זה כדי שהחוליגנים עם הג'יפים לא יעקפו מימין לדרך.
וזו בהחלט סיבה מצויינת לזה שאנשים ייהרגו כשהם עוצרים בצד הדרך.
ול 8BALL, ואללה כשראיתי את התגובה שלך על "אין צורך באכיפה", המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה "תראה מה זה, בן אדם מן השורה עם חשיבה של שוטר ..".
אז לדעתי, ניידת או שתיים נוספות לכל מקטע תשנה את ההרגל המגונה ואת החשיבה המוטעית שבכביש 6 אין ניידות ומותר לנסוע 220 קמ"ש כשרוצים, או שמותר לחתוך מנתיב לנתיב, או שגרוע מכך מכוניות איטיות נתקעות ללא סיבה בנתיב השמאלי ועוד צרות של "נהגי מוצ"ש".
וכן, אני ממליץ שתעביר בקשה ממני למי שמקבל החלטות, להגדיל את כמות הניידות בכביש 6 במוצ"ש, מבטיח לך, שכמות התאונות תפחת.
צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
http://www.poly-graph.co.il/
אני מסתכל בתמונות בעיתונים ורואה משאית צמודה לשול עד כמה שאפשר וכמעט לא חורגת לכביש, יום בהיר ויפה ונהג שלא רואה את המשאית,
בחיאת רבאק - זאת משאית ולא איזה מיני מיינור!!!
הבעיה הכי חמורה של כביש 6 אלו הנהגים הישראליים,
נכון שהתשתית שם לא משהו ונכון שלא ברור איך המכרז עבר, אבל עדיין - איך אפשר לפספס משאית עומדת בשולי הכביש?
נו ו....
ספר לי משהו שאני לא יודע.
אבל בשיא הרצינות, ומנקודת מבט מאד מערבית, הכביש צר, אין שוליים ואין לאן לברוח במקרה חרום, כול הצאצאים של מריו אנדרטי רק מוסיפים לבעיה.
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)
חס וחלילה.
יש צורך בנוכחות של שוטרים כדי להרתיע, אבל גם אתה יודע מה יקרה - זה ברור לך שהם לא יאכפו עבירת נסיעה איטית בנתיב שמאלי, ולא עבירת שמירת מרחק, ולא מעברי נתיבים ולא עצירות מסוכנות בשוליים, אלא רק את מה שהכי קל, נוח ומשתלם לאכוף - מהירות ומהירות ומהירות.
לעניין שוליים וגדרות - זה לא מסלול מירוצים. במערב אירופה המתקדמת בהרבה מאוד כבישים אין שוליים כלל. כולל כבישים מהירים. והכוונה היא שאין איפה לעצור. תקלה? אתה עומד באמצע הנתיב!!! זה מטורף אבל עובדה. ועובדה שהם לא מסטולים ולא מתנגשים כמו כאן. מבחינת שוליים דווקא המצב אצלנו טוב יותר. הגדרות אצלנו מסכנו תרוכבי אופנועים, אבל זה טוב יותר מאשר האין-גדרות ואין שוליים בכלל של דרום צרפת למשל...
גדרות - כשלא היו בארץ גדרות, יכולנו לחתוך עם הג'יפים לשדות ומהשדות מתי שרצינו והיה כיף. אבל החבר'ה של המשפחתומטיות שמאבדים שליטה לפעמים גם בעמידה או כשהם מנסים לחנות, היו עפים מהכביש במאותיהם ומתגלגלים לתוך תעלות, או שעפים לתוך נתיב נגדי ושם מתנגשים חזיתית והורגים עוד כמה חפים מפשע. קמה צעקה גדולה להקים גדרות בטיחות. אז בנו גדרות וזה מצוין. כמובן שחסכו פה וחסכו שם ואז התברר שהגדרות עורפות אופנוענים וקוצצות אותם לחתיכות. או שהן נגמרות פתאום ומכוניות משתפדות עליהן... אבל דווקא לחלק הזה של התשתיות אין לי טענות. הן לא מושלמות, אבל בהשוואה למה שקורה בעולם מצבנו לא בדיוק רע. כמ ושכתבתי קודם - כל מה שכביש 6 צריך כדי להיות בטוח לגמרי אלה מפרצי עצירה כל 2-3 ק"מ.
