התקלה הנקודתית טופלה.
ואכן יש סלט שלם שאני כבר שנה וחצי חוט אחרי חוט מטפל בו
שניר , נשמע שהולך אצלך סלט שלם של חשמל , פנה אל חשמלאי מקצועי בהקדם.
אני במקומך הייתי מנתק את המצבר עד לטיפול בתקלה
התקלה הנקודתית טופלה.
ואכן יש סלט שלם שאני כבר שנה וחצי חוט אחרי חוט מטפל בו
מערכת החשמל בסופה במקור מחורבנת בלשון המעטה. שילוב של איכות נמוכה וקמצנות של הלקוח העיקרי (משהב"ט).
עשרים ומשהו שנים בידיים ערלות של חשמלאים חובבנים רק מוסיפות לחורבן.
לא יהיה מנוס מבניה מחדש של צמת הדשבורד. זה חתיכת אתגר.
אני ממליץ מאוד על חשמלאי מהדור הישן והטוב - איציק אהרון בדרום ת"א. איש מבוגר מקסים, סבלני ומקצועי. שווה כל אגורה. 0522729945
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הסופה אצלי כבר כבר שנה ו-8 חודשים.
בשמונה חודשים הראשונים כחלק מהיישור קו והשלמות שלאחריו הוחלפו כל הנוזלים ברכב, שמן מנוע ונוזל קירור אפילו הוחלפו 3 פעמים בתקופה הזו, שמן גיר הוחלף פעמיים (כל פעם יצא עוד קצת ג'יפה..).
עברה שנה וכמה אלפי ק"מ מהפעם האחרונה שהחלפתי שמן. ברור לי שעכשיו מחליף שמן מנוע, פילטר שמן, מגרז (קורה תדיר). השאלה מה עוד?
מה שגרת הטיפולים הנכונה לרכב? להיצמד לפרקי הזמן והקילומטרז שיש בספר הרכב? זה היה נכון לרכב חדש לא לרכב בן 30.
![]()
בסופה או בכל ג'יפ טיולים - טיפול 'קטן' (שמן מנוע ומסנן, גירוז כללי) לפני ראש השנה וטיפול גדול (בנוסף גם שמני מכללים גירוז מיסבי גלגלים והחלפת פלאגים אחת ל60000 קמ) לפני פסח.
לוח השנה היהודי ועונות הטיולים הנגזרות ממנו נותנים תשובה לכל דבר.
כמובן שג'יפ שלא נוסע כמעט, אפשר לעשות רק טיפול גדול אחד בשנה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בכל טיפול צריך לבדוק חופש במיסבים על ידי טילטול הגלגל מעלה- מטה.
בטיפול גדול, עבור מיסבים ברי גירוז, מוציאים את המיסבים (או את הציריה עם המיסב עליה) וממלאים בגריז טרי.
זה לא נכון לכל סרן ולכל מיסב (אלו שטבולים בשמן, או מסבים אטומים, או אלו שחליצתם מורכבת במיוחד כמו בסרטים יפניים - אותם רק בודקים ולא מטפלים יזום) אבל לסרנים אמריקאיים עם מסבים שניתן לפרק - עושים את זה לכל היותר אחת לשנתיים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תודה אסף.
הסופה נוסעת בממוצע (לצערי) 4-5 אלף בשנה (גג).
מיסבי גלגל - השכלתי, אלמד איך מגרזים.
פלאגים - ברור, יש להם עוד זמן.
השאלה לגבי נוזל קירור, שמנים בסרנים טרנספר וגיר - אחת לשנתיים?
(אני כמובן לא מתייחס להחלפה יזומה של חלקים שמתבלים מפאת הגיל - צינורות דלק, צינור אוויר, צינורות ברקס, רק לטיפולים שוטפים).
היי שניר,
הדעה שךי לגבי שמנים בסרנים היא מחמירה בעיקר כי הרכב לא עוסע הרבה.
אני מרבה תדי רלהחליף פעם בשנה כלומר אחרי עונה קשה של חורף שהרכב נסע הרבה בשלוליות ובוץ ולקראת נסיעות קיץ רחוקות יותר.
ככה אצלי לפחות אחרי החורף אעשה איפוס שמנים.
סרנים טרנספר וגיר.
וכשאגיע ל10 אלף על המנוע החדש ששמתי אחליף גם במנוע.
שוב,האם צריך את זה? כניראה שלא.
אבל הרכבים הקשישים שלנו כבר מעל ל30 שנה,ולהזיק זה לא יזיק.
בנוסף עלות של שמן היא באמת כסף קטן בראיה הזו.
לי לסמוראי בקבוק של 5 ליטר סוגר את שני הסרנים טרנספר והגיר.
ועוד נשאר לי מעט ספייר.
ושמן מנוע אני מחמיר ושם משו יקר וטוב כי המנוע אחרי אובראול ואני רוצה שיחזיק הרבה.
