Close
מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8
  1. #1

    ברירת מחדל טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    בזמן טיול בשטח, נשבר אחד הצינורות פלסטיק שיוצאים דרך הקיר אש, והמים ברחו. ביצעתי מעקף, שמתי מים רגילים והמשכתי בטיול.
    ביצעתי את הפרוייקט החלפה השבוע, כמה תובנות שאולי יעזרו לאחרים.
    יש ביוטיוב כמה סרטונים, אבל בסופו של יום, מה שהכי עזר לי -
    https://www.isuzu.org.il/isuzu/index...4&showentry=46

    כמה תובנות -
    1- זה פרוייקט ארוך ומעצבן, הרבה שכיבה על הצד בתוך הרכב, ועמידה על הבירכיים. יש הרבה ברגים וחלקים, אני נוהג פשוט לצלם כל שלב בזמן הפירוק, ובנוסף אני מפריד שני כלים לברגים, אחד לכל צד (באיזה צד אני הייתי בזמן הטיפול בבורג). בסופו של יום עבדלי על הפרוייקט לסירוגין במשך 4 ימים.
    2- זה הזדמנות טובה לעשות סדר בדש-בורד ( חוטים מיותרים,נורות שרופות, רעשים, חופשים). מי שרוצה לעשות סדר, צריך לקחת בחשבון יותר זמן, יהיו פלסטיקים ומחברים שבורים, צריך לאלתר (וזה לוקח זמן).
    3 - צריך לחשוב קדימה ולדאוג לחלקים הקטנים - 2 ORINGS במחברים של המזגן ושני צינורות גומי חדשים לחיבור של המים לראדיאטור (זה כל כך הרבה עבודה, אני לא מחזיר צינור בן 20 שנה. פחות מ 200ש"ח ה UMI).
    4- ריקון גז מהמזגן - בניגוד לקישור ששמתי, אני ריקנתי בסבלנות מהוונטיל של הלחץ הנמוך (לאט, שלא יצא השמן). הכי נכון, להשתמש במכונת מילוי מקצועית שגם יודעת להציל את הגז הקיים וגם לבדוק במדוייק כמה שמן יצא. זה אומר לנסוע למכונה לפני תחילת העבודה, לרוקן, ולחזור למילוי בסוף העבודה.
    5- אני לא הפרדתי את הצינורות פלסטיק מהראדיאטור (כמו שכתוב בקישור). הכל יצא ביחידה אחת.
    6- לא צריך לפרק את הדשבורד (העליון) אבל כדאי לפרק את שני הכיסויי פלסטיק ליד הרגליים של הנהג והנוסע. צריך לפרק את המסגרת בטיחות (פלדה) שמאחורי התא כפפות.
    7- השלד פלדה של הקונסולה המרכזית מחובר בחלק התחתון שלו בשני ברגים בכל צד. שווה לפתוח אותם, ולמשוך את שתי הקורות (בשני הצדדים) כס"מ קדימה (קצת כח). הס"מ הזה עושה את החיים קלים בשליפה של היחידה.
    8- איך מוציאים היחידה מהמקום? אחרי שמנתקים את הצינורות מים מתוך תא המנוע, מוציאים את היחידה כולה, לכיוון הרגליים של הנוסע (אחרי הוצאת המזגן).
    היחידה של החימום מזרימה את האוויר למטה ולמעלה. שתי "התעלות" האלו (של האוויר) מחוברות עם בורג יחיד ליחידת חימום. הבורג של היחידה העליונה נגיש מהאמצע (מהקונסולה המרכזית שפורקה), והחלק התחתון, מצד שמאל ליד כל המנגנון של הכיווני אוויר.
    משחררים את שני הברגים, מרימים טיפה את כל היחידה (אחרי שחרור 4 האומים (בוקסה 10), והכבלים של התיפעול), ומוציאים את התעלה התחתונה שמאלה לעבר הדוושת של הגז. עכשיו, היחידה יורדת נמוך יותר (כי התעלת אוויר התחתונה כבר בחוץ), ואז אפשר למשוך גם את התעלת אוויר העליונה שמאלה לעבר הדוושה של הגז.
    אחרי ששתי התעלות בחוץ, ובהנחה שהקורות של הקונסולה המרכזית משוחררות (סעיף #7), היחידה כולה יוצאת לצד ימין (הרגלים של הנוסע).
    9 - סגירה בסדר הפוך. יש חתיכת ספוג בידוד על הכיר אש (מבפנים) איפה שהצינורות יוצאים, אני גזרתי ספוג חדש, להבטחת האיטום.
    10 - חיבור הצינורות מים מתוך תא המנוע - לפי הסוג של הבנדים (7? 8? מ"מ) צריך להתארגן על סט מאורך אפס (מברג בוקסר), ועד מאריך של 40 ס"מ. מאוד חשוב להלביש את הצינורת בצורה רפוייה של יופעל לחץ על הצינורות פלסטיק ביציאה של הראדיאטור. הרבה סבלנות והרבה נחישות, וזה נסגר.
    11- ממלאים גז (ושמן) במזגן. טרופר ארוך, עם מזגן מפוצל - כ 850 גרם גז, תוספת 30 גרם שמן (איבודים וכו'). שהכל תקין, לחץ יניקה 21-43PSI, לחץ גבוה 199-270PSI (הלחצים מ MANUAL, הכמויות מה DB של המכונת גז).

    לא פחות חשוב -
    המים יוצאים, וחוזרים, מהבלוק בצד של הנהג בצינור גומי 5/8 ועוברים בשני צינורות מתכת לאורך הכיר אש לצד של הנוסע.
    תדאגו שבארגז כלים יהיו לכם 3-4 חתיכות של 5-6 ס"מ צינורות נחושת בקטרים שונים על מנת לחבר צינורות שנקרעים. צינורית כזו שהייתה לי, עשתה את כל עבודת המעקף בשטח לעבודה של פחות מחצי שעה (ועוד חצי שעה חיפושים אחרי בוקסה 8מ"מ שנפלה ולא נמצאה).

  2. #2

    ברירת מחדל טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    כבוד על התעוזה והכוח רצון לעשות את זה לבד.
    אני הגעתי למסקנה שמעבר לתמונות כדאי מאוד גם להסריט רציף. יש דברים שחשוב גם סדר הפעולות.
    זה גם הכי עוזר למי שרוצה לגשת לכזה פרוייקט בעצמו ולכן כדאי לשתף אם יצא טוב.

    תכניס מגנט חזק לסט כלים…
    עוזר לדוג בוקסות נעלמות

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    כבוד על התעוזה והכוח רצון לעשות את זה לבד.
    אני הגעתי למסקנה שמעבר לתמונות כדאי מאוד גם להסריט רציף. יש דברים שחשוב גם סדר הפעולות.
    זה גם הכי עוזר למי שרוצה לגשת לכזה פרוייקט בעצמו ולכן כדאי לשתף אם יצא טוב.

    תכניס מגנט חזק לסט כלים…
    עוזר לדוג בוקסות נעלמות
    אם הייתי מסריט, זה היה לוקח פי שניים. זה לא עבודה על השולחן שאפשר לשים מצלמה קבועה, זה עבודה מתחת לדשבור.

    לגבי מגנט, הבעיה הייתה שפשוט לא הצלחנו למצוא את הבוקסה (לא לשלוף).
    זה לא האובדן של הבוקסה, הבעיה זה הפחד מהנזק שהיא יכולה לגרום אם היא תתחיל לזוז תוך כדי נסיעה.
    הבוקסה לא הגיע למטה. רוב המנוע ממוגן, ולא שמענו פגיעה במגן או על הריצפה (עבדתי על אספלט), וזה מלחיץ.
    יהיה זכרה ברוך. התחליף בדרך.

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    כל הכבוד.
    ההמשך לשאלה של גולש אחר בפורום - אני חושב שעבודה מורכבת מהסוג הזה ברכב ישן - עושים לבד בהגדרה ולא נותנים לבעל מקצוע אמין ככל שיהיה לעשות.
    יש כאן יותר מדי פינות לעגל ורק אתה על הרכב של עצמך תעשה הכל ברמת החיפוף שמתאימה לך.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    אחלה עבודה, עשיתי אותה פעמיים..
    לגבי הגז - אני נסעתי למזגניסט להוציא וחזרתי אליו בסיום למלא מחדש.

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    כל הכבוד זיו.
    עוד מעט סופ"ש

  7. #7
    חבר רשום סולי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2004
    מיקום
    Somewhere over the rainbow..
    הודעות
    6,392

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    אומנם לא נוסע בטרופר.. אבל קראתי ונהנתי!
    תודה על השיתוף.. וסחטיין על תשומת הלב החמה לקרנף המזדקן.

    Sent from my SM-G781B using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  8. #8
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,670

    ברירת מחדל תגובה: טרופר, החלפת ראדיאטור חימום

    כל הכבוד זיו !
    נשמע שכבר אתה יכול להצטרף לשיעורי יוגה למתקדמים ...

נושאים דומים

  1. טרופר 94 בנזין - רדיאטור חימום נוזל
    על ידי Tsafrir בפורום פורום איסוזו Isuzu
    תגובות: 16
    עדכון אחרון: 03-02-15, 14:28
  2. החלפת רדיאטור חימום
    על ידי baSS4 בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 15-10-13, 22:14
  3. החלפת סלילי חימום
    על ידי עידן מרציאנו בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 20-01-08, 00:35
  4. סקר: האם מערכת חימום המנוע פעילה ברכביכם?(טרופר)
    על ידי מוטי ג. בפורום פורום איסוזו Isuzu
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 31-12-06, 14:50
  5. החלפת רדיאטור חימום
    על ידי haitham_zoa בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 03-11-05, 11:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •