-
פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
שלום ג'יפולוג
בשירשור תגבות זה, נשמח להציג את פרויקט FSAE של הטכניון, אחד מבין הארבעה שמתקיימים כיום בארץ, כפטריות אחרי הגשם, שלא לאמר מבול, הבא עלינו לטובה מבירת הנגב.
אני עמית עקנין, סטודנט להנדסת מכונות בטכניון, בסמסטר השמיני ללימודי (בתקווה לסיום בתשעה), חובב מכונאות אופנועים, ומכור לSOLIDWORKS, אשמח בשעה טובה, להוריד את קבוצתי ממגדל השן בה היא שרויה, ולהתחיל לשתף אותכם בפרויקט שלנו, הקורם עור וגידים בימים אלה, ועתיד להיכנס לשלבי יצור כבר בחצי השנה הקרובה.
אין מקום טוב, ואין דרך טובה יותר להתחיל סדרת עידכונים זו, מהורדת הכובע בפני קבוצת BGR - הלא הם התותחים מבאר שבע.
בצניעות, אנחנו המעכלים את המשמעות של הקמת קבוצת FSAE, היורקים דם על כל היתקדמות בירוקרטית, המזיעים את היתהווות הפרויקט,
אנחנו הם המעריצים הגדולים ביותר שלכם. לראות אותכם, להיתגאות ולחלום.
וכעת, הנכם מוזמנים באופן רישמי לתור את אתר האינטרנט שלנו, שבתקווה עתיד להיתעדכת חדשות לבקרים:
http://www.formula-technion.com/
מרבית ההיתרחשות היומ-יומית מתועדת בדף הפיסבוק שלנו (נשמח לאשר כל דכפין כחבר מן המנין)
http://www.facebook.com/#!/groups/Technion.FSAE.Racing/
תודה ענקית לנמרוד מלר, שתומך אישית בהנדסת הפרויקט, ועזר מאוד לקדם את התחלתו.
עד כאן לפעם ראשונה זו...
תרגישו הכי חופשי להעיר, להציע, לקטול ולהיתפלצן עלינו.
בתודה מראש
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
עמית וכל קבוצת פורמולה SAE של הטכניון ברוכים הבאים לפורום .
בהצלחה בפרויקט .
עידו
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
איזה יופי, שיהיה המון בהצלחה.
מעבר לזה כיף לראות ולשמוע שיש קשר מיוחד ובלתי ניתן להתעלמות בין פורמולה SAE הישראלי של כל האוניברסיטאות, למנהלי ג'יפולוג.
נמרוד הוא לא המנחה הראשון מהאתר לפי הבנתי.
סחטיין על כולכם!
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
עמית, ועמיתינו מהטכניון - מאחלים לכם המון הצלחה.
התמיכה של מנהלי ג'יפולוג בנו, קבוצות ה-SAE, בהחלט ראויה לציון ומבורכת.
מי יתן ונצליח כולנו ונקדם את התעשיה והתחום כאן כמה צעדים!
מועדים לשמחה.
קבוצת TAU Racecar Design.
https://lh4.googleusercontent.com/-L...s/s300/sig.jpg
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
אז קבענו? תחרות בסוף השנה?
מסלול עלינו.
אסף.
-
תענוג לראות איך העסק מקבל נפח ואינשאללה יהיה למסורת ברבות הימים.
בהצלחה צוות טכניון!
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
הי לכם,
דבר ראשון בהצלחה!
דבר שני (או יותר נכון דברים) אומר משהו על הפייסבוק, לכם ולשאר מעריציו
כל דבר שתעלו רק לדף הפייסבוק שלכם לא! יגיע לכולם.
אכן נכון, הויראליות ברשת מדהימה והאפשרויות אדירות, בפועל הויראליות תואמת לחברת סטארטאפ- אנחנו יודעים רק על ההצלחות...
יש הרבה מאוד אנשים, פה בג'יפולוג ובכלל שאין להם פייסבוק ולא יהיה להם (אני מקנא בהם...)
דברים שאתם מעלים בפייסבוק, אחרי X זמן (תלוי בפעילות שלכם) נעלמת לתהום הנשיה, אין הרבה סיכוי למצוא דברים ספציפיים, אין קטגוריות, גוגל לא מאנדקס וכו',
אם חשובה לכם ההמשכיות, הנראות והיכולת לשמר את הדברים השתמשו הרבה יותר באתרי האינטרנט- אין ספק שהפייסבוק זה כנראה הדבר הכי נח, מהיר, מיידי אבל שלא תטעו לגביו.
גילוי נאות: יש לי חשבון בפייסבוק וגם לג'יפולוג יש דף בפייסבוק...
שוב בהצלחה.
סביון
-
סביון, רציתי לעשות לך לייק מפה...
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
ואוו איזה תענוג. שלום לכולם
הי עידו, אהלן שחף, אסף - אתה מתפרץ לדלת פתוחה (בהמשך).
לדעתי אין בסדרת תכתובות אלה ממש, אם לא תובא בפניכם תמונת ההיתרחשות באופן אמיתי ומלא ככול האפשר, ולכן אציג בפניכם את אחת המחלוקות העיקריות בקבוצה.
סטאטוס הפרויקט כיום :
-22 סטודנטים פעילים בקבוצות עבודה שונות.
-הכרת הפקולטה בקבוצה הכוללת ליווי אישי של ראש מגמת התכן - פרופ.ח ראובן כץ.
-שישה תתי-פרויקטים מאושרים לכניסה לסמסטר הקרוב (נובמבר).
-חדר פגישות וסדנת עבודה בבניני הפקולטה.
-גיוס צוות מרשים של מומחים ויועצים בתחום.
-היתחיבות לתמיכה ביכולות יצור הכוללת חומר גלם תרומת "אלובין", תמיכה ביכולות עיבוד שבבי תרומת "תאפיקס" קרית ביאליק.
-סכום כסף מרשים ביותר תרומת קניורן - כמלאך מהשמים (הסבר בכתבה הבאה).
-רכש מנוע לרכב הפרויקט, וכן תרומות שונות לא מעטות המרכיבות יחדיו יכולות בניה ואחזקה מינימליות.
כל אלה יחדיו מביאות אותנו למצב בו המטרה אליה אנו מכוונים את הקבוצה בשנה הקרובה הינה:
תכנון, בניה ובחינת רכב מרוץ בתקנון formulaSAE עד יולי 2013.
מטרה זו אינה החלטית ואינה על דעת כלל הקבוצה. חלק גדול מהפעילים בקבוצה בהחלט מאמין כי ניתן לכוון לתחרות בילאומית, אולם דעתי האישית טוענת שבעבור היכולות הקבוצתיות כיום, ובהשקעה הגיונית מצידיניו, ניתן להעמיד רכב "המכבד את בעליו" , שלא בדומה למעשה הכשפים המיוחס לתמיר פלצ'נסקי (ראש קבוצת באר שבע 2011), שאכן הצליח לממש את החלום של תחרות בחו"ל.
מלבד המאמץ האדיר המלווה את התהליך, מדובר גם כן על סכום כסף לא קטן הנדרש להשקעה מצד הסטודנטים עצמם - דבר בעיתי לכשלעצמו.
אסף, לאחר אירוע השקת הרכב הנוכחי של ב"ש בכוכב יאיר, בהחלט מתבשל במוחינו הרעיון של תחרות פנים ארצית, זהה ככול שניתן לתחרויות באירופה, שתהווה אירוע מכין לקבוצות הממשיכות לאירועים בחו"ל, שתיצור היזדמנויות לקשר בין הקבוצות השונות, שתהווה מטרה ראלית לקבוצות בתחילת דרכן, ולתפארת הספורט המוטורי בישראל.
אשמח לשמוע דעתכם...
בפעם הבא נגיד קצת תודה לכול האנשים המדהימים שעוזרים לנו.
בתודה מראש
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
עמית אני אוהב לשמור על מסורת ולכן אני תורם לקבוצה שלכם את מיכל הדלק לרכב , כל מה שנשאר לכם זה למלא אותו בדלק :)
עידו
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
עמית לדעתי צריך לחכות שהסטיג של באר-שבע יסיים את הלימודים לפני שאנחנו עושים תחרות פנים ארצית ;)
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
ואני קורא מעל במה זו לבעלי האמצעים שביננו שיכניסו יד עמוק לכיס ויעזרו פיננסית לקבוצה הזו-
זו בפרוש לא תרומה-זה חלק מהדור הישן שלא היו לו את האפשרויות להרים פרויקטים כמו זה של ב"ש
אונ' ת"א ושל הטכניון
ואל תבואו ותגידו נאה דורש ,נאה מקיים
אני מבחינתי שותק מפני שאין הנחתום מעיד על עיסתו
מהכרות קצרה מאוד של בוגרי ב"ש ולאחרונה ,קבוצת הטכניון-הם שבו את ליבי
בהצלחה מכל הלב
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
חג שמח
הדבר שאולי הכי מפתיע בכול הפרויקט הזה (מלבד העובדה שאנחנו בסוף גם נוסעים בקופסה הזאת שאנחנו תכננו), הוא היחס מצד המון אנשים, שפשוט רוצים לעזור.
מרביתם מספרים שזהו בעצם תהליך של סגירת מעגל מבחינתם, מעיין "הדבר הזה" שהם כל כך רצו ,כשלא היתה להם היכולת.
אנחנו בקבוצה בנינו תוכניות שלמות על דרגות פירסום שונות, בעבור חשיפה כזו או אחרת, במדבקות על הרכב ,במדיה העומדת לרשותינו,
אך האמת שכל תרומה ועזרה שקיבלנו עד כה, הם מחווה של רצון טוב, בצניעות וללא צורך בתמורה, מצד אותם "תומכים".
הראשון מבחינתי הוא ליאור אלפסי, בעל מפעל קטן בקריות לעיבוד שבבי מדויק.
מהרגע הראשון הבחור הזה לצדנו - הוא הראשון שתרם ספרות מקצועית ( הסדרה של Carroll Smith ), תמיד מתענין, מיעץ, וההוא מהבודדים שהסכימו להיתחיב ליכולות יצור בעבור חלקים רבים מהפרויקט.
אלובין, יצרני אופני SEGAL האקסלוסיביות (מגנזיום), הם התומכים העיקריים ביכולת היצור של הפרויקט, ומעמידים לרשותינו כמעט את כל מלאי הטכנולוגיה שברשותם.
עידו לוריה, האומן והאמן, עוזר לנו בכול מה שקשור לברזלים והאדם שבזכותו הרכב הזה יוכל לגמוע בנזין.
נמרוד מלר נותן פוש איפה שצריך, תמיד עם עצה טובה, ובתקווה עם הכוונה על התכן שעוד הולך להידפק על דלתו.
ניר כהן, מעצב הרכב הראשי של פלאסן, הוא יועץ העיצוב וארגונומיה של הקבוצה, שעל הדרך הכניס לא מעט מוטיבצה במספר מפגשים אצלנו בסדנה וגם אצלו במשרד.
צביקה, מב.י.ע.ד שיווק ברזל, תרם לקבוצתנו צנרת לבנית המוק-אפ.
גיא רפאל (פרו ג'ייפ) תומך בכול אספקט תכנוני והשאיל מספר אביזרי ספורט לבחינת מימדי הרכב העתידי.
גבי (מולטי-פרס) חתך עבורנו תושבות לסטנד מנוע במכונות הליזר שברשותו.
סיסטמטיק , נציגי SOLIDWORKS ישראל תרמו לקבוצתנו קורס אנליזות מתקדמות.
דודו האלוף (מוטו-צ'יק \ טוטאלוסט) מתיחס אלינו כמו לבני בית בעולם החלפים העצום שברשותו.
המוסך המרכזי של אבניר בת"א קיבלו אותנו בברכה למרות שנפלנו עליהם בזמנים בעיתיית ובסוף גם עזרו עם רדיאוטור.
אלי מטכנו-צינור הוא האיש שמאחורי כל צנרת הבלמים שאנו מתכננים.
טל גולדשטיין ממוסך ספין תרם דוד אגזוז והמון תשומת לב לנושא המנוע.
אסיים עם מישהו מיוחד (שהגיב לפני), ובמפגש ג'יפולוג האחרון, בתוך ההמולה, שאל מה אנחנו צריכים, ובלי יותר מדי חוכמות, תרם לקבוצה עשרים אלף שקל.
אנחנו בקבוצה קוראים לו "המלאך".
(היתלבתי רבות האם לציין את הסכום, ולבסוף אני מאמין שזוהי גאווה להציגו, שהרי כולנו יודעים מהם מחירם של מוצרי מדף מתחום הספורט המוטורי, ותרומתו של יוסי פשוט מזרימה חמצן בכול מה שקשור להיתקדמות בתכן הרכב).
המון תודה לכול אלו, ובוודאי לרבים ששכחתי ולא היכרתי (ובתקווה לאלו שיצתרפו).
אתם האנשים הגדולים שמאחורי הפרויקט הקטן הזה.
בתודה מראש
עמית
-
6 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
שלום
השבוע נפגשנו לראשונה עם המנחים הצוותים שלנו בפרויקט, ותיקי התעשיה הבטחונית, שיחנכו את הפרויקטים השונים במסגרת בניית הרכב.
מדובר באנשים בעלי ניסיון רב בתכן מכני, הנדסת מערכת וחישובי כוחות על רכיבי מערכת, אם כי ללא נסיון מקצועי בתכום הרכב, ובטח שלא בפעילות הקשורה ב formulaSAE.
בנקודה זו מצתרף אל המערכה נמרוד מלר, שהסכים לתפקד כ"מזמין הפרויקט", משמע הגורם המכתיב ומאשר דרישות מהמוצר אותו אנו מפתחים.
בנוסף, הצתלמנו לראשונה כקבוצה, ובהחלט מתחילה להיתגבש אווירת עשיה לקראת המשימות שבדרך.
קובץ מצורף 65484
אחת המטרות החינוכיות של הפרויקט היא ההיתנסות המעשית ועבודת הכפיים עבור מהנדסים לעתיד, נקודה בעיתית מאוד בהווי הטכניון.
זה המקום לציין שתפקידי בכוח הוא הובלת צוות שלדה.
תפקידה של הקבוצה הינה בנית מסבך צנרת, המחבר יחדיו את כלל חלקי המערכת ומספק כלוב הגנה לנהג.
אין בקבוצה זו בעלי מקצוע בתחום המסגרות, ובטח שלא רתכי צנרת לרמה התחרותית הנדרשת, ולכן אנו עמלים בימים אלה על תכנון מודל שלדה בקנה מידה 1:1 , כך שמלבד חישובים ומידול קונסטרוקציות במחשב, נתנסה בעבודה פיזית, ובתקוה נקבל מעט "תחושה" שכה חיונית ליצירת תכן נכן.
לאחר יעוץ צמוד מצד עידו לוריה, אנו מתכננים שולחן ריתוך והרכבות מודולרי, מעין פלטפורמה המאפשרת בניית קונסטרוקציות מדויקות בצורה פשוטה.
קובץ מצורף 65486
מדובר בפלטת אלומיניום בעובי 10 מ"מ החתכת בלייזר למידות והדרושות, וכן חורים מוכנים להברזה כמעין לגו להרכבת מודלים שונים.
מלבד החורים, יצרב על הפלטה סרגל סימון, כעזר למיקום ומדידות שונות.
קובץ מצורף 65487
הפלטה תחובר בברגים לבסיס פרופילים מלבניים RHS 80x40 ותמיכות לאורכו, כך שמידותיו מאפשרות את הנחתו על שולחן עבודה בחלקה הפנימי של הקונסטרוקציה.
אל השולחן יוברגו מודולים שונים הנבנים מתוך תוכנת התיב"ם, ומיוצרים מחיתוך ליזר והרכבה ב self jigging.
קובץ מצורף 65488קובץ מצורף 65485
יתרונו המובהק של שולחן שכזה, הוא היכולת לפתור בעיות מקומיות בשינוי פריטים בודדים, וכמובן בהרכבה חוזרת ונשנת של המוצר - כפועל יוצא של היכולת לשלוף את השלד מתוך הג'יג.
במידה ואכן המודל 1:1 יענה על דרישותיו בהצלחה, תיבנה (במהרה בימינו) בעזרת השולחן השלדה התחרותית תחת ידיו של בעל מקצוע , ומחומרי גלם יקרים.
אשמח לשמוע הצעות, הערות, שאלות וכו...
בתודה מראש
עמית
-
11 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
זמן זמן זמן !
המשאב היקר הזה פשוט נשאב לנו מתחת לרגליים, והמלחמה להיתקדמות בפרויקט היא יום יומית, אבל בפועל נמדדת בשבועות אם לא בחודשים.
קובץ מצורף 66925
לפני כמעט חודשיים סיפרתי על התוכניות שלנו לבניית שולחן הריתוך, תוך כדי שכבר הינו בתהליך מתקדם לרכש.
מסתבר שהחיים לא פשוטים כמו שאני מדמיין, והיצרן הראשון הסתבך עם חיתוך אלומיניום 10 מ"מ בצפיפות חורים גבוהה.
קרן הליזר פשוט מחממת את הפלטה לטמפ' שמתחילות להנזיל את החורים ואף ליצור מעין גלים שפוגעים בישרות המשטח.
קובץ מצורף 66926
לאחר כמעט חודש וחצי של המתנה, היתיעצויות עם המומחים שלנו וכמובן באישור התורם שלנו, החלטנו לעבור ליצרן אחר, "אהרון יוסף" , שהציע פלטה עבה יותר שהיתה בזמינות אצלו (12.7 מ"מ) ותחתך בג'ט מיים.
קובץ מצורף 66923
כמובן שדעתי אינה אוביקטיבית, אבל התוצאה פשוט מדהימה.
קובץ מצורף 66922
בנוסף, נבחנה טכנולוגית SELF-JIGING של פלטות פלדה, בשני פרויקטונים שונים:
האחד- מתקן לחיתוך זויתי של צנרת השלדה (נוצ'ינג), והשני צמד בראקטיים גנאריים לכלל השלדה שיספקו מענה לחיבור כלל האביזרים בפרויקט.
"LCS" מעפולה עשו עבודה נהדרת, במחירים מפתיעים ושרות אישי שאין שני לו.
קובץ מצורף 66929קובץ מצורף 66930קובץ מצורף 66924
קובץ מצורף 66921קובץ מצורף 66928
הפרויקט נכנס לשלב תכן סופי של כלל המערכות בסוף החודש, ובשאיפה נצא לייצור כבר בתחילת פבראור, על תקופת המבחנים של הסמסטר.
קובץ מצורף 66917
תודה ענקית לצחי פרימק - "פרימטק" שתורם לנו מיכיסו ביד נדיבה, במסירות ובחן נדירים.
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
נחמד מאוד, שתדעו שיש שולחנות ריתוך מוכנים למטרה הזו. אולי היה זול יותר לרכוש אחד שכזה.
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
יוסי - סחטיין עליך! כל הכבוד אין מילים. עמית כל הכבוד גם לכם על ההתקדמות והעבודה. ניכר שאתם משקיעים בבסיס איתן מההתחלה, זה צעד נבון. חוץ מזה אתה הבטחת לי מיילים עם שאלות...
-
10 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
חג שמח...
LIZARD - בדקנו את האפציות המוצעות בשוק, ומדובר במוצרים יקרים בכמעט סדר גודל, ומחייבים סדרת כלים נלויים שלא היתה מביישת סדנאת מרוצים ותיקה.
מה גם שחומר הגלם הנוכחי הינו אלומיניום, בשונה משולחנות פלדה מסיביים, וזאת בכדי שיהיה ניתן לשנע אותו בקלות יחסית לבעל מקצוע שיבצע את הריתוכים בשלדה התחרותית.
רני - תודה רבה. אני מתחיל כבר עכשיו להפעיל את הלחץ על מנת שתבקר אותנו בסקר PDR שיערך ב 18.12 (סקר הצגת תכן ראשוני).
על הדרך אני שמח להראות מעט תמונות מהתקופה האחרונה:
קובץ מצורף 66952 תודה ענקית לאלון שפר מ"סינגל טראק" בית אורן, שתרם לקבוצה 4 בולמי FOX DHX 5.0, שעתידים להוות את לב מערכת המתלים.
קובץ מצורף 66955 אנליזת גגופים קשיחים בכלי של חברת HYPER-WORKS + מחשב גיבור , שנתרם לנו ע"י חברת CAS מטירת הכרמל, ומתמחה באנליזות באמצעות מחשבים.
קובץ מצורף 66956 המנוע שלנו על הסטאנד שבנינו לו , חולה , לא יודעים מה יש לו...
קובץ מצורף 66954 פרופילי מגנזיום של חברת אלובין, עתידים לשמש כזרועות \ משולשי המתלים. מדובר באותם הפרופילים המשמשים את אלובין ביצור אופני סגל בייק האקסלוסיביות.
קובץ מצורף 66958קובץ מצורף 66957 תמונות מקורס קרטינג שנתרם ע"י "דן קרטינג" בקניון חיפה. מעולם למידה והנאה לא הישתלבו יפה כל כך.
קובץ מצורף 66953קובץ מצורף 66951 צמד חלופות לעיצוב הרכב שעוצבו ע"י סטודנט מהפרויקט (מהפקולטה לאוירונאוטיקה). אני אדאג שהוא עוד יכתוב פה כמה מילים על הפרויקט המענין שלו...
קובץ מצורף 66950קובץ מצורף 66949 תכן כמעט סופי של מכלול הדפרנציאל האחורי. הרינדור עלינו.
מקווה לעדכן בקרוב
עמית
-
8 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
מעבירים הילוך קדימה!
בשעה טובה אתמול (חמישי), נרשמנו לתחרות FSAE באיטליה!
זה המקום לספר שהדחיפה העיקרת לצעד לא הגיעה מצד הסטודנטים המובילים את הפרויקט, אלא דווקא מצד החברים ה"פשוטים"...
בתום תקופה ארוכה של דיונים והערכות, החלטנו להמר על כל הקופה ולהירשם לתחרות (בעידוד נמרוד), שהרי כל תוחלת הפרויקט היא מוטיבציה של אנשים, וידוע ש"לא עוצרים סוסים דוהרים".
בצעד יוצא דופן, 3 קבוצות אקדמייות מישראל נרשמו לאותה התחרות באיטליה (ב"ש ות"א גם כן).
קובץ מצורף 68616קובץ מצורף 68615
אין ספק שזוהי ציונות מודרנית הלכה למעשה.
לקראת התחרות שבספטמבר נארגן אירוע תחרות ישראלי לבחינת הרכבים כבר בארץ .
בסוף ינואר, שניה ורבע לפני תקופת המבחנים, אנחנו ב- CDR ( סקר תיכון קריטי), משמע כלל התכנון, המודלים, רשימות החלקים והאישורים לקראת ייצור, נסגרים בדיונים מרתוניים בנוכחות כלל החונכים שלנו.
קובץ מצורף 68621קובץ מצורף 68618
הסקר הזה מחייב את הקבוצה לריכוז מאמץ משותף, לאין סוף תאומים ולסבבים ארוכים של ווידא התכן.
במקביל, אנו בונים מודל שלדה 1:1 (כפי שספרתי בתחילת השרשור), כך שכל המכלולים הקריטיים יבדקו לתאימות עוד לפני שמייצרים את השלדה התחרותית מחומר הגלם היקר.
היופי במודל הוא שאנו כסטודנטים רוויי שעות קריאה וחישוב נוסחאות, מתנסים הלכה למעשה בייצור התכנונים שלנו.
קובץ מצורף 68614קובץ מצורף 68617
זה המקום להגיד תודה לעידו לוריה על תמיכה ויעוץ מתמיד בתכנון הג'יג שלדה, ול-LCS עפולה על הנחה יפה שנתרמה לקבוצה.
קובץ מצורף 68619קובץ מצורף 68620
שבת שלום חורפית
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
כייף לראות כזו מקצוענות. כל הכבוד.
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
אני חייב כמה מילים
מודה ומתוודה שאני עוקב מרחוק אחרי הפרויקט של הבחורות והבחורים האלה-והלוואי והיה לי קצת יותר זמן גם להגיע למפגשים של סיעור המוחות,
אני מעודכן בכל שלב ושלב שלהם
הלהט והברק בעיניים שלהם כאשר הם מדברים על העשיה שלהם פשוט מדהים-
אני ממש מקנא בנמרוד ועידו שיכולים לתת עזרה מיקצועית וזמן וידע וניסיון ועוד ועוד
כאן הזמן להוריד את המסכה ולספר לכם שאת תרומתי הצנועה לפרויקט של סטודנטים יקרים אלו נתתי בגלל עידו לוריה(בסדר עידו-עם ה) והוא אפילו לא יודע את זה,
ראיתי את עידו תורם מזמנו ולא רק בפרויקט של שנה שעברה (אונ' ב":ש)והידיים בערו לי-גם אני רציתי לייצר או לעשות משהו לקידום הפרוייקט ההוא-אך לא יצא,
בעברי הרחוק אני בא מעולם הדפוס והידע במכונאות וייצור מכונות נטמע בי אז-
מאחר והימים של היום אינם מאפשרים לי לעבוד פיזית אזי שלחתי את ידי לפנקס ההמחאות ורשמתי המחאה לזכות הפרוייקט(המעט שיכולתי לעשות)
אני סמוך ובטוח שהחבורה הזו שם בטכניון תסיים את הלימודים עם תובנה נוספת-לתת לסייע-לעזור ולתרום
הערכתי הרבה להם ולמנטורים המלווים אותם
וכאן המקום לספר לכם שהחלטתי להרים עוד תרומה מעשית קטנה
כאשר הדגם יהיה מושלם הוא יצולם יעובד למטריצה לחריטה ונחרוט כמה מציתי זיפו עם דמות רכב הפורמולה של קבוצת הטכניון
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
זמנים קריטיים...