נוזל קירור אני תמיד במעקב,בעיקר כשחם בחוץ.
אני מאמין שאעשה החלפה יזומה לקראת הקיץ.
במעקב אני בעיקר בודק אם ירד במפלס או לא,ומה מצב המים(שינוי צבע/חלקיקים/מצב פקק הראדיאטור)
בנוסף עקב חרדות קבועות,משתדל אחת לחודש לראות מה מצב הצינורות ומחליף יזום בהנחה שיש התחלה של משהו,כנל באנדים.
ובאןפן אישי למקרה ואני לא בדקתי טוב,יש לי תמיד איזה חצי מטר צינור בבגאז למקרה חירום.
שוב,זה אני וזה לסמוראי ארוך(שזה כמו סופה רק אשכנזי יותר).
מקווה שעזרתי,רועי.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אני בעבר כן הייתי מחליף שמני דיפ וטרנספר אחת לשנה, בנסועה של 10K לשנה. במצבך הייתי לכל הפחות פותח/דוגם - לראות שלא חדרו מים למכלולים.
לא ראיתי שהזכרת רצועות.
מה מומלץ לרצועות באמת?
אני לצערתי רץ על התחזוקת שבר...
יש לי ספייר עליי תמיד אבל אני לא ככ יודע לאמוד את הבלאי שלהן
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
לא הבנתי את הלוגיקה הזו.
זה לא כמו שמן מנוע.
אם זה פרופיל השימוש, אז זו סיבה טובה מאד לבדוק את מצב השמן כמה פעמים בשנה, ואז להחליט אם מחליפים.
אחרת זה פשוט לזרוק כסף לפח.
זה כמויות של צעצועים.
בסרנים וגיר של רכב בסד״ג סופה זה פי-2 כמות שמנים.
ואם זה סינטטי, העלות בהתאם.
ואם אין הכרח בגלל שימוש תכוף במים, זה מיותר.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
לזרוק לפח כי אין הצדקה להחלפת יתר אם לא שוחים במים כל הזמן.
החלפת שמן סינטטי איכותי בסרנים+גיר ידני+טרנספר ברכב שטח בגודל סטנדרטי זה באזור אלף שקל.
עכשיו, אם יש הצדקה בגלל אופי שימוש, אז זה המצב (ד״א שינוי צבע זה טבעי, השאלה האם שרוף/אמולסיה או פשוט עובד).
אבל אם אין משפט קיום לתנאי שימוש כאלו, זה לזרוק כסף.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אורך חיים של שמן -ובמיוחד במכללים 'מאווררים' הוא עד שנתיים.
אחרי זה הוא מקולקל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
רצועה - אצלי אני מחליף כל 50-60 אקמ.
אצלי, מעבר ל-65-70k הרצועה מתחילה להיפרם. מרגע שהיא נפרמת קלות, ועד שהיא מתפרקת כליל ונקרעת הדברים קורים מהר, יכול להיות עניין של מאות ק"מ.
זה בנסועה גבוהה. מי שנוסע מעט, צריך לשקול להחליף רצועה לפי זמן ולא לפי קילומטראז'.
מומלץ לבדוק את כל הפולים בהזדמנות החלפת הרצועה, כשהם חופשיים.
לגבי הפרונט, חוץ ממיסבים כדאי לבדוק חופשים בכל המכלולים במתלה: תפוחי הגה, מסרק/תיבה, משולשים, ותפוחי פרונט אם יש.
חופש בתפוחי פרונט במשולש יכול להיות טריקי לגילוי. בגלל לחץ הקפיץ על המשולש, לא יורגש חופש בבדיקה רגילה עם גלגל באוויר. צריך ללחוץ את המשולש עצמו כדי לשחרר את לחץ הקפיץ מהתפוח, ורק אז יורגש החופש (אם יש). אני נוטה לחשוב שהרבה מהכשלים בשטח בתפוחי פרונט, מקורם בפספוס בגילוי החופש בזמן. אבל זאת תאוריה לא מוכחת, סתם השערה שלי מהיכרות עם כמה בודקי חופשים.
זה כמובן רלוונטי לרכבים עם מתלים נפרדים ולא לסרן חי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
רבותיי אני קורא אתכם לסדר, איך הגיעו מתלים נפרדים לדיון על סופה?
בקיצור אני מסכם את זה כך (למקרה שלי של רכב טיולים בנסועה מעטה מדי)-
כל שנה - שמן, פילטר.
פעם בשנתיים: שנה אחת - שמן בסרנים ונוזל קירור. שנה שניה - שמנים טרנספר גיר ורצועה.
אשריכם, תודה.
מצרף תמונה כדי שזה לא יהפוך לדיון על רכב חשמלי:![]()
פעם בשנתיים תעשה טיפול גדול. וגם לגרז מיסבים.
חבל לפצל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר