ZAGI אתה מוזמן לביקור ותודה על הברכות.
עידו התשובות ממתינות בסבלנות לתורן, יאללה שלח את המדבקות.
חנן תפסתה חשק לקראת הסוף אתה בשוונג... מגניב.
תודיע לי מתי להכין את המדבקות
תגיד הכנתי לך את התושבות סתם ? או ששכחת איך מרתכים ?
עידו
ZAGI אתה מוזמן לביקור ותודה על הברכות.
עידו התשובות ממתינות בסבלנות לתורן, יאללה שלח את המדבקות.
בימים האחרונים אני עובד במרץ על פינישים. היום התקנתי מיכל עיבוי, הוספתי שעון חום מכאני והדקתי את כל הברגים של המתלים, בולמים ומערכת ההגה.
מה שנשאר לנסיעת מבחן זה :
ליצר גובלי מהלך אחוריים
להתקין צנרת בלמים
להתקין כבל גז
ופיניש של מערכת החשמל הבסיסית.
אני פונה כאן לתומכים / ספונסרים מתחום הצמיגים , אני זקוק לצמיגים במידה 31/15.
אז אם יש מישהו שמכיר יבואן / סוחר צמיגים שמעוניין להכנס לתחום אקבל אותו בזרועות פתוחות.
(גל אל תחשוב על זה אפילו...:wink
דא"ג "התנור" של הערבה החל לפעול והיום מדדתי 45 מעלות בצל , אז כל מי שמתכונן לחרמון אילת שידאג טוב טוב לרדיאטור שלו...8-).
אתמול הספקתי להתקדם קצת ויצרתי את גובל המהלך הימני. בשעה שתיים, הטמפרטורה הגיעה ל 47 מעלות וברחתי הביתה.
![]()
חנן אהלן,
השרשור שלך מתקדם כל כך יפה ומהר שלצערי אני לא מספיק לעקוב בריל-טיים אלא רק לדגום... ברשותך התמונות האחרונות משכו את תשומת ליבי עם שתי הערות...
התופסן של רצועת ההגבלה - לא אכנס לדיון מהם כוחות המתיחה שרצועת ההגבלה יכולה להכניס לסיפור, אבל הוא יסדק, בוודאות, בפינת הריתוך, איפה שמסומן באדום. וכל כך קל לעשות את זה טוב יותר, על ידי הארכת הפלאח כמה שאפשר למעלה, וחלוקת הכוח על פני שטח ריתוך גדול בהרבה.
בתמונה השנייה בולטת חלוקה לא יעילה של המהלך - כשהבאמפסטופ יסגר עד הסוף, תראה כמה מהלך סגירה ישאר לבולם! צריך להשאיר ס"מ, שניים - אין צורך ביותר. כאן השארת נתח משמעותי ביותר של מהלך הבולם שלך מבוזבז.
![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
היי נמרוד
בקשר למותחן הרצועה, האם לדעתך יש להעריך את הפלח או גם את הצינור שבו מושחל בורג המתיחה ?
בקשר לבאמפסטופ, המיקום שלו תוכנן כך שכשהוא יסגר עד הסוף החלק האחורי / תחתון של הרכב יהיה 2 - 3 ס"מ מהקרקע וכך גם הרכב לא יגע בקרקע וגם הבולם הראשי לא ייסגר עד הסוף.
לא נראה לי שיכולתי לתכנן את זה אחרת , האם לא כך ?
הצינור שמכיל את בורג המתיחה נראה בסדר, הפלאח אם היה משולש וארוך, היה מעביר את הכוחות בהדרגה לצינור ולא מרכז מאמצים בנקודה אחת. אישית הייתי הולך אגב על פתרון אחר - קונה מיסב קצה נקבה במידה המתאימה להברגה של התופסן שייצרת (שגם שם הריתוך נמצא במקום לא טבעי), ותופס אותו לשלדה עם בורג ואוזניים בדומה לבולם. לא צריך מיסב קצה איכותי - משהו מסחרי זמין מספיק טוב. בשיטה שלך עדיין יכולים להתפתח כוחות צד שיעקמו את הבורג ו/או ירחיבו את הצינור עם הזמן. לא נראה לי דברים קריטיים, אבל הפלאח משך את העין כמשהו כן קריטי.
אתה צודק שקוטר הגלגל קובע את הסגירה (עוד יתרון של גלגל גדול...) ולכן אם מיקמת את הבאמפסטופ נכון - זה אומר שהבולם לא מנוצל. אתה יכולת להעמיד אותו יותר ניצב, או קרוב יותר לקצה הזרוע, ככה שהוא יסגר כמעט עד הסוף - היית מקבל את אותו מהלך גלגל, אבל עם בולם באופן טבעי קשיח יותר, שמנצל יותר מהמהלך שלו. זה אומר שורה תחתונה, פחות התחממות.בקשר לבאמפסטופ, המיקום שלו תוכנן כך שכשהוא יסגר עד הסוף החלק האחורי / תחתון של הרכב יהיה 2 - 3 ס"מ מהקרקע וכך גם הרכב לא יגע בקרקע וגם הבולם הראשי לא ייסגר עד הסוף.
לא נראה לי שיכולתי לתכנן את זה אחרת , האם לא כך ?
אני רואה שלהזיז את חיבור הבולם על הזרוע יהיה קשה, אולי יהיה קל יותר להזיז את נקודת החיבור בשלדה בכמה ס"מ כך שהבולם יהיה ניצב יותר לזרוע.
בכל מקרה, לא מדובר כאן על מכשלה קריטית - פשוט על ניצול פחות יעיל של הבולם.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אתה צודק שקוטר הגלגל קובע את הסגירה (עוד יתרון של גלגל גדול...) ולכן אם מיקמת את הבאמפסטופ נכון - זה אומר שהבולם לא מנוצל. אתה יכולת להעמיד אותו יותר ניצב, או קרוב יותר לקצה הזרוע, ככה שהוא יסגר כמעט עד הסוף - היית מקבל את אותו מהלך גלגל, אבל עם בולם באופן טבעי קשיח יותר, שמנצל יותר מהמהלך שלו. זה אומר שורה תחתונה, פחות התחממות.
אני רואה שלהזיז את חיבור הבולם על הזרוע יהיה קשה, אולי יהיה קל יותר להזיז את נקודת החיבור בשלדה בכמה ס"מ כך שהבולם יהיה ניצב יותר לזרוע.
בכל מקרה, לא מדובר כאן על מכשלה קריטית - פשוט על ניצול פחות יעיל של הבולם.[/quote]
נמרוד שלום !
אם הבנתי אותך נכון אתה קצת טועה.
כרגע יש לחנן מהלך מתלה אופטימלי לפי התכנון של הבאגי(ציריות .גובה ועוד)
אם הוא ישנה את מיקום הבולמים יקרו שני דברים:
האחד הבולם יתחממם יותר בגלל שהבולם יעבוד את כל המהלך שלו כל הבולם מתחמם
וכל השמן בבולם מתחמם לכל אורכו כשכרגע בערך לפי הסרטוט עובד רק 85% מהבולם.
דבר המשאיר "קטע" קר ולא כל השמן מתחמם ולכן באופן טבעי הבולם יהיה יותר קר.
בדיעבד חנן יכל לקנות בולם יותר קצר ויותר זול ולחסוך קצת אבל כרגע כשאלו הנתונים
הקיימים עפי דעתי זה בסדר (יכול להיות שאני טועה)
לגבי הדבר השני ברגע שהוא ימקם את הבולם פנימי יותר על מנת לקבל יותר מהלך בולם
העומס על הזרוע (שבמציאות נראת יותר טוב ויתר חזקה מאשר בתמונות) יהיה גדול מאוד
ויוכל לגרום לעיות וכיפוף בזרוע .
בנוסף מיקום פנימי יותר של הבולם גורם לו להיות יותר"רך" ולא יותר קשה בגלל
אורך הזרוע .
מקווה שעזרתי!
נ.ב- חנן הרכב נראה הרבה הרבה הרבה יותר יפה ומרשים במציאות מאשר על גבי הפורום!!!
אם היית בא לחולון היינו גומרים אותו לחוצה:roll::roll::rollבאילת יותר מידי חם!!!!!!!!!!!!!)
.[/quote]
חנן הרכב נראה הרבה הרבה הרבה יותר יפה ומרשים במציאות מאשר על גבי הפורום!!!
אם היית בא לחולון היינו גומרים אותו לחוצה:roll::roll::rollבאילת יותר מידי חם!!!!!!!!!!!!!)[/quote]
דודי תודה רבה , היה כייף לארח אתכם בבייתי. אם הייתי בא לחולון הבאגי בטח היה מוכן כבר לחוצה ישראל 2008 :wink: .
עכשיו שמעו סיפור, אתמול בלילה אני חוזר הבייתה מארוחת חג משפחתית וליד הדלת עומד קרטון ועליו הלוגו של מיכל המים BOOBY , בפלאפון אני מקבל הודעה " קבלת מיכל BOOBY מתנה לחג" רגע לפני אני קולט במשעול שלי ג'יפ ועליו שני מיכליי BOOBY אני מבין שמי שהביא את ה BOOBY ושם אותו ליד הדלת שלי הוא בודאי מי שנוהג בג'יפ. אני רץ החוצה ופוגש את "אבי פילו" יזם ויצרן ה BOOBY שהחליט להעניק לי אחד כזה מתנה. אנחנו עושים הכרה, אבי ואשתו טליה באו לחופשה באילת . אבי מוציא את ה BOOBY מהאריזה זורק אותו על הרצפה ודורך עליו. אתם קולטים ? מיכל שעשוי חומר שמזכיר קלקר אבל הרבה הרבה יותר חזק ולא קורה לו כלום.
בקיצור קבלתי מתנה נפלאה לחג, ה BOOBY יורכב כמובן בבאגי.
אז אבי וטליה תודה רבה וחג שמח.
והנה קישור לכתבה על ה BOOBY שהתפרסמה כאן בג'יפולוג.
http://www.jeepolog.com/566.html
![]()
דודי - אנחנו רוצים שהבולם יעבוד על כמה שיותר מהמהלך שלו - בולם שעובד על חלק מהמהלך שלו, כמו שכתבת, מחמם רק חלק מהשמן - ולכן החלק הזה של השמן מתחמם יותר! זו בדיוק הבעייה עליה אני מדבר, רק שאתה מבין אותה הפוך מהמציאות. אנחנו רוצים שכל הנוזל ישתתף בעבודה, וכך אנרגית החום תתחלק בצורה שווה יותר, פילוג הטמפרטורה יהיה אחיד יותר ונמוך יותר. לכן מבחינה זאת, של טמפרטורת עבודה, תמיד עדיף בולם ארוך יותר, שעובד על פני קרוב ל100% מהמהלך שלו. לא נכון היה לקנות בולם קצר יותר - להיפך. חנן היה יכול להתקין גם בולם 18", לשים אותו ממש קרוב לגלגל וכמעט ניצב, והוא היה מקבל בולם שהמהלך שלו ומהלך הגלגל קרובים מאד - וזה מצויין מכל ההיבטים. הבעייה היחידה עם זה היא שדה ראייה - ולכן מקדימה אתה לא יכול לעשות את זה, כי יהיה לך בולמים עומדים בגובה העיניים של הנהג. אבל מאחורה? שום בעייה.
איתי - זה לא מה שהתכוונתי... אני אמצע זמן מתישהו לצייר. יש אגב אינספור דרכים, רובן פשוטות מאד, רק צריך לשים לב לפרטים ולכוחות הגדולים שמועברים דרך הרצועה.
חנן - האם קיצור והארכת הרצועה לא מספיקה? למה אתה צריך יכולת כיוון מעבר לכך? וכמה ס"מ של כיוון נוסף אתה צריך?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
חנן, מה הקשר בין אב טיפוס לאורך רצועות הגבלה ?
מהלך המתלה ידוע, פשוט מאד, תן למתלה להיפתח עד שהבולם פתוח עד הסוף.
זהו המהלך המקסימלי, אורך הרצועה צריך להיות כזה שיגביל את הפתיחה פחות 1.5-1 ס"מ.
אין צורך יותר ואין סיבה פחות.
רק שהפתיחה המקסימלית לא תגרום נזק לבולם ושהרצועה תגביל את הפתיחה.
בדרך כלל מה שעושים, מיצרים תושבות ומזמינים את הרצועות אחרי.
נכון, שאם יש לך כבר רצועות, התהליך ידרוש תאום וכיוון ,כיוון שאינך יכול למקם את התושבות היכן שאתה רוצה.
אני ממליץ לזרוק ולהתחיל מהתחלה. להכין מקום, בורג, ורק אחרי להזמין סט רצועות.
גל.
זה פשוט לא נכון.
ברכב שלך, כמו בכל רכב, מה שעוצר את המתלה(אם אין רצועת הגבלה) הוא הבולם.
הבולם שלך יעצור את המתלה לפני שהציריה תיפגע, או תתקרב לסוף המהלך.
אם לא זה המצב, אז המתלה האחורי שלך מתוכננן רע מאד.
בדיוק כמו שגל כתב - נותנים לבולם להיפתח עד הסוף, כלומר עד שהמתלה תלוי עליו, ואז סוגרים 2 ס"מ. אני אומר 2 ס"ס ולא פחות, מכיוון שלרצועות יש התארכות מסויימת תחת עומס, ולא כדאי לקחת סיכונים מיותרים. אם היית משתמש בשרשרת הגבלה ולא ברצועה, היית בשקט יכול לסגור רק 1 ס"מ.
זהו נושא סגור, פתור ולא שנוי בשום מחלוקת, ואין לזה שום קשר ל"רכב נסיונ"י, ל"מו"פ" ולשאר הניחושים שלך לגבי מה שיהיה עם הרכב.
אתה באמת לא חייב לעשות מה שיעצו לך למעלה, בעיקר כאשר נראה שלא הבנת את הענין, אבל אין ספק שזה מה שצריך לעשות.
בלי קשר, אתה פשוט חייב לבדוק מה קורה עם הציריה כשהמתלה תלוי על הבולם - אם היא לא מסתובבת חופשי לגמרי, יש לך בעיה רצינית שאתה חייב לטפל בה לפני הכל.
הכל שטויות
שמרו על קשר