בסוף החודש (ינואר 2013), אנחנו בסקר התיכון החשוב ביותר בפרויקט.
CDR- מרתון דיונים לאישור התכנונים ויציאה לייצור.
זה המקום לספר על היתפתחויות חיוביות מאוד בקבוצה שלנו:
1. הרישום לתחרות הניע גל חדש של אנרגיות בקבוצה, שמתורגם לעשיה רבה בכול התחומים - החל מחלוקת תפקידים ברורה לאחריות הסטודנטים לכול נושאי המסמכים הקשורים לתחרות, לוגיסטיקה של שינוע הקבוצה והרכב, וכמובן וידוא קפדני יותר של התקנון ומשמעויותו.
2. ראש מגמת התכן בפקולטה להנדסת מכונות שלנו, פרופ'ח ראובן כץ, שעובד חזק מאוד מאחורי הקלעים, הצליח לגייס למען הקבוצה לא פחות 100 אלף שקלים, מתוכנית האנרגיה ע"ש גרנד בטכניון GTEP. אני אישית עדין לא קלטתי את הגודל המשמעות של התמיכה הזאת, אך אין ספק שמדובר בצעד שיוכל לבסס את הפרויקט בצורה חזקה ביותר.
קובץ מצורף 69028
3. קבוצת RUNUP החלה בתמיכה רישמית בקבוצתינו, ותעזור במשלוח הרכב לחו"ל וכן באירגון והלוגסטיקה הקשורים בבנית הרכב.
זה המקום להגיד תודה ענקית לרונן צירין, נשיא RUNUP, על נכונות האין סופית לתמיכה בקבוצה ובספורט המוטורי בארץ.
קובץ מצורף 69031
4. מפעל אווירון מקבוצת אלובין יבצע עיבוד שבבי לעשרות חלקי מגנזיום אקזוטיים שאנו מתכננים, ובשאיפה נזכה בזמן הקרוב להרכיב אותם למערכות השונות על גבי הרכב.
קובץ מצורף 69074
5. אחרונה וחביבה היא הביבי של צוות שלדה, הלא היא המודל 1:1 שלנו, שגמעה בשקיקה ימים כלילות של עבודה מצדינו, ושכבר מוכיחה את יעילותה, וגורמת לנו להבין לא מעט על תנוחת הנהיגה, על חלוקת הנפחים המותרים לכול צוות, ועל שינויים הנדרשים לעמיד בתקנון.
תודה בפעם המי יודע כמה לעידו לוריה על תמיכה צמודה בהפקת הלקחים מבנית המודל.
קובץ מצורף 69032קובץ מצורף 69033קובץ מצורף 69034קובץ מצורף 69035
אנחנו כבר רגל וחצי בתוך תקופת המבחנים, כך שירידה משמעותית צפויה בקצב העבודה.
בתקווה שנחזור בתחילת מרץ בכוחות מתוגברים לקראת הרכבת המכלולים הראשונים ברכב.
יוסי שושני, תודה ענקית על התמיכה האין סופית מצדך.
המצית הזאת תהיה למזכרת ארוכת שנים מהפרויקט, שבלעדיך לא היה זוכה להיתקיים בצעדיו הראשונים והקריטיים.
בתודה מראש
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
אני פשוט מקנא בנמרוד ובלוריה(עם ה)
ותודה לכם על השיתוף השבועי
אנמי כל הזמן מתעדכן
תודה על התמונה המקסימה והמיזעים(סווט שרט)המחממים-ריגשתם אותי וזה לא פשוט
אשתדל להגיע לסיעור מוחות הבא
ואעשה מאמץ גם להגיע לאיטליה (או שאשלח מישהו מיכם במקומי-נראה)
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
ריכוז מאמצים.
בשלישי האחרון עברנו בהצלחה את סקר התיכון הקריטי.
קובץ מצורף 69662קובץ מצורף 69665
כבכול פרויקט המכבד את בעליו, הערב הקודם לסקר הפך ללילה לבן גדוש סרטוטים, עוד סרטוטים, והרבה קפה שחור.
קובץ מצורף 69664קובץ מצורף 69663
לדעתי האישית הקבוצה הוכיחה פעם נוספת, ובצורה משמעותית מבעבר, את המוטיבציה והרצון החזקים לביצוע המשימה, במקסימום היכולת, בתקציב ובזמן הנתונים.
זה המקום לבקש את סליחתם של לא מעט מכובדים, שלא קיבלו הזמנה לסקר, למרות הבטחתי האישית.
ביצוע הסקר היה מוטל בספק עד לרגעים האחרונים, ובחרתי להימען מאי נעימויות של הרגע האחרון.
לטובת כול אלה שלא היו, לשימור הידע ולקבלת ביקורת מכול סוג שהיא, מובאות בפניכם מצגות הפרויקטים מתוך הסקר, לב ליבו של הפרויקט:
מצגת הנדסת המערכת - המבוא לשאר הפרויקטים:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...ngineering.pdf
מצגת קבוצת שלדה :
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...%20chassis.pdf
מצגת קבוצת תמסורת :
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...ve%20train.pdf
מצגת קבוצת בלמים:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...e%20System.pdf
מצגת קבוצת היגוי:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/TechnionFSAE_CDR/CDR%20-%20Steering.pdf
מצגת קבוצת מתלים:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...Suspension.pdf
מצגת קבוצת חיפוי:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/do...20-%20body.pdf
אשמח להסביר בנוגע לנושאים לא מובנים (ובמקרה הגרוע להודות שהרוב לא ידוע...)
בינתיים מתחיל טיפטוף של חלקים שהוזמנו מראש - LLI.
קובץ מצורף 69666
שבת שלום
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
ראשית, פרויקט יפה מאוד ונראה מאוד מקצועי (על אף שאני לא מהנדס מכונות שיכול לתת לכם פידבק מקצועי).
מאחר ויש לי ניסיון עם פרויקטים מערכתיים שמבוצעים בטכניון, מספר הערות:
1. מדוע אתם כותבים בעברית?? אתם רוצים לפרסם מאמרים ו\או לפרסם לתורמים פוטנציאלים, הכול חייב להיות באנגלית.
2. במצגת שלכם חסר לי מאוד תמונת העל. מה הפרמטרים של הרכב שאתם רוצים ליצר? משקל עוצמת מנוע תאוצה ולאיזה מטרות.
אתם מיד צוללים לפרטים הטכנים (בכל המצגות) ושוכחים את תמונת העל.
3. כיצד אתם מתכוונים לבדוק את עצמכם? איזה סימולציות באלו תהליכים, איך תבדקו את המוצר המוגמר?
4. לוחות הזמנים שלכם מאוד בעיתים. בין נסיעת המבחן והתערוכה יש שבוע?! לא נראה לי שתצליחו להביא את המוצר שלכם לרמת תערוכה
בזמן כל כך קצר
בכל מקרה בהצלחה לכם.
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
מוני, קלעת בדיוק בכול נקודות החולשה של הפרויקט שלנו (שקף פערים במצגת הנדסת מערכת).
1. זהו לא פרויקט מחקרי המתיימר לפרסם מאמרים, אומנם בהחלט יש צורך אמיתי לשווק את הפרויקט דרך קשרי החוץ המעולים של הטכניון.
בכול אופן החל תהליך תיעוד והסרטה של פעילות הקבוצה ע"י היחידה לקשרי חוץ.
2. כפי ששמת לב, אין בקבוצה צוות שמטרתו הבלעדית הינה הנדסת המערכת.
התפקיד מוטל על ראש הקבוצה ועלי, צמד סטודנטים בסוף התואר הראשון עם מעט מאוד ניסיון בביצוע פרויקטים, אך עם המון תשומת לב והשקעה אין סופית.
שנינו אמונים על הובלת צוותים מרכזיים בפרויקט (מתלים ושלדה), בין כל שאר המשימות בניהול השותף של פרויקט שכזה.
בהחלט נכתב מפרט דרישות מערכת לפרויקט, וחולקו תחומי אחריות שונים.
קינמטיקה דינמיקה וביצועים באחריות קבוצת מתלים. ארגונומיה, אריזה ואינטגרציה באחריות קבוצת שלדה.
אני מקווה מאוד שהבעיות שיוצרו כתוצאה מהפער הזה, יהיו ברות תיקון פשוט ומידי (חשוב להיות אופטימי :-) ...).
אחד הלקחים החשובים מבחינתינו למחזור הפעילות הבא, הינו צוות הנדסת מערכת עצמאי. בשאיפה ע"י סטודנטים ותיקים מהמחזור הקודם.
3. גם בנושא בחינת הרכב לא הוגדרו כראוי תהליכי בחינה כוללים.
עם תום תקופת המבחנים יושלם הפער בתוכנית ניסויים שתיבנה בהיתיעצות מיטב היועצים שלנו.
כפי שזה נראה כרגע, הכותרת המאפינת את המחזור הראשון בפרויקט שלנו היא "למידה בתנועה".
4. הפתרון שאנו מוצאים לעמידה בלוחות הזמנים הסופר-צפופים הוא שימוש במודל שלדה 1:1 שנבנה על ידינו, כפלטפורמה לבחינת בעיות .
ז"א שתרם ייצור שלדה תחרותית סופית , יורכבו כול המערכות הקריטיות על גבי המוק-אפ 1:1 שלנו, ובמידת האפשר יבחנו נושאי ארגונומיה, תקנון, גישה לנק' חשובות, היתממשקות מערכות וכו'...
אין ספק שכמות האתגרים לא קטנה, אבל אני מאמין בלב שלם שניתן להעמיד רכב "מתגלגל" בסוף מאי (אגב- הקורס המוביל את הפרויקט מחייב אותנו לתאריך הנ"ל).
עכשיו השאלה היא למה אני בדיוק מתכוון ב"מתגלגל"...
שאלה טובה.
עמית
-
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
תשובה למתגלגל
אם מאוד רוצים אפשר לדחוס לתוך 24 שעות עוד שעה שעתיים
פשוט עובדים בלי הפסקה ומורידים את שעוני היד
עמית
תמשיכו בקצב הזה והכל יסתדר כמו מכונית מרוץ בהקפה אחרונה
ולגבי ההתנצלויות
אני בטוח שכל ה"מכובדים"מבינים את לחץ לוח הזמנים שלכם אז הסר דאגה זו מליבך
מחזיק לכם אצבעות
בהצלחה בהמשך
-
13 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
תקופת מבחנים.
בימים אלו רוב חברי הקבוצה מסימים את מועדי א' של הסמסטר.
למי מאיתנו של מכיר את ציבור הסטודנטים בטכניון, אני אציין בקצרה שעבור רוב הסטודנטים, לציוניי הקורסים השונים חשיבות ראשונה במעלה .
במהלך הסמסטר הוקרבו לא מעט שעות לימוד לטובת היתקדמות בפרויקט, ובחודש האחרון ניסינו להיתנתק מעט מהעיסוקים השוטפים ולהיתרכז לגמרי בלמידה למבחנים.
באמת שניסינו...
1. מרבית סרטוטי היצור אושרו לביצוע ע"י המנחים שלנו, ומנה ראשונה של רכיבים במערכת המתלים כבר בשלבי יצור אחרונים אצל מפעל "אוירון" מבית "אלובין".
קובץ מצורף 70548
2. חומרי הגלם של הפרויקט (שאינם מגנזיום), סופקו לבתי המלאכה שלנו, בין אם צינורות כרומולי 4130, בין אם גלילי אלומיניום 7075 ופלדה 4340 לנאבות הקדמיות והאחוריות, ועד נירוסטה PH15-5 אקזוטית למתאם גלג"ש-דיפרנציאל.
בשבוע הקרוב נתחיל ביצור הנאבות הראשונות אצל "תאפיקס" שתורם לנו את העיבוד.
קובץ מצורף 70540קובץ מצורף 70545
3. המנוע שלנו הניע לראשונה (מאז הגיע לפרויקט) באדיבותו הענקית של מוסך "עופר אבניר" בצ'קפוסט, שעמל שעות רבות ובתוספת לחלקים שקנינו מחו"ל החזיר את האמונה במנוע הסוזוקי שלנו.
בעלי חשבון פייסבוק מוזמנים להנות מהארלם שייק גרסת GSXR600
http://www.facebook.com/#!/photo.php...type=2&theater
4. מודל מוקטן של הרכב יוצר בטכנולוגית הדפסת 3D של חברת סטראטיסיס - אובג'קט , וכן נבחנה לראשונה יצור של מעטפת חומרים מרוכבים (על גבי תבנית מודפסת) אצל "פלאסן"-סאסא שתורמת את חומר הגלם והיצור לחיפוי הרכב.
קובץ מצורף 70551קובץ מצורף 70550קובץ מצורף 70549
5. בהתאם לתוכניות, אנו לקראת סיום בנית המודל 1:1.
כלל התושבות רותכו למסבך, והמכלולים השונים נבחנים להתאמה.
מודל מיכל דלק נבנה גם כן, ואושר ליצור בתרומתו האדיבה של עידו לוריה.
קובץ מצורף 70541קובץ מצורף 70539קובץ מצורף 70543קובץ מצורף 70544קובץ מצורף 70542קובץ מצורף 70546קובץ מצורף 70547
תודה גדולה לכול האנשים והחברות המסיעות לקיום הפרויקט.
שבת שלום
עמית
-
12 קבצים מצורפים
תגובה: פורמולה טכניון - קבוצת המרוצים של החנונים מהצפון
לקראת הרכבה.
לאט לאט מתקדם הליך הייצור בפרויקט, ובכול יום מרגישים היתקדמות קטנה. קטנה אך משמעותית.
זרועות המתלים (משולשים) סימו את תהליך ההרכבה בריתוך והציפוי הקרמי המגן על סגסוגת המגנזיום.
קובץ מצורף 71370
קובץ מצורף 71376קובץ מצורף 71373קובץ מצורף 71371קובץ מצורף 71372
רוב האביזרים שהזמנו בשלבי שיחרור מהמכס, וסנוניות ראשונות כבר נחתו בשלום.
קובץ מצורף 71374
קובץ מצורף 71377קובץ מצורף 71375
תפסניות הדפרנציאל סימו את שלב העיבוד השבבי, ובתקוה ניתן יהיה להרכיב את המכלול כבר בזמן הקרוב.
קובץ מצורף 71378
את הזמן שבין מועדי ב' לבין ההמתנה לחלקים, אנו מנצלים להגשת דוחות הפיתוח המלאים של סקר ה-CDR , ובבנית תוכנית עבודה שתאפשר ניצול זמן מירבי בתקופה הקרבה.
ברוחים הקטנים שנשארו עובדים בדיקת האביזרים שהגיעו על המודל 1:1 ומסיקים מסקנות לקראת היצור הקרב של השלדה.
קובץ מצורף 71380
קובץ מצורף 71381קובץ מצורף 71379
בין השאר הקורס המוולה את הפרויקט מאפשר לנו הסטודנטים לייצר חלקים במחרטה וכרסומת קונבנציונאלית בטכניון, בליוי והדרכת איש מקצוע.
זה צעד חדש ומבורך בהחלט, שיאפשר לנו לתת מענה פשוט אך מהיר לבעיות שיתעוררו בעתיד.
חג כשר ושמח
עמית