שמן מנוע שנהיה שחור זה שמן שככה"נ 'עובד' (בהנחה שאתה שם שמן מפירמה נורמלי.). השמן שחור כי החומרים הפעילים שמפרקים את הלכלוך המצטבר עושים את שלהם.
סתם לידיעה - פעם היה שמן סובייטי שהגאווה שלו הייתה שהוא לא משחיר. אחרי כמה זמן אנשים שהיו ממלאים אותו גילו שהמנוע שלהם היה שובר חיים מוקדם בגלל זה.
אז אם השמן משחיר - והמנוע 'בריא' אז הכל בסדר
לגבי גירוז צלבים,היתה לי בעייה דומה בהאנטר שנפתרה בעזרת המחט הזו
https://www.ebay.com/itm/142422938572
take nothing but memories
leave nothing but footprints
פעם באה שאתה מחליף צלב, תבחר באפשרות שהפטמה נגישה החוצה. אפשר להרכיב במס' צורות.
לגבי המערכת חימום,
תבדוק שכל שלושת הכבלים שיוצאים מיחידת השליטה של מערכת החימום תקינים והקליפסים שמקבעים אותם שלמים.
בנוסף, שים לב שיש 2 מנופים שיכולים לגרום לתופעה שציינת:
1. מנוף המזיז מחיצה פנימית שמחליטה האם האויר שהמערכת יונקת יגיע מתוך הרכב או מחוץ לרכב ( אם בחוץ קר האויר שיעבור דרך רדיאטור החימום גם יצא פחות חם)
2. מנוף המזיז מחיצה פנימית שמחליטה האם האוויר שהמערכת יונקת יעבור דרך הרדיאטור חימום ( אז תקבל אויר חם) או שיעקוף אותו ואז תקבל רק איוורור.
המנוף השלישי בורר היכן להוציא את האויר, כלפי מעלה או כלפי מטה לרגליים.
תעדכן בממצאים
Sent from my KB2003 using Tapatalk
בדיוק כשהתחלתי להתרגל להיום, הגיע מחר...
בספטמבר הקרוב הסופה תחגוג 29 וכיוצא בזה בינואר שלאחריו תוכל להפוך לאספנות, והמחשבות חוגגות.
אם אני מבין נכון, ישנם שינויים שלא ניתן לבצע אחרי שהרכב עובר לסטאטוס אספנות ולכן אני מנסה להיערך כבר מעכשיו:
1. וו גרירה - כרגע מותקן ומופיע ברשיון ואין לי כוונה לשנות.
2. "ערכת הגבהה עד 50 מ"מ" - יש רישום כזה לסופה? למיטב ידיעתי הסופה היא סטנדרטית לחלוטין פרט לבולמי פרוקומפ ולדעתי החליפו את הנדנדות למשולשים (מצרף תמונה).
האם נכון / אפשרי להכניס הערה בדבר הגבהה לרשיון לפני המעבר לאספנות?
3. שינוי ממרכב סגור למרכב פתוח - במידה ולא יהיה ניתן לבצע את השינוי כשהרכב אספנות, אאלץ לוותר על הפרויקט הזה שכרגע אין לי זמן וכסף עבורו. הרכב ישאר סגור, נשמיש את המזגן (קדמי ואחורי) ונחליף לחלונות הזזה מאחורה שיהיה ניתן לפתוח אותם.
4. צמיגים - שאלת השאלות.
כרגע על הסופה צמיגי 235. ההתלבטות שלי היא האם להחליף לצמיגי 31 בטסט שלפני המעבר לאספנות.
יתרונות להישאר על 235:
צמיגים זולים יותר (?), בלאי קטן יותר למכלולים (?), להשאיר את הרכב בתצורה מקורית ככל הניתן (אני מוצא בזה משהו נכון לרכב אספנות שיראה כפי שיצא מהמפעל לפני 30 שנה...).
בעשור שאני נוהג על רכבי שטח (סמוראי, גימני ועכשיו הסופה) לא היתה אף פעם שהרכב עצר מבעדי לטייל איפה שרציתי, אתגרי עבירות מבחנתי הם פלפל למסלול אך ממש לא העיקר ומכאן התחושה שאין מה לרוץ ולהחליף ל31. מצד שני, אולי אני חי בחושך כי עוד לא נהגתי על 31...
אשמח לשמוע את דעתכם.![]()
מה לא בטוח בזה?
במקרה של הג'יפ הזה:
מסירים את סגירת הפח. לפתוח כמה ברגים ולהיעזר בשניים-שלושה חברים כדי להרים אותה מהג'יפ.
מתקינים קשת התהפכות. זה עולה קצת כסף.
אח"כ מוכרים את הסגירה, זה יקזז את ההוצאה.
הכי טוב לשאול במכון רישוי מה צריך לעשות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שכחת את החלק של - לקנות ברזנט
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
כמובן שלרשימת ההוצאות צריך להוסיף גם כמה אלפי שקלים על ברזנט.
אבל לשון החוק לא מחייבת "פרטי-רכב-שדה-פתוח" להיות מחופה בברזנט.
מצידם תקפא בקור או תישרף בשמש, העיקר שהרישום ברשיון יהיה תואם למצב הרכב בפועל - כלומר לא סגור בסגירה קשיחה.... הו, הטמטום הממוסד....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני אנסח שוב את השאלה:
ברור לי התהליך המכני של השינוי מבנה, אני מדבר על התהליך של הרישוי.
להבנתי כבר לא משנים מסגור לפתוח, אני מוגדר סגור ברישיון והרכב הינו עם ברזנט ולכן הוא פתוח. לא מצליח לשנות לפתוח
טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
מה זאת אומרת "לא משנים"? מסרבים לשנות?....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
כמו שזה נשמע, רכב שדה סגור אמור להישאר סגור ואסור לפתוח אותו.
אם אתה מכיר מקום של צדיקים שמשנה את ההגדרה ברישיון יותר מאשמח לשמוע ( כמעט בטוח שכותב השרשור גם ישמח)
טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
לפני היישור קו באמת היה צריך דאבל קלאצ לרברס, אחרי החלפת שמן וקלאצ זה השתפר אבל אחר כך היה קשה עד בלתי אפשרי להכניס להילוך שני בתחילת נסיעה.
החלפה נוספת של שמן ל75-90 פתרה את הבעיה וגם הרברס נכנס כמעט תמיד תקין.
השאלה אם שבבי הזהב שיצאו בהחלפת השמן האחרונה מבשרים לי להכין סכום בצד לשיפוץ הגיר..?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אולי ההבדל הוא בתוספים?
שמרו על קשר