תבינו. מכל הדיון הזה אני מבין רק דבר אחד - יכול להיות שהתשתית לא מושלמת. יכול להיות שהמשטרה מתעסקת בקקה. אבל לא הכביש אשם ולא הגשם אשם ולא שר התחבורע אשם וגם המשטרה לא אשמה. לכל הכאוס הזה בכבישים יש רק אחראי אחד - הנהג הישראלי. אין לו תרבות נהיגה, הוא לא יודע לנהוג, הוא לא שולט ברכב שלו, אין לו מושג ואין לו רצון לדעת את הדברים הכי פשוטים כמו אחיזה נכונה בהגה, תמרון חירום, בלימת חירום, מעבר נתיב בטוח, שמירת מרחק, שמירה על ימין. ולא יעזרו מיליון שוטרים בכביש - כי תמיד ייפלו ארגזים עם עגבניות מאיזו משאית ואף אחד לא יטרח לשטוף את זה, ואח"כ יחליק על זה אוטובוס לתהום, ותמיד מישהי תאבד את השליטה על המשפחתומטית שלה באמצע האיילון כי התינוק מאחורה צרח לה, ותמיד איזה נהג אוטובוס יסמס לחברה שלו תו"כ נהיגה ויהרוג 30-40 איש. כל הנהגים האלה לא נולדים בני אדם רעים - הם פשוט לא מחונכים ולא מתורבתים. הכל מתחיל מחינוך ותרבות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
לא מסכים איתך על עניין מהותי אחד. בני אדם טועים. טעויות קורות לכולם. תחשוב על כמות ההחלטות שאתה מקבל במהלך נהיגה, לפעמים בתת מודע, ותבין שאין בן אנוש מושלם שיכול לקבל מאות החלטות בנהיגה בלי טעות אפילו בקבלת החלטה אחת. לא כל טעות כזאת מסתיימת בתוצאה קטלנית. אחת למיליון- כן. ולכן על התשתיות להיות סלחניות לטעויות נהגים, מתוך הבנה והפנמה שנהגים טועים, כמו שכל אדם בכל מקצוע טועה לפעמים. ותשתיות סלחניות זה אומר אספלט ברמה גבוהה (לא רלוונטי לכביש 6 אבל מאוד רלוונטי לכבישים אחרים) שוליים רחבים, מעקות בטיחות בתקנים המחמירים ביותר וכו'. אתה צודק רק בעניין של החינוך לנהיגה ותרבות מוטורית כאן שהיא לקויה וחסרה וגורמת ללא מעט תאונות. אבל אני לא חסיד של הגישה "הנהג הישראלי אשם", זוהי בדיוק גישת המשטרה בכל העניין של האכיפה הכבישים שאתה לא פעם יוצא נגדה.
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)
אני מסתייג מהמשטרה כי מאחוריה עומדת מדיניות שבכלל לא באה למנוע תאונות אלא רואה במשטרה זרוע לגביית מיסי דרכים.
נושא התשתית הוא חשוב. אנחנו רחוקים מלהיות כמו גרמניה למשל, אבל לזכות ממשלות ישראל ייאמר שהשיפור בתשתיות בשנים האחרונות הוא תהומי, אבל אנשים עדיין "טועים" הרבה יותר מדי איפה שכל טעות קטנה משמעותה לעתים אבדן חיים. אני כבר מזמן לא חושב שיש כאן טעויות אנוש כמו שיש כאן זילזול, חוסר תרבות וחוסר מיומנות בסיסי.
המשטרה ומשרד התחבורה יטענו שהזילזול הוא בחוקי התנועה. אני חושב שזה גם זילזול בחיים, זילזול בזולת, זילזול בשכל הישר. הזילזול הזה מגיע ממקום של חוסר חינוך וחוסר תרבות.
תעשה בדיקה מדגמית - תבחר עשר, עשרים, מאה או חמש מאות מכוניות אקראיות. תבדוק להן לחץ אוויר בצמיגים. התחזוקה הכי בסיסית בעולם, נכון?
אני מוכן להתערב איתך ש-70 עד 80 אחוז לא נוסעים על לחץ נכון, או שבכל צמיג לחץ אחר. את זה המשטרה לא אוכפת ולא תאכוף. ההתעסקות היחידה שלה בצמיגים זה במידות הצמיגים של ג'יפים ובהורדתם מהכביש.
מבין אלה שחסר להם אוויר, תספר לי מה ענו לך כשהתרעת להם על זה.
"זה עושה ליכלוך על האצבעות" היא התשובה הכי נפוצה. בעיקר מפי נשים.
יודע כמה כאלה שאני מכיר שנסעו עם 12PSI במשך חודשים, עם ילדים באוטו, רק כדי לא ללכלך את האצבעות?
אחר כך מתפלאים למה כל יום מתרחשות כל כך הרבה תאונות עצמיות על כביש 6 - התהפכויות וכו' כתוצאה מפיצוצי צמיגים.
אנשים מעדייפם להסתכן ולסכן את יקיריהם, רק כדי לא ללכלך את האצבעות. זה זילזול וחוסר תרבות. במקרה הזה - תרבות נהיגה.
וזה רק נושא אחד קטן מני רבים. על הטמבלפון הסלולרי עוד לא דיברנו.
