זמנים קשים, כולם מהדקים את החגורה. גם הספורטאים המוטוריים. יצרני המכוניות פושטים רגל או יד וגם אלו שלא בורחים מספורט מוטורי כמו מאש. כולם בתחום מחפשים לשרוד ועדיין להתחרות - מחפשים את הקטן יותר, הזול יותר. יחס כיף/דולר החליף את יחס משקל/הספק בכתבות מגזיני האינטרנט (מגזיני הנייר בעצמם פושטים רגל בארה"ב...). כמו תמיד, יש מי שמרוויח - ונדמה שמי שעולה לקדמת הבמה הם המיני-באגים הספורטיביים, המכונים UTV. בארץ אנחנו מכירים את הטומקאר הוותיק והפולאריס RZR שאך נחת כאן וכבר השאיר חותם, בארה"ב לצד הRZR מככבים הRhino של ימאהה ועוד. אלו כלי פאן ואף טיול נהדרים, אך האם אלו כלים למרוצי שטח קשוחים? אם היה לנו ספק הוא נמחק על ידי שמונה מתוך שניים עשר כלים שסיימו את באחה חוצה ישראל אך לפני שבועיים, ובראשם עומרי ארבל בRZR בזמן כללי מרשים. אז פוטנציאל יש. 600 קילומטר לפחות. את הבאחה 1000 הכפול ומשולש באורכו גם מסיימים כמה UTV בשנים האחרונות. אבל מה עם האתגר האמיתי? נסו לדמיין שלושה שבועות כאלו, 10,000 קילומטר של מרוץ שטח על גבי טרקטורון מגודל שכזה - האם הUTV יכולים לדבר האמיתי, לדקאר? !Ce n'est pas possible או שמה זה כן אפשרי??? הASO, הגוף המארגן את הדקאר, בשיתוף פעולה עם הFIA, הכריזו על קטגורית "Light weight 4X2" לדקאר 2010, ובכך יישרו קו עם ארגוני מרוצי המדבר האמריקאים. לפני מספר ימים התבשרנו על תוכנית המרוצים הרשמית הראשונה שמציע כלים שנבנו במיוחד לראלי הארוך בעולם. חברת Prodakar המציעה חבילות נהיגה וסיוע במכוניות, אופנועים ומשאיות, מצרפת לקו שלה, הכולל את המקריי אנדורו T1 עליו כתבנו זה מכבר, את האחר הקטן - מקריי 4X2. מדובר כאן על הUTV הבן-זונה ביותר שנבנה עד היום. חד מושבי, 600 ק"ג, מנוע אופנוע-שלג עם גיר רציף והספק של 140 כ"ס, חלקי מרוץ ייעודיים מבלמי ברמבו ועד קצות הגלגלים. השלדה מוכרת - היא מבוססת על הRage הבריטית, ואף מיוצרת על ידי אותה חברה עבור אליסטר מקריי. הרכב, מוכן לדקאר, שלכם תמורת 65,000 יורו בלבד... או, יותר משתלם, תמורת 110,000 יורו תקבלו את החבילה המושלמת - מרוץ דקאר 2010, צי'לה וארגנטינה, הכל-כולל-הכל. אתם מביאים את הקסדה ומברשת שיניים. שישה כלים עומדים להשכרה בדיל הזה - וזאת לצד מספר כלים שכבר נמכרו, כך נמסר בהודעה לעיתונות. בחברת פרודאקר מיעדים את המכונית לאופנוענים מנוסים שרוצים מעבר הדרגתי לעולם הרכב, לנהגים צעירים המלווים על ידי אבא, וגם לחובבים וותיקים שבאים לדקאר בשביל ההרפתקה - עבורם העלות הסבירה יחסית עבור רכב תחרותי וחבילת תמיכה מלאה לכל אורך המרוץ מגלמת הצעה מפתה ביותר. ומה משמעות העניין עבר סצנת המרוצים הישראלית? בראש ובראשונה, שיש תקנות FIA למיני-באגים, ועל עמותת הראלי-רייד לאתר אותן, לתרגם ולהתאים אותן לתקנון טכני בעברית... |