צפייה בגרסה מלאה : חילוצים בשטח - WhatsApp
מסקנה:
הסט הכי חשוב הוא סט 1/2
Sent from my iPhone using Tapatalk
או שניהם.. כי הקטן יותר מתאים לעבודות יותר עדינות.
או מתאם..
RoyiBaum12
17-02-23, 11:06
מסקנה:
הסט הכי חשוב הוא סט 1/2
Sent from my iPhone using Tapatalkתכלס,כן.
או פשוט שתמיד יהיה עלי מתאם...
הבוקסה המיוחדת לציריה היא חריגה בנוף...וחות ממנה לעולם אין לי שימוש בדרייב 1/2...
אבל גם קניתי את הסט כשהייתי מאוד "צעיר" על הרכב אז כניראה זה למה לא לקחתי 1/2
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
בבית, יש לי עגלה עם הכל, ואכן 3/8 הכי שימושי.
אבל, בערכת הכלים המצומצמת ברכב, למדתי עם השנים שהשילוב הנכון הוא דווקא סט 1/2 (כי שבירות בשטח נוטות להיות דברים כבדים) וסט 1/4 שהוא בסך הכל קופסה קומפקטית בגודל של ספר, לכל העבודות בקבינה, וכולל גם ביטים שמחליפים את כל סוגי המברגים.
142591
RoyiBaum12
17-02-23, 11:39
בבית, יש לי עגלה עם הכל, ואכן 3/8 הכי שימושי.
אבל, בערכת הכלים המצומצמת ברכב, למדתי עם השנים שהשילוב הנכון הוא דווקא סט 1/2 (כי שבירות בשטח נוטות להיות דברים כבדים) וסט 1/4 שהוא בסך הכל קופסה קומפקטית בגודל של ספר, לכל העבודות בקבינה, וכולל גם ביטים שמחליפים את כל סוגי המברגים.
142591מעניין.
מרגיש לי שדווקא לסמוראי 3/8 הוא בול כי אין משהו שידית כוח קטנה לא פותרת שם.
אבל,בעתיד כשתהיה איזו טויוטה אקח את זה לתשומת לבי[emoji41]
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אסף עם הטרופר הצהוב(ממש מגניב דרך אגב!) אני לא סגור על השם משתמש אז סלח לי, שעבר באזור הביא לי את הראצט מהסט שלו והמשיך לדרכו,תסתדר אחרי זה דבר איתי הוא אמר וואלה,מעריך את זה בטירוף אחי.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
asafpeleg
קבוצה של אנשים מדהימים.
את גבע דובר היה צריך לעצור מלעלות על האוטו וליסוע שעתיים כיוון כדי לעזור.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
RoyiBaum12
17-02-23, 12:31
asafpeleg
קבוצה של אנשים מדהימים.
את גבע דובר היה צריך לעצור מלעלות על האוטו וליסוע שעתיים כיוון כדי לעזור.
Sent from my SM-G980F using Tapatalkלגמרי.
מוריד את הכובע ומקווה שיצא לי להחזיר בהזדמנות
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ומקווה שיצא לי להחזיר בהזדמנות
הזדמנויות מייצרים... לא מקווים שיקרו לבד :)
נשלח מהנייד
זה לא נשמע טוב [emoji1751]
לא שחלילה אני מטיל ספק, או בא בטרוניות.
אבל רשמת שיש לך סט חצי בבית.
לא חשבת להתקשר הביתה שיקפיצו לך?
geva dover
17-02-23, 19:36
asafpeleg
קבוצה של אנשים מדהימים.
את גבע דובר היה צריך לעצור מלעלות על האוטו וליסוע שעתיים כיוון כדי לעזור.
Sent from my SM-G980F using Tapatalkשטויות, הכל מאהבה.
כמו שאמרתי בוואטסאפ, נעזרתי בקבוצה בעבר במקרה של כבל מינוס קרוע בדיונה של דקל ובזכות חברי הקבוצה ונדב התותח החזרנו את הסיקס.
בדכ זה היה לוקח לי שעה אבל בדיוק יצאתי מהעבודה בסדום אז היה לוקח לי מעט זמן.
בכל מקרה אני תמיד מחפש הזדמנות לברוח מהבית ולעבוד על הרכבים/ לנהוג בסופה החדשה ולהתרגל אליה.
בלי קשר, אני מאוד מאמין באהבת חינם ועזרה הדדית כי ככה חונכתי
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
GodsFather
04-03-23, 17:55
הגיע תורי לומר תודה לקבוצה ואנשיה
סיפור המעשה -
נסעתי עם המשפחה באיזור השביל הירוק, יער מודיעין, לא רחוק מאיזור התעשיה.
בשל אתר בניה שהתווסף על השביל, חיפשתי דרך מעבר ונקלעתי לשביל גישה שבין שתי מסילות הרכבת.
עד כאן הכל היה בסדר, רק שהשביל היה צר מכדי שאוכל לפרסס בו, צד אחד מסילה, צד שני גדר בטון ועוד מסילה.
המשכתי בשביל למקום שנראה כמו רחבה אך לרוע המזל התברר כי יש מדרגה/בור בצידו הימני. ממקום מושבי לא ניתן היה לראות והרכב נפל לתוכו ונתקע. התנועה הרגישה כאילו הרכב באויר ונוטה ליפול על צידו. כמובן רכב עם אשה וילדים וכלב, לא מאפשר לי לקחת סיכונים מיותרים עצמונית
הודעה קטנה בקבוצה ותוך 15 דקות הגיע אלינו נרי ודקות אחריו גם מתן.
כמה תמונות לקבוצה, קצת הערכת מצב ואבטוח הרכב, והוציאו את האשה והילדים מכלל סכנה.
המשכנו בריתום הרכב וגרירה מאובטחת ותם הטקס.
הכל בקור רוח, תקשורת מלאה בין כולנו וכמובן מקצועיות.
אז תודה ושנתראה בשמחות
142787142788142789142790
Sent from my HD1903 using Tapatalk
סיכום הנפילה לקריסת כביש מעל מעלה עקרבים.
כמו כל תאונה טובה, גם כאן היו טעויות אנושיות מעורבות במחדלים מתמשכים.
אני לא יודע מה יותר מביך, חוסרי הכוננות איתם נכנסתי לצרה, חוסר תשומת הלב כשידעתי שהכביש בעייתי, או זה שהקפצתי אנשים טובים מהבית בגלל זה (ומסתבר אפילו שלא היה צריך).
ארכז מסקנות בסוף למי שעייף מחפירות.
1. אני מטייל הרבה לבד, לכן בד"כ יש לי כננת עם בזנטים,פטיש והלמניה. אחרי מפגש ג'יפולוג, בגלל טעות אחרת, נתלש הכבל מהכננת ומאז אני מתעצל לסדר את זה. הוא זרוק מאחורה ואפשר לסדר בשטח, ברור שזה מגדיל את העבודה בחילוץ ולוקח זמן. בטיול הזה גם לא תכננתי כמעט שטח, אז השארתי רק פטיש ויתדות קצרות, אין בזנטים והלמניה.
2. לא הייתי במעלה עקבים הרבה מאוד זמן, אף פעם לא נהגתי בו. שמעתי על מצב הכביש, אבל לא טרחתי להבין איפה בדיוק הסכנות ואיך הן נראות. בדיעבד, מאוד חשוב להזהר שם גם מקריסות שעומדות לקרות ולא רק בורות קיימים.
שימו לב גם שהמיקום הוא בכלל לפני הצומת של תחילת הירידה. בתמונות חמש ושלוש רואים את השלטים בצומת.
3. היית ב"מצב כביש" שאנן ודיברתי עם ביתי על הנוף תוך כדי נהיגה.
4. צד הכביש אליו נסעתי קרוב מדי קרס, האוטו משך ימינה ואני בלמתי בפתאומיות. גם עכשיו אני לא בטוח מה עדיף, אבל אם הייתי יותר מרוכז אולי הייתי יכול במהלך יותר עדין להתקדם למיקום עדיף בשוליים.
4. בשלב הראשון הגלגל האחורי ימני (תמונה מספר אחת) שקוע מול קיר של כביש. רוב הרכב עוד על הכביש והגלגל הקדמי ימני כמעט בגובה הכביש.
5. הוצאתי את ביתי למקום בטוח (רואים אותה בתמונה מספר שלוש) ונתתי לה קשר. בשלב הזה, הייתי צריך לשבת איתה רגע לשתות משהו ולהרגע. זה לא קרה.
6. בניתוח פזיז החלטתי שאני יכול לחזור קצת אחורה כדי לטפס ימינה ולצאת מהמשך התעלה. מה שהביא אותי למצב שבתמונות שתיים ושלוש. הגלגל האחורי ירד והתחפר עוד,הגלגל הקדמי ירד לגמרי מהכביש והתחפר גם הוא.
בדיעבד, הייתי מנסה לפרק את חלק הכביש שחסם את גלגל האחורי והיה די פריך. אולי גם משפר את התשתית מתחת לגלגל הקדמי כשעוד היה גבוה.
7. בשלב הזה כבר הייתי בקצת שיפוע צד. לא קרוב למסוכן, אבל בנסיונות נוספים כשהרכב על הביצה הוא התנדנד כהוגן וזה הדאיג אותי. לכן פסלתי את הרעיון להרים עם ג'ק וליפול קדימה. בעיקר כשאני עוד לבד.
בתמונה ארבע רואים כמה ירדתי מהכביש בנסיון ואת הסימנים על הכביש, מההחלקה וחיכוך בית הדיפרנציאל.
8. ירדתי מהכביש בערך ב11:20, שעה אחר כך חולצתי. במשך הזמן הזה, גם טיפסתי פעמיים למקום עם קליטה כדי לבקש משיכה בקבוצה ולעדכן על המצב. בין לבין גם עברה קבוצת רוכבי אופניים, ביקשתי מהם שיבדקו אם יש מי שיכול לבוא מהחניון של מישור ימין, ראיתי שם רכבי שטח.
9. בשתים עשרה בערך הגיע רנגלר עם שני בדואים, הם פגשו את רוכבי האופניים בדרך לאורון ושמעו שאני שם. אחרי קצת דיון ונסיון שלהם לשכנע אותי לתת להם להוציא בנהיגה, הם משכו אותי קדימה והחוצה. את הרצועה שחיברתי מראש לצד הימני הקדמי שלי, הם תלו על וו הגרירה בצד השמאלי של הג'יפ.
בתמונה חמש צילמתי את הקריסה הטריה אחרי שיצאתי.
מסקנות:
- כשנוסעים במקום מרוחק צריך להכנס לאווירה. אין דבר כזה חצי שטח.
- המשפט הג'יפולוגי שמציע להתחיל עם קפה במצב כזה מוכיח את עצמו. עד סוף הקפה אולי לא הייתי מקפיץ את הקבוצה. אולי גם הייתי חושב יותר טוב על נסיון היציאה שכשל.
- מאותה סיבה, לא לזלזל בציוד הקבוע שעל הרכב. גם בטיול "קל"/"פשוט".
- לא לזלזל גם בהכנה לפני נסיון היציאה, איפה שצריך לחפור או לדחוף אבנים/קרשים חזקים.
* ספציפית במעלה עקרבים, צריך להזהר גם מבורות שעומדים להפתח, לא רק מאלה שכבר רואים.
וחשוב לא פחות,
גם בימים כאלו כשהרבה מאיתנו מרגישים נטולי תקווה. יש עוד המון אנשים טובים עם רצון טוב, פה בפורום, בקבוצת החילוץ וגם שפוגשים בשטח.
המון המון המון תודה על כל העבודה של רכזי הקבוצה. תודה לכל מי שיעץ בקבוצה. תודה למי שהציעו להגיע (גבע!).
ובעיקר ליואב שהיה כבר כמעט שם כשהתקשרתי לחזל"ש.
142993 142992142991142990142989
- המשפט הג'יפולוגי שמציע להתחיל עם קפה במצב כזה מוכיח את עצמו. עד סוף הקפה אולי לא הייתי מקפיץ את הקבוצה. אולי גם הייתי חושב יותר טוב על נסיון היציאה שכשל.
זאת ועוד...
אתה יודע הכי טוב מה מצבך. נסיון של המומחים ליעץ מרחוק עלול להתגלות כטעות יקרה ומסוכנת.
מחיר הטעות של קריאה לעזרה "מיותרת" עדיף אלפי מונים על מחיר הטעות של פעולה פזיזה כי "לא נעים". זה עלול להסתיים בנזק לרכוש במקרה הפחות חמור....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
ehudzeelim
27-03-23, 10:07
בשרשור על מעלה עקרבים כתבתי על הדרדרות מצב הכביש בזמן האחרון והזהרתי בדיוק מהמקרים האלה.
לא כולם הסכימו איתי.
ממליץ לא לזלזל במצב הכביש. דווקא בגלל שזה לא מעלה זיק, השאננות גדולה והאספלט החלק והנעים מטעים ומסוכנים.
טוב שהמקרה הזה נגמר באופן הזה
ורק בריאות לכולם [emoji120]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מהתמונות נראה על פניו שניתן היה להתקדם קדימה, לרדת לתעלה ולאזן את הרכב.
הגה חזק ימינה לתוך השיפוע כדי למתן שיפוע.
ואז, כשהרכב מאוזן, לבנות, ולצאת בנסיעה החוצה.
geva dover
27-03-23, 10:51
המשפט שלהתחיל בקפה שאין סכנת התהפכות הוא משפט נכון ומדוייק.
האחווה של חברי הפורום מדהים, קבוצה מדהימה, אני תמיד פה לעזור בדרום.
כרגע עם פרייבט ומקווה עד אחרי פסח להחזיר את הסופה לכשירות( עיכובים של אמאזון וכד).
שמח שנגמר בנזק מינימלי ושיש חברי קבוצה שפה לשתף מהידע שלהם.
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
RoyiBaum12
27-03-23, 22:40
המשפט שלהתחיל בקפה שאין סכנת התהפכות הוא משפט נכון ומדוייק.
האחווה של חברי הפורום מדהים, קבוצה מדהימה, אני תמיד פה לעזור בדרום.
כרגע עם פרייבט ומקווה עד אחרי פסח להחזיר את הסופה לכשירות( עיכובים של אמאזון וכד).
שמח שנגמר בנזק מינימלי ושיש חברי קבוצה שפה לשתף מהידע שלהם.
Sent from my SM-G988B using Tapatalkככ מסכים לגבי ההתחלה.
חוויתי על בשרי וזה כבר נותן לך 30% הצלחה ורוגע נפשי.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אז הגיע תורי להתכבד בגיבוי הקבוצה המופלאה הזו...
פסח. בתכנון שלושה ימים במדבר. מתחיל לבד ובהמשך, נפגש עם חברים.
בחמישי, מכביש 40 מערבה בנקרות עד בארות עודד ואז בערוד עד הפניה לכוון נחל צייה ולינה באיזור הר קירטון.
באזור בארות עודד, תוך כדי נסיעה, שמים לב שאין חשמל באוטו. לא חלונות, לא לוח שעונים. שום חיווי או תצוגה.
עוצר ומהר מרים מכסה מנוע חושש למצוא צמות חשמל שרופות. אבל במבט זריז הכל נראה תקין.
מגלה ששכחתי להביא אבומטר שנמצע קבוע ברכב בד"כ.
אחרי פריסת רשת צל ואוכל לילדים מוצא נורת ביקורת ומתחיל לבדוק.
143123
הכל נראה תקין. אני מוצא פיוז ראשי של 60 אמפר מנותק/שרוף.
143126
מנסה לעקוף אותו ומגלה שאכן הכל חוזר לעבוד.
אחרי שאני מצליח לייצר גישור שנראה לי ייציב ועמיד מספיק לטלטלות הדרך אני מניע ומחכה. המתח יציב, אין נפילת מתח שיכולה להצביע על קצר. הגישור וסביבתו לא מתחממים, הכל נראה תקין.
143124
אני רוצה להאמין שהפיוז בן השלושים פשוט הגיע לוסף חיו המועילים.
אני באמצע המסלול של היום ומחליט להמשיך ולא לחזור אחורה ובסוף היום או בבוקר לבדוק שוב ולקבל החלטה עם להמשיך בטיול או לעלות על הכביש והביתה.
ממשיכים בנחל תוך ערנות לריח שרוף.:p
כ 2-3 ק"מ לפני הפניה שמאלה לכוון הר קירטון הרכב נותן איזה חירחור ומדומם. נדמה לי שאני רואה עשן...
מנתק מהר סוויץ ופותח בזריזות מכסה מנוע. כל בית הפיוזים מעשן קצת. אני מעיף את הגישור שעשיתי.
שוב עושה בדיקות וגישורים כדי להבין מה עובד ומה לא.
הפעם כבר אין ניצוץ. אני לא מצליח להבין איפה הקצר. כנראה מתחת לקופסת הפיוזים אבל אחרי שאני מפרק 2 ברגים שתופסים אתה לבודי אני מבין שאין דרך להגיע לחלק התחתון שלה בלי להתחיל לפרק צמות חשמל בנות יותר משלושים שנה.
השמש שוקעת, אני בהרכב משפחתי ואני מבין שאני לא יוצא מהשטח בכוחות עצמי.
אני לוקח בקבוק מים, קשר, טלפון ומצרף את הבן הגדול (10) ויוצא לחפש קליטה. צועד מזרחה מחפש לעלות גם בגובה.
ההליכה טובה למחשבות ואני מבין שהדבר הכי נכון לעשות זה לפתוח קריאה בקבוצה. אחרי שאני מוצא קליטה רעועה שבאה והולכת, זה מה שאני עושה.
במצב תודעתי של חרום ודריכות בקליטה סלולרית מקוטעת, לראות את המנגנון הזה של הקבוצה מתעורר... את התגובות של אנשים זרים מתחילות לזרום...
זה פרייסלס! מרגש בטרוף.
אחרי שאיתי המלאך הודיע שהוא יוצא לדרך ירדנו מההר וחזרנו לרכב עם הבנות.
אחרי שעדכנתי את אישתי וראיתי שרמת המורל תקינה (יחסית), ארגנו ארוחה קלה לילדים ואני יצאתי שוב לנקודת הקליטה הגבוהה אחרי שהדלקתי תאורת מחנה כדי שאראה לאן לחזור ואיתי יראה לאן להגיע.
כשאיתי הגיע הייתי כבר מוכן עם רצועה מחוברת לפגוש. אחרי שהעברנו קצת ציוד כבד מהרכב שלי אל הטנדר שלו, נרתמנו ויצאנו לדרך.
נחל ערוד, בחושך, בלי אורות, בלי הגה כח ובלי בלמים, בגרירה. לא נעים בכלל. מי שלא עבר משהו דומה לא מבין בכלל. מזל שהיה ירח מלא.
הרצועה הקינטית של אישטח תיפקדה בצורה מדהימה. מרככת את המכות ביעילות.
הרכב ספג לא מעט פיצוצים מסלעים שלא הצלחתי לפספס אבל עמד בגבורה בעינוי. (גם המשפחה שלי:))
אחרי כשעתיים איתי הנחית אותי בשולי כביש הגישה של "רפאל מערב" כ100 מטר מכביש 40.
נפרדנו בלחיצות ידים ותודות מרובות.
ושוב, תודה ענקית איתי! תבורך.
בשלב הזה הילדים קיבלו סוף סוף את מה שהם חיכו לו: אוהל, מדורה, סטייקים ומרשמלו על האש.
אני הייתי עסוק בתיאומים לטרמפ למשפחה וגרר לבוקר.
תודה גדולה מאוד לכל מי שיצר קשר בשלב הזה, התעניין והציע לעזור.
ביום שישי ב10 המשפחה עלתה על רכב לכוון הבית.
קצת לפני 11 גרר זוהר העמיס את הנבלה.
בצהריים היינו בבית.
143125
ושוב, גאה ושמח להיות חלק מהקבוצה הזאת. ההירתמות האבסולוטית הזאת מצליחה לרגש גם זאב בודד ציניקן שכמותי.
אתם כולכם אנשים מדהימים.
זה מדהים כל פעם מחדש, איך קבוצת אנשים, שבחלק מהמקרים לא מכירה אישית, מתגייסת, לעיתים באמצע הלילה כדי לחלץ אחרים.
יש כאן אוסף מדהים של אנשים שמזכיר לנו למה צריך להלחם על המדינה שלנו.
הפעם זה היה איתי.
מזכיר שיואב הוא שם קבוע ברשימת האנשים שכמעט בכל אירוע, עולה על הרכב כדי לסייע לאחרים. בפעם האחרונה, רק לפני שבוע.
כבוד למחלץ ולמחולץ וגם לבועז ששוב ניהל בשקט וביעילות אופייניים.
לביא
[emoji1434][emoji1434][emoji1434]
Sent from my iPhone using Tapatalk
הסיפור מהצד שלי
חזרתי עם המשפחה לדירה במצפה אחרי טיול בקניון ורדית
ראיתי את ההודעה באזור 1800 לפני ארוחת ערב
אחרי שהבנתי שאני הכי קרוב לא היתה יותר מידי התלבטות אם לצאת לכיוון
אבא שלי והבן שלי הצטרפו ויצאנו דרומה
בדיעבד, לא קראתי לעומק את כל ההמלצות איך ליסוע הכי נכון לנקודת החילוץ
פנינו מערבה בכביש של רפאל וירדנו לערוד בדרך שהיכרתי
כמעט שעה נסיעה במעלה הערוד בדימדומים ולתוך החושך שבדרך אנחנו מסתכלים על נקודות שאולי יהיו בעיתיות בחזור
ב 20:00 פגשנו את יואב והמשפחה והתחלנו גרירה
מהצד שלי הגרירה עברה ללא קשיים מיוחדים
אבל אצלי האורות עבדו וגם הברקסים...
שמח שיכולתי לעזור, מבחינתי חוויה חיובית
מסקנה אחת שלקחתי מהחילוץ היא לעצור ולקרוא מפה בסבלנות למרות החיפזון לצאת
אם הייתי קורא לעומק את ההודעות שנשלחו בקבוצה כנראה שהייתי מצליח להגיע מוקדם יותר ובקלות ליואב וגם החוצה
חג שמח לכולם
boaz avrahami
16-04-23, 23:00
טוב, אז הגיע גם תורי סופסוף…
בשישי עוד טיילתי בצפון הערבה ובשבת קבענו להיפגש ארז לביא ואני ליד פארן במאגר עשת, קפה ומשם למסלול רכס מנוחה, הארמון, ציחור ופארן.
מסלול לא ארוך, בלי דרמות ושנספיק מהר הביתה. צריך לשמור על המדינה בערב.
אחרי עצירה בארמון, ביציאה חזרה לשביל הראשי ההגה נהיה כבד מאוד בתוך הדשדש.
לרגע חשבתי שמוט השפור נשבר וכל גלגל פוזל לכיוון אחר. מייד אחכ המזגן נחלש ומיד הבנתי שאין רצועה.
מכבה מנוע ופותח מכסה מנוע ומגלה שהפולי משאבת הגה ( הכול חדש מאמזון בן פחות מ 500 קמ) התפורר. נשאר ממנו רק החישוק.
מה אגיד , הרגשה נוראית לקלקל ללביא וארז את הטיול ולהפוך לנטל שצריך לגרור אותו לכביש וצריך לנסות למצוא פתרון חילוץ לחזור על הגלגלים. ממש לא בא לי למסור את הרכב לחסדי הגרריסט.
מוציא רצועת גרירה אלסטית ומתחבר לארז לגרירה החוצה.
לביא לוקח על עצמו לטפל בלוגיסטיקה- פרסום הודעה בקבוצת החילוץ של ג׳יפולוג וחיפוש פתרונות.
מתחילים גרירה, מנוע כבוי. הגה כבד, הברקסים חלשים. שעה פלוס מתוחות עד הכביש.
רוב הדרך אין קליטה סלולרית והמלחמה להיגרר לא מאפשרת לי להציץ בטלפון עד שיצאנו מהשטח והתמקמנו קרוב לכביש. דרור ודורון מציעים עזרה ועל כך תודתי.
מוטי שואל אם יש לי בבית משאבה ומתנדב להביא אותה דרומה.
מתקשר למוטי ובודק אם הוא מבין מה הוא לוקח על עצמו.
בחור כארז ונותן הרגשה נפלאה שיש על מי לסמוך. אדיר!
ארז מתנדב להישאר איתי לארח חברה ולתת גיבוי וביטחון. לביא ומשפחתו משאירים לנו פינוקים ועולים צפונה.
מוטי התותח מתקתק עניינים ותוך כמה שעות הוא והמשאבה אצלנו ואפילו יש עדיין אור.
מתחילים להרכיב.
המשאבה הישנה כבר מפורקת.
תוך כדי המאבק לדחוף את הידים למקום הצפוף מוטי שם לב שהפולי לא באותו הקו.
נזכרתי שחלצתי את הפולי חצי הדרך והוא נתקע ועזבתי אותו ככה.
שויין, אז במקום החלפה פשוטה לקח לנו כשעה פלוס של נסיונות שלא הצליחו במיוחד להחזיר את הפולי למקומו.
הרמנו ידיים עם סטיה של פס אחד מהרצועה.
מהמרים שזה יעבוד.
מרכיבים ומניעים לא לפני שאני מזהיר את כולם לא לעמוד בקו הרצועה.
מפה לשם אחרי כמה דקות הפס העודף נחתך. היד שלי על בית המצערת חוטפת הצלפה וארז שעמד בצד חטף הצלפה באוזן. ( ברוך השם לא בעין ובלי פצעים).
כשאנחנו בוחנים מה נשאר מהרצועה אנחנו טיפה מרוצים. זה חסך לנו הרבה עבודה לגלף ממנה פס עם יפנית.
הרכבנו אותה מחדש כשהיא צרה יותר אבל לפחות עכשיו בקו אחד.
מניעים ומסתכלים בחוסר אמונה אבל נראה שזה בסדר.
אורזים ומתחילים תנועה צפונה בזהירות בערך ב 8 וחצי. כשעתים מהרגע שמוטי הגיע. ארז ומוטי מפגינים מסירות מחממת לב ומלווים אותנו בסבלנות ומסירות אעפ שהמהירות לא עוברת 80-100 קמש.
מה אגיד לכם, לא האמנתי אבל אחרי כמה שעות הגענו בנסיעה הביתה.
סיום די מפתיע ביחס להערכות שלי איך היום הזה יגמר.
תודות גדולות לכל מי שתרם עצות והציע עזרה.
תודות ענקיות גם ללביא ולארז על הסיוע בשטח ארגון החילוץ וכל השעות והביטחון והגיבוי שנתנו. אין כמוכם.
תודה עצומה למוטי גרוס.
כל מה שאומר רק יגמד את מעשיו.
אין אנשים כאלו. תאמינו לי.
הבנאדם הסתער על המשימה ושרף עבורי חצי יממה לא קלה ובסוף גם תרם תרומה טכנית מכרעת לכך שהעסק עבד בהצלחה עד הבית.
חברים יקרים, אישתי ואני אסירי תודות.
התחושה הזו שיש מי שאכפת לו ממך ומוכן להשקיע רבות בשביל שנגיע הביתה גם בסוף העולם היא תחושה מופלאה.
כל פעם מחדש הקבוצה הזו מוכיחה לנו שהיא מורכבת מאנשים נדירים. אולי הטובים בארץ.
אז המון תודה שוב לכולם ואינשאללה שלא נזדקק לחילוץ.
תודה
אולגה ובועז
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
קודם כל בכיף, אני אסביר את הצד שלי:
חזרנו בשישי בחצות מ5 ימים ברודוס עם הילדים, רודוס הוא מקום של קיץ וכולכם הבנתם שזה לא קיץ עכשיו ולכן היה קשה, קשה עם הילדים וקשה בכלל, אבל ידענו את זה מראש.
כל השהות ברודוס אני מקבל דיווחים על השטפונות, על המדבר הרטוב ואשתי אומרת לי: נו... ואתה כאן בשמש(היה אחלה מזג אויר! ) כשבישראל יש שטפונות והנגב משנה את צורתו.
אז לקחתי את ההזדמנות והפכתי לימון ללימונדה, יאללה road trip! בשקט שלי, באוטו שלי(ה5008 לא הדיסקו) , עם המוזיקה שלי ולפעמים גם בלי וסתם חלון פתוח ואמרתי יאלללה. מה שיהיה יהיה, זרקתי את הילדים אצל סבתא ונסעתי לפרוץ את המחסן של בועז לקחת משאבה ו... השאר בועז כתב.
אני נהנתי.
תמונות שבועז לא צירף (ניסיון ללחוץ את הפולי פנימה לכיוון המשאבה עם כל מיני ברגים שמצאנו, הפולי השבור)
תודה לאייל שהציע להרכיב את החגורה עם פס אחד פחות אבל בצורה ישרה!
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230416/03c84bdd6f91732fadb7defa53466004.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230416/a34ff62f6188d806ecb22b3b264767f5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230416/b7815e62dbb88e72256910ce14a4ec33.jpg
מה אומר מוטי…הבאת את המושג של
״להתאבד על המשימה״ לרמה אחרת.
ארז - אין עליך. שוב - התנצלות של כל המשפחה.
בועז - מגיע לך בעוון ניהול כל החילוצים במקצועיות ושלווה וגם בעבור עזרה אינסופית לחברי הפורום.
אולגה - זכית. גם אתה בועז
אם יורשה לי להוסיף:
בועז עוזר לקהילה כבר שנים רבות הן בניהול קבוצת החילוצים והן בתחום יבוא החלפים, והוא מהראויים ביותר בעיני לקבל בחזרה חיבוק חם מהקהילה [emoji846]
תודה למוטי שהיה שליח הציבור הנאמן למסור את החיבוק בשם כולנו [emoji847]
אין מילים לתאר את האנשים הטובים שנימצאים כאן. שאפו ענק.
אם יורשה לי להוסיף:
בועז עוזר לקהילה כבר שנים רבות הן בניהול קבוצת החילוצים והן בתחום יבוא החלפים, והוא מהראויים ביותר בעיני לקבל בחזרה חיבוק חם מהקהילה [emoji846]
תודה למוטי שהיה שליח הציבור הנאמן למסור את החיבוק בשם כולנו [emoji847]
לחלוטין! כיף לקרוא את הסיפור.
JohnnyEnglish
13-05-23, 16:21
שלום,
מישהו פנוי עם מברגת אימפקט בכפר סבא?
אני תקוע עם פנצ'ר בפרייבט שהגוזונים שלו סגורים יותר מידי.
כבר גזרתי שתי מפתחות גלגלים.
תודה מראש,
יונתן ויזר 0524753541
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
boaz avrahami
13-05-23, 16:35
מברגת אימפקט הרבה פחות חזקה ממפתח גלגלים. אתה צריך מפתח אימפקט וזה כבר יותר נדיר
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ehudzeelim
13-05-23, 16:38
סט בוקסות חצי או 3/4 טוב עם מאריך/ידית כוח גם יעשה את העבודה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
JohnnyEnglish
13-05-23, 16:45
יש לי סט בוקסות, אנסה למצוא מאריך מאולתר באיזה פינת גזם.
בנתיים כפר סבא מתגלה כנקייה מידי .
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
ehudzeelim
13-05-23, 17:09
אם אין מאריך, גם ג'ק הרכב יכול לעזור, על ידי הרמת ידית הבוקסה עם הג'ק בכיוון פתיחה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מכות עם אבן על ידית כוח עובדות יותר טוב מידית ארוכה שתגזור את הברגים.
אסף.
JohnnyEnglish
13-05-23, 18:14
תודה לשמעון המלאך ולבנו המתוק שיצאו במיוחד לעזור לי עם קומפרסור וקולה צוננת.
גם בפנצ'ריה הסמוכה לא הצליח לפתוח תחילה עם פטיש אויר ולבסוף השתמש במפתח גלגלים עם ידית ארוכה במיוחד.
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
תעבור על האומים בשאר הגלגלים, יתכן והם מהודקים מידי כמו הגלגל שהתפנצ׳ר.
בדוק את הכריכות של הגוז׳ונים לבדוק האם נמתחו מהידוק יתר
בברכה,טושי
הי,
היום נסעתי לעבודה בקיבוץ נחשון מועמס מלא + נגרר עם ציוד לינה. נכנסתי לתדלק בכביש 6 ולאחר התדלוק האוטו מת, בלי מצבר ואני לא מבין דבר בחשמל. ווטסאפ לקבוצת החילוץ...... וים של עצות טובות. בסוף מה שעבד זה כבל התנעה מחובר ל+ והמינוס מחובר לבודי וכל זה מחובר למצבר הנפלא בדיפנדר של ~ASSAF...
תודה רבה וגדולה לאסף ולכל המשיבים
נסעתי הביתה מבלי לדומם, ומחר מצבר חדש.
ושוב תודה לכולם.
אחרי שתחליף מצבר, תבדוק גם מה מצב הטעינה.
תתחדש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מניח שעם מצבר מת,
אם לא היתה טעינה,
הוא לא היה מגיע הביתה.
וטיפ שחוזר המון ויחזור בעתיד כל אימת שנצטרך.
כשהמצבר גמור, קשהעד בלתי אפשרי להניע את הרכב כל עוד המצבר השתיין מחובר.
ניתוק המינוס הנעה כאשר המינוס התורם מחובר לבודי, וחיבור חזרה של קוטב המינוס המנותק טרם ניתוק התורם,
מאפשרת הנעה גם עם בוסטר שאינו גיבור במיוחד או כל רכב תורם.
עם זאת,
לפי ההתכתבויות בקבוצה, אני חייב לציין שהיו כמה דברים שסומן עליהם V, בתהליך האבחון, שאינני בטוח שאותו V , היה מוצק.
למשל,
איכות חיבור הקטבים שבועז ציין. לא תמיד משחק קל עם היד נותן את התשובה. לעתים הבעיה היא בין נעל הקוטב לבין הכבל היצא ממנה, לעתים בין הנעל לבין הקוטב עצמו, וכו...
ehudzeelim
21-07-23, 12:58
מניח שעם מצבר מת,
אם לא היתה טעינה,
הוא לא היה מגיע הביתה.
באיזה רכב? אם מדובר בדיזל "פרימיטיווי" ייסע גם בלי מצבר ובלי טעינה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הפעם מדובר על דיסקו 94 בנזין
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ehudzeelim
21-07-23, 13:22
הייתי צריך לנחש בקטע של: "נכנסתי לתדלק..."[emoji28]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שבוע טוב.
אתמול והיום אירעו שני מקרים בהם נפתחה בקשת חילוץ עבור מי שאינם חברים בקבוצת החילוץ.
מזכיר שבקשה כזו אפשרית רק עבור בן משפחה מקרבה ראשונה.
אתם ודאי מנחשים שאין לנו רצון וכוח להיות שוטרים.
כשאתם פותחים קריאה שלא עומדת בכללים, אתם מפריעים לחינם ל 390 חברי הקבוצה שאצל רובם זו אחת הקבוצות הבודדות שאינן מושתקות.
נא המשיכו לנהוג לפי כללי הקבוצה ותודה למוטי שחילץ את ליאור כמעט לפני שליאור הספיק לשקוע....
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
הכוכב הכחול
18-08-24, 15:06
קודם כל המון המון תודה ללביא ואבירם שיצאו באמצע הלילה שעה לכל כיוון לעזור ולחלץ דסטר בשפצ ודימקס שקוע בחולות
אתם אלופים, תודה רבה!
ולסיפור
השעה 21:30, ארוחת ערב והטלפון מצלצל
חבר מתקשר ואומר
"אנחנו תקועים מ18:00.
דסטר בשיפוע צד וכל ניסיון חילוץ רק מחמיר את התוצאה,
היה פה חבר עם פג'רו שלא הצליח לעזור ופרש בחזרה הביתה"
- איפה אתם?
"בזיקים"
-מתארגן ויוצא לכיוונכם מהמדבר (רק שעה וחצי לכל כיוון)
בראש חשבתי לעצמי בקטנה
לא צריך אפילו לקרוא לתגבורת,
שם כבר יש לנדקרוזר ואני בדרך עם הדימקס.
חצי שעה ואנחנו בחוץ :)
-שימו מים לקפה הכל יהיה בסדר.
פוגש את הלנדה בכניסה לזיקים, מורידים אויר ונכנסים לשטח
הדימקס ירד לאזור 12-15PSI
מגיעים לנקודה ורק אז אני רואה את הדסטר בשפ"צ
147329
147340
147341
לא נראה נורא כל כך,
נמקם את הדימקס לגרירה ואת הלנדה כדי לשמור שלא יתהפך הצידה לשפצ
רבע שעה שעה ויצאנו מפה, לא צריך אפילו להכין קפה
היידה לדרך.
פה הסיפור מתחיל להסתבך
הדימקס שוקע כל מטר והלנדה מחלץ עם הכננת
מנסה שוב פעם להתמקם ושוב פעם שוקע
שוב פעם מחולץ ושוב פעם שוקע
ככה קרוב ל3 שעות בערך ובנתיים לחץ האויר כבר ירד לאזור 8PSI
(עדיין לא עזר, מאכזב מאוד)
147330
147331
147332
השעה כבר 01:00 ולא רואים איך מתחלצים משם
עדיין לא הגענו בכלל לדסטר רק חילוץ של הדימקס כל רגע
בהברקה של רגע נזכר שיש את הקבוצת חילוץ,
אבל השעה 01:00 לא מתאים להפריע לכל הקבוצה
מכינים קפה וחושבים על הנושא.
כן לא כן לא, יאללה שיהיה ננסה את מזלנו,
שולח הודעה בקבוצת חילוץ ומקווה לטוב.
תוך רגע בועז עולה מולי מוודא את הפרטים ופותח קבוצת חילוץ יעודית
עוברים עוד 2 רגעים ולביא ואבירם מעדכנים שהם יוצאים לכיוון
מלכים!! תודה רבה לכם
- איזה כיף של משפחת ג'יפולוג
ממשיכים,
מנסים להזיז את הדימקס שוב פעם וכן שוב פעם שוקע - סאמאמק!
בשלב הזה גם הכננת של הלנדה הפסיקה לעבוד
חלאס ניסיונות נכין קפה.
הקפה מוכן לוגמים אותו
ומקבל עדכון שלביא ואבירם בנקודת הכניסה לזיקים
מכוונים אותם ומעדכנים שצריך להוריד אויר. והרבה
147333
(לביא מתמקם ומוריד אויר)
מגיעים לכלה ובוחנים אפשרויות,
147335
לביא מתמקם על גבעה ופותח כננת
147334
במקביל שאר השותפים מחזיקים את הרכב שלא יתהפך על הצד
147336
147337
הדסטר חולץ ברגע,
אושר :)
השעה קרוב ל 04:00
מתחילים תנועה יציאה מהשטח
לביא ראשון
לנדה
דסטר
דימקס ואבירם
בשלב הזה מערכת ה4X4 של הדסטר מתחממת והוא שוב פעם נתקע
היידה עוד חילוץ
147338
הדימקס מצליח קצת ושוקע שוב פעם
הלנדה מצליח :)
04:30 יצאנו מהשטח
בלי קומפרסור עלי
(התכנון המקורי היה להיות שם חצי שעה ולחזור לארוחת ערב)
ובלי אויר בצמיגים,
לביא שוב פעם נחלץ לעזרתנו
וניפח אותנו
147339
לסיכום הייתה חוויה
וגם הדרך חזרה הביתה עם הזריחה
הפקת לקחים-
1. להוריד אויר בדיונות. להוריד עוד. ועוד. ועוד.
לא מספיק, להוריד עוד אויר.
הצמיג עדיין על הג'אנט? לא הורדת מספיק אויר.
2. לא לשכוח קומפרסור בבית
3.והכי חשוב, למקרה שהמצב מסתבך להתקשר למשפחת ג'יפולוג
אז שוב המון המון תודה ללביא ואבירם שעזבו הכל באמצע הלילה ויצאו לשעה נסיעה לכל כיוון
רק כדי לחלץ
וכל זה עם חיוך ואוירה טובה
איזה כיף של משפחה
תודה תודה תודה
*גילוי נאות/תירוץ
פעם אחרונה שנסעתי בדיונות היה עם סמוראי ובערך בזמן שיצא החוק של ה100 מטר
מאז תחום המחייה של הוא מדבר וסלעים
מגניב, כל הכבוד!
שאלה טכנית, מה ההבדל בין הדימקס שלך להיילקס של לביא בתנועה בחול?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הכוכב הכחול
18-08-24, 15:17
מגניב, כל הכבוד!
שאלה טכנית, מה ההבדל בין הדימקס שלך להיילקס של לביא בתנועה בחול?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כנראה שלחץ אויר
אני עם צמיג Falken 50/50
לביא עם BF 50/50 (פרופיל טיפה יותר אגרסיבי)
בסוף כשהייתי על הג'אנט ללא אויר כלל
הדימקס כן שייט על החולות, בערך
אפשרות נוספת - נפח מנוע, הדימקס 1900 ההיילקס?
geva dover
18-08-24, 15:44
היילקס זה תלוי בשנתון.
יש 2400
יש 2800 ( החדשים)
יש 3000
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
הכוכב הכחול
18-08-24, 16:00
היילקס זה תלוי בשנתון.
יש 2400
יש 2800 ( החדשים)
יש 3000
Sent from my SM-G988B using Tapatalkבקטנה, רק 900 סמ"ק הפרש
היה תענוג להכיר דניאל.
ההיילקס שלי עם מנוע 2.8.
מכיוון שנסעתי ב low, לא נראה לי שזה מאוד משפיע.
מה שכן, החול הוא חול חולירע של סוף הקיץ.
שקעתי כשהורדתי ל 20psi.
ב 10psi הוא הסכים ליסוע.
המשקל בחול גם הוא מאוד משפיע. האוטו שלי עמוס מאוד. היה הבדל מאוד גדול בהתנהלות של הפראדו הקצר והריק לעומת זו של ההיילקס.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
תגיד, החילוץ לא היה בתוך השמורה?
האמת,
בדיעבד הייתי לא יותר מדי רחוק מכם, ועם כמה האמרים ודיפנדרים בארסנל....
תגיד, החילוץ לא היה בתוך השמורה?
האמת,
בדיעבד הייתי לא יותר מדי רחוק מכם, ועם כמה האמרים ודיפנדרים בארסנל....צודק.
שמתי לב כשהיינו בדרך החוצה.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
הכוכב הכחול
19-08-24, 14:51
תגיד, החילוץ לא היה בתוך השמורה?
האמת,
בדיעבד הייתי לא יותר מדי רחוק מכם, ועם כמה האמרים ודיפנדרים בארסנל....כשנקראתי לחילוץ לא בדקתי,
חבר בצרה אני מגיע לעזור. אין פה ספק.
כן בדקתי ושאלתי אותם לוודא שהמיקום יותר מ100 מטר מקו המים.
בדיעבד אתה צודק
לא שמתי לב ולא חשבתי על זה באותו הרגע
במסגרת התחקיר - חילוץ בשמורה - הטלפון הראשון הוא לפקח. כן, שייתן לחבר דו"ח אבל גם יעזור בדרכי הכניסה והיציאה וגם ייתן רק לחבר דו"ח ולא לכל המחלצים. ..
אסף.
מעלה פה תיאור של החילוץ במעלה פארן, כולל תובנות.
קודם כל תודה ענקית על ההתגייסות המהירה של חברי הקבוצה, העצות המועילות והתמיכה המורלית (בועז, עמיתי ועוד), והכי חשוב הנכונות האמיתית לצאת לדרך הארוכה (נדב, אמוץ, אומי) - קבוצה מדהימה!
אתחיל ואומר שכל מה שקרה הוא באשמתי. מסתבר שגם בגיל 58 ועם עשרות שנות נסיון בשטח, אפשר לעשות שטויות ויש מה ללמוד.
שלושה רכבים (אני בדיסקו 4, פאג'רו BK ורנגלר JK קצר גיבור) יוצאים מחניון הלילה פארן ציחור צפונה. בהמשך נזעיק חבר נוסף עם לנדקרוזר, שכבר היה בדרך הביתה. אין כננת בקבוצה.
אני מוביל אלא שאני יושב מאחור.
במושב הנוסע נמצא הבן שלי, נהג שטח מנוסה למדי, ועל ההגה החברה שלו: חובבת נהיגה אבל זו לה התנסות שטח ראשונה בהחלט. מדובר באנשים בני 28-30 והרחבתי ביטוח לכל נהג לכבוד הטיול. הרעיון היה לתת לה לנהוג עד שנתקרב לוורדית.
הארוע קרה במעלה פארן בנקודה הזו http://off-road.io/mapitem/5571551498338304 עליה כתוב באופרואד "דורש נסיעה איטית ורגועה כדי לא לעוף שמאלה".
את זה אני יודע בדיעבד. איכשהו חרגתי ממנהגי ולא קראתי את נקודות העניין שעל הציר לפני הטיול, אולי משום שנסעתי בציר הזה בדיוק בחורף הקודם (בירידה), ולא זכרתי אתגרים מיוחדים. למעשה לא הייתי מודע אפילו שיש לו שם..
בנקודה הזו של המעלה צריך לבחור בין החלק הימני והגבוה של השביל (מדרגת סלע לא טריויואלית) או החלק השמאלי הנמוך שדורש להידחק בין המדרגה לבין המדרון התלול שמשמאל.
היושבים מלפנים בחרו באופציה השמאלית הפשוטה יותר. אני, בחוסר מודעות מוחלט (יושב מאחור מימין, המדרון הוא משמאל), הייתי מוטרד רק ממפגש של הצמיג הימני אחורי בפינת סלע, והוריתי לנהגת להמשיך לנסוע ישר עד שהגלגל הימני אחורי עבר את הפינה.
ביג מיסטייק, הרכב גלש לפתע מעבר לשפת המדרון. הנהגת שברה ימינה ונסתה לחזור לשביל אבל זה רק דרדר את הרכב יותר. היא עצרה והעבירה לפארק.
בדיעבד אני יודע שהשביל בנקודה הזו נאכל קצת, והיא פשוט נסעה ישר עד ששפת השביל התפרקה מתחת לגלגל הקדמי. האוטו נעצר עם גלגל קדמי שמאלי מעבר למדרון ואחורי ממש על שפתו המתפוררת. מזל מטורף שלא התהפכנו שמאלה. התמונות מן הסתם לא מעבירות את הדרמה, אז אציין שלא ניתן היה לצאת מהצד של הנהג מחמת הגובה, ואפילו סתם לעמוד על המדרון משמאל לאוטו היה כמעט בלתי אפשרי.
עצרנו להרגעה והערכת מצב. מה שהחזיק את האוטו מלהתדרדר היה הגלגל הימני הקדמי שישב היטב על קפל קרקע. אז סטטית היינו בסדר. היה ברור שבנהיגה עצמית לא אצא משם, קדימה כי כבר ניסינו ונכשלנו, ואחורה כי הקדמי פשוט היה צונח למדרון.
לאחר דין ודברים כולל התייעצות עם חברי הפורום, והרבה בזכות השעות שבזבזתי על Matt’s Offroad Recovery, נבחר הפיתרון הבא:
שלחנו את הרנגלר אל מעלה ההר, כ30 מטרים מעלינו ובערך בזוית 70 מעלות לימין, היכן שהיה משטח סלע עם אחיזה טובה. חיברנו רצועה לרצועה ממנו ועד לנקודת העיגון הקדמית (המקורית והמצויינת) של הדיסקו. הוא יהיה המחלץ.
העלינו את הלנדקרוזר אל מדרגת הסלע מימין ואיבטחנו אליו את חלקו האחורי של הדיסקו עם רצועה קצרה. בדיעבד רכב מאבטח זה תפקיד לא פשוט, כי הוא צריך מחד גיסא לשמור על מתח על הרצועה, ומאידך לא להתנגד לחילוץ.
העברנו רצועה שלישית דרך החלונות ומסביב לגג, ושני חברים היו מוכנים למשוך אותה בידים כדי לאזן את האוטו אם ינסה להתהפך (לא היה מקום אחר לעגן אותה).
מילאנו את החלק האכול של השביל בסלעים, במידת האפשר, כדי לתת לגלגל האחורי מסלול נסיעה קדימה, גם אם פריר.
כשהכל היה מוכן ניתן האות: הרנגלר משך בכח הולך וגדל את החלק הקדמי, אני בדיסקו נתתי גז עדין והלנדקרוזר המאבטח נגרר קצת ומשך קצת את ירכתי הדיסקו. הי הופ הי הופ והדיסקו חזר לשביל ויכול היה לתמרן בביטחה בכוחות עצמו. נשמנו לרווחה.
מסקנות, בסדר החשיבות (וכידוע אין מסקנות טיפשיות, יש רק אנשים עם אגו גדול מדי):
אם אתה נותן לנהג לא מנוסה לנהוג, שב לידו. נקודה.
אם אתה מבין שהמסלול קצת יותר מאתגר ממה שזכרת, קח את ההגה. לומדים לנהוג במקומות פשוטים יותר. זה שטח אפור, אני יודע, אבל במקרה דנן זה היה חוסר אחריות משווע לתת לנהגת כל כך לא מנוסה לנהוג בתוואי כזה. אגב בהמשך החזרתי אותה להגה, על שביל נוח.
רצוי מאוד לסקור את נקודות העניין שעל הציר בבוקר הנסיעה, גם באופרואד וגם בעמוד ענן.
לא להגביל את עצמך לאפשרויות החילוץ והזוויות שהשביל נותן. תלכו לטייל מסביב (מה שהבן שלי החכם עשה), זה יציף אפשרויות נוספות.
במקרה של חילוץ מקדימה ועיגון מאחורה, שימו ברכב המעגן נהג מנוסה וקר רוח. הוא צריך לא להתנגד לחילוץ, לתת לאוטו להתקדם אבל להיכנס לפעולה אם משהו משתבש. זה תפקיד לא פשוט ויכול להיות מסוכן.
זהו בערך. המון המון מזל היה לי שם, בשניות שזה קרה. עדיין מעבד את את זה.
147836147837147838
GodsFather
26-10-24, 17:58
יופי של חוויה.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
האם גם אחרי האירוע והמשך הטיול נתת לה לנהוג כדי להחזיר לה תחושת בטחון?
זה חשוב וזה לא משנה האם זה נהג או זו נהגת, חשוב לתת להם את ההגה שוב על מנת לבנות בהם בטחון שוב ולא פחדים מהאירוע
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
האם גם אחרי האירוע והמשך הטיול נתת לה לנהוג כדי להחזיר לה תחושת בטחון?
ככתוב:
אגב בהמשך החזרתי אותה להגה, על שביל נוח.
פספסתי, סורי יפה!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מעלה פה תיאור של החילוץ במעלה פארן, כולל תובנות.
קודם כל תודה ענקית על ההתגייסות המהירה של חברי הקבוצה, העצות המועילות והתמיכה המורלית (בועז, עמיתי ועוד), והכי חשוב הנכונות האמיתית לצאת לדרך הארוכה (נדב, אמוץ, אומי) - קבוצה מדהימה!
אתחיל ואומר שכל מה שקרה הוא באשמתי. מסתבר שגם בגיל 58 ועם עשרות שנות נסיון בשטח, אפשר לעשות שטויות ויש מה ללמוד.
שלושה רכבים (אני בדיסקו 4, פאג'רו BK ורנגלר JK קצר גיבור) יוצאים מחניון הלילה פארן ציחור צפונה. בהמשך נזעיק חבר נוסף עם לנדקרוזר, שכבר היה בדרך הביתה. אין כננת בקבוצה.
אני מוביל אלא שאני יושב מאחור.
במושב הנוסע נמצא הבן שלי, נהג שטח מנוסה למדי, ועל ההגה החברה שלו: חובבת נהיגה אבל זו לה התנסות שטח ראשונה בהחלט. מדובר באנשים בני 28-30 והרחבתי ביטוח לכל נהג לכבוד הטיול. הרעיון היה לתת לה לנהוג עד שנתקרב לוורדית.
הארוע קרה במעלה פארן בנקודה הזו http://off-road.io/mapitem/5571551498338304 עליה כתוב באופרואד "דורש נסיעה איטית ורגועה כדי לא לעוף שמאלה".
את זה אני יודע בדיעבד. איכשהו חרגתי ממנהגי ולא קראתי את נקודות העניין שעל הציר לפני הטיול, אולי משום שנסעתי בציר הזה בדיוק בחורף הקודם (בירידה), ולא זכרתי אתגרים מיוחדים. למעשה לא הייתי מודע אפילו שיש לו שם..
בנקודה הזו של המעלה צריך לבחור בין החלק הימני והגבוה של השביל (מדרגת סלע לא טריויואלית) או החלק השמאלי הנמוך שדורש להידחק בין המדרגה לבין המדרון התלול שמשמאל.
היושבים מלפנים בחרו באופציה השמאלית הפשוטה יותר. אני, בחוסר מודעות מוחלט (יושב מאחור מימין, המדרון הוא משמאל), הייתי מוטרד רק ממפגש של הצמיג הימני אחורי בפינת סלע, והוריתי לנהגת להמשיך לנסוע ישר עד שהגלגל הימני אחורי עבר את הפינה.
ביג מיסטייק, הרכב גלש לפתע מעבר לשפת המדרון. הנהגת שברה ימינה ונסתה לחזור לשביל אבל זה רק דרדר את הרכב יותר. היא עצרה והעבירה לפארק.
בדיעבד אני יודע שהשביל בנקודה הזו נאכל קצת, והיא פשוט נסעה ישר עד ששפת השביל התפרקה מתחת לגלגל הקדמי. האוטו נעצר עם גלגל קדמי שמאלי מעבר למדרון ואחורי ממש על שפתו המתפוררת. מזל מטורף שלא התהפכנו שמאלה. התמונות מן הסתם לא מעבירות את הדרמה, אז אציין שלא ניתן היה לצאת מהצד של הנהג מחמת הגובה, ואפילו סתם לעמוד על המדרון משמאל לאוטו היה כמעט בלתי אפשרי.
עצרנו להרגעה והערכת מצב. מה שהחזיק את האוטו מלהתדרדר היה הגלגל הימני הקדמי שישב היטב על קפל קרקע. אז סטטית היינו בסדר. היה ברור שבנהיגה עצמית לא אצא משם, קדימה כי כבר ניסינו ונכשלנו, ואחורה כי הקדמי פשוט היה צונח למדרון.
לאחר דין ודברים כולל התייעצות עם חברי הפורום, והרבה בזכות השעות שבזבזתי על Matt’s Offroad Recovery, נבחר הפיתרון הבא:
שלחנו את הרנגלר אל מעלה ההר, כ30 מטרים מעלינו ובערך בזוית 70 מעלות לימין, היכן שהיה משטח סלע עם אחיזה טובה. חיברנו רצועה לרצועה ממנו ועד לנקודת העיגון הקדמית (המקורית והמצויינת) של הדיסקו. הוא יהיה המחלץ.
העלינו את הלנדקרוזר אל מדרגת הסלע מימין ואיבטחנו אליו את חלקו האחורי של הדיסקו עם רצועה קצרה. בדיעבד רכב מאבטח זה תפקיד לא פשוט, כי הוא צריך מחד גיסא לשמור על מתח על הרצועה, ומאידך לא להתנגד לחילוץ.
העברנו רצועה שלישית דרך החלונות ומסביב לגג, ושני חברים היו מוכנים למשוך אותה בידים כדי לאזן את האוטו אם ינסה להתהפך (לא היה מקום אחר לעגן אותה).
מילאנו את החלק האכול של השביל בסלעים, במידת האפשר, כדי לתת לגלגל האחורי מסלול נסיעה קדימה, גם אם פריר.
כשהכל היה מוכן ניתן האות: הרנגלר משך בכח הולך וגדל את החלק הקדמי, אני בדיסקו נתתי גז עדין והלנדקרוזר המאבטח נגרר קצת ומשך קצת את ירכתי הדיסקו. הי הופ הי הופ והדיסקו חזר לשביל ויכול היה לתמרן בביטחה בכוחות עצמו. נשמנו לרווחה.
מסקנות, בסדר החשיבות (וכידוע אין מסקנות טיפשיות, יש רק אנשים עם אגו גדול מדי):
אם אתה נותן לנהג לא מנוסה לנהוג, שב לידו. נקודה.
אם אתה מבין שהמסלול קצת יותר מאתגר ממה שזכרת, קח את ההגה. לומדים לנהוג במקומות פשוטים יותר. זה שטח אפור, אני יודע, אבל במקרה דנן זה היה חוסר אחריות משווע לתת לנהגת כל כך לא מנוסה לנהוג בתוואי כזה. אגב בהמשך החזרתי אותה להגה, על שביל נוח.
רצוי מאוד לסקור את נקודות העניין שעל הציר בבוקר הנסיעה, גם באופרואד וגם בעמוד ענן.
לא להגביל את עצמך לאפשרויות החילוץ והזוויות שהשביל נותן. תלכו לטייל מסביב (מה שהבן שלי החכם עשה), זה יציף אפשרויות נוספות.
במקרה של חילוץ מקדימה ועיגון מאחורה, שימו ברכב המעגן נהג מנוסה וקר רוח. הוא צריך לא להתנגד לחילוץ, לתת לאוטו להתקדם אבל להיכנס לפעולה אם משהו משתבש. זה תפקיד לא פשוט ויכול להיות מסוכן.
זהו בערך. המון המון מזל היה לי שם, בשניות שזה קרה. עדיין מעבד את את זה.
147836147837147838
בכיף, מיכה.
קיווינו שתצטרכו אותנו במקום עוד פעם נקרות [emoji3]
מה גם שהמדבר עוד לגמרי במוד קיץ - מאובק וחמים מדי לטעמי אז שמחנו לרבוץ מתחת לעץ בכניסה לנחל ולהמתין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
26-10-24, 23:36
תודה על השיתוף מיכה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תודה מיכה, מעניין וכל הכבוד על היוזמה
טוב לדעת שהשעות עם Matt לא יורדת לטמיון
שאלה, המשיכה של הרנגלר התבצעה כך שהרכב נע ב90 מעלות לכיוון הנסיעה שלו (מאין גרירה ללא תנועה של הדיסקברי) או במקביל לתנועה קדימה של הדיסקברי?
מקווה שאני מובן
Sent from my SM-S711B using Tapatalk
המשיכה מנקודת החילוץ הקדמית היתה כ 70 מעלות ימינה וקצת למעלה.
הדיסקו היה עם הגה פול ימינה ונתן גז בעדינות (במוד זחילת סלעים).
אז לשאלתך המטר הקריטי של החילוץ היה קצת קדימה והרבה הצידה.
המעניין היה שגם החלק האחורי של הרכב נגרר קצת ימינה כי הלנדקרוזר שעיגן אותו לא שיחרר מתח ואפילו נגרר קצת.
יכול להיות שהיינו צריכים להרפות את הרצועת עיגון, ואז החילוץ קדימה והצידה היה יותר קל. קשה להגיד.
כשמאט עושה את זה עם כננות, הוא מושך בצד אחד ומשחרר בשני בצורה נשלטת.
זה הרבה יותר מסובך לניהול עם רכבים מושכים, מה גם שאין לנו אלפית מהנסיון שלו.
תודה על השיתוף. חשוב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגידו... יכול להיות שפעם אחרונה שעשינו הדרכת מבוא לחילוץ היתה ב2019?
אסף.
25 לאוקטובר 2019
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
תגידו... יכול להיות שפעם אחרונה שעשינו הדרכת מבוא לחילוץ היתה ב2019?
אסף.מציע את החצר שלי....
וכדאי אולי גם סדנה מעשית בבן שמן...
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
נזכרתי בזכות הסופה הירוקה של שניר וההייליפט שהוזכר שם.
מה אתם אומרים - נשים לעצמנו תאריך יעד עוד לפני פסח?
אסף.
נזכרתי בזכות הסופה הירוקה של שניר וההייליפט שהוזכר שם.
מה אתם אומרים - נשים לעצמנו תאריך יעד עוד לפני פסח?
אסף.בהחלט
Sent from my SM-S711B using Tapatalk
אם רוצים אצלי - מציע את ה 3 באפריל.
יום חמישי אחה"צ/ערב.
לביא
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
נראה לי עדיף ביער בשישי כלשהו.
נחשוב על זה.
אסף.
יאללה שמח שזה יקרה בזכותי.
שישי בוקר בבן שמן נשמע לי בהחלט קלאסי.
ואם עושים את זה לפני פסח, זו יכולה להיות הזדמנות לאיזה שוק קח-תן לריקון הג'אנק מהמחסן ויתן סיבה גם לשועלי חילוצים ותיקים להגיע.
אני בעד, מפגש חילוצים וזחלנים (על שלט)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
מעניין
מקווה שיסתדר
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
יאללה... כל תירוץ למפגש, במיוחד אחד עם תוכן חשוב ורלוונטי - מבורך.
גם אני בעד.
נשמע טוב בבן שמן בשישי בוקר.
Grandtorino
10-02-25, 12:56
שישי בוקר בבן שמן נשמע לי בהחלט קלאסי.
מחזק ועוקב
עוד הזדמנות לפגוש את האנשים מאחורי היוזרים
אם זה יפול על שישי פנוי, אשמח להגיע עם הגיפ והזחלן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
GodsFather
10-02-25, 23:21
+1
אפילו שאני בלי
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
גם אני בעד.
נשמע טוב בבן שמן בשישי בוקר.
גם אני
נשמע שצריך לארגן גם אוכל.
שקשוקה / על האש משהו?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
שקשוקה זה טוב. גם מנהיגי מתנגדי הבצל כבר לא גולשים כאן.
אפשר להתפרע.
איבדתי אתכם, יש תאריך?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בינתיים הדיון בשלב המשחק המקדים, הגישושים הראשונים מראים לדעתי שיש פוטנציאל.
אני מניח שבקרוב המרצה ינעץ תאריך, כולנו נשריין ביומנים ומשם נתקדם.
אסף, לא ב-15.3, יש מפגש ואנים
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אסף, לא ב-15.3, יש מפגש ואנים
Sent from my CPH2465 using Tapatalkקצת מזל עם מזג האויר ואפשר לשלב עם הדרכת חילוץ :rolleyes:
אני מאוד אשמח להגיע לשקשוקה וגם להדרכת חילוץ .
טוב, הבנתי. צריך הדרכת חילוץ.
(שקשוקות וזחלנים זה סיפור אחר)
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.