"הדקאר מוכרע במאוריטניה" אנחנו חוזרים ואומרים כל שנה. השנה, מתוך 15 סטייג'ים של ראלי דקאר, שמונה יהיו במאוריטניה- מה שמחדד את האמירה הקבועה. ברם, מארגני הדקאר בבעיה, למול האירועים הטראגיים, בהם נרצחו תיירים צרפתים ביום שני, וחיילים מאוריטנים הרודפים אחרי חולית הטרוריסטים, נהרגו אתמול. האם הטרור במאוריטניה יכריע את ראלי דקאר? כנראה שלא, אך בקרב המתחרים שיחת היום היא האירועים במדינה האפריקאית שעל פי רוב לא מעניינת באמת אף אחד.
אחרי שני סטייג'ים מיוחדים בפורטוגל, תמשיך השיירה למרוקו, לארבעה סטייג'ים, וממנה לשמונה סטייג'ים בדיונות של מאוריטניה, ואז לסיום בסנגל. המסלול של מהדורת 2008 ארוך ודחוס – 9273 קילומטרים, מתוכם 5736 ק"מ של סטייג'ים תחרותיים- יותר מבדקארים קודמים, ובמרחב קטן מבשנים הקודמות, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון ואכן יתאפשר ריבוי הסטייג'ים במאוריטניה. קבוצות החוד מוכרות לכל, עם מיצובישי המתכוונים להגן על רצף הנצחונות, וקבוצת פולקסווגן המתכוננת ברצינות ללחוץ לכיוון נצחון היסטורי. גם קבוצת ב.מ.וו עושה רושם שהתגברה על התקלות הסדרתיות מהן סבלה במירוצי המדבר של השנתיים האחרונות, ויחד עם הבאגים של שלסר תנסה להתברג שוב לעשיריית כלי הרכב המובילים.
כאן בג'יפולוג, כמדי שנה, נעקוב אחרי המירוץ בדיווח יומי, וגם נספר בשבועות הקרובים על כלי הרכב והמתחרים המעניינים במהדורת 2008 של ראלי דקאר. קריאה נוספת: |