Close
עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
מציג תוצאות 21 עד 32 מתוך 32

נושא: כננת 24V

  1. #21

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    בקיצור פתחתם פה קורס חשמל ואלקטרוניקה אבל אף אחד לא ענה לי על השאלה מה אני צריך לעשות כדי שהכננת תעבוד...

  2. #22
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2006
    מיקום
    חולון
    הודעות
    2,625

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אמרו לך, הכי פשוט ויעיל לחבר עוד מצבר בטור.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  3. #23

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אני חושב שכתבתי בצורה ברורה בתגובה הראשונה.
    תחליף את הסולנואידים ל12 וולט וצא לדרך.
    תקבל מהירות קטנה בחצי ומומנט מקסימלי קטן בחצי, אבל זה יעבוד ב 12 וולט.

    אפשרות שניה, שלא כתבתי - חבל על ההסתבכות - תמכור את הכננת למישהו עם לנדקרוזר 70 או משאית, ותקנה כננת נורמלית.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #24

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    ציטוט נכתב במקור על ידי BackDoorMan צפיה בהודעה
    אמרו לך, הכי פשוט ויעיל לחבר עוד מצבר בטור.
    זה לא פשוט ולא יעיל.
    המצברים נגמרים מהר. אחרי דקה משיכה אין מצברים. ואם אין טעינה אז זה חד פעמי. את המצבר הנוסף צריך להטעין. ואת זה המערכת ברכב לא יודעת לעשות.
    מצבר חדש עולה אלפייה... יותר זול (כלומר יעיל) להחליף את הכננת.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #25
    חבר רשום BackDoorMan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2006
    מיקום
    חולון
    הודעות
    2,625

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    טוב, לא יעיל אבל פשוט.
    שכחתי שצריך אלטרנטור יותר חזק.
    BackDoorMan בסלנג המקורי רווח בדרום ארה"ב בשנות ה 20 ופירושו: מאהב של נשים נשואות ומתאר את דרך היציאה מביתן של אותן נשים סוררות.

  6. #26

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אם זה ממש מעניין מישהו המשוואה של המנוע נראית ככה:
    V=T*Kt*R+Kv*W
    V-המתח המסופק למנוע
    T- מומנט
    Kt-קבוע המומנט של המנוע
    Kv קבוע המהירות או ה BACK EMF
    W-מהירות המנוע
    ניתן לראות שעבור מומנט מסויים מהירות המנוע תלויה באופן ליניארי במתח המצבר.
    במהירות 0 המומנט המקסימלי שהמנוע מסוגל לייצר תלוי גם הוא במתח המצבר חלקי התנגדות המנוע (התנגדות אומית).
    המשוואה הזו מתארת את התנהגות המנוע בSTEADY STATE. בשלבי ההאצה וההאטה המשוואה הופכת למשואה דיפרנציאלית מהמעלה השניה כדי לתאר את תופעות המעבר.
    אבל זה לחלוטין לא רלוונטי לעבודה עם כננת

  7. #27
    חבר רשום eliv1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    מושב בניה
    הודעות
    751

    ברירת מחדל כננת 24V

    ציטוט נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג צפיה בהודעה
    עברו איזה 20 שנים מאז ששלטתי בחומר הזה, אבל זה בוודאות לא עובד כמו נגד בזמן עבודה. אתה בוודאי יודע שזרם ההתנעה של מנוע יכול להגיע עד לפי 8-10 וגם יותר ביחס לזרם בזמן עבודה. זה נגרם מ"החלקה", פער המהירויות בין הסל"ד בפועל לסל"ד המנוע כשהוא לא מועמס. הפרמטר הזה (מופיע כ slip בנוסחאות) משפיע בצורה קיצונית בנוסחה של חישוב הזרם שהיא רחוקה מאוד ממה שהצגת.
    אני מקוה שלא כתבתי יותר מדי שטויות.

    בפועל, בדקתי זרם למנוע הקומפרסור שלי ב12 וב24 וולט ובשני המקרים זרם העבודה היה כ20 אמפר.

    כאן יש הסבר יפה על הנושא:
    http://zone.ni.com/devzone/cda/ph/p/id/46
    רואים בדוגמא 5-1 שהחישוב שעשית הוא רלוונטי לרגע ההתנעה, כשהמנוע עומד. בשאר הזמן רואים את התלות בסל"ד המנוע שנגזר מהעומס. כשהמנוע מסתובב הוא מייצר מתח נגדי למתח שמניע אותו ואז המתח שבפועל פועל על התנגדות הסלילים הוא קטן יותר והזרם קטן בהתאמה. בדוגמא רואים שהזרם ב1460 סל"ד הוא 4 אמפר, כשהזרם בזמן שהמנוע עומד הוא 150 אמפר.

    אגב, יש גם הבדל בין סוגי חיבורים אפשריים במנוע עצמו, טורי ומקבילי, מגנטים קבועים או אלקטרומגנט וכו' , ואז התנהגות הזרם שונה. לכן כתבתי שאני לא מכיר את סוגי המנועים המדוברים.
    חנן לא מתאים לך, אבל זה ממש לא נכון , החלקה קיימת במנוע ac אסינכרוני כאשר מדברים על ההפרש בין התדר החשמלי בסטטור לעומת התדר של הרוטור שרודף אחר השדה המגנטי.
    במנוע dc בגדול המומנט יציאה מהמנוע פרופורציוני לזרם בעוגן אשר נקבע בעיקר ע״י מתח העוגן והכאמ המושרה והשטף המגנטי במנוע. בגלל שהמתח הוא חצי מהנומינלי אזי מהירות הסיבוב היא חצי מהמהירות וכך גם הספק היציאה.
    עבודה עם מצח נמוך יותר מסוכנת כיוון שעבור אותו מומנט נצרך המנוע ינסה לצרוך זרם כפול ואותו הספק מכפיל גם ההפסדים על סלילי העוגן מה שעלול לגרום לשריפת הסלילים .
    ניתן לעבוד ככה אך למשך זמן קצר ביותר, חימום אינה פעולה לינארית (אקספוננט אם אני זוכר נכון) כך שעדיף לא לבדוק את זה.
    הייתי ממליץ על עבודה ב 12v רק עם מכפיל כוח שמקטין את מהירות הסיבוב ומכפיל מוממנט או הכי טוב להחליף כננת.
    ודא כננת היא מנוע DC המחובר בעירור מקבילי...
    אלי.

  8. #28

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    טוב, אחרי כל הקשקושים בחשמל... 24V... מצברים... עומסים...
    הכי חשוב בשורה התחתונה... אתם מפספסים את העיקר.

    מאיפה הלוח המחיק הסקסי הזה??
    JK ארוך 2008 עם חיישני רוורס ועץ ריח.
    ואפילו במצבו הסטנדרטי הוא הפך למחליף ראוי ל-WJ..

  9. #29
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,443

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אלי, הסתייגתי בתגובה עצמה לגבי הידע שלי בנושא אבל הקישור עם הנוסחאות שכוללות בתוכן פרמטר של החלקה מדבר על מנועי dc.
    בנוסף, אני לא רואה שזה סותר את זה שכתבתי שמנוע dc לא מתנהג כנגד פשוט.
    כתבת על כא"מ מושרה. למיטב זכרוני וגם על פי הנוסחאות בקישור, הוא מושפע בצורה חזקה ממהירות סיבוב הרוטור.
    בכל מקרה, תרגיש חופשי להמשיך. כמו שכתבתי, אני לא מספיק בקי בנושא ואני שמח שנכנסת לשרשור והגבת.

  10. #30
    חבר רשום eliv1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    מושב בניה
    הודעות
    751

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    תאמת לא פתחתי את הקישור ששמת, אתה צודק במאה אחוז שזהו אינו נגד פשוט כשמדובר בהספק... אם מישהו מתעניין בנוסחאות אין לי בעיה לסכם כאן את הידע הרלוונטי לפעולת מנוע.
    לגבי מה שכתבת על כאמ מושרה ומהירות זה רלוונטי בגנרטור (מכונת DC מתפקדת לפי מקור הספר הכניסה, חשמלי או מכאני אך עקרון הפעולה זהה).
    כאמ מושרה במנוע הוא הייצוג של מומנט במנוע DC.
    אלי.

  11. #31

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אלי... הכל נכון. אבל כננת עובדת לפרקי זמן קצרים ומעט מאוד זמן מתוך זה, המנוע בעומס משמעותי.
    כך שלא מדובר במנוע של מכונה שעובד לאורך זמן עם זרם מאןד גבוה.

    אסף.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  12. #32
    חבר רשום eliv1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    מושב בניה
    הודעות
    751

    ברירת מחדל תגובה: כננת 24V

    אסף מה שאתה אומר נכון... אבל פרקי זמן קצרים זה משהו מאוד לא מוגדר, כל מנוע וכל יצרן מתכנן נק עבודה , ההספק של מנוע נבחר בעיקר לפי אופיין החום שלו ואופיין ההעמסה (עקום מומנט נצרך כפונקציה של מהירות - בדכ המומנט יציאה במנוע יותר גבוה בהרבה ממומנט נדרש בעיקר לעבודה ב duty cycle של 100% ) הספק היציאה של המנוע נבחר לפי התחממות סלילי המנוע.
    במנועי כננות בגלל שמתוכננות לעבודה בפרקי זמן קצרים מראש היצרן בוחר מנוע חשמלי בעל הספק נמוך יחסית... הגדלת הפסדי הנחושת היא אכן לפי ריבוע הזרם Pcu=I^2R כאשר r זה התנגדות של סלילי העוגן ... הזרם במתח זה גדל פי 2 עבור אותו מומנט נצרך ולכן קצב התחממות המנוע גבוה בהרבה.... במקרה הזה הפסדי החום/נחושת הם באמת נגד פשוט...
    לא אני ולא אתה מכירים את הכננת המדוברת, את אופיין ההעמסה והמנוע החשמלי שיש שם ולכן קשה לי להמליץ למישהו לעשות פעולה מעבר להנחיות היצרן ... זו הסיבה שהמלצתי לעבוד תמיד עם מכפיל כח כדי להקטין את ההספק הנדרש מהמנוע באותו יחס של שינוי המהירות עבור מתח קטן פי שתיים...

    בקיצור כל זה חפירות מיותרות ... אני מניח שפותח השרשור כבר מזמן וויתר על הכננת הנל ומחפש חדשה....
    אלי.

עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12

נושאים דומים

  1. כננת
    על ידי AMIR.B בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 06-02-12, 21:06
  2. כננת גיר
    על ידי avidan בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 03-04-11, 15:20
  3. כננת
    על ידי ג'וי בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 10-10-10, 14:46
  4. כננת
    על ידי jako בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 22-02-09, 10:33
  5. מחפש פגוש כננת ואו כננת לטויוטה היילקס 99
    על ידי amit בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 15-08-04, 17:39

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •