Close
  • ג'יפ רנגלר 2012 יקבל מנוע חדש

    בעוד שנה וקצת ג'יפ רנגלר עומד ללכת בעקבות גראנד צ'רוקי החדש, ולקבל את מנוע הV6 החדש של קרייזלר, 3.6 ליטר וקרוב ל300 כ"ס. נקודת התורפה של רנגלר JK תעלם. ובכלל V6 זה הV8 החדש, כך נדמה... (Photographs: יצרן)

    רק לפני שנתיים חברת קרייזלר היתה על סף מוות. מה אנחנו מקשקשים, "על סף"? היא היתה תלויה, פרפרה, הפסיקה לנשום, הדופק נעלם, כבר ראתה את האור בקצה המנהרה... ואז, כמו במערבון ספגטי,חבל התלייה נחתך, והיא צנחה לאדמה - חיה. כל זה לא ממש מרגש אותנו. הרי קרייזלר ייצרה חרא של מכוניות, כמעט בלי יוצא מן הכלל - מלבד היוצא מן הכלל, המותג היחיד שייצר ומייצר מכוניות טובות באופן עקבי, והוא המותג שעל שמו נקרא האתר הזה - Jeep. אז עכשיו אחרי שהפציינטית יציבה ואפילו שוחררה הביתה, תחת השגחה של האומנת האיטלקיה פיאט, הגיע הזמן לחשוב הלאה.Jeep

     

    אחד מאותות החיים המשמעותיים ביותר לגבי העתיד של קרייזלר הוא סדרת המנועים החדשה, הפנטאסטר. הרכב הראשון שיזכה בלב החדש הוא גראנד צ'רוקי 2011 , אחריו כל מיני מכוניות לא חשובות של קרייזלר - וגם דודג' צ'ארגר! וכאמור, בשת 2012, סוף-סוף, רנגלר JK. על מה המהומה? הפנטאסטר (Pentastar, כוכב מחומש - הסמל הקלאסי של דודג') הוא מנוע V6 קומפקטי (60 מעלות בין שורות הצילינדרים), קל משקל (כולו אלומיניום), בעל שני גלי זיזים עיליים ותזמון שסתומים משתנה - בקיצור מנוע מודרני מהשורה הראשונה, שיש בו הרבה (מאד) מהמשותף עם מנועי הבעלים הקודם של קרייזלר - דיימלר-בנץ הגרמנית. הוא יגיע במספר נפחים, משלושה ועד ארבעה ליטרים, ובעתיד גם בגרסאות מוגדשות טורבו. הוא מחליף לא פחות משבעה מנועים שונים, כולם מיושנים ומעפנים במידה כזו או אחרת, המשרתים במכוניות קונצרן קרייזלר, והוא צפוי לככב גם בכמה מכוניות איטלקיות חמות בעתיד - צפו ללאנצ'יות ואלפות עם מנועי V6 אמריקאים תוך שנתיים. אז לפיאט-קרייזלר זה פותר בעיות סבוכות של לוגיסטיקה, מקצץ משמעותית את צריכת הדלק הממוצעת דל התאגיד וטוב באופן כללי לאטמוספירה (נגיד...). אבל מה זה אומר לגבינו בישראל?V6

    מעבר לשמחה הברורה על כך שלרנגלר JK סוף סוף יהיה מנוע אמיתי, יורש ראוי לשש בטור המיתולוגי שאנחנו מכירים כ"מנוע של סופה" (בעסה לבעלי הרנגלרים עד וכולל 2011...), אנחנו מזהים כאן השלכה ארוכת טווח חשובה לגולשי פורום הבונים. מנוע אורכי, קומפקטי, קל משקל, בנפח צנוע יחסית, ועם הספק אמין, מהייצרן, של כשלוש-מאות כוחות סוס - וכשהמשפחה תתפתח לנפח של 4.0 ליטר ומגדש טורבו, גם הרבה יותר. אם גראנדים וצ'רוקי ימשיכו להיות פופלאריים בישראל - ואין סיבה שלא - יהיו לנו תוך כמה שנים לא מעט לבבות כאלו במגרשי הפרוקים. וזה, אולי, מנוע העתיד של הספורט המוטורי בישראל. V6 הולך להיות הV8 החדש - זה הניחוש שלנו, בכל מקרה.

    קריאה נוספת:

    ג'יפ רנגלר JK במבחן שטח

    ג'יפ גראנד צ'רוקי 2011 - בקרוב

    Untitled Document