיטר שונות לגמרי משאר רוסיה ושהאזרחים הרבה יותר רגילים שדורכים עליהם
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אין מצב שזאת "שיטה" מקסימום טמטום.
האם פקידי משרד התחבורה שעוסקים בכיבוי שריפות ולא מסוגלים לחשוב לטווח ארוך, מקיימים לאורך שנים קונספירציה סודית להעשרת קופת המדינה? ועוד לא בשביל להעשיר את הכיס של עצמם אלא של המדינה, פשוט פטריוטיות מתפרצת שכזאת...
אריאל ציין את ההשקעה הרבה בתחבורה ציבורית בשנים האחרונות ואני חושב שאי אפשר להתעלם מזה. אפשר גם לציין את הרפורמה הגדולה שהייתה ב-2011 נדמה לי (גם אז כולם קיללו). הרפורמה הזאת גם דאגה "ליישר" קצת את מסלולי קוי האוטובוסים בגוש דן וגם ישרה קו עם אירופה לגבי האפשרות של שימוש בכרטיס אחד בכדי להמשיך נסיעה על פני כמה קוי אוטובוס.
אבל אמרנו טמטום לא? אז יש המון מה לשפר בתחבורה הציבורית, ואלה לא בהכרח דברים שכרוכים בעלות מטורפת. למשל, כל נושא האכיפה של נת"צים (וגם של עבירות אחרות) הוא ממש בזיוני. טיפול בבעיה הזאת ייעל מאוד את האוטובוסים ויהיה קל יותר לבחור בהם כאמצעי תחבורה.
מכאן להאשמה של מנכ"לית המשרד שהיא יוצרת פקקים כדי שאזרחים יבזבזו כסף על דלק כדי להעשיר את קופת המדינה הדרך מאוד ארוכה, גם ברכב פרטי.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
בהמון ערים יש מטרו ובכולן יש טראם ואוטובוסים
ומוסקבה עברה שינוי. גדול. אחרי שלכולם היו 15 מכוניות. ביטלו את כל החניות בעיר וכשאין לך איפה לחנות ולשכןר חניה עולה ים כסף אז נוסעים במונית.
כמו כן במוסקבה בנו בשנתיים האחרונות מעל 10 תחנות חדשות למטרו כשהעיר הגדילה את השטח שלה החוצה מעבר למקאד לטבעת חיצונית חדשה ...
אבל זה לא האישו.
בכל עיר באירופה יש תחבור׳צ יעיל. אפילו התנסינו בסקוטלנד בלצאת מהעיר למוזאון באוטובוס.
חוויה. חיובית
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
אני אגיד לך למה בישראל לא חושבים לטווח ארוך וזה נורא פשוט - כי ממשלות אצלנו לא מצליחות לכהן את פרק הזמן שנקבע להן בחוק ושגם יאפשר להן לעבוד. השיטה הפוליטית העקומה אצלנו והציבור המפולג בדעותיו יוצרים תיקו משתק שמכתיב שממשלות הן תמיד מאוד שבריריות ולא יציבות ועל כן נופלות מתחלפות חדשות לבקרים. אף פוליטיקאי בישראל, בעצם גם בעולם, מעצם היותו פוליטיקאי, לא אוהב לעבוד קשה כדי שמחליפו או המחליף של מחליפו, או המחליף של המחליף של מחליפו, יקצור את הפירות. לכן הם לא מסתכלים קדימה. מה יקרה עוד 3-4 שנים?... זה רחוק מדי, מעבר להרי החושך. הם רוצים וצריכים תוצאות כאן ועכשיו. בעוד חודשיים, בעוד חצי שנה, גג שנה. כדי שהם עצמם יספיקו לגזור את הסרט ולחייך למצלמות.
אני גם אגיד לך למה התרחיש שמשרדי התחבורע והאוצר יוזמים את הפקקים הוא הגיוני - כי במדינה שבה 65% ממחיר הדלק הוא מיסים, ושנופל עליה גירעון לא שפוי בגלל מערכת בחירות יקרה בכל 4-6 חודשים, אז להוסיף עוד שעה לשני הפקקים הגדולים במדינה זה אחלה רעיון לבזבוז נוסף של כמויות ענק של דלקים ותוספת עצומה של הכנסות לקופה. אי יודע שברגע הראשון זה נשמע כמו קונספירציה, אבל כשמשהו נראה כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, מטיל ביצים כמו ברווז וגם שוחה בנהר - זה כנראה ברווז, לא ג'ירפה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני חושב שRACON מפספס את הנקודה. נכון שיש השקעה עצומה בתשתיות, אבל ההשקעה הזאת רובה לא יעילה ומטרתה לפתור בעיה לא פתירה: הנעה של כמות רכבים גדלה על תשתית כבישים מוגבלת. יתכן שבחוסר היעילות אין משהו מיוחד בישראל (ראו למשל את שדה התעופה החדש של ברלין), אבל המדינה הזאת נשלטת על ידי (נערי) האוצר. מה שלא מתחבר מתמטית לדעתם לא משתלם. ולכן לא תהיה רכבת לאילת (ועכשיו גם תחבורה אווירית זה כנראה לא אופציה סבירה), רכבת תחתית בתל אביב נדונה מאז שנות השישים והם תמיד התנגדו.
מה עוזר לתושב מטרופולין גוש דן שיש תשתית כבישית מפוארת בפריפריה, (למשל כביש 70), שהוא רואה פעם בהרבה זמן, כאשר היום-יום שלו פקוק? ומה זה עוזר לתושב קריית שמונה שבסופו של דבר עומד בפקק החל מאולגה?
יצחק
הכוונה שלי היא שיש השקעה גדולה בתשתיות תחבורה ציבורית. ואחרי שמתכננים רכבת תחתית בתל אביב עוד משנות השבעים - עכשיו התחילו לעשות (תכלס לפני הצנעלית הנוכחית). אני גם חושב שאפשר היה למצוא פתרונות זולים ויעילים יותר דוגמת המטרונית בחיפה.
ספציפית לגבי רכבת לאילת זה נשמע לי כמו רעיון בעייתי מאותה סיבה שמפעלי ים המלח משתמשים במסוע כדי להוביל את החומרים עד דימונה, רכבות לא מסתדרות עם עליות.
בכל מקרה לא נראה לי שמישהו מנסה להכניס יותר כסף לקופת המדינה באמצעות פקקים.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
יש השקעה אין השקעה לא יודע.....
לפני כמה ימים הנווטן אמר לי 17 ק"מ 49 דקות.
והוא טעה, אגב - בסוף זה לקח יותר משעה.
לא סביר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
כל הכבישים והמחלפים החדשים הם כפלסתר לפצע עמוק - מאוחר מדי ומעט מדי. זהו פתרון שגוי לבעית הצפיפות והפקקים, שרק מחריף אותה, כי אין שום סיכוי שמס' הקילומטרים החדשים, ידביק את קצב גידול האוכלוסיה וכמות הרכבים החדשים המתווספים מידי שנה, זה פתרון שרק ייגרום לפקקים להיות ארוכים יותר.
לכן נחוצה תכנית. נחוצה כאן חשיבה שונה לגמרי. תכנית שאמורים היו להתחיל לבצעה לפני 40 שנה, ושמטרתה היא העברת מרכז הכובד ופיצולו, מהעיר באפור וסביבותיה, לאיזורים אחרים בארץ. היה צריך לבזר את המרכז, שגיאוגרפית בכלל לא מרכז אבל זכה לתואר המפוקפק בגלל צפיפותו.
ישנם היום ניצנים.... הקלות מסוימות למפעלים וחברות לעבור לאיזורים מרוחקים יותר, תוך מתן הלוואות נוחות והקלות מס, אבל גם זה בבחינת מעט מידי ומאוחר מידי.
כדי להתחיל לבצע תכנית מקיפה לביזור אוכלוסין דרושים אנשים עם ביצים, אנשי ביצוע, שיגיעו
למשרדים השונים, יפשילו שרוולים ויתחילו לעבוד באמת ויחשבו עליי ועליך כמעסיק וייתנו את התמורה.
אבל למה לעבוד קשה? למה להתאמץ? איש הרי לא פוצה פיו, איש לא מצפצף, ובנוסף "הם"
(אנחנו) משלמים יותר ויותר מיסים לקופת המדינה....... אז כדאי לי להקטין ראש ולשבת בשקט.
אלו הן חלק מהמחשבות שעוברות בראשם של נבחרנו, ואם מישהו מכם חושב ששינוי שיטת בחירות או הנהגה בעלת השקפה פוליטית שונה יתחילו לזוז בכיוון... אתם טועים.
לכן הדרך היחידה היא שביתה. שביתת עובדים כללית, שביתת מכוניות, שביתה שתחל מאלו שעומדים בפקקים ואומרים, לא עוד!
איך שאני רואה את זה? יום ראשון בבוקר וכבישים מס' 1,2,4,6
בכניסות לת"א- ריקים לחלוטין, כמו ביום כיפור, כולם בבית כי לא מוכנים לסבול עוד.
ברכת הקרבן
אבל זה לא יקרה. לא יקרה כי רובנו אנשים מוסריים. נחנו במעלה המוסרית שעלינו לפרנס ולהביא אוכל למשפחות.
נחנו במעלה מוסרית להיות נאמנים למקום עבודתנו ולממונים עלינו.
נחנו במעלה מוסרית נוספת- תחושת האחריות.
ואת המעלות המוסריות שלנו מנצלים בעלי השררה, ומכבידים ידם עלינו במיסים בתקנות וחוקים,
וחושבים שלצורך מילוי הקופה הציבורית מותר לעשוק את אלו שבחרו לגור או לעבוד באיזור זה וכל הדרכים כשרות.... כן גם להטיל את האשמה במצב – עלינו. (הגב' טרנר)
יודעים למה עיוות מוסרי כזה מתאפשר?
כי אנו נותנים להם את ברכתנו- ברכת הקרבן.
הברכה שהם כל כך זקוקים לה.
כי אנו מקבלים על עצמנו את המוסר המעוות משלימים איתו, ובכך אנו מאפשרים להם להמשיך.
בחוסר המעש שלנו והבעת התנגדות במעשים, אנו מאפשרים להם להמשיך ולסחוט אותנו כי הם יודעים שמוכנים אנו לוותר גם על כמה שעות ערות, שעות עם המשפחה, מפני שאנו אנשים מוסריים מאוד........
לעם ישראל משחר ימי הדורות יש נטיה לקבל את דברי הפריץ, להסתדר, לא להתנגד (בשביל לשרוד), להמציא תחבולות ולהמשיך הלאה.
בגלל התכונה הזו לקבל הכל כמובן מאליו העם היהודי שילם מחירים יקרים מאוד לאורך ההסטוריה, מה לעשות עם מסתגל לצורר ולפריץ.
אני יהיה בוטה, הפריץ מתעלל בכולנו וכולנו מקבלים את זה כמובן מאליו.
ישראל נמצאת במדד השחיתות העולמית במקום רע מאוד, יותר מושחתת מאורגוואי, בוהטון, צ'ילה ברוניי ומקבילה לבוטסואנה, כן זה המצב... הירידה במדד השחיתות התחילה בשנה 2006 עם תחילת הכהונה של אולמרט ולאחר מכן הקיסר ביבי.
השחיתות הזו מתבטאת בכל, במחירים שאנחנו משלמים על מוצרים, דיור, בריאות, עמידה בפקקים, תחבורה ציבורית שמפגרת אחרי התפתחות המדינה (בת"א עדיין אין מערכת הסעים 70 שנה אחרי הקמת המדינה...)
ואני אגיד את זה שוב, חלק גדול מהמערכת הפוליטית (האוצר, הבריאות, התחבורה, הכלכלה, הפנים...) דואגת לעצמה למקורבים לה, אותם מקורבים מרוויחים על חשבוננו בכל, כן הם עומדים בפקקים במרצדסים בב.מ.וו ובאודי (יותר נפוץ נראה לי) וסופרים את הכסף שהשלטון מזרים לכיסם, אנחנו נעמוד בפקקים איומים ונמשיך לקטר ולשלם.
כן כל הכבוד למי שקם ואומר את מה שאומר, וכן תמיד יהיו כאלה שיגידו הפריץ צודק, אנחנו אשמים.
יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.
שמרו על קשר