Close
  • מפת האתר

    (Photographs: )

    כמה מידע יש בג'יפולוג?

    אה... הרבה. נכון לרגע כתיבת השורות האלו, למעלה מ700 דפי תוכן באתר ו34,000 אשכולות דיון בפורומים. דפי התוכן כוללים מדריכים, מבחני דרכים, כתבות התקנה ושיפורים, סקירות אירועים ומרוצים - ושבע-מאות, ועוד מעט שמונה מאות ואלף - זה המון. בג'יפולוג כל דף הוא השקעה מכובדת, ממוצע המילים בדף הוא למעלה מאלפיים - מה שמביא אותנו לקראת המיליון השלישי של המילים. המון. על המילים תוסיפו עשרות אלפי שרטוטים ותמונות, כל אחת מהן שווה כידוע אלף מילים נוספות. איך מוצאים את הידיים והרגליים, ההגה ודוושת הגז, בתוך סבך המידע הזה? מדריך ג'יפולוג לאתר ג'יפולוג - "מפת האתר" בשפת האינטרנט - לפניכם.

    שיטת ניווט מספר אחת: חיפוש גוגל

    בעיית אחזור מידע בצורה יעילה היא בעיה כללית, מובנית,  של כל אתרי האינטרנט ושל האינטרנט כמכלול. שפע המידע מציג קושי אמיתי להגיע למידע שבאמת מעניין אותנו. הפתרון היעיל ביותר לחיפוש מידע באינטרנט הוא ככל הנראה מנוע החיפוש גוגל. לרווחתנו, גוגל מאפשרת שימוש במנוע החיפוש שלה בתוך גבולות אתר אינטרנט. החיפוש הזה יעיל מאד - הוא לרוב יוביל אתכם קודם כל למדריך או מבחן הדרכים הרלוונטי, ואחר כך גם לדיונים בפורום. המחיר - אתם נאלצים לראות בצד פרסומות גוגל. אתם יכולים להתעלם, או להקליק ולהכניס לג'יפולוג כמה סנטים נוספים.

    אז ההמלצה שלנו - אם אתם יודעים מה אתם מחפשים, למשל מידע על רכב מסוים, מבחן דרכים, מסלול טיול, נושא טכני - פשוט כתבו כמה מילים בחלון החיפוש של האתר - מצד ימין בכל דפי התוכן באתר. אם המידע קיים בג'יפולוג, גוגל ימצא ויגיש לכם אותו.

    שיטת ניווט מספר שתיים: חיפוש אנושי - עזרה מהפורום

    גולשים חדשים וותיקים לעיתים מחפשים מידע ישן בפורום, לפעמים בנימת התנצלות... אין צורך. הקהילה היא סוג של מנוע חיפוש אנושי יעיל ביותר. מה שאתם לא מוצאים, סביר מאד להניח שאחד ממאה ומשהו הגולשים הפעילים בפורום בכל רגע נתון, יוכל למצוא. הוא ייזכר בכתבה או בדיון ישן, ידע לחפש אותו טוב יותר מכם - כי הוא זוכר את הכותרת - ויפתור לכם את הבעייה. זה הכוח של אתר אינטרנט - אל תתביישו לנצל אותו. ומן העבר השני, אם אתם רואים קריאה כזאת לעזרה, של גולש וותיק או גולש חדש - אל תתעלמו, ואל תכעסו - הקדישו כמה דקות לעזרת גולש אחר.

    שיטת ניווט מספר שלוש: שיטוט חופשי ברחבי האתר

    מי שזמנו מצוי ומעוניין לצלול לנבכי האתר, ימצא תועלת בהסבר על מבנה האתר.

    בג'יפולוג כאמור למעלה מ700 דפי תוכן, ונוספים להם חדשים מדי שבוע. דפי התוכן משויכים לקטגוריות. ישנן קטגוריות ראשיות ומשניות ולעיתים משני-משניות, וכל דף תוכן יכול להיות משויך לאחת או יותר. שלושה תפריטי ניווט מובילים לכל הכתבות באתר - תפריט הניווט העליון ותפריט הניווט הראשי מופיעים בכל הדפים באתר, כולל בפורום - תמיד נגישים. ותפריט הניווט הימני מופיע בכל דפי התוכן באתר, אך לא בפורום (הסיבה - גילינו שאתם אוהבים את הפורום רחב כמה שיותר).

    תפריט הניווט העליון לא מוביל לדפי תוכן, אלא לדפים כלליים, רשמיים. הקישור הימני ביותר הוא דף הבית - נגיש תמיד, מכל מקום. לצידו קישורים סטנדרטיים המאפיינים כל אתר אינטרנט:

    • אודות ג'יפולוג - מי עומד מאחורי האתר?

    • פרסום בג'יפולוג - ג'יפולוג הוא עסק, וההכנסות מגיעות ממפרסמים שיודעים לזהות את קהל הלקוחות שלהם בתוך קהל הגולשים שלנו. כל אחד מכם יכול לעזור לג'יפולוג, על ידי הפניית מכריכם, בעלי עסקים רלוונטיים, לדף הזה.

    • צור קשר -  רוב רובן של השאלות מקומן בפורום. אנחנו מקבלים כל מיני אימיילים עם שאלות טכניות, עם בקשות עזרה, קנייה ומכירה... ומפנים אותם אוטומטית לפורום. גולשים רשומים מוזמנים ליצור קשר עם המנהלים בהודעות פרטיות. אבל מי שצריך אותנו באימייל - זו הכתובת.

    תפריט הניווט הראשי מכיל את קטגוריות התוכן הכלליות, חלקן מוכרות מאתרי תוכן דומים בעולם, וחלקן ייחודיות:

    • חדשות - ידיעות קצרות לרוב, בעלות אופי זמני. מידע על השקות מוצרים, מכוניות חדשות, חידושים והמצאות, ועוד. אולי המדור הכי פחות רלוונטי לשיטוט עמוק - עם החדשות של היום עוטפים את הדגים של מחר, כידוע. מדור החדשות מחולק לחדשות מהעולם, וחדשות צרכנות  מקומיות, המבוססות לעיתים קרובות על הודעות לעיתונות ומפורסמות כשירות לגולשים.

    • פורומים -  עם השנים, הפורומים הפכו ללב הפועם של האתר ושל קהילת הג'יפאים בארץ. חלוקת המשנה לפורומים ותתי פורומים משתנה ומתעדכנת עם השנים. מבנה הפורומים ראוי להסבר נפרד.

    • מבחני דרכים - מבחנים לרכב שטח חדש. כל המבחנים בג'יפולוג נכתבו וצולמו על ידינו. אין כאן חומר ממוחזר ומושאל מאתרים אחרים, ולא מבחנים מתורגמים מחו"ל. לאחרונה חילקנו לקטגוריות משנה על פי פלחי השוק המקובלים בארץ, על מנת להקל את ההשוואה בין המתמודדים על כיסנו. קטגוריות המשנה האלו הן: שטח-שטח (מה קוראים "רכבי עבודה" - רנגלר, ודיפנדר, בגדול). כביש-שטח (SUV - כלי רכב טובים לכביש ולשטח, בגודל מלא, עם הילוך כוח). שטח-פאר (אותו דבר, אבל יקר!).  ג'יפונים (CUV, "קרוס-אוברים" ועוד הרבה שמות שיווקיים. קומפקטיים, לרוב ללא הילוך כוח ועם יכולת שטח מצומצמת עד בלתי קיימת). רכבי שעשועים (UTV בלועזית, "באגי" בשפה פשוטה). רכב צבאי (אין כאן הרבה מבחנים, אבל מה שיש - חומר ייחודי, שלא תמצאו לפעמים בשום מקום אחר. בעולם).

    • פיצ'רים - ה"מיוחדים" של הבית. רכבי מרוץ וג'יפים בבנייה עצמית מרחבי ישראל, וסיפורים אישיים. אלו לא מבחנים כי המבחן היחיד של רכב מרוץ הוא מול השעון והמתחרים, ובמילא מה שמופיע בפיצ'רים הוא חד פעמי ולא למכירה. הפיצ'רים מתבססים על שפע של תמונות, פרטי פרטים, ברמה שמגזין נייר לא יוכל לעולם להעביר.

    • טיולי ג'יפים - החלק הזה של ג'יפולוג מוקדש לצד המשלים של "טכני", לסיבה שעבורה שווה להשקיע ולהחזיק ג'יפ במדינת ישראל - כדי לטייל. משלים את המדור פורום הטיולים על נגזרותיו.

    • הספרייה - מדור די ייחודי לג'יפולוג. המלצות על ספרים אמיתיים מנייר, בנושא ג'יפים, טיפולים ותחזוקה,  שיפורים, הנדסת רכב, ועוד. המדור לא מתעדכן תדיר - אבל זה בסדר, הקצב בעולם הספרים האמיתיים שעוד נשארו הוא לא הקצב התזזיתי של עולם האינטרנט. את הספרים הטובים ביותר כתבו לפני הרבה שנים.

    • מתחילים - אחד המדורים החשובים ביותר באתר, "קורס מבוא לג'יפאות" אפשר לקרוא לו.  כאן בחרנו לרכז את הכתבות הרלוונטיות, מניסיוננו, למי שחושב להיות ג'יפאי או קנה את הג'יפ הראשון שלו זה עתה. הכתבות האלו כוללות מדריכים לבדיקת רכבים פופולאריים לפני קנייה, ומדריכים כלליים לעולם הג'יפאות. עבודה עצמית, הישרדות בשטח, שיקולים בבחירת רכב... פורום המתחילים+יעוץ לפני קנייה משלים את המדור, ובו כל אחד מוזמן לשאול כל שאלה, לא משנה כמה טפשית, והגולשים הוותיקים מחויבים לא לרדת עליו!

    • קישורים - רשימת קישורים קלאסית, לפי נושאים. אנחנו חייבים להודות שהרשימה לא מתוחזקת באופן קבוע. היא מעידה על הוותק של ג'יפולוג - לפני תשע שנים, רשימות הקישורים היו סם החיים דרכו שוטטנו בחיפוש אחר אתרים מעניינים. אבל מאז השתנו דברים, ומנוע החיפוש של גוגל די מייתר את הרשימות האלו, למרות שמבחינה עקרונית הרשימות האלו הן-הן הבסיס לקיומו.

    • וידאו - ברוח הזמן. ג'יפולוג בבסיסו הוא אתר תוכן כבד, Old school. אנחנו לא עוסקים במה שאנחנו לא מבינים בו, ווידאו נכלל בהגדרה הזאת. אבל ג'יפולוג כן מהווה במה להפצת סרטונים איכותיים ומקוריים, רובם ככולם סרטוני ספורט מוטורי ישראלי המופקים על ידי ידידי האתר.

    • דעה אישית - מאמרי מערכת אם תרצו, אבל לא רק. מאופיינים בכך שהם... ובכן, דעות אישיות, של מי שכתב אותם. בניגוד לעיתונות קלאסית, אין מאמר מערכת קבוע, ולא דבר העורך - אם מישהו מאיתנו מחליט שיש לו משהו מספיק חשוב לכתוב, הוא הולך על זה.

    תפריט הניווט הימני, או האנכי, מופיע בכל דפי התוכן באתר, אך לא בפורומים:

    • אנגלית - ג'יפאות, 4X4 וספורט מוטורי הם נושאים אוניברסאליים, ואת רוב-רובו של המידע אנחנו שואבים ממקורות בשפה האנגלית. אבל יום אחד הבנו שיש לנו במדינת ישראל גם מידע ייחודי שאנחנו יכולים לתרום לאוקיאנוס האינטרנט בחזרה. כתבות ופיצ'רים מיוחדים, שאנחנו יודעים שיעניינו קהל בינלאומי, אנחנו מפרסמים גם בגרסא אנגלית. רבים מקוראי ג'יפולוג הנאמנים גולשים גם בפורומים בשפות אחרות (אנגלית ורוסית בעיקר) - אתם מוזמנים להציג בפני חבריכם מעבר לים את המיטב של ה4X4 בישראל.

    • ספורט מוטורי - המדור נולד בתחילת שנת 2006. מאז לקחנו על עצמנו את סיקור תחרויות רכב השטח - עבירות ומהירות - בישראל. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לא לפספס תחרויות (לא תמיד בהצלחה). תחרויות עבירות במתחם סגור, מסעות עבירות מפרכים, מרוצי ראלי-רייד ו"באחה", אירועים בינלאומיים בהם משתתפים מתחרים ישראליים, וגולת הכותרת - המרוץ השנתי מהחרמון לאילת, על גלגוליו השונים במהלך השנים.

    • לוח מודעות - כשמו כן הוא. הלוח מחולק לשלושה מדורים - כלי רכב למכירה, ציוד למכירה, ומחפשים לקנות. הלוחות הם חינמיים כמובן, ומבוססים על מערכת הפורומים. עם השנים הם הפכו למשמעותיים יותר ויותר והיום הם מהווים את השוק המרכזי באינטרנט העברי לסחר ברכב שטח אמיתי, בציוד ובחלפים.

    • אלבומים - גלריות אלבומים של גולשי האתר, בכל נושא שהוא - טיולים בארץ ובחו"ל, תמונות מאירועי ספורט מוטורי בארץ, ועוד.

    • הג'יפ שלי - Readers Rides, כך נקרא המדור במקור, במגזינים האמריקאים הוותיקים. בגרסת האינטרנט, זה המקום בו כל גולש מציג את גאוותו, הג'יפ שלו, בתמונות ובמילים.

    המדור הטכני מכיל את ה"בשר" האמיתי של ג'יפולוג. הוא מחולק לארבע:

    • מדריכים - מדריכי ג'יפולוג לנושאים שונים בג'יפאות, החל מנעילות דיפרנציאל וכלה בצילום בטיולים. לא מתעדכן תדיר, בעיקר בגלל שרוב המדריכים מייצגים עבודה של ימים רבים, לא אלתור או תרגום מאתר אמריקאי. אנחנו גאים בכל אחד מהם, וביחד הם מהווים אנציקלופדיה (רחוקה מלהיות מלאה) לג'יפאות בישראל.

    • בנייה ומסגרות - תחום שבו ג'יפולוג הוא מרכז ידע ייחודי בשפה העברית. רוב הכתבות כאן מתעדות פרויקטים של גולשי האתר הוותיקים. שני מדורי משנה מרכזים את סוגי הפרויקטים העיקריים - כלובי התהפכות, פגושים ומתקונים.

    • הנדסת רכב - למייסדי האתר פגם מולד - רובם מהנדסים, עם תחביב מוזר - הנדסת רכב. אז באופן טבעי, כתבות שונות ומשונות על הנושא מצאו את דרכן עם השנים לג'יפולוג. אלו לא באמת כתבות הנדסיות, יותר לכיוון של הנדסה-פופולארית (אחרת אף אחד לא היה קורא אותן). לחובבי ההנדסה, או המהנדסים החובבים - יש כאן כמה פנינים שלא תמצאו בשום מקום אחר.

    • מילון מונחים - כשמו כן הוא. מונחים בסיסיים בג'יפאות.

    מדורי הרכב מאפשרים שיטוט באתר לפי מותג הרכב. כל הכתבות באתר הרלוונטיות למותג מסוים - מבחני דרכים, חדשות, פרויקטי בנייה ומסגרות - מופיעות גם תחת מדור הרכב הספציפי. בנוסף, תחת מדורי הרכב מופיעות שפע של כתבות על תחזוקה ושיפורים הרלוונטיות מטבע הדברים לרכב המסוים. בחלק מהקטגוריות שבהן כמות החומר גדולה - Jeep ולנדרובר למשל - יש גם חלוקות משנה לפי נושאים - תחזוקה, שיפורים ומבחנים. מדורי הרכב כיום כוללים את רוב מותגי רכב השטח הנמכרים בארץ. זה לא תמיד היה כך. אם הרכב שלכם עדיין לא זכה למדור בג'יפולוג, זה אומר שהוא כנראה חדש מדי, או לא מספיק פופולארי כך שאף אחד לא טרח עדיין לכתוב כתבת תחזוקה או שיפור. אתם יכולים להיות הראשונים! מדורי הרכב כוללים את:

    Untitled Document