מה רע?
לא רע.
מה אתה מחנטרש על מבצעי נקיון? תגיד שבא לך לטייל ונדבר ביזנס.
בסופ"ש האחרון קיבלתי רכב חביב שמצויד בשיפור האולטימטיבי (פזומט חופשי) - לצאת ולטייל איתו. אז שוטטנו קצת בדרום. שני מסלולים מוכרים, מהיותר מטויילים ומכאן שהסיכוי למצוא בהם את ה"חתימה הסביבתית" של הג'יפאי הישראלי, הוא גדול במיוחד. את האשפה שלנו סחבנו עימנו כמובן. צר לי, אבל למעט בקבוק מים ריק אחד שנאסף לשק האשפה שלנו, כל נקודות המנוחה הפופולריות היו חפות מכל אשפה...
אז או שהפקחים באמת היפר-חרוצים ושואבים מהשטח כל בדל קלמנטינה, או שהאשפה מוסלקת דווקא בנקודות נסתרות מעינינו, או ש...הפלא ופלא - הרוב המוחלט של הג'יפאים המטיילים באמת לא מלכלכים את המדבר....
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
עוד מסמר בארון ההיברידי:
מסתבר שמכונית משפחתית קטנה כמו סוזוקי אלטו, מיוצרת בהודו עם מינימום פלסטיק ומותרות מזהמת פחות מאשר פרוויוס ביום-יום..וזה עוד לפני עלויות הייצור ועלויות הגריטה של הסוללות.
עכשיו בוא נראה,
כמה מרוכשי פרוויוס בשם הסביבה היו מוכנים לעשות את הצעד לכיוון האלטו.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
זה נכון. לא תראה את הפלצנים הירוקים נוהגים באלטו או בפיאט פנדה או ביונדאי i10 או בכל אוטו קטן, ידני וחסכוני אחר, כי אין לו את התדמית הירוקה של הפריוס, וכבר הסכמנו ש"ירוק" זה בעיקר אופנה, תדמית "נכונה", חיצוניות ולא מהות. פלצנות לשמה. היום הטרנד הוא ירוק, מחר יהיה טרנד אחר.
העניין עם טויוטה פריוס זה לא כמה דלק היא צורכת וכמה מעט CO2 היא מפליצה, כי את הירוקים הרי לא מעניינים מספרים ועובדות, אלא רק הסיסמאות, ובעיקר התדמית - טויוטה הרי יכלו לדחוף את מערכת ההנעה ההיברידית המוצלחת שלהם לתוך מרכב בנאלי של קורולה, אבל אז מי היה מסתכל על האנדרוגינוס הזה?
וזה למה טויוטה היא יצרן גאוני - הם יצרו מכונית חדשה שלמה סביב מערכת ההנעה הזו, כדי להפוך אותה למבודלת, מזוהה ונושאת דגל. בגלל זה יש לה את המראה הייחודי האופייני, כדי שכל אחד יוכל לראות את בעליה ולדעת ש"איכות הסביבה חשובה לו" עאלק - ולכן המכונית הזו היא סמל, סמל לטרנד הירוק, לפלצנות הירוקה באשר היא... ובשקט בשקט, כל פריוס כזו נותנת מהצד את ההכשר ליצרן שלה למכור לצידה גם טונדרות וסקויות עם מנועי V8, צריכת דלק של מעבורת חלל ופליטת מזהמים כמו של ארובת רידינג...
והנה - סוזוקי אלטו ידנית פולטת פחות CO מטויוטה פריוס. אבל לא כתוב לה HYBRID על התחת, ועיריית רעננה הגאונה לא תיתן לה לחנות בחינם כמו לפריוס...
ולא רק חסכונית ונקייה, היא גם עולה 60K שקל בלבד. זו המכונית החדשה הזולה בישראל, ובגלל זה אני מסמפט אותה, כי היא אנטיתזה למגמת ההשמנה, ההתבהמות והמחירים המשתוללים של המכוניות החדשות.
אבל פריוס, אנטי-נהיגה ככל שהיא, מגעילה ככל שהיא, יקרה להחריד כפי שהיא גם לאחר כל ההנחות וההטבות, היא עדיין מכונית.
אלטו, עם כל הכבוד והסימפטיה למחיר הזול, זה לא "מכונית משפחתית" ולמען האמת, לא מכונית בכלל. זה צעצוע. סל קניות ממונע. האם ניסית? כי אני ניסיתי. ולא הייתי רוצה לדחוף את המשפחה שלי לתוך הדבר הזה. תמורת המחיר הזול, החיסכון בדלק ונתון CO2 הנמוך, אתה משלם מחירים אחרים. לטעמי הם גבוהים מדי. 60K שקלים זה נראה פתאום המון כסף תמורת כלום אוטו. אפילו שהוא מודל 2010.
אם כבר אוטו שהוא קטן וחסכוני מתוך עיקרון, קח יונדאי i10. ידנית כמובן, גם כן הודית, אבל כבר בנויה כמו מכונית, מאובזרת כמו מכונית, נוסעת כמו מכונית, והכי חשוב - מרגישה כמו מכונית. ולא הרבה פחות חסכונית בדלק מהאלטו. אמנם היא יקרה משמעותית - 75K שקלים, אבל התחושה אחרת לגמרי, והיא כבר לא תגרום לך להרגיש נבוך כשאתה נוהג בה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ירוק זה לא מעבר לסיסמאות.
זה אך ורק סיסמאות, תדמית ואופנה.
כי אלטו, i10 ופנדה הן הרבה יותר ירוקות ונכונות מכל מכונית היברידית. הן פשוטות, הן זולות לייצור, אין בהן טכנולוגיה יקרה, חומרים אקזוטיים ורעילים וגאדג'טים מתחכמים ובגלל זה הן כל כך טהורות ופשוטות ונכונות.
רק שבאלטו, למרות שיש לה הגה כוח, מזגן וחלונות קדמיים ממונעים, הלכו קצת רחוק מדי עם המינימליזם. היא יותר קרובה ברוחה לבדיחה שנקראת טאטא נאנו מאשר ל-i10 ולפנדה שהן מכוניות אמיתיות ובעיני זה כבר קצת מוגזם.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
ומה עם קטנוע?או רחמנא לצילן אופנוע? יש יותר ירוק מהם? אז למה עושים הכל בארצינו שוחרת הירוק להשמיד אותם?
ולמה ארגון כמו "אדם טבע ודין" או כל ארגון ירוק אחר לא מוחא נגד השמדת הענף הדו גלגלי בישראל?
ראיתם פולישוק? זו לא סדרת דרמה,זו סידרת תעודה וככה באמת זה עובד אצלינו
דרור הראל
אין כלי תחבורה ירוק וסביבתי יותר מדו-גלגליים, אבל הממסד שונא אותם כברירת מחדל, עוד מהימים שהמדינה הזו היתה בולשביקית לגמרי. מאז, עברו 60 שנה ועדיין בעיני פקידי השלטון כל רוכב אופנוע נתפס כ"פושטק".
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור .. .העיין של האח הגדול מציצה לך מעבר לכתף .....
מתי אתה רץ לראשות הממשלה ? ... אתה צריך מנהל לשכה ?
אני מוכן לנסוע באלטו בשביל זה :-)
צועניה ..
תשכח מאלטו...
אם אני אהיה ראש ממשלה - נבחרי ציבור ופקידים בכירים ייסעו רק באוטובוס.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני אבוא באוטובוס לעבודה .. אבל לקחת ילדים רק בפרייבט.
ותבטל בבקשה את הנהלת רכבת ישמעל, שלח אותם לעבודת פרך ללא אפשרות שיחרור מוקדם.
צועניה ..
באמת שאני לא רוצה לשנות את נושא השרשור
אבל
אתה יכול להאשים אותם?
אני יודע שנהגת בת'א ומודע לתרבות (או חוסר תרבות) הנהיגה,
אני גם בטוח שהיתה במקומות אחרים בעולם וראית את ההרמוניה בין רכבים לדו גלגלי,
מקומות שיש כבוד לאלה שמסביבך.....
וזה הדדי, דו גלגלי מקבל אותו יחס כרכב בעל 4 גלגלים, אף אחד לא יתקרב אליו או ינסה להשתתף איתו בנתיב, יותר מזה, יזוזו ממנו כמה שיותר רחוק, ליתר בטיחות. הדו גלגלי יתנהג ככל רכב אחר, לא יחתוך, לא ינסה לעבור בין הרכבים להיות ראשון ברמזור....יחכה בתור כמו כולם.
אני , עם צורת הנהיגה המערבית שלי....(יודע, לא להדבק לתחת של הרכב לפניך וכדומה,)
נהיה מגנט באזור המרכז לכל ה"גברים"וה "לא פראיירים" שחייבים להכנס לפני בכל מחיר! כמה פעמים נוגעים ברכב עם הקטנוע....חוסר כבוד בסיסי לזולת.
וסתם לקוריוז....
הסתובבתי עם חמי(הגיעו להשרצה) בצפון דאלאס, אזור מאד עמוס ושוקק,
אחת היציאות שלו (ויש לו הרבה) היתה : אני לא מבין איך זה שאין שוטרים על הכבישים, ומידית עניתי לו: בדיוק למה אתה צריך שוטרים על הכבישים?
עולם אחר, בכל מקרה, דעתי היא שתרבות הנהיגה היא הגורם הראשוני לתדמית, וזה....אתה לא יכול להפיל על הבולשביקים......
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)
תגיד לי דוד ג'ו - כמה שנים אתה כבר בטקסס? כנראה שלא מספיק. אתה עדיין ישראלי לגמרי.
ולמה אני מתכוון? לשורה הזו: ...לכל ה"גברים"וה "לא פראיירים" שחייבים להכנס לפני בכל מחיר! כמה פעמים נוגעים ברכב עם הקטנוע....חוסר כבוד בסיסי לזולת...
למה לי מעולם לא גירדו הקטנועים את הרכב? אולי כי אני, קטנוען בעבר, מתוכנת לחפש אותם במראות ולאפשר להם לעבור? הם קטנים, הם זריזים ובעיקר - הם יכולים. אז אני מאפשר להם לעשות את זה. זה לא מוריד מכבודי, אבל זה מאריך את תוחלת חייהם בעוד כמה שניות, ומעביר אותה לחסדיו של מישהו אחר.
אבל מה? על הכביש בישראל, ל"כבוד" יש מקום של כבוד, תרתי משמע. חלק נכבד מהתאונות כאן נגרמות בעקבות משחקי האגו והכוח בין נהגים (וגם נהגות, לא תאמינו, הכבוד הישראלי אינו עניין לגברים חמומי מזג בלבד). חוקי הג'ונגל התעבורתי של ישראל עדיין נותנים חשיבות גדולה מאוד לגודל ולמעמד - ככל שהרכב שלידך גדול יותר, יקר יותר, שווה יותר (פעם אלה היו הערסים שנהגו באמריקאיות ענקיות, היום הם במרצדס גדולה או ב.מ.וו יקרה או איזה SUV מגה-פלצני), כך גדולים הסיכויים שנהגו יתייחס לכביש כאל נחלתו הפרטית בהחלט ויתעלם ממך יותר, יחתוך אותך ביתר גסות, יבצע עליך את עבירות התנועה הרצחניות ביותר שאפשר, ובעיקר - ידרוש ממך במפגיע לתת לו את ה"כבוד" המגיע לו, וחמתו תבער בו להשחית אם תעקוף אותו או תעז להתייצב ב"פול-פוזישן" לפניו... כלומר - אם עקפת, אתה פגעת בכבודו. אתה זלזלת בו, והפיתרון המיידי שלו הוא לדרוש "להוריד מהכביש" לא רק אותך אלא באותה הזדמנות גם את כל בני-מינך. (כל הג'יפים, כל הקטנועים, כל הספורטיביות, כל הצעירים, כל הרוסים, כל הערבים... כי ענישה בישראל, כמקובל בחברות שהן עדיין בולשביקיות בנשמתן, היא תמיד עניין קולקטיבי. אחד סרח, כולם אשמים, והעונש הוא תמיד קולקטיבי).
כדי להבין על מה מדובר ולחוש על בשרך, בביקורך הבא בארץ הקוידש התכבד ועלה לכמה דקות/קילומטרים על קטנוע. יודע מה? לא מוכרחים להתגרות בגורל עד כדי כך. שכור לך את הסוזוקי אלטו המדוברת - מכונית מיני/מיקרו קטנטונת, וצא לדרך. אנחנו חווינו את זה במבחן השוואתי למכוניות מיני חסכוניות רק לפני שלושה שבועות, כאשר במשך חצי יום כמעט ונרמסנו, תרתי משמע, לפחות 3-4 פעמים על ידי מכוניות אחרות, גדולות ונחשבות יותר, שנהגיהן ראו אותנו אבל כנראה שאלטו או i10 לא נחשבות מספיק ולא ראויות ל"כבוד" ולכן אפשר לחתוך אותן, לזרוק מהכביש או סתם לחסום אותן בגסות - כי "למה מה? מי נתן לך, יבחוש בן שלולית, זכות לעקוף אותי?!...".
תסתובב קצת בת"א ואתה כבר תבין לבד למה אני מתכוון. לנהוג במכונית קטנה במיוחד או לרכב על דו גלגלי זו הדרך הפשוטה ביותר להפוך לדני-דין הרואה ואינו נראה. כלומר - שאר הנהגים רואים אותך, אבל הם מסתכלים דרכך. אתה קטן, ומיד הופך להיות שקוף, בלתי ראוי למקום משלך על הכביש או קצהו של בדל התחשבות. לא יספרו אותך, פשוטו כמשמעו. לא יתנו לך "כבוד", אבל רק תעז להיות זריז מהם, וכבר הם ידרשו ממך את אותו "כבוד" ביתר שאת. כי הכל עניין של גודל ומעמד, וככה זה בחברה חולה-סופנית, אתה יודע.
יאללה , בואו נחזור לכסח את הירוקים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
ג'ו, אני כלכך מסכים עם מה שכתבת שזה מביך ... כשחייתי בארה"ב ראיתי כלכך הרבה פעמים אופנוענים מחכים איתי בפקק ... לא כי יש שוטר, ולא כי אי אפשר היה להרביץ בשוליים ... פשוט כי יש חוק ויש סדר, ואופנוע זה עדיין כלי תחבורה שצריך לציית לכללים.
פה בארץ האופנועים נוהגים כאילו החוק לא תקף לגביהם. יש גם הרבה נהגים ברכבים שנוהגים כך, אבל אצל האופנועים (בעיקר טוסטוסים בסביבה עירונית) זה הרוב המוחלט.
דרור, תיקון אחד.
כשהיה לי את ההיילקס ... רכב זעיר וקטן בקנה מידה של האלטו כמעט. גם אז לא ראו אותי ממטר, ואני נוסע לאט באופן כללי, בימי גשם אני מודע לאי אחיזת כביש ונוסע עוד יותר לאט ... לא ראו אותי ממטר.
זה לא עניין של גודל.
זה עניין של גועל נפש שמדינת ישראל קוראת לו "תרבות".
זה עניין של "תת רמה" ... ( המקור - http://www.youtube.com/watch?v=EkRV_qJDs8s )
זה מצחיק, נכון .. אבל לישראלים אין שום תרבות, שום רמה, ושום זכות קיום כניראה.
בשום נושא.
עצוב ....
צועניה ..
אני מסכים עם שכתבתם לגבי "החתימה הסביבתית" האנושית של חלק משמעותי מרוכבי הדו גלגלי--אבל העניין המרכזי בשרשור שמתקשר לנושא זה הוא-אם הדו גלגלי "ירוק" יותר מכל כלי רכב ממנוע אחר-איך זה שעושים הכל כדי להשמידו?
הרי ברור שמבחינה "ירוקה" שימוש בדו גלגלי במקום ברכב מעיד על "חתימה סביבתית" נמוכה יותר או שאני טועה?
או שלמעשה למושג הנ"ל,יש משתנים נוספים-משתני התנהגות?(כמו זו של רוכבי הקטנועים בעיר),מצב כלכלי של החתום סביבתית?איזור מגורים?דת?
אתם יורדים לסוף דעתי?
אולי אפשר לדבר עם חבר הכנסת פינס,ולשכנע אותו ללחום לצמצום הילודה אצל רוכבי הקטנועים והאפנוענים?וכך להרוג שתי ציפורים במכה אחת
דרור הראל
הטענה שלך שצריכים להיות " ישראלים" כדי לשים לב להבדלים בתרבות הנהיגה שגויה,
קח אמריקאי ממוצע שלא היה בשום מקום בחייו וזרוק אותו בת'א....אתה חושב שהוא לא יראה שזה גן חיות?
בסיגנון נהיגה מערבי, אתה תמיד מכבד את ה PERSONAL SPACE
של הנהגים מסביבך, וזה כולל, כשאתה עומד ברמזור אתה משאיר מרחק מכובד בינך לרכב שלפנך,
בישראל, זה בעיתי, כי ים קטנועים מייד ינסה להתנחל שם בכל כח אפשרי, (להם קראתי "לא פריירים).
הנהג הישראלי הממוצע, לא ישאיר כל מרחק בינו לרכב שלפניו כנראה למנוע את ההתנחלות הנ'ל....וכנראה בצדק.
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)
שמרו על קשר