כבר כמה ימים שגל שחם מתעורר כל בוקר בחמש-חמש-וחצי ... מזדקף במיטה ומשכנע את עצמו שזה לא חלום. "אני בטירוף. אני מתרגש כמו לפני המרוץ הראשון שלי בארץ. באחה איטליה זה המרוץ הבין-לאומי הראשון שלי... לא משנה מה יהיה, אני נהנה כבר עכשיו מכל רגע, ורק ביום רביעי אני בכלל עולה על המטוס!".
"הפעם אני מרגיש טוב יותר לגבי המרוץ. אנחנו מוכנים. אני ואביב (ספקטור, הנווט) בכושר מצוין, והרכב מוכן יותר מתמיד. אחרי שנה של גיהוץ בעיות ילדות, רכב חדש סך הכול, הוא מרגיש מצוין. המנוע כמעט חדש (מודל 2007, 60,000 קילומטר בלבד) קלאץ' חדש, שרשרת טרנספר הוחלפה, כל המסבים, בוקסות, גומיות בולמים, קפיצים – הכול במצב הכי טוב שיכול להיות. ולוח השעונים החדש (עליו כתבנו בג'יפולוג לפני שבוע) משנה את כל תחושת הנהיגה". שי הוא איש טכני קודם כל, יכול לדבר עוד ועוד על הרכב שהוא מתחזק במו ידיו... " אם רק גברת מזל תאיר לנו פנים הפעם, והרכב יחזיק, אנחנו נתברג בעשירייה הראשונה. אוי ואבוי לי אם לא!".
המכוניות כבר בדרך המכוניות עלו על האונייה ביום שני שעבר. ביום ראשון יגיעו לנמל סאלרנו באיטליה. גדעון בן שמואל יחכה להן, ישחרר אותן ויעמיס על מובילית, יחד עם הסוואנה העמוסה של צוות הסיוע, למסע של 800 קילומטר לעיירה פורדנונה, הבסיס המסורתי לבאחה איטליה. ביום רביעי תחבור אליו שאר הקבוצה, וביום חמישי יתייצבו לבדיקות הטכניות. ביום שישי אחה"צ ינסה כל נהג לקבוע את הזמן הטוב ביותר בפרולוג, וביום שבת ה15 למרץ יזנקו לדבר האמיתי. כ70 מכוניות צפויות לזנק למרוץ, כאשר ביטול הדקאר בהחלט משפיע לחיוב על המספר, על פי מארגני המרוץ. במשך יומיים אינטנסיביים מחכים להם בערך 900 קילומטר של קטעי ספישל ועוד קרוב למספר זה של קטעי קישור, במרוץ שניתן לתארו בגדול כמרוץ הקפות. ספישל ראשון של 80 ק"מ בתוך ערוץ נחל יבש וספישל שני של 24 קילומטר מגוונים, כולל דרכים הרריות, חוזרים על עצמן שלוש פעמים ביום שישי ושלוש ביום שבת, עם קטעי קישור וזמני סרביס לטיפול ברכב בניהם. "זה לא מרוץ של 200 קילומטר וגמרנו, אלו יומיים של עבודה באמת קשה" מזכיר שי שמעוני, "יום כזה מתחיל בשבע בבוקר ונגמר לא לפני חצות". הנהגים והנווטים יחטפו כמה שעות תנומה וצוות הסרביס ימשיך במלאכת הכנת המכונית ליום שבת, כולל כל סוג של תיקוני שדה שידרשו. הצלע השלישית את המשלחת הישראלית משלים רכב שלישי – פאג'רו קינג T1 בנזין מקצועי לחלוטין, נהוג בידי צביקה כנעני ומנווט על ידי יובל מלמד. הרכב מושכר לצורך המרוץ מקבוצת ראלי-ארט איטליה, ומי יודע, אם תהיה כימיה טובה בינו לבין צביקה, יתכן שיירכש ויבצע עלייה לארץ הקודש! קבוצת ראלי ארט איטליה תומכת באופן לא רשמי בכל הצוות הישראלי המורחב, בסיוע לבבי שערכו לא יסולא בפז. הצוותים ילונו במלון משותף, וגם במהלך המרוץ צוותי הסרביס יעמדו אחד ליד השני ויעזרו. אחווה בינלאומית במיטבה. לנו לא נותר אלא לאחל בהצלחה לכל החבורה, ולהחזיק אצבעות (ולנקוש על עצים, לנשק חמסות, לאכול שומים... רק שהמזל יאיר פנים הפעם). עובדות על המשלחת הישראלית:
תודה לנותני החסות:
קריאה נוספת: יומן בניית ההאנטר T1 של שי שמעוני מבחן שטח להאנטר T1 של שי שמעוני (התמונות משנה שעברה, באדיבות קרוס-קאונטרי הפקות) |