מה שקובע הוא המשקל הכולל
שלום
מתעניין לאחרונה בקניית פורד אקונוליין
הבנתי שרשיון דרגה B החדש לא מתאים לו
בעקבות כך חפשתי קצר שמשקלו 3.3 טון
אח"כ בדקתי וראיתי שלשון החוק הוא, לרכב שמשקלו הכולל הוא3.5 טון
האם באמת המשקל הכולל הוא הקובע, ואיני יכול לנהוג ברכב הנ"ל?
תודה
מה שקובע הוא המשקל הכולל
אז בקיצור אני מנוטרל מכל הסוואנות והאקונליינים למיניהם...
תודה רבה
לא חושב. בזמנו אני זוכר שנסענו כולנו על סוואנות. לא רק מי שהחזיק ברשיון c.
צודק.
ראיתי עכשיו שהוא רשם b החדש
רשיון B ישן (עד 2007) - עד 4,000 ק"ג. נהגנו כחוק בכל סוגי הסוואנות ודמויי הסוואנות.
רשיון B חדש (מ-2008 ומעלה) - עד 3,500 ק"ג.
למה? ככה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
זה לא ככה,
פשוט במקום להמציא דרגות רישוי בישראל , החליטו סוף כל סוף ליישר קו עם העולם.
ועם התקינה האירופאית
אם היה לך רשיון ישן , יכול להיות שאתה נוהג עדיין ברכב כזה , ולכן לא יכולים לקחת ממך את הזכות לנהוג ברכב שלך
והפתרון המשפטי הוא לתת לכל מי שנבחן לפני המועד הקובע רשוי רק בישראל עד 4 טון ,
דווקא כאן , אני רואה את ההגיון. (בניגוד לרוב המוחלט של פעולות משרד התחבורה )
לא יודע מה הגיוני ומה לא. ההגיון בעיני המתבונן.
"ליישר קו עם כל העולם"?..... לא בטוח. כאן החליטו שאנחנו חלק מאירופה ולכן להיצמד לתקינה אירופית ולא לאמריקאית, שם מותר לך גם לעלות על הגה של משאית די כבדה (בתנאי שיש לה סרן אחורי אחד). אני לא אומר שזה דבר נכון או בטיחותי או שלא, רק מציין עובדה.
אז לי, בעל רשיון B ישן, מותר לנהוג בסוואנה/אקונוליין, ולבן שלי, בעל רשיון B "חדש", זה אסור.
בינינו, במקרה הזה זה אשכרה מטומטם, כמו רוב החוקים והתקנות. אבל זה החוק.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
עם רישיון B (ישן) נהגתי בפורד טרנזיט 11 מקומות בארה״ב (כולל לרדת את רחוב הפרחים בסאן פרנסיסקו…)
Sent from my iPhone using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
שימו לב
האקונולין הקצר, משקל עצמי 3.3 כולל 3.9
אני משער שהכולל של הארוך, יותר מ4 - השערה בלבד לא בדקתי
אם הקובע הוא המשקל הכולל, גם לבעלי דרגה B הישנה, אין אפשרות לנהוג בו
האקונוליין הארוך למיטב זיכרוני 3955
בסביבות 2011 העלו את המשקל כולל לסאוונות הארוכות מעל 4 טון
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
משקל כולל מוצהר הוא גם עניין שיווקי.
ליבואן יש אינטרס מובהק שלא יעלה על 4 טון כדי שיתאים גם לרשיונות B ישנים. פשוט קל יותר למכור מכוניות שמתאימות גם לרשיון B "ישן" רגיל, מאשר כאלה שמתאימות רק לרשיון C....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
פעם לקחתי לרישוי משאית חדשה, שקילה ראשונה היא עברה את ה15 טון בקטנה אז הסרנו ארגזי כלים ותאי זיווד וחזרנו לשקילה נוספת לעמוד במשקל יעד של עד 14999 קג
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר