אני לא מהנדס... אבל אני יש דברים שמרגישים בטוסיק.. אז אנסה לדבר מהמקום הזה.
בהתנהגות של הרכב . .. של המכלול הזה יש הרבה גורמים שמשפיעים על הנטייה של הרכב לנטות על צידו.
ככל שתגביה ... ככל שתעלה משקל.. .וכו...
אבל גם לגיאומטריה של המתלים יש השפעה... ולרוב רכב נולד עם התנגדות מסויימת לגלגול המדובר.
זה משפיע על היציבות במהירות גבוהה (בכביש/שביל) ובמהירות איטית (בזחילה במעלה) ...
בגימיני בתצורה של זרועות רדיוס קיימת התנגדות לגלגול שנובעת מ.. 1. ההתנגדות של התושבות גומי בחיבור לסרן (זוג) 2. מיקום הקפיצים בתוך/מחוץ לקורות השלדה.
כשעוברים לתצורה של 4 לינק (תושבת בסרן לכל זרוע.. לעומת זרוע אחת עם שתי נקודות עיגון לסרן) ההתנהגות המובנית הזו הולכת לעזעזל לדעתי.. מה שגורם להתנהגות רעה בכביש.. תחושה לא נעימה בטוסיק.
גם לגבי השטח אני חושב שבמכלול ההתנהגות של הרכב יש ל4לינק הזה בעיקר חסרונות.
גם בעבירות קשה אני רוצה רכב צפוי ונהיג... במיוחד כשלוקחים אותו לקצה.
בגימיני לצורך העניין הרבה מחליפים את תושבות הגומי בזרועות ... לפוליאוריטן.
מיד מתקבלת תחושה מהודקת.. יציבה יותר, ההתנגדות לגלגול עלתה.
אבל... בהצלבות הפוליאוריטן מתנגד לתנועת הסרן... בסמו סליל לדוגמא זה גורם אפילו לקריעת התושבות מהסרן.
גם בסמו עלים/סיקס... בתצורה המקורית של העלים קיימת התנגדות לגלגול.
העלה לא רוצה להתפטל ומוסיף להתנגדות.
עכשיו הובנתי?
הוספתי דוגמאות.
קפיצי עלה. - סמוראי
4 לינק משולש. - סמוראי
4לינק + פנהרד - גימיני
תקריב ל4לינק + פנהרד - גימיני
תקריב 2 ל4לינק + פנהרד - גימיני
תצורה של זרועות רדיוס - סמו סליל (תצורה זהה לשל הגימיני במקןר)
תקריב על תושבות בזרועות רדיוס סמו שליל שהוחלפו הבוקסות לפוליאוריטן קשיחות - התושבות נכנעו.





קובץ מצורף 128122
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
שמרו על קשר