שלום רב !
המחיר סביר, אך השאלה מצב המנוע, והאם ישנה אחריות של לפחות שלושה חודשים לפי החוק?
בכל מקרה תמיד יש עדיפות למנוע 16 שסתומים בהספק ובחיסכון בדלק.
בברכה
צביקה
מי שמכיר ומי שלא יש לי בעיות עם המנוע ולטפל יכול להגיע למחיר שכבר עדיף מנוע מייבוא.
לי כרגע יש מנוע 8 שסתומים 1600 קרבורטור והמוסכניק מצא לי מנוע מייבוא 16 שסתומים 1600 קרבורטור ב3500 ש"ח + 2000 ש"ח עבודה וכל המסביב (שמן, מחזירי שמן וכו'...)
סה"כ 5500 עם אחריות ל3 חודשים על המנוע
האם משתלם? מה ההבדלים המהותיים בין 8 שסתומים וה16?
תקנו אותי אם אני טועה אבל אני חשבתי שכל ה 16 שסתומים הם הזרקה
אשמח לתשובה בהקדם כדי שמנוע לא ייחטף על ידי מישהו אחר
תודה
שלום רב !
המחיר סביר, אך השאלה מצב המנוע, והאם ישנה אחריות של לפחות שלושה חודשים לפי החוק?
בכל מקרה תמיד יש עדיפות למנוע 16 שסתומים בהספק ובחיסכון בדלק.
בברכה
צביקה
צביקה קרבורטורים
נייד-054-4861318
אני לא בטוח שמנוע 16V יהיה חסכוני וחזק עם קרבורטור כמו שהוא במקור עם הזרקה ממוחשבת.
ראיתי שחן דן מוכר מנוע עם כל הזרקה ממוחשבת וכל המסביב - דבר איתו קודם ...
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
המחיר של המנוע שהציעו לך כולל סעפות (או החלפה ראש בראש אם צריך) ?
אני לא יודע, לא אוהב קומבינות כאלו אלא אם כן הן נותנות ערך מוסף משמעותי לעומת הסטנדרט.
שמעתי (ואין לי איך לחזור ולוודא) שהרכיבו מנוע 16 שסתומים עם הזרקה חד נקודתית (לא ממוחשבת) כדי לחסוך עלויות. לא יודע איך זה יצא.
תשאל גם מאותו מקור כמה יעלה המנוע עם ערכת הזרקה ממוחשבת מלאה.
אני רוצה רק לחזור ולהזכיר לך שלקנות בזול עולה בסוף ביוקר...
אני לא מציע לך ללכת על הקומבינה הזו - אני מעריך שלא תרוויח את הייתרונות של המנועים החדשים, וגם לך תדע איזה עוד הפתעות (חוסרים) תגלה בדרך.
בהקשר הזה - אם אתה הולך על הזרקה ממוחשבת (של חן דן או אחר), בנוסף לסעפות צריך לוודא שכל החיישנים ישנם ושיש לך איך להרכיב אותם - תעלות הזנת האוויר שונות בין קרבורטור להזרקה.
בהצלחה ותמשיך לעדכן ...
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
המשך לייעוץ:
המוסכניק הביא מנוע של בלנו 16 שסתומים קרבורטור אבל המפלג לא יושב אותו הדבר ואין מקום בשבילו ולכן האופציה ירדה מהפרק.
האופציה הזאת (נקרא לה אופציה א') הייתה אמורה לעלות 4000 ש"ח מנוע ועוד 1500 עבודה סה"כ 5500 ש"ח.
האופציה השנייה (נקרא לה אופציה ב') היא מנוע כמו שיש לי עכשיו 8 שסתומים קרבורטור בעלות כוללת של 6000 ש"ח עם עבודה
הנה חישוב קטן שעשיתי:
האוטו "שותה" את השמן אחרי 700 ק"מ, כלומר כל 700 ק"מ 50 ש"ח
6000:50=120
120X700=84,000
ההוצאה תחזיר את עצמה אחרי 84K ק"מ (בתקווה)
יש לציין שהמנוע סוחב ועובד היטב (בינתיים) רק "שותה" את השמן
האם כדאי למשוך עם המנוע הנוכחי? כדאי להחליף? אני מתחיל להיות מבולבל
תודה
חוזר ומזכיר: לקנות בזול יכול לעלות ביוקר ...
אתה יכול למשוך עם המנוע הנוכחי עד שתמצא פתרון הולם, אבל אל תכנס איתו לשגרה (וגם לך תדע מתי הוא יתפגר סופית, טפו-טפו-טפו ...)
נראה לי שהפרש המחיר למנוע 16 שסתומים עם הזרקה ממוחשבת יצדיק את ההשקעה באמינות, צריכת דלק וביצועים. אני מכיר כמה מוסכים שיכולים לעשות את העבודה, ממליץ בחום לבחון כראוי את האופציה הזאת.
אם אתה נשאר ב- 8 שסתומים קרבורטור, זו עבודת מוסך סטנדרטית ...
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אופצייה שלישית
יש לי מנוע זהה לזה שאתה צריך מויטרה שירדה מהכביש,
דבר איתי אולי נוכל לעזור לך ...
המנוע אגב עבר טיפול מקיף שכלל טימינג ומשאבת מים מחזירי שמן קראנק וקאמשאפט ...
בהמשך לתגובה הקודמת, אם אתה מחליף מנוע זוהי האופציה הפשוטה והזולה, בלי הסתבכויות טכניות ובירוקרטיות. מכיוון שיש לשי את הרשיונות והוא משבית את הרכב, לא תהייה לך בעייה לרשום את המנוע ברשיון. מחיר העבודה (במוסך החביב עלי) כ- 1500 ש"ח
לגבי המנוע 16 שס', עלות העבודה דומה (אולי עוד 200 ש"ח לסידור הצמה ותעלת האוויר), צריך לבדוק האם ניתן לרשום את המנוע ברשיון (ביקשתי כבר שיבדקו עבורך). חן: האם יש לך שטר מכר, או את רשיונות הרכב עם רישום המנוע ?
נדב.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
המנוע 16 קרבורטור היה של בלנו והוא פשוט לא התאים בגלל המפלג...
בנתיים ויתרתי עליו הבעיה היחידה שאני חושב עליה עם המנוע של שי היא שאני לא יכול לבדוק אותו ו/או לא מקבל אחריות כמו מייבוא מבחינתי יכול להיות שאני קונה חתול בשק (עם כל הכבוד לשי).
האם ניראה לכם שבכמות שכזאת של שמן שנעלם (גלון ל700 ק"מ) הבעיה היא רינג שמן כי קומפרסיה טובה יש...
אני ממש לא רוצה להמר בנושא ולהשקיע בטיפול שאולי יעבוד
במידה ואני מבין את השתלשלות האירועים המנוע שלך צריך אוברול או חצי אוברול (רינגים). למה לא להשקיע בשיפוץ המנוע. להחליף מנוע זה חתול בשק. אתה לא יודע בדיוק מה המצב שלו. אוברול אם הוא מבוצע טוב הופך את המנוע בעיקרון למנוע חדש (כמעט). מוסכים היום מעדיפים החלפת מנוע כי הרווח יותר גדול עבור העבודה. אני הייתי שוקל ברצינות חוות דעת נוספת לגבי ביצוע אוברול. לפי דעתי גם יצא לך יותר זול.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
שמרו על קשר