Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 28
  1. #1
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    מיקום
    בכושיליאימאשך
    הודעות
    3,054

    ברירת מחדל שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    היי.

    שאלה מוזרה לי אליכם:

    לפני כמה זמן התקנתי יחסי העברה בסרנים: 4.10 במקום 3.73. ההתקנה הלכה חלק, ההרצה הלכה נפלא, וכיוצא בזאת. לאחר עוד כמה מאות קילומטרים הרשיתי לעצמי לרדת לשטח - ומאוד הופתעתי: בעוד שבכביש יש שיפור מסוים - כלומר הרכב מתנהג בעצם כמו שהא אמור להתנהג כשהוא יוצא מהמפעל (פלוס מינוס, ביחס לגודל צמיג וכו) - אך בשטח ה LOW מרגיש לי הרבה יותר אגרסיבי מכפי שהיה. הכוונה היא להרבה יותר אגרסיבי גם מכפי שהיה כאשר הרכב יצא מהמפעל והיה עם צמיגים סטנדרטיים (כמובן, גם היום הוא סטנדרטי!!! לחלוטין).

    ברור לי שיש כאן הסבר מתמטי, ושעם מדע קשה מאוד להתווכח כי ברזל זה ברזל אבל אני ומתמטיקה לא חברים וכשהבת שלי (בת 3) אומרת לי "אחת שתיים וש-!!!!", אני מאבד ריכוז ולא יודע מה היא רוצה-

    אז שמישהו בבקשה יסביר לי- אני הוזה שהLOW נהיה הרבה יותר נמוך וחי בסרט, נכון?

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    בכביש אתה רוב הזמן בהילוכים גבוהים סביב 1:1. ו1:1 בתיבת העברה.
    בשטח אתה בהילוכים נמוכים בין 1:5 ל 1:3 וlow.
    תכפיל ותראה ש10 (נגיד) כפול שינוי של 15% זה יותר מ 1 (נגיד) כפול אותו שינוי. אז השינוי אותו דבר אבל בסך הכל ההשפעה גדולה יותר.

    וכן. אתה הוזה. האוטו שלך מתנהג סטנדרטי לגמרי מה שאומר שכל ההשקעה הזו היתה מיותרת מהתחלה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #3
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    מיקום
    בכושיליאימאשך
    הודעות
    3,054

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    מעניין.

    אבל אני לא מבין. ה LOW שלי הוא ביחס של 1:2.72 - כלומר בעצם כמה הפחתה יש לי כשאני ב LOW?

  4. #4
    חבר רשום נדב42's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    בסוף מערב
    הודעות
    11,133

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    תשאל את הבת שלך ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  5. #5
    חבר רשום נדב42's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    בסוף מערב
    הודעות
    11,133

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    או שעשית גם הפחתה בטראנספר ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  6. #6
    חבר רשום ishc's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    באיזור חיוג תפוס
    הודעות
    9,893

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    אם אני לא טועה זה כפול.
    כלומר, בוא ניקח בגיר הילוך ישיר 1:1 כפול טרנספר ב-low 1:2,72
    טאז את התוצאה מכפילים ביחס בסרן, 4,1.
    כלומר היחס הסופי הוא 1:11.52.

    מקווה שלא כתבתי שטויות

    Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    בהילוך ראשון .... הרבה יותר.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8
    חבר רשום ishc's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    באיזור חיוג תפוס
    הודעות
    9,893

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ברור, אם הראשון הוא 1:5 אז היחס הוא 1:55,76

    Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
    סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van

  9. #9
    חבר רשום tallevi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    שומרון
    הודעות
    3,179

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ציטוט נכתב במקור על ידי hadtomer צפיה בהודעה
    מעניין.

    אבל אני לא מבין. ה LOW שלי הוא ביחס של 1:2.72 - כלומר בעצם כמה הפחתה יש לי כשאני ב LOW?
    התשובה (המלאה) בגוף השאלה...

    Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

  10. #10
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    2,720

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    תכפיל יחסי העברה (הילוך ראשוןxטרנספרxסרנים) וחלק בקוטר צמיג... תקבל את היחס המקורי עם צמיג מקורי, מול יחס נמוך עם צמיג גדול. חלק את אותם יחסים אחד בשני וקיבלת את השיפור באחוזים.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  11. #11
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    לא יודע מה דגם התיבה בליברטי ומה היחס של ההילוך הראשון אצלך (למרות שקל למצוא את הכל ואני סתם מתעצל).
    אני מהמר שהראשון לא 5:1 וגם לא 4, כי בגירים אוטומטיים, במיוחד כאלה עם 3-4 מהירויות ההילוכים יחסית ארוכים (אבל ממיר המומנט מפצה על זה). אבל הנמכת יחס ההעברה הסופי אכן "מעצימה" את תחושת הכוח בכל ההילוכים ובמיוחד בתחום ה-LOW.

    עוד משהו - השדרוג שביצעת הוא אחד הנכונים והטובים והמומלצים לרכב משופר עם גלגלים במידה הנכונה (כי המקוריים הם במידה שגויה בעליל) וסביר להניח (שוב, לא חישבתי) שהיחס כרגע (בהתחשב בקוטר הגלגל הנוכחי) הוא מעט קצר יותר ממה שהיה במקור (עם צמיגים קטנים מדי) זה עושה לאוטו רק טוב.

    ועוד משהו - סיפרת לי על עוד שדרוגים קטנים למנוע (סעפות פליטה) - זה שיפור שמורגש בעיקר בסל"ד בינוני ומעלה - קיצור יחס ההעברה הכולל, אפילו רק קצת, מביא את המנוע להסתובב יותר זמן בתחום הסל"ד היעיל שלו שבו השיפור מורגש יותר....

    בקיצור - כל הציפורים באותה מכה. טוב מאוד.
    נשאר לך רק לבדוק צריכת דלק - לטעמי, למרות קיצור יחסי ההעברה, המנוע מתאמץ פחות ומושך את האוטו יותר בקלות ולכן גם בתחום החשוב הזה, יש סיכוי שתראה שיפור קל.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  12. #12
    חבר רשום hadtomer's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2009
    מיקום
    בכושיליאימאשך
    הודעות
    3,054

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    .
    נשאר לך רק לבדוק צריכת דלק.
    אני מפחד

  13. #13
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    מה אכפת לך? תבדוק.
    אני מהמר שתופתע לטובה.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    יש גרף מאד מענין
    מראה את שיא המומנט ביחס להספק
    וכמובן לא לשכוח את סל"ד המנוע .

    יש מצב שהשינוי מביא את המנוע ( במהירות ובתנאי השימוש שלך )
    לנקודה האופטמלית . תכלס יש לך יותר כח

    תשאל את נהגי המשאיות של פעם
    מה חשיבות מד סל"ד מנוע להחלפת הילוכים .

    איציק

  15. #15
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,018

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    בזמנו בלאדה ניבה, הלך ההילוך החמישי.
    מכיוון שעל אוטו ב8,000 שח, אף אחד לא ישקיע בתיקון גיר, פשוט המשכתי לנסוע עם ארבעה הילוכים.
    הפלא ופלא,
    צריכת הדלק השתפרה משמעותית.
    אגב,
    חודשיים אחרי זה (אל תתפסו אותי במילה לגבי הזמנים, זה היה לפני 15 שנה), כשהלכו גם הראשון, השני השלישי והרביעי,
    צריכת הדלק עוד יותר השתפרה והגיעה לשיא של כל הזמנים ברכב עם קרבורטור-
    אפס!
    (לפחות עד שמצאתי גיר אחר).

  16. #16
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ציטוט נכתב במקור על ידי איל מ צפיה בהודעה
    בזמנו בלאדה ניבה, הלך ההילוך החמישי.
    מכיוון שעל אוטו ב8,000 שח, אף אחד לא ישקיע בתיקון גיר, פשוט המשכתי לנסוע עם ארבעה הילוכים.
    הפלא ופלא,
    צריכת הדלק השתפרה משמעותית.
    אגב,
    חודשיים אחרי זה (אל תתפסו אותי במילה לגבי הזמנים, זה היה לפני 15 שנה), כשהלכו גם הראשון, השני השלישי והרביעי,
    צריכת הדלק עוד יותר השתפרה והגיעה לשיא של כל הזמנים ברכב עם קרבורטור-
    אפס!
    (לפחות עד שמצאתי גיר אחר).
    אם נסעת יותר לאט זה מאוד הגיוני.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  17. #17
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,018

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    אותה מהירות. סלד יותר גבוה.

  18. #18
    מנהל בוזי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    3,241

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ציטוט נכתב במקור על ידי איל מ צפיה בהודעה
    אותה מהירות. סלד יותר גבוה.
    אז אולי קודם נסעת מתחת לתחום הסל"ד האופטימלי למנוע.
    בד"כ יצרנים נורמליים ממקמים את המהירות האופטימלית לשיוט בהילוך העליון בנקודה הגבוהה ביותר בספידומטר. לא בטוח שבניבה (שבטח היה לה דשבורד של פיאט כלשהי) הצליחו לשמור על העיקרון הזה.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  19. #19
    חבר רשום שגיא S's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2008
    מיקום
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    הודעות
    3,700

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    ציטוט נכתב במקור על ידי בוזי צפיה בהודעה

    בד"כ יצרנים נורמליים ממקמים את המהירות האופטימלית לשיוט בהילוך העליון בנקודה הגבוהה ביותר בספידומטר.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

    פעם ראשונה שאני שומע על זה...
    אצלי ברכב הפרטי זה יוצא 130 קמ"ש - זה הגיוני?
    2 נעילות - לאט לאט - ולעלות

  20. #20
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: שאלה מוזרה על יחסי העברה (למה LOW נהיה הרבה יותר LOW)

    שיוט אופטימלי צריך להיות בהילוך הכי גבוה בסל"ד שבו עקומת המומנט של המנוע קרובה לשיא, כדי שיוכל לצאת לעקיפה ולגמוע עליה סבירה בלי להוריד הילוך או שניים.

    יותר מזה, יצרנים רבים נותנים לך הילוך גבוה שהוא אוברדרייב פרוע. כזה שיוכל לתת לך שיוט בסל"ד נמוך, שקט ולכאורה חסכוני, על הנייר... בפועל חסר לך סל"ד ומומנט לצורך עקיפה או שמירת מהירות גם בעליות מינוריות כמו בכביש 6 למשל... או שהגדלת גלגלים ובכלל חירבת את החישוב ואת האיזון של האוטו... ואז מתברר לך שאתה אמנם משייט בסל"ד נמוך יותר, אבל הביצועים שלך עצלים ואתה צורך יותר דלק...
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. איזה יחסי העברה יהיו יותר מתאימים ל33?
    על ידי סופת המדבר בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 9
    עדכון אחרון: 24-04-13, 20:51
  2. שאלה על יחסי העברה
    על ידי רואי אזולאי בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 01-11-10, 09:48
  3. שאלה על יחסי העברה
    על ידי שמוליקו בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 12
    עדכון אחרון: 13-08-08, 21:54
  4. שאלה בנושא יחסי העברה!
    על ידי 360 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 07-03-06, 00:06
  5. שאלה על יחסי העברה בגיר
    על ידי elitkh בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 25-07-05, 10:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •