Close
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 42
  1. #21
    חבר רשום IlanHadar's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    אי שם בשטח
    Posts
    1,773

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    בדיוק כמו שזיו כתב,היתה לי אותה בעיה פאן חשמלי שהתעייף לו המנוע,
    בעליה קשה, סל"ד נמוכים, בחום קיץ גבוה עם מזגן, חום המנוע עלה ויש לי פאן קלאץ.

    החלפת מנוע חשמלי, כל הוונטה פתרה הבעיה.
    הבעיה לדעת שבאמת הוונטה תקולה, היא עובדת אבל לא במקסימום הספק.
    יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
    הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.

  2. #22

    Default אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    יש מד ספיקה בכמה גרושים בעליאקספרס, תמדוד כמה
    נותן המאוורר הנוכחי.

    ₪ 41.87 20% Off | Digital Anemometer Wind Speed Meter Air Velocity Flow Gauge Thermometer Wind Speed Measurement Instrument Airflow Sensor Meter
    https://a.aliexpress.com/_BOvI3H

    תרשום.
    תלך לתבאור (נראה לי שזה שמו של היבואן של ספאל) עם המאוורר שלך ותבקש כזה בעוצמה הכי גבוהה שיש.
    קח משהו bolt on, כדי להימנע מקומבינות של אזיקונים ושאר אילתורים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #23

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by asypeer View Post
    יש מד ספיקה בכמה גרושים בעליאקספרס, תמדוד כמה
    נותן המאוורר הנוכחי.

    ₪ 41.87 20ן¼… Off | Digital Anemometer Wind Speed Meter Air Velocity Flow Gauge Thermometer Wind Speed Measurement Instrument Airflow Sensor Meter
    https://a.aliexpress.com/_BOvI3H

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    תבדוק את עצמך, זה מהירות אוויר, לא ספיקה.
    תאורטית, אם אתה יודע את המהירות ואת שטח החתך, אתה יכול לחשב CFM, אבל זה לא פשוט (מה קורה בצדדים ובאמצע, איפה שהמנוע).

  4. #24

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    CFM is short for cubic feet per minute (cu ft/min). It is a measurement of the velocity at which air flows into or out of a space. The CFM measurement often is used in reference to a computer's cooling system, and more typically in reference to an air-cooling system that is supporting overclocking.


    ספיקה היא כמות זרימה ( נפח) לזמן נתון.
    ברור אם כן ש CFM הוא ספיקה לפיכך




    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  5. #25

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    תסכים איתי שאם 2 מאווררים בגודל זהה יתנו מהירויות אויר שונות, ניתן להגיד שהספיקה שלהם שונה?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #26

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    CFM is short for cubic feet per minute (cu ft/min). It is a measurement of the velocity at which air flows into or out of a space. The CFM measurement often is used in reference to a computer's cooling system, and more typically in reference to an air-cooling system that is supporting overclocking.


    ספיקה היא כמות זרימה ( נפח) לזמן נתון.
    ברור אם כן ש CFM הוא ספיקה לפיכך

    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    במה הערה הזו קידמה אותנו? למי היה ספק ש CFM זה נתון ספיקה?
    עדיין, כדי לדעת במדוייק את הספיקה, אתה בבעיה.
    אתה בבעיה מפני שמהירות הזרימה תהיה שונה בכל מני נקודות (ע"פ השטח), ומפני שאתה לא יודע לחשב במדוייק את השטח שדרכו זורם האוויר (למשל, מה אתה עושה עם המרכז, השטח של המנוע).

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by asypeer View Post
    תסכים איתי שאם 2 מאווררים בגודל זהה יתנו מהירויות אויר שונות, ניתן להגיד שהספיקה שלהם שונה?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    מסכים.
    וגם מסכים אתך שהשמש זורחת במזרח.
    אבל במה זה מקדם אותנו?

    אני חושב שאתם סתם נסחבים לתאוריות ומספרים שאין לנו מה לעשות אתם.
    כמו שכבר כתבו פה - צריך לקנות את ה SPL החזק ביותר, וולקוות שזה יספיק.

  7. #27

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    במה הערה הזו קידמה אותנו? למי היה ספק ש CFM זה נתון ספיקה?
    עדיין, כדי לדעת במדוייק את הספיקה, אתה בבעיה.
    אתה בבעיה מפני שמהירות הזרימה תהיה שונה בכל מני נקודות (ע"פ השטח), ומפני שאתה לא יודע לחשב במדוייק את השטח שדרכו זורם האוויר (למשל, מה אתה עושה עם המרכז, השטח של המנוע).

    - - - Updated - - -


    מסכים.
    וגם מסכים אתך שהשמש זורחת במזרח.
    אבל במה זה מקדם אותנו?

    אני חושב שאתם סתם נסחבים לתאוריות ומספרים שאין לנו מה לעשות אתם.
    כמו שכבר כתבו פה - צריך לקנות את ה SPL החזק ביותר, וולקוות שזה יספיק.
    ובמה זה מקדם אותנו?
    זו המלצה כללית שאף פעם אי אפשר לטעות בה...

    לפחות אפשר עם מד CFM לקבל אינדיקציה כללית בין שני מאווררים


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  8. #28
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,439

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    למרות שצברתי מעט ניסיון בהסבה שלי מפאן קלאץ לוונטה חשמלית...אני חושב שזה מקרה קלאסי של "האויב של הטוב .. זה היותר טוב".

    במקרה הזה מערכת תקינה ורעננה לדעתי תתן תוצאה אופטימלית . לאמינות.. לכיס .. ולזמן הפנוי שלך תומר.

    אישית נשמע לי שיש התאמה מאוד גבוהה בין הוונטה החשמלית המקורית לפאןקלאץ המכני... כל התעסקות במאווררים עלולה לדעתי לפגוע ביעילות, את זה כנראה נגלה אם תחליט להמשיך בקו הנוכחי.

    אישית, הייתי בודק שהכל רענן ותקין ובן פחות מעשור.

    הייתי בודק שיפור של קירור מערכת השימון למקרה קצה או אף שדרוג מכיוון משאבת המים, אבל שוב... כל עוד אין בעיה... ואתה אומר בעצמך שהבעיה העיקרית היא בראש המשתמש... אתה עלול להזיק לעיתים יותר מלהועיל.
    מנוע שעובד בטמפ' נמוכה מטמפ העבודה שהגדיר היצרן וחייו מתקצרים משמעותית.
    מכיר את בעיקר אצל היצרן שלך ומנוע ה4.0 ליטר 6ציל הטורי האגדי.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  9. #29
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    ובמה זה מקדם אותנו?
    זו המלצה כללית שאף פעם אי אפשר לטעות בה...

    לפחות אפשר עם מד CFM לקבל אינדיקציה כללית בין שני מאווררים


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    בועז, לא הוצג פה מד cfm אלא מודד של מהירות אוויר בנקודה ספציפית, וגם אם תשתמש בו מול אותו מאוורר בנקודות שונות במרחקים שונים מהמרכז, תקבל תוצאות שונות.

    כמובן שתיאורטית אפשר לעשות אינטגרציה (במובן המתחמטי) של כל הנקודות לאורך רדיוס המאוורר ומתוך החישוב הזה לקבל את ה-cfm, אבל זה לא באמת מעשי.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  10. #30
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,790

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by zivo View Post

    אני חושב שאתם סתם נסחבים לתאוריות ומספרים שאין לנו מה לעשות אתם.
    כמו שכבר כתבו פה - צריך לקנות את ה SPL החזק ביותר, וולקוות שזה יספיק.
    +1.

    תתקדמו. 😂
    RAM 3500 on "35

  11. #31
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,439

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    לא מן הנמנע שהספאל שתמצא ... שיהיה באותן מידות ייתן את אותו נתון cfm ואפילו ללא עמידות למים כמו וונטה חשמלית מקורית.
    לא מחייב.. אבל שווה לעשות בדיקות מרובות כדי לא לחזור לנקודת ההתחלה מינוס כמה דולרים בארנק.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  12. #32

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    ובמה זה מקדם אותנו?
    זו המלצה כללית שאף פעם אי אפשר לטעות בה...

    לפחות אפשר עם מד CFM לקבל אינדיקציה כללית בין שני מאווררים


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    בועז,
    כנראה שיש בעיה בעברית שלי, אז אני אנסה להסביר ברור יותר.
    אין לך מד CFM!!! פשוט אין לך.
    מה שיש לך, זה מד מהירות אוויר.
    שמתעסקים במיזוג אוויר, ויש פתח "נקי" ( בלי מנוע או כל מני הפרעות מכניות), אז אפשר למדוד מהירות כמה שיותר קרוב ליציאה.
    שיש לך שטח נתון, ומהירות זרימת האוויר ( והיא פחות או יותר אחידה בכל השטח), אתה יכול לחשב ספיקה (CFM).

    שאתה מצמיד מאוורר יניקה על ראדיאטור, אין לך מושג איך לחשב את שטח החתך שדרכו זורם האוויר, וגם במהירויות יהיו שונות ( במקומות שונים לרוחב החתך).
    ולכן, כמו שכתבתי בהתחלה, עם הרבה מאמץ, תקבל תוצאה מקורבת ולא מדוייקת.

    מבלי לפגוע באף אחד, כל הדיון הזה, מזכיר לי את הדיון על הבחירת קפיצים לצ'ירוקי של נדב.
    כולם יועצים לתיאוריה, כולם זורקים סיסמאות, אבל אף אחד לא יודע, באמצעות התיאוריות האלו, להמליץ איזה מוצר לקנות.
    תאוריה לחוד, ופרקטיקה לחוד.

    לפחות, במקרה הזה, ההחלטה קלה.
    זה פרוייקט הרבה יותר פשוט וזול מקפיצים.
    מרחב הטעות קטן.

    כמה עולה SPL טוב?
    כמה עולה התחליף שאתה חושב שהוא יותר טוב?
    כמה אתה סומך על המספרים של התחליף?
    מה הבעיה להחליט?!

  13. #33
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    בכושיליאימאשך
    Posts
    3,054

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    תודה רבה לכל המשיבים באשר הם.

    למדתי הרבה- ואני גם מתחיל ליישם.

    הדעות לכאן ולכאן בהחלט סייעו - ואני מודה שקשה להחליט לנוכח הטיעונים המוצדקים לכאורה משני הצדדים - גם הצד השמרני של בועז אברהמי שטוען שאם זה לא שבור אז אין מה לתקן וגם מהצד ההרפתקני של ZIVO שטוען שעם מחקר נכון ניתן להגיע לתוצאות.

    מכיוון שבכל מקרה, עדיף לנסות ולהיכשל על פני לא לנסות ולא להיכשל- אני לעת עתה הולך על ניסוי וטעיה. הוזמן הבוקר מאוורר FLEX A LITE בספיקה של 2500 CFM- ובהתאם לעצות הטובות שקיבלתי כאן נבדק ה CFM של המאוורר המקורי החשמלי - והתשובה שהגיעה היתה שאף אחד לא יודע. בשום מקום בעולם. אבל כנראה שזה לא הרבה...........

    לדאבוני לא ניתן לגשת ל SPAL ולבקש מאוורר תואם-מהסיבה הפשוטה שהמאוורר החשמלי המקורי אינו כזה שניתן להחליף ב SPAL. אבל-המאוורר המקורי החשמלי מגיע עם תושבת שתשמש בבוא הזמן להתקנת ה FLEX A LITE. וזה כבר טוב. אגב, לטובת העיניין אני שוב מדגיש מכיוון שהנושא המקורי מעט נשכח-זו לא החלפה של מאוורר מכאני בחשמלי. זו החלפה של חשמלי קיים בחשמלי יותר חזק.

    לעינייננו-

    ראשית - תודה למי שנתן עצות לא לחבר עם אזיקוני הפלסטיק העלובים. כבר עצה שווה זהב.

    שנית - נושא המאוורר נלמד ונבדק- ולקחתי בחשבון את כל המידע.

    שלישית - כאמור המאוורר יותאם לתושבת המאוורר החשמלי המקורית (יש לי ספייר ודרמל).

    רביעית - אחרי המון בדיקות בפורומים יצר איתי קשר בחור אוסטרלי שנוהג על ליברטי על צמיגי 33עם אוהל גג - ושלח לי סרטון וכו. כמובן, גם הוא התחיל את ההסבר ב"אל תשאל את האמריקאים שום דבר, הם בוקים ודבילים ואם זה לא מגיע ארוז בניילון עם הוראות הפעלה, הם לא יודעים לחשוב מחוץ לקופסה ולהפעיל את הראש". האוסטרלי מריץ מאוורר SPAL שמושך 1600 CFM- וה SPAL שלו פועל בין הרדיאטור והפאן קלאצ'-ממש כמו שאני רוצה לעשות. הוא חיבר את שלו עם אזיקוני פלסטיק לרדיאטור- זה כבר שיקול שלו- ובניגוד אלי הוא עושה מדי שבועיים טיולים לאאוטבק (לא הסובארו) ובנתיים זה מחזיק- אבל אני אכן מעדיף את העצה הטובה שניתנה כאן.

    האוסטרלי שלח לי סרטון וגם תרשימים די פשוטים - ואני מודה שאני לא חשמלאי - אבל מה שאני הבנתי ומן הסתם אני עוד אבדוק- זה שהוא מפעיל את המאוורר ישירות מן המצבר של הרכב - ויש לו בדרך ממסר- ואז העסק מתחבר לחיווט המקורי של מאוורר המפעל החשמלי. אני יודע - זה הסבר פשטני למדי וכמובן שאני לא מביא כאן את התמונה המלאה מבחינה מקצועית - אבל את הקוווים הכלליים נראה לי שהבנתם.

    לגבי היעילות - האוסטרלי טוען שהמאוורר המקורי החשמלי של ג'יפ מצליח למשוך כ1000 CFM - אבל גם הוא מדגיש שהוא לא באמת יודע, כי אף אחד לא מדד את זה מעולם והוא לא מצליח למצוא נתון. אבל מה שהוא כן עשה היה לקחת אקדח חום (אני לא יודע אם זה המונח) ולמדוד את הטמפרטורה ברכב שלו בכל מיני נקודות - ברדיאטור, בבלוק, בראש השמאלי, בראש הימני וכיוצא בזאת. הוא עשה את זה יום אחד על המאוורר המקורי ויום אחד על המאוורר החלופי. הכל נעשה לדבריו באותם יומיים ובמזג אוויר כמעט זהה באותה חניה בבית האוסטרלי שלו (ברקע בטח היתה סירת דיג עמוסה בבנות דמויות מרגו רובי, ברביקיו ענק, מקרר מלא בירה ופרות שזינקו אל הגריל בצעקות מווווו איזה כיףףףףףף קח צלעעעעע"). התוצאה לדבריו חד משמעית: ברגע שהמאוורר החשמלי נכנס לפעולה - הטמפרטורה של המנוע באותן נקודות בדיוק נופלת בכמעט 12 מעלות צלזיוס. בעוד שעם המאוורר החשמלי המקורי הטמפרטורה יורדת בכשלוש עד חמש מעלות.

    אני כמובן אעדכן בהמשך מי נגד מי- ולנוכח העובדה שכל החברים הטובים כאן כבר הציעו לעזור (נדב, הכוונה לנדב) אז זה מגניב ואני בטוח שבהמשך נעדכן.

    שוב תודה לכולם

  14. #34

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    תומר,
    רק בשביל הדיוק (אם לא הייתי ברור), אני בעד הפרוייקט, אבל נגד המחקר התאורטי (CFM וזרמים).
    מהרגע שהבנו שהזרם הוא סביר וניתן לבנות את זה בקלות, אני טוען שאין טעם לבזבז את הזמן על מדידות וחישובים.
    צריך לקנות מאוורר "16 ? טוב (עם נתוני פתיחה טובים, ויצרן אמין), ולהתקין.

  15. #35
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,790

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    "אם לא תנסה- לא תדע".
    לפעמים המשפט הזה כן עובד....

    בהצלחה!
    RAM 3500 on "35

  16. #36

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    שני דברים-

    1. כתבתי די בהתחלה את המלצתי להפעיל ישירות מהמצבר על ידי ריליי אבל צריך ריליי עם דיודה.
    המאוורר כשהוא מתסובב שלא מכח המצבר הוא גנרטור והייתה גם עוד סיבה שהסבירו לי למה צריך ואני כבר לא זוכר.

    2. איך אתה יודע למדוד שהמאוורר החדש נותן תפוקה גדולה בשיעור ניכר מהקיים?




    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  17. #37
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post

    1. כתבתי די בהתחלה את המלצתי להפעיל ישירות מהמצבר על ידי ריליי אבל צריך ריליי עם דיודה.
    המאוורר כשהוא מתסובב שלא מכח המצבר הוא גנרטור והייתה גם עוד סיבה שהסבירו לי למה צריך ואני כבר לא זוכר.
    את זה אני לא מכיר.
    תוכל לנסות לאתר את ההסבר ולשתף אותו כאן ?
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  18. #38

    Default אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    בבקשה הסבר של איציק.
    מבדיקת השרטוט של הריליי נראה שרק ההסבר של איציק נכון.
    במחשבה שניה, המעגל של הגנרציה מנותק ממקור מהמצבר בזמן שהוא כבוי.





    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  19. #39
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    אז למה צריך את הדיודה ?
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  20. #40
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    בכושיליאימאשך
    Posts
    3,054

    Default תגובה: אני חוזר עם שאלה על התקנת מאוורר חשמלי אפטרמארקט

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post

    2. איך אתה יודע למדוד שהמאוורר החדש נותן תפוקה גדולה בשיעור ניכר מהקיים?




    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

    בוא נאמר ככה- אני נופח בשיעור ניכר מהקיים. הוא עלוב

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. מאוורר חשמלי במקום פאן קלאצ'
    By יורם-דרומי in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 64
    Last Post: 29-08-12, 20:29
  2. התקנת מאוורר חשמלי במקום פאן קלאץ' בג'יפ CJ
    By vardi in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 48
    Last Post: 10-06-10, 23:24
  3. מאוורר הדרו-חשמלי ב-wj
    By zik5 in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 2
    Last Post: 02-12-09, 18:36
  4. מאוורר חשמלי במקום מכני
    By דרור ברלי in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 19
    Last Post: 04-11-09, 10:30
  5. מאוורר חשמלי לעומת מאוורר מכני
    By lior5 in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 2
    Last Post: 28-07-05, 20:03

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •