יש אנשים שחייבים רכב עם הנעה לכל הגלגלים. אנשים שעובדים באתרי סקי, למשל. בעלי אחוזות צרפתים בטלנים שאין להם כסף לשפץ את כביש הגישה לטירה. טיפוסים עם סירת דיג על נגרר שחייבים משהו שיוריד אותה לאגם. בשביל כאלו טיפוסים סובארו אאוטבק קיים כבר הרבה שנים. מין סטיישן 4X4 גבוה מספיק כדי לעשות מטלות יומיומיות שדורשות הנעה לכל הגלגלים מצד אחד, ואוטו גדול ומרווח שנוסע מהר בכביש מצד שני. אאוטבק החדש לא שונה. אני יכול לדמיין אציל אנגלי שחייב להחליף את הריינג'רובר העתיק שלו נכנס לחנות של סובארו ויוצא עם אאוטבק. זה מתאים לי לתמונה. גם אאוטבק נוסע ברוורס עם עגלה לתוך אגם בניו-זילנד מתיישב לי טוב. אבל אאוטבק בנחל שילה? השאלה הקשה ביותר איתה אני צריך להתמודד לפני מבחן לכל רכב מקבוצת ה"כאילו שטח" היא "לאן נוסעים?“ כשבוחנים רכבי שטח, או SUV קובנציונאליים, התשובה קלה למדי. למדבר אם יש זמן, או לצפון, בוחרים מסלול טיול קלאסי או אפילו משהו לא מוכר, ונוסעים. אבל כשמדובר בכזה רכב, רוב המסלולים בעיתיים. מצד אחד, יש לנו התחייבות לכם, הקוראים, לבחון רכב שמוצג כרכב שטח, בשטח. עבורנו, בג'יפולוג, רכב עם הנעה לכל הגלגלים יקום או ייפול בשטח. מצד שני יותר מדי מכלי הרכב הללו חסרי יכולות או יומרות שטח, ומה אפשר לעשות איתם חוץ מנסיעת שבילים רגועה? אז אנחנו בוחנים את כלי הרכב הללו בשטח שמתאים להם. מצד אחד צריך לא לשבור, ומצד שני למצוא גם בשטח הקל לכאורה אתגרים מספיקים... צריך לעבור כמה סוגי קרקע ביום או יומיים שהרכב אצלנו ומצד רביעי כמה פעמים אתם מוכנים לראות תמונות מאותו לוקיישן? הלוקיישנים הזמינים מתחילים להיגמר לי... קשה. בדרך כלל ההחלטה נופלת אחרי עיון מדוקדק במפה של מסלול זה או אחר. אני מגרד בראש ומרים טלפונים ליודעי דבר, לברר האם יש במקרה במסלול מכשול שאנחנו מתעלמים ממנו בדרך כלל אבל הוא לא עביר למכוניות רכות? אחרי ההתלבטויות ורענון הזיכרון תופרים קטעי מסלולים בלי בעיות עבירות לנסיעה אחת, מתאמים את הצוות, ולדרך. הפעם החלטתי לקפוץ לביקור קצר בנחל שילה. לא בחלק האכזרי שבו כבר נערכו תחרויות עבירות ובו אנחנו בוחנים לפעמים רכבי שטח קשוחים באמת – אלא במקטע המרכזי של הנחל, שבילים שטוחים וזרועי אבנים בין גבעות ירוקות באביב, ומשני צידי האגן של הנחל עליות לא קשות מדי. בשטח יש גם מסלול מכשולים של טרקטורונים ואופנועים – וזה תמיד טוב לצילומים. זכרתי שבפעם הקודמת אחת הכניסות הייתה חסומה, וטלפון למקומיים מבהיר שבאמת זה המצב. לא נורא, יש עוד כמה כניסות, נסתדר.
את האאוטבק קיבלנו עם שני צילינדרים חסרים. מנוע ה2.5 ליטרים של סובארו לא חלש או עצל בפני עצמו, אבל עם טונה ושבע-מאות קילוגרמים של אאוטבק, התוצאה לא נמרצת. לארבעת הצילינדרים משודכת הפרשנות של סובארו לממסרת רציפה – פרשנות מיוחדת ולא רעה, אם לשפוט על פי הביצועים. כאן לא תמצאו רצועת גומי, אלא שרשרת פלדה – תצורה יעילה יותר כאשר נוסעים בעומס לאורך זמן בשטח בולע כוח, כמו דיונות. חטיבת הכוח, בשורה התחתונה, לא מרשימה אבל עושה את העבודה גם כשמדובר בנסיעה במהירויות
האאוטבק לא מפחד להראות גדול גם מבחוץ. “ארוך", אולי, מתאר יותר טוב את הרושם מהאאוטבק, כי הפרופורציות שלו הן של מכונית ארוכה. אם הטרנד היום הוא לגרום לכל סטיישן להיות גבוה כדי להסתיר את האורך, את האאוטבק לא מעניינים טרנדים. להיפך. הוא מבסס לו תדמית מאוד סולידית ואיכותית עם קצת תחכום – אם בסרטים אמריקאיים של שנות ה'80 היו מאפיינים דמות אינטלקטואלית בעזרת וולוו 240 סטיישן בצבע בז', היום אפשר לעשות את זה עם אאוטבק. הכניסה הראשונה, המוכרת, לנחל באמת חסומה. אני ממשיך לכניסה הבאה, ובה מגלה סוללת עפר ואבנים טרייה. גם שביל הכניסה השלישי חסום ואני מתחיל להבין שאולי יש בעיה. טלפון למקומיים מגלה שהכניסות היחידות שפתוחות הן לאורך קו המתח – מיער ברקן או מכיוון מגדל צדק. אז יש תכנית חדשה- ניכנס מיער ברקן, ואת הירידה מהתצפית של קו המתח לנחל, ניקח במסלול הקל יותר, שממזרח לירידה ה"רגילה" המיועדת רק לרכבי שטח אמיתיים, מפלדה. כ סובארו ממקמים את האאוטבק, מבחינת יכולות שטח, בין הפורסטר לטרייבקה. והוא באמת נותן פחות בשטח ויותר בכביש מהפורסטר, ונותן הרבה יותר בשטח ומעט פחות בכביש מהטרייבקה. גם לא מדובר בגרסה נוספת של ה B4, אלא באמת ברכב שונה, עם אופי משלו. אני גם חושב שהאאוטבק, כמו במקרים רבים של מכוניות מבית סובארו, נמצא בנישה משל עצמו. לא מנסה להראות רכב שטח, ולא מתבייש להיות סטיישן מגודל – ומצד שני לא מוותר על התכונות שהופכות אותו למכונית שבילים, התכונות שהן חלק מהדי.אן.איי של סובארו. גנים טובים.
מחיר: 202,900 שקלים קריאה נוספת: |
||