לך תעשה בדיקה ותחזור לספר לי מה מצאת.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
לחלוטין לא מסכים אתך. תסתכל על התמונה: בשביל מה צריך שם גדר? מקסימום מישהו יעוף לשוליים ויעצר בשדה אחרי כמה עשרות מטרים של האטה.
הגדר לעומת זאת תגרום לו להסתחרר, להתהפך או לעוף על רכב אחר.
אבל עזוב את הסצנריו הזה שהוא נדיר יחסית, בטח בכביש ישר ומשובח (מאיפה בדיוק הבאת את ה"עפים בכביש במאותיהם"?).
התסריט שקורה פי אלף הוא עצירה בצד לצורך תקלה, פנצ'ר, פיפי, טלפון - ואז נוצרת הסכנה הקשה באמת של התנגשות חזית אחור במהירות גבוהה.
בקיצור הנזק שהגדרות גורמות גדול עשרות מונים מהתועלת, אם בכלל יש תועלת כזו.
גדרות צריך להתקין רק היכן שסטיה מהכביש תגרום לאסון: תהום, עץ, גן ילדים, מסלול נגדי, תשתית קרובה וכו.
נו? ו?....
בשנו תה-80 זה היה נושא בוער. כי כמעט כל מכונית שעפה מהכביש נמרחה על עץ או התדרדרה לתהום או נמעכה בתעלה. אז יכולת גם לפרסס באמצע כביש מהיר. מעשה התאבדות ממש.
ואז כל המומחים זעקו שגדרות ימנעו ממכוניות לעוף מהכביש. מה שנכון - אם הגדר תקנית ומתאימה. הגדרות ימנעו גם מכל אחד לעשות על הכביש מה שבא לו ולפרסס באמצע כביש החוף - וגם זה היה נכון.
אממה - אם יש גדר, אז עכשיו צריך שוליים מאוד רחבים, כדי שיהיה איפה לעצור.... או שיהיו מפרצי עצירה בטוחים כל 2-3 ק"מ. על זה כבר לא חשבו, או שחשבו ולא היה תקציב.
שוב - לא אמרתי שמצבנו מושלם. רחוק מזה. אבל גם לא כזה גרוע.
אבל אם תיסע בדרום צרפת, בכבישים כמו קול דה וואנס לדוגמה - שהוא מדהים לנהיגה ספורטיבית במכונית מתאימה, אבל אין גדרות ואין שוליים ואם אתה לא נוהג מדוייק כמו מנתח מוח, אתה מרוח על צוק או נופל לתהום.
למזלם של הצרפתים, הם פשוט נהגים מעולים - כביש כזה בישראל היה גובה עשרות הרוגים בשנה והיה נסגר, או מגודר מכל הכיוונים.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
[QUOTE=דרור ברלי;528606
"זה עושה ליכלוך על האצבעות" היא התשובה הכי נפוצה. בעיקר מפי נשים.
יודע כמה כאלה שאני מכיר שנסעו עם 12PSI במשך חודשים, עם ילדים באוטו, רק כדי לא ללכלך את האצבעות?
אחר כך מתפלאים למה כל יום מתרחשות כל כך הרבה תאונות עצמיות על כביש 6 - התהפכויות וכו' כתוצאה מפיצוצי צמיגים.
אנשים מעדייפם להסתכן ולסכן את יקיריהם, רק כדי לא ללכלך את האצבעות. זה זילזול וחוסר תרבות. במקרה הזה - תרבות נהיגה.
וזה רק נושא אחד קטן מני רבים. על הטמבלפון הסלולרי עוד לא דיברנו.
לך תעשה בדיקה ותחזור לספר לי מה מצאת.[/QUOTE]
דרור יקירי,
כידוע יש לי מרוקאית ולקח לי כ 3 שנים להרגיל אותה לצורת נהיגה מערבית, משימה לא קלה בכלל, הזניט היה כשעקפה ניידת על US35 בגלל שדיברה בטלפון עם אמא שלה
(רכילויות על מגדל העמק).כמובן שהדו'ח לא היה על הטלפון אלא על החוצפה.(ומהירות)
כמובן ששטויות כמו לחץ בצמיגים לא מעניין אותה, ואפילו התקנתי חיישנים ....
יש לי רעיון סטארט אפ....חיישנים עם תמונה של הבבה סאלי...נראה לך שזה יעבוד?
פתרונות אלגנטיים לבעיות יבוא מארה'ב לישראל [email protected](זכויות יוצרים: קובי ט.)
יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
http://www.zeevik.net
רוחב של משאית הוא 2.55, בלי מראות ובלי חריגות של בונה המרכבים.
ומה עם מקום לפתיחת דלת?
אסף
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שזה אומר שאף כביש בארץ לא עומד בתקן הזה כאשר יש כבישים בהם השוליים הם בסביבות 40 ס"מ כולל הפס הצהוב... למשל כביש 1 לכיוון מזרח בו קטעים שלמים אין בהם זה רוחב השוליים.
מה שבאמת חסר אלו הם מפרצי חנייה רחבים בהם משאית שמתחממת תוכל לעצור בבטחה. אם דבר כזה היה קיים התאונה אתמול היתה נמנעת.
זה מה שקורה כש"חוסכים".
צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
http://www.poly-graph.co.il/
או קי. אף כביש לא עומד בתקן.
אז מה זה אומר? שזה מוריד את כל האחריות מהנהגים? הכביש אשם, הגשם אשם?
זה הכביש. זה מה יש ברגע זה והעובדה שזה לא צריך להיות ככה, לא מעניינת כרגע. יש לך אחריות כנהג ועכשיו תסתדר עם זה. בטח אם אתה מוביל חמישים איש.
אנחנו כג'יפאים מבינים את זה טוב יותר כי אנחנו רגילים לשטח שמשתנה ולחוסר התוחלת שבויכוח איתו. קשה או לא - צריך לעבור.
אבל נהגי שבת - זו בעיה אמיתית. אנשים שלעתים בעלי נסיון של 30 שנות נהיגה ויותר. אבל רק בפקקים. אין להם מושג מה הם עושים במהירות תלת ספרתית. הם פצצות זמן מתקתקות - גם במכונית מודרנית ובטוחה - ורק מעטים מהם יודו בזה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני נוהג בכבישים המהירים לא מעט. אמנם 30000 שאני עובר בכל שנה בשנים האחרונות זה בערך חצי ואפילו פחות ממה שהיה בשנים שלפני כן אבל בכל זאת...
והנהיגה ביולי אוגוסט קשה יותר... זה לא רק החום והקרינה והשמש. זה בעיקר עומס של נהגים עם תגובות איטיות ולא החלטיות, חסרי הבנה של מה שקורה סביבם ומודעות אפסית לכלי הרכב האחרים.
אז נכון שאפשר להאשים את כל העולם. נכון שבכל נסיעה בקיץ מתרחשות לפני כמה וכמה כמעט תאונות וגם תאונות ממש מדי פעם. אבל החשוב הוא לצאת לדרך רגוע יותר. מראש. להיות מוכן לקבל ו"להכיל" (מילה נורא אופנתית שאמרתי לעצמי שאני אהיה חייב לנסות מתישהו ועדיין לא נראה לי שאני אוהב אותה) את מה שקורה בכביש.
וכן... גם אם המנוע מתחמם או המזגן מפסיק לעבוד... לא עוצרים בצד הכביש. בכלל. ואם עוצרים - בורחים כמה שיותר מהר מאחורי הגדר ומתקשרים למשטרה.
הכבישים לא בתקן והנהגים גרועים והמדינה חרא... אבל המסקנה היא שפשוט צריך להיזהר יותר. או כמו שקיד אומר - עדיף לפחד ולא להיבהל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני בהחלט לא מוריד את האחריות מהנהגים הישראלים. נהיגה למשל בנתיב המרכזי בכביש 1 על 80 זה באמת קשור למנטליות ולא לתשתית.
אבל, עד שיחנכו את הנהגים צריך ליצור מינימום של תשתית נורמלית שתתאים לנפחי התנועה שיש בישראל.
כביש 1 הוא הדוגמה הכי טובה לחוסר ההתאמה הזאת. הכביש משער הגיא במתכונתו קיים מאחרי מלחמת 6 הימים. 5 עשורים איש לא חשב שצריך שוליים שאפשר להסיט אליהם כלי רכב שנתקעים כדי לאפשר את התנועה. כל רכב שמתחמם ונעמד על הנתיב יוצר אחריו פקק שמשתרך לעיתים תכופות עד לטרון ויוצר כתוצר לוואי תאונות משנה.
בשם החיסכון והחישובים הכלכליים נמנעו מלשקיע כל השנים הללו וזה גבה מחיר בחיי אדם, פצועים, נזק לכלי רכב, הפסד כספי באובדן ימי עבודה ועוד.
רכב שתודלק בסולר ע"י מתדלק במקום בנזין נעמד על כביש 1 מול טלז-סטון כשאין איפה להעמיד אותו והתוצאה פקק. בעקבות קריאה נאלצתי למשוך אותו כמעט 2 ק"מ וזו דוגמה אחת.
לא הכל זה הנהג ואופיו (למרות שגם לו יש חלק נכבד).
צפריר עפרוני - בודק פוליגרף: בדיקות מהימנות תעסוקתית, אימות גירסאות, חוו"ד לבתי משפט
http://www.poly-graph.co.il/
שמרו על